Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BusExpo 2017 Zsámbék, 2017.április 26. Zsákay László György BKV Zrt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BusExpo 2017 Zsámbék, 2017.április 26. Zsákay László György BKV Zrt."— Előadás másolata:

1 A különjárati autóbuszos személyszállítás gazdaságossági megfontolásai a BKV Zrt.-nél
BusExpo 2017 Zsámbék, 2017.április 26. Zsákay László György BKV Zrt. turisztikai divízióvezető

2 BKV Zrt. Közszolgáltatási tömegközlekedés:
autóbusz, trolibusz, metró (+MillFav), villamos (+fogaskerekű), hajó+komp, HÉV Nem közszolgáltatási közlekedés: Budavári Sikló, Zugligeti Libegő, Budapesti Sétajárat, különjárat Munkaerő állomány: fő ( ) Szellemi: fő Egyéb fizikai: fő Járművezető: fő

3 Ágazati eredmények a közszolgáltatást végző ágazatok esetében
Millió Ft Az összegek a 2014-es és 2015-ös év eredménykimutatásában szereplő adózás előtti eredményeket mutatja be

4 Ágazati eredmények a Turisztikai Divízió tevékenységei esetében
A számok a 2014-es, 2015-ös és 2016-os év eredménykimutatásában szereplő adózás előtti eredményeket reprezentálják

5 A Sikló és a Libegő utasszámainak alakulása az elmúlt 3 évben
2014. (ezer fő) 2015. 2016. Budavári Sikló 637 754 Zugligeti Libegő 199 175 216

6 A Turisztikai Divízió non-public hajózási bevételei az elmúlt években
mFt Tárgyi eszközök bérbeadásából származó bevételek (hajó, ponton, ingatlan, szerszám bérbeadása, alkalmi kikötések bevételei)

7 A BKV Zrt. különjárati árképzési rendszere
A BKV járműveit és szolgáltatásait különjárati üzemben is kínálja, általánosan költségalapú az árképzés. A 2016/17-ben érvényes díjtáblázat: AUTÓBUSZ TROLIBUSZ (4) SIKLÓ METRÓ (4) Villamos (4) HÉV (4) Helyi (2) Helyi, Helyközi, Távolsági (1) Külföldi (1) Típus Ft/óra Ft/ félóra Vonal Szóló 25 000 Csúcsidőben M1 (3) 60 000 Combino 54 000 H3 90 000 Szóló autóbusz V9900, V9700 GVM 35 000 Csúcsidőn kívül Nosztalgia Csatolt Ganz H6 MFAV (3) Ft / km 1 100 295 * IK435/MAN 45 000 Üzemidőn kívül M2 (K-Ny) (4) Tátra 3-as Szerelvény erősítés Ft / óra 11 000 ** Nosztalgia Trolibusz (4) Csúcsidő: ig M3 (É-D) (4) T5C5/T5C5K Nosztalgia HÉV Csúcsidőn kívül: 7: ig min. díj ( 4óra vagy 40km ) 44 000 * min. 250 km/nap/busz ** min. 5 óra/nap/busz ZIU9, 260T 80 000 Csúcsidőn kívül: ig M4 (4) TW6000 Üzemidőn kívül: ig Csuklós autóbusz Renault speciális kialakítású minibusz UAZ sétajárat (4) ICS/KCSV7 HAJÓ (3) IK.180 LIBEGŐ FOGASKEREKŰ (3) 1 200 2 500 Nosztalgia Villamos (4) Ft/üzemóra ( típustól függően ) + áfa Helyközi (Ft/km) Helyi (Ft/km) Helyi (Ft/óra) 12 000 550* FOGASKEREKŰ 85 000 UV, Bengáli Ft/óra+áfa várakozási díj min. díj (4óra vagy 40km) 48 000 min. fizetendő 4 óra vagy 40 km Csúcsidő: ig 95 000 Favázas, Acélvázas * + járulékos költségek (napidíj,útdíj stb.) Nyári időszak: ig Fogaskerekű hétvége, ünnepnap és (1) a díjtétel az utazás járulékos költségeit nem tartalmazza (napidíj, útdíj stb.) Kedvezményes szabad ár (BKV Zrt. dolgozóknak családi eseményekre) (2) munkaszüneti nap (2) Minimum fizetendő 4 óra vagy 40 km (3) minimálisan fizetendő 1 óra Helyi, Helyközi, Távolsági (4) minimálisan fizetendő 2 óra Téli időszak: ig Üzemidőn kívüli közlekedés esetén fizetendő felár : 25% 315 6 000 340 7 000 250 8 000 ÁFA mértéke 27 %

8 A BKV Zrt. különjárati árképzési rendszere
A különjárati rendszerben a díjkalkulációhoz 4 kategóriát különböztet meg a vállalat (1) a díjtételek az utazás járulékos költségeit nem tartalmazzák (napidíj, útdíj stb.) (2) Minimum fizetendő 4 óra vagy 40 km (3) minimálisan fizetendő 1 óra (4) minimálisan fizetendő 2 óra Üzemidőn kívüli közlekedés esetén fizetendő felár: +25% Az áfa mértéke belföldön: 27 %

9 A kedvezményadás alapesetei
Társasági felelősségvállalás (CSR) A BKK Zrt.-vel közösen szervezett – nonprofit – események (nyílt napok, BusExpo, Múzeumok éjszakája, stb.) Transzferszolgáltatás (a BKV múzeumok között: Deák tér – Szentendre, iskolások eseti szállításai) Sikló-Libegő-Sétajárat jegyösszekapcsolás újfajta kedvezmény A közlekedési társaságok munkavállalói és hozzátartozóik részére (Zugligeti Libegő, Budapesti Sétajárat)

10 Speciális különjáratok
Piaci megrendelés Filmforgatás (főként hajókon, évente párszor a Budavári Siklón, buszokon, villamosokon) Sportesemények (védelmi szervek megrendelései, menekültszállítás, mentesítőjáratok) Speciális megrendelések (pl.: Sikló  esküvői helyszín, hajó  óvodai csoportok, busz  MVGyOSz: jármű-felszállási gyakorlat) Protokolláris szállítások (sikló, hajó, busz, MillFav) Promóciós rendezvények (új járművek/útvonalak átadási rendezvénye, nosztalgia együttműködések (DH, TH)

11 Árképzés Alapvető szempont a költségek megtérítésén túl némi nyereség realizálása Az árképzés módszertana: utókalkulált adatok alapján egyedi árak típuscsalád egységköltségeire képezett díj (átlagár, pl.: Volvo-buszok) Kedvezményes ár képzése: vezetői jogosultságokhoz igazított díjkedvezmények (vállalati szabályozás) Helyettesítő árképzés (az elvesztett jegybevétel kompenzálásával, pl. a Siklónál, vagy menetjegyek megváltatásával, pl. a Libegőnél)

12 A BKV különjárati árképzésének rendszere
A BKV turistabuszait (1 db 44, 2 db 49, 1 db 51 fős) csoportok számára optimalizálja. Megbízható partnerekkel dolgozunk, de egyre korosabbak a járművek (2002-es beszerzés), emiatt egyre nehezebb sikeres promotálásuk. A VOLVO V9900 és V9700 különjárati buszok díjtételei (áfa nélkül): Helyi, helyközi, távolsági Külföldi Ft / km 299 Ft / óra 10.000 - A díjtáblázat alapján ezek az árak min. 250 km/nap/busz, illetve idő alapú számításnál min. 4 óra/nap/busz teljesítményhez vannak kötve. Benchmark: 1-5 éves buszok: Ft/km Ft/óra 5 éves kor felett: Ft/km Ft/óra

13 Különjárati árképzés Önköltségből számított fedezeti pont (gazdasági profit) A korábbi évek tapasztalataiból meghatározzuk a piaccal elfogadtatható árszintet Mutatók: Teljesítményelvárás: Nettó bevétel / teljesített km-re vetítve Eredményképzés: Nettó bevétel / számlázott km alapján ( a min. 250 km, vagy 4 óra számlázandó) Amennyiben az 1 km-re vetített számlázott teljesítmény nagyobb, mint 299 Ft/km, akkor keletkezik Profit

14 Különjárati árképzés A legnagyobb partnerünk megrendeléseinek teljesítménye és bevételei 2016-ban 2016.év MB.Travel Időszak Telj.km Elsz.km nettó bev. Ft Telj.km alapján 1 km-re jutó Ft Elsz.km alapján 1 km-re jutó Ft I.negyedév 17 040 17 479 319 311 II.negyedév 35 780 38 458 396 369 III.negyedév 31 618 33 397 377 357 IV.negyedév 13 973 15 973 408 1- hó össz.: 98 411 379 354

15 Új jogszabályi környezet
Érintett európai országok: Németország, Franciaország, Olaszország, Ausztria. Szociális dömping elleni intézkedések: a helyi minimálbér kifizetése a járművezetőnek a külföldi fuvarozó vállalkozások esetén is (kb €) től: Az Ausztriába belépő és ott munkát végző gépkocsivezetők számára ugyanazokat a juttatásokat kell biztosítani, mint amit az osztrák munkavállalók is megkapnak. Az Ausztria irányába autót indító vállalkozások legnagyobb terhe az osztrák bér megfizetése mellett a dolgozók kötelező bejelentése, melynek elmulasztásáért több tízezer eurós bírságot is kaphatnak. A bejelentés kabotázsra is kötelező, egyedül az osztrák állomás nélküli tranzit mentesül az előírás alól.

16 Különjárati turistabuszos flottánk

17 Reklámok a Budapesti Sétajárat járművein

18 Újsághirdetés

19 3 October 2017 18 April 2015

20

21 Önhirdetés – Köszönöm szépen a figyelmet!


Letölteni ppt "BusExpo 2017 Zsámbék, 2017.április 26. Zsákay László György BKV Zrt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések