Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLőrinc Pásztor Megváltozta több, mint 8 éve
1
Termék PR és PR ügynökség helye a vállalati struktúrában PR Konferencia, 2010.10.16.
2
Elvárások Marketing – MS, SOV, loyalty etc. 360 fokos kampány Integrált kampány Delegalábblegyenpicionlinelába kampány (fészbuk proritás) Vállalati kommunikáció – Vállalati imidzs Brand kommunikáció segítse, de legalábbis ne ártson a vállalati márkának HR – Dolgozói elégedettség, lojalitás Vezér – Profit – Maximizing stakeholders value – Mindenki Mindenkivel
3
Hogyan? Marketing – Marketing ügynökség – Kutató ügynökség – Kreatív ügynökség – Rendezvény ügynökség – On-line ügynökség – PR ügynökség – Média ügynökség Vállalati kommunikáció – PR ügynökség – Kreatív ügynökség (sokszor más, mint a marketing esetében) – Public Affairs ügynökség HR – HR fejlesztő ügynökség – HR kommunikációs ügynökség Vezér – Bölcsek
4
Mit jelent mindez a fogyasztó számára?
6
Hol legyen a termék PR? Hol legyen a PR?? Paul Garrison után szabadon: a PR túl értékes ahhoz, hogy csak a PR-esek csinálják – Jó-jó, de akkor is egy szakma Fontos: definiálni, hogy mi a PR, mi a hatásköre! Amit én eddig testközelből megéltem – PR a vezérigazgató közvetlen hatáskörében – PR a corporate csapatnál – PR a marketingnél, brandeknél – PR külön, mindenkinek szolgáltat – Még nem éltem át: PR a HR-esnél
7
(Termék) PR a brandeknél PR a marketing mix része Büdzsé: ami marad, az PR PR mérhetőség! – Nem cikk szám, nem lájkok száma, hanem sales! PR szakértelem? – Szinte sosem PR szakember – „Isteni” találkozás: marketing manager vs. újságíró PR ügynökség választás problémája Lead ügynökség – Kreatívval már jó viszony, azt ismeri
8
(Termék) PR a corporate csapatnál Általában szakértő ember vagy csapat Limitáltabb tudás a termékekről Integrált kampány?? Önálló büdzsé – Ez szuper, de ha nem termék PR-re költi? KPI: ritkán sales Ügynökségeket ismeri, jó viszony Lehetséges konfliktusok kreatív ügynökséggel
9
Hybrid PR Termék PR és corporate PR egy helyen (De nem corp team!) – Sanofi: corporate PR Elismertség marketing részéről? Elvileg megfelelő termékismeret. Elvileg… PR itt, büdzsé ott – KPI vita – Tervezési vita – Westel: marketing komm. és PR a marketing kommunikációs osztály feladata Integrált kampány – Magasfokú együttműködés szükséges Marketinges mégis ért a PR-hez és persze a PR-es is „rájön” hogy nem ördöngösség ez a marketing
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.