Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFruzsina Pap Megváltozta több, mint 8 éve
1
Iskola és család Eltérő és hasonló megközelítések a prevenciós beavatkozások tervezésében A magára hagyott nemzedék A drog veszélyes - veszélyben van a gyerek Miért egyre védtelenebbek a gyerekeink? Mitől válik szükségletté a tudatmódosító szerek ill. tevékenységek használata? Tudnunk kell, milyenek, mi foglalkoztatja gyerekeinket, ismernünk kell a kamaszkor gyötrelmeit
2
Yunkies: Mindegy csak hasson Mikor nem tudod miért, de szarul érzed magad, Mikor a félelmeid szállják meg az agyad, Mikor az élet a bajt zúdítja rád, Úgy érzed ennyi volt, nincs tovább Hullámok csapnak össze fejed felett, Minden, mi volt a múlt martaléka lett, Mikor kínodban a falat kaparod, Könyörögni fogsz majd, hogy adjatok Adjatok, adjatok, adjatok Valamit, mert meghalok Mindegy, csak hasson, Felrepítsen, aztán elaltasson Mindegy, csak hasson, Bepörgessen, aztán lenyugtasson.
3
A magára hagyott nemzedék Szeretnénk azt hinni, hogy gyerekeinknek egyre jobb, de ők ezt messze nem így érzik. Élmény, átélés szintjén: –magány –unalom –stressz – szorongás –túlterheltség Életkori sajátosságok szintjén: –újjászületés –társas kapcsolatok átalakulása –pszichoszexuális fejlődés –gondolkodás átalakulása – lázadás A környezet szintjén: –felgyorsult, kitágult világ –határok elmosódása –„felnőttek” súlyos lemaradása –egzisztenciális problémák
4
A magára hagyott nemzedék Mit keresnek? Boldogtalanság helyett boldogságot Tétlenség helyett élményt Feszültség helyett megnyugvást Hol találják? A virtuális világban társaság, buli, zene cigi, ital, drogok korai szex
5
A magára hagyott nemzedék Iskola Funkciója: értékközvetítés Értékközvetítő ereje a felső tagozat végére a nulla felé közelít Amit átél a kamasz az iskolában: –elutasítás egyénileg és csoportosan –Unalom, érdektelenség –Irreális elvárások, sikertelenség, szorongás –Túlterheltség érzése Kényszerű reakció: behódolás vagy lázadás Kevés a karizmatikus egyéniség
6
A magára hagyott nemzedék Család Funkciója: Tagjainak nyugalmat és biztonságot nyújtani A családok megtartó ereje is csökken: –Időhiány, rohanás –Egzisztenciális bizonytalanság –Feszültség –Irreális elvárások –Tudatmódosító és élvezeti szerek jelenléte-álságosság –Elutasítás
7
A magára hagyott nemzedék Kommunikációs zavar: –A felnőttek élménye : eddig normális volt, most nem az –A gyerek élménye: eddig szerettek, most már nem
8
A magára hagyott nemzedék Mit tehetünk? A prevenció a gyerek élményeire kell, hogy épüljön, kampányszerűen nem lehet hatékony Szerencsés változat: valami megmarad a gyerekkorból (sport,zene, családi hagyományok, stb.) Figyelem,elfogadás, megismerés (barátok, érdeklődés, személyiség) Információcsere, törekvés a szimmetrikus viszonyokra - beszélgetés Igazi, hasznos elfoglaltság, segítségkérés, munka Sok és változatos szabadidős tevékenység Stressz csökkentése Terhelés csökkentése Szeretet, odafigyelés
9
Hiperkarma: Blabla Ugye azt hitted mindent kibír, Órákig nézted, hogy sír És nem kívántál soha jó éjszakát neki. És szidtad, mert jókedvű volt, Akármit szólt, rosszat szólt. Más volt, mint te, Ezért meg kellett bűnhődnie. Azt mondom neked: Beszélj szebben, beszélj szebben hozzám Hát beszélj szebben, beszélj szebben hozzám
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.