Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Varga Anita GTSZK, főiskolai docens Összegző Értékelés Október 15.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Varga Anita GTSZK, főiskolai docens Összegző Értékelés Október 15."— Előadás másolata:

1 Dr. Varga Anita GTSZK, főiskolai docens Összegző Értékelés 2013. Október 15.

2 TÁMOP-4.2.2.B-10/1-2010-0007 Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán Kihívások, amelyekre a válaszokat megtaláltuk  Különböző képességű hallgatók sikerességének biztosítása  Versenyhelyzet  Hallgatói mentalitás változása  Felhasználói szféra változása  Cél: értékeink megőrzése, új attitűd 2013. Október 15. 2

3 A GTSZK céljai és vállalt feladatai  Hatékony működés biztosítása  Képzések lefolytatása: 3 szinten (Extracurriculáris, speciális, készségfejlesztő)  Csoportmunka fejlesztése, visszacsatolás szerepének pozitív irányú változása  Oktatók szerepének változása, mentorálás központi szerepének hangsúlyozása 3 2013. Október 15.

4 Az együttműködő szervezet - Megvalósítók 2012-től  Koordinátor  Mentorok  GTSZK elnök  GTSZK alelnök  GTSZK titkár  GTSZK tagjai 2000-2011:  Egyéni elbírálás alapján történt a mentorálás  A szakmai szervezet működését eseti jelleggel egészítette ki ellenőrző jellegű tevékenység 4 2013. Október 15.

5  Egységes viszonyrendszer kialakítása  A közreműködő személyek motivációjának növelése  Rendszeres információ csere  Best Practice minták beépítése a folyamatba  Egységes szabályozási keret kialakítása  A legjobb teljesítmények jutalmazása  Diskurzus témák folyamatba építése  Elégedettség mérések lefolytatása Megvalósult fejlesztések sarokpontjai 5 2013. Október 15.

6 Megvalósult fejlesztések sarokpontjai I. 6 2013. Október 15.

7 A megvalósíthatósági tanulmányban megfogalmazott vállalások:  Fejleszteni a tehetséges hallgatók tudományos diákköri tevékenységét  Felkelteni a kiemelkedő képességű hallgatók tudományos érdeklődését a tanulmányaik korai szakaszában  Felkészíteni és bevonni a tehetséges hallgatókat tudományos feladatok elvégzésébe, a Főiskolán folyó kutatási munkák megvalósításába  Elősegíteni a kiemelkedő tudományos eredmények bemutatását tudományos diákköri konferenciákon, mind helyben, mind országos viszonylatban  A Főiskolán már működő szakkollégiumi alapokra támaszkodva tovább- fejleszteni a szakmai és tudományos műhelyeket, szakmai kollégiumokat. Megvalósult fejlesztések sarokpontjai II/1. 7 2013. Október 15.

8 A szabályzat kidolgozásának keretrendszere: A szabályzat megalkotása csoportmunkában történt, az érintett felsővezetők, a szakmai vezető, a projektvezető iránymutatása alapján az érintett szakkollégiumok projektbe delegált koordinátorainak, mentorainak diákvezetőinek közös munkája. Az egyeztetések három szinten történtek a projektüléseken, egyéb fórumokon. Megvalósult fejlesztések sarokpontjai II/2. 8 2013. Október 15.

9 A Dunaújvárosi Főiskola Tehetséggondozó Szabályzatának főbb pontjai, lényegi elemei:  Alapelvek  A tehetséggondozás szervezeti kerete  A tehetséggondozási szintjei  Az érintett szakkollégiumok  Az irányítás szervezetei  A tehetséggondozás folyamata, a programba kerülés lehetséges módjai  A Tehetséggondozó Programban végzett tevékenység igazolása Megvalósult fejlesztések sarokpontjai II/3. 9 2013. Október 15.

10 Megvalósult fejlesztések sarokpontjai II/3. A Dunaújvárosi Főiskola Tehetséggondozó Szabályzatának főbb pontjai, lényegi elemei:  Az eredményesség elismerése  A programban részt vevő hallgatók jogai és kötelességei  A Hallgató számára biztosított szolgáltatások, juttatások  A programban részt vevő oktatók feladatai és munkájuk elismerése  A témavezetők munkájának elismerése  A Tehetséggondozó Program finanszírozása 2013. Október 15.10

11 A fejlesztés várható eredménye  A szakkollégiumi tagság értékké válik, a legjobb képességű hallgatók megszólítása, bevonása sikeres  A szakkollégiumok folyamatos képzési programjai piacképes tananyagon kívüli tudást adnak a szakkollégium hallgatóinak  Az oktatók szerepvállalása a szakkollégiumok szakmai programjainak kialakításában erősíti a hallgatókkal való szakmai kapcsolatot  A hallgatók nagyobb számban vesznek részt a Főiskola kutatás-fejlesztési feladataiban Megvalósult fejlesztések sarokpontjai II/4. 11 2013. Október 15.

12 Megvalósult fejlesztések sarokpontjai II/4. A fejlesztés várható eredménye  A legtehetségesebb hallgatók lehetőséget kapnak kutatási eredményeik konferenciákon történő bemutatására  Hallgatói és oktatói motivációs rendszer alakul ki  Fejlődik a szakkollégiumok intézményi támogatása és önállósága  Fejlődik a TDK rendszer minősége, intenzitása, kiterjedése  Ismerté vállnak a gazdálkodási elemek és tevékenységek  Egységes szabályozás működik intézményi szinten  A szakkollégiumok önállóbb gazdálkodási rendszere működőképes 2013. Október 15.12

13 Kapcsolódó projekt célIndikátor megnevezéseMértékegységKiindulási értékCélértékCéldátumAz adatforrás megnevezése Eredmény mutató 1. Újuljon meg a szakkollégium a Dunaújvárosi Főiskolán A GTSZK szakkollégiumi tag hallgatók aránya a főiskola hallgatóinak számához képest %122013 Monitoring utánkövetés intézményi adatközlés 2. Fejlődjön a TDK rendszer minősége, intenzitása, kiterjedése. TDK munkában részt vevő hallgatók aránya a főiskola hallgatóinak számához képest %8102013 Monitoring utánkövetés intézményi adatközlés Mérföldkövek 13 2013. Október 15.

14 Eredmény indikátorok 3. Nőjön a hallgatók tudományos tevékenység iránti érdeklődése A projekt eredményeként megjelent beszámolók száma db042013Publikációs jegyzék  4. Legyen intézményes felkészítés a szakmai és tudományos munkára Legyenek rendszeres extracurriculáris képzések A projekt eredményeként lefolytatott képzések száma (extracurricurális) db062013 Intézményi adatközlés A projekt eredményeként lefolytatott képzések száma (szakmai) db032013 5. Részvétel a Főiskola Tudomány Hete rendezvény sorozaton, valamint az őszi TDK konferencián! A projekt eredményeként megtartott hazai és nemzetközi konferencia előadások db9132013Konferencia programfüzetek 6. Részvétel a Főiskola tavaszi TDK konferencián! A projekt eredményeként megtartott hazai és nemzetközi konferencia előadások db10232013Konferencia programfüzetek Mérföldkövek 14 2013. Október 15.

15 Kimenet indikátorok 7. A GTSZK vegye fel a kapcsolatot a legjobb hazai gyakorlattal rendelkező intézményekkel. A projekt keretében létrejövő együttműködések száma db022013 Intézményi adatközlés 7.1. Legyenek tapasztalatszerző látogatások 7.2. Legyenek a tapasztalatok beépítve a működésbe 8. Alakuljon ki a hallgatói és okatatói motivációs rendszer A projekt megvalósításába bevont kutatók, oktatók száma fő12+335+62013 8.1. Nőjön a hallgatók tudományos tevékenység iránti érdeklődése A projekt megvalósításába bevont hallgatók száma fő12352013 Bérszámfejtés, intézményi adatközlés 8.2. Legyen intézményes felkészítés a szakmai és tudományos munkára Mérföldkövek 15 2013. Október 15.

16 Értékelés 1-től 6-ig terjedő skálán 2012 2013  A szervezés színvonala: 55  Eszközfeltétel: 55  Az előadók felkészültsége: 55  Szakmai anyagok minősége: 55  Kiadványok minősége: 44  Az információk mennyisége:44  Az étkezés színvonala: 33  A szállás színvonala:55 A projektben résztvevők véleménye 16 2013. Október 15.

17  E-mail forgalom (2 év alatt)  3000 db  Telefonbeszélgetések időtartama  750 óra  Sajtóvisszhang  15 db cikk/egyéb közlemény  Munkaóráinak száma  3000 óra  Szakmai értékelés Jól Megfelelt Eredmények számokban 2011-2013 17 2013. Október 15.

18  Koordinációs problémák  Információáramlás nem megfelelőssége  Az utófinanszírozásból adódó nehézségek  A feláldozható idő problémái  Motiváció hiánya  A közbeszerzési eljárásrenddel kapcsolatos nehézségek Projekt megvalósításának akadályai 18 2013. Október 15.

19  Sikeres szereplés az OTDK-n  Csapatmunka, jó gyakorlatok  Motivált, együttműködő hallgatók  Motivált, együttműködő menedzsment  Sikeresen lefolytatott képzések Eredmény = PARTNERSÉG Projekt büszkeségei 19 2013. Október 15.

20  A szakkollégiumi rendszer szabályozott működtetése  Egységes eljárásrend alkalmazása minden szinten  Korszerű vezetési módszerek alkalmazása  PDCA ciklus működtetése  Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazása A projekt fenntarthatóságának alapjai 20 2013. Október 15.

21 A projekt fenntarthatóságának alapjai 21 2013. Október 15.

22 Köszönöm a figyelmet és a cselekvő együttműködést! 22 2013. Október 15. Dr. Varga Anita


Letölteni ppt "Dr. Varga Anita GTSZK, főiskolai docens Összegző Értékelés Október 15."

Hasonló előadás


Google Hirdetések