Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások."— Előadás másolata:

1 TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejleszése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” Pedagógus továbbképzés Új eszközök a mindennapos testnevelés szolgálatában Sport – tudomány formális (szimb.tart.) funkcionális (cél-eszköz) Sporthoz kapcsolódó innovációs igény - romló egészségi állapot szemben áll a sporttudomány Balogh t.úr által említett hihetetlen technikai fejlődésével – Kérdés? hol születik meg az igény? Az iskolában : Mindennapos testnevelés sport egyesületekben, versenysport ---- nyitás a rekreációs sport felé ---- Itt kanyarodunk vissza az innovációhoz: A mozgás növeli a KREARTIVITÁST Flow

2 TÁMOP E-13/1/KONV A továbbképzés szervezésének háttere: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. Törvény (Nkt.) 27.§ (11) bekezdés szerinti mindennapos testnevelést szeptember 1-jétől kezdődően felmenő rendszerben kell megszervezni, a helyi tantervbe legalább heti öt testnevelés órát kell beépíteni. A többlet testnevelési órákkal a Kt. 52. § (3) bekezdésében meghatározott tanulói kötelező tanórai foglalkozások száma megnövelhető. Lehetőségek heti két óra kiváltására : a kerettanterv testnevelés tantárgyra vonatkozó rendelkezéseiben meghatározott oktatásszervezési formákkal, műveltségterületi oktatással, iskolai sportkörben való sportolással, versenyszerűen sporttevékenységet folytató igazolt, egyesületi tagsággal rendelkező vagy amatőr sportolói sportszerződés alapján sportoló tanuló kérelme alapján a tanévre érvényes versenyengedély és a sportszervezete által kiállított igazolás birtokában a sportszervezet keretei között szervezett edzéssel váltható ki.”

3 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Lehetőségek a kiváltásra:
Az iskola nem a testnevelés tantárgyra a kerettantervben előírt tananyagot tanítja, hanem más műveltségterületi oktatást folytat. „A heti öt órából legfeljebb heti két óra a Nat. Testnevelés és sport műveltségterületében jelzett sporttevékenységekre (úszás, néptánc, közösségi és más sportjátékok, szabadtéri sportok, természetjárás, kirándulás), vagy az iskola lehetőségeinek és felszereltségének megfelelően különféle más sporttevékenységekre fordítható (hagyományos magyar történelmi sportok, mozgásos és ügyességi játékok, csapatjátékok).”

4 TÁMOP E-13/1/KONV A továbbképzés előkészítése, szervezési feladatai: - képzési cél megfogalmazása - mit szeretnénk elérni? - a tartalom pontos meghatározása – mit tanítsunk? - „célközönség” megnevezése – kiknek szóljon? - a tananyagok elkészítése, – ki? miről? milyen terjedelemben? - részvételi létszám tervezése – meddig biztosítható a hatékonyság? - szerigény ellenőrzése – szükség van-e beszerzésre? - a továbbképzés hirdetése – hol jelenjen/ek meg a felhívás? - időpont megtervezése – mikor tudnak a tanárok eljönni? - létesítmények – rendelkezésre állnak-e a megfelelő termek? - órarend elkészítése, és a résztvevőkhöz történő eljuttatása!

5 TÁMOP E-13/1/KONV A tananyag összeállítás szempontjai: - újszerű, de megvalósítható tartalom, - a tanulók számára érdekes, új kihívásokat tartalmazzon, - olcsó, mindenki számára elérhető eszközöket igényeljen, - változatos órákat biztosítson, - egyszerű megvalósíthatóság, Multimédiás lehetőségek: - netes utalások, hivatkozások, - illusztrációk, fényképek, - videó anyag összeállítás

6 TÁMOP E-13/1/KONV A továbbképzés tartalmi elemei : 1. a mindennapos testnevelés megvalósításának lehetőségei ( előadás a törvényi háttérről), a bevezetéssel járó nehézségek, problémák megvitatása, javaslatok, ötletek, tapasztalatok 2. a minitrampulin jellemzése, mozgásanyagának bevezethetősége az iskolai testnevelésbe, oktatásának, előkészítő gyakorlatainak ismertetése, kipróbálása 3. a kölyökatlétika program ismertetése, a szerek sokoldalú felhasználása és a gyakorlatok variálása az életkor és előkép- zettség tükrében, a feladatok kipróbálása, 4. a testtartásjavítás szükségessége iskoláskorú gyerekeknél, probléma felvetés és beszélgetés a tapasztalatokról,

7 TÁMOP E-13/1/KONV - „tartáskorrekciós” gyakorlatanyag-gyűjtemény ismertetése és alkalmazása, - a helyes testtartásért felelős izmok állapot felmérése teszt – gyakorlatokkal, 5. ballkorobics – az aerobic mozgásanyagának labdás „adaptációja” - gyakorlatok egyénileg labdalendítéssel, pattintással, feldobással, - páros gyakorlatok egy és két labdával, ritmus gyakorlatok, - csoportos feladatok több labdával, (esetleg körben) - koreográfiaépítés szempontjai, bemutatók tervezése, 6. táncok bevezethetősége testnevelés órákon a mindennapos testnevelés keretében - néptánc alapjai, tájegységek táncai, - társastánc – klasszikus és modern táncok ismertetése

8 TÁMOP E-13/1/KONV 7. Szivacskézilabdázás előnyei, a sportág technikai elemeinek bemutatása, a játékszabályok ismertetése, feladatok párokban és játékszituációk 2 csapatban 8. Non - stop gyakorlat vezetési módszer fajtái, alkalmazási lehetőségei különböző életkorú és előképzettségű tanulóknál. - „bemutató” minden folyamatos gyakorlat vezetési technikára, 9. Kötélugrás – milyen ugrókötelet használjunk? - kartechnikai elemek, - páros gyakorlatok egy kötéllel, - csoportos gyakorlatok egy kötéllel és két kötéllel, - videók megtekintése, kiértékelése, majd segítséggel kipróbálása. 10. Egyensúly párna alkalmazása testnevelés órákon – különböző testhelyzetben végezhető mozgáskoordináció – elsősorban – egyensúly fejlesztő gyakorlatok ( statikus és dinamikus egyensúly )

9 TÁMOP E-13/1/KONV 11. dinamikus stretching az izomnyújtás szolgálatában, - gyakorlatok egy „kicsit másképp” 12. fitball – labda alkalmazásának lehetőségei, bevezetésének előnyei a testnevelés órák anyagába, egyensúly-fejlesztés nagy labdákon. 13. funkcionális tréning, és crossfit egyes elemeinek fel – használása, ill. alkalmazhatósága az iskolai testnevelésben. 14. zsámoly és step lépcső szerepe a ritmus képesség fejlesztésében. - gyakorlatok haladással, a step - aerobik alaplépéseinek alkalmazásával, - változatos karmunkával a koordináció hatékony fejlesztése

10 TÁMOP E-13/1/KONV A továbbképzést záró tanúsítvány kiadásának feltételei, követelmények: Teszt megírása - tananyagonként, az órák számának alapján ellenőrző kérdéseket tettünk fel, melyre írásban válaszoltak a résztvevők. ( 30 órás képzés – 30 kérdés ) 2. Portfólió megírása, amely a továbbképzésen tanultak alkalmazhatóságáról és az oktató munkában való felhasználásáról szól. A „dolgozatot” meghatározott formai követelmények alapján kellett elkészíteni. A teszt kitöltésének eredményei: Elérhető maximális pontszám: 50 pont Szintek: minimum szint/elfogadható: pont (60 -70%) jó : pont (70 -80%) kiváló : pont ( 80%felett)

11 TÁMOP E-13/1/KONV A portfólió értékelésének szempontjai: Szempontok: - formailag, ( terjedelem, tagolás ) - tartalmilag, ( elemzés , stilisztika ) Értékelés, minősítés: NF- nem felelt meg, MF – megfelelt, KMF – kiválóan megfelelt Elért eredmények: 71 fő kiválóan megfelelt, 14 fő megfelelt minősítést ért el

12 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 Vélemények a továbbképzésről:
-A résztvevők kiemelték, hogy olyan eszközökkel és módszerekkel ismerkedtek meg amelyeket feltétlen kipróbálnak munkájuk során, ill. felfrissítették az ismereteiket amelyeket ugyan már tanultak, de nem alkalmaztak rendszeresen, így az „elfelejtődött”. - Új sporteszközökkel találkoztak és próbáltak ki, amelyre eddig nem volt módjuk. (pl. fittball –labda, kölyök atlétika eszközei ) - Az eddig alkalmazott gyakorlatvezetési módszerek mellett megismerhettek újakat, gyakorlatban kipróbálhatták, ez motiválja őket további munkájukban.

13 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Szakmai szempontból nagy jelentőséggel bír, hogy az SZTE-JGYPK képzési kínálata az egész Dél-Alföldi Régió pedagógus és sportszakember társadalma számára a társadalmi és gazdasági igényekhez adaptált képzéseket nyújthat. A továbbképzés kimenete nagymértékben hozzájárul a mindennapos testnevelés feladatainak ellátásához, professzionális és a szabadidősport zavartalan működéséhez, a sportélet fejlődéséhez és a sporttevékenységek társadalmi háttérfeltételeinek kialakulásához.


Letölteni ppt "TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások."

Hasonló előadás


Google Hirdetések