Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Magyar Honvédség béketámogató kiképzési rendszere Drót László ezredes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Magyar Honvédség béketámogató kiképzési rendszere Drót László ezredes."— Előadás másolata:

1 A Magyar Honvédség béketámogató kiképzési rendszere Drót László ezredes

2 Célkitűzések Alap dokumentumok A kiképzési doktrína A sajátosságok vizsgálata Javaslatok a fejlesztésekre Egyéni vélemény megjelenítése

3 A feladatok 1.A stratégiai dokumentumok hatása. 2.A kiképzési rendszer alkalmazhatósága. 3.Az integrált béketámogató kiképzési rendszer kihívásainak körülírása. 4.Egyes fejlesztési irányok….

4 KIKÉPZÉS AKKREDITÁCIÓ STRATÉGIAI DOKUMENTUMOK KIKÉPZÉSI DOKTRÍNA ON CAL LISTKIKÉPZENDŐKKIKÉPZŐKISMERETEKKIK CÉLOK BÉKEMŰVELETI KIKÉPZÉS KÜLDETÉS

5 Stratégiai dokumentumok

6 A béketámogató kiképzési rendszernek alkalmasnak kell lennie a nemzetközi szervezetekben (NATO, EU, ENSZ, EBESZ,) szolgálatot teljesítő katonák, alegységek, kontingensek felkészítésére az átfogó megközelítés jegyében. A béketámogató kiképzési rendszernek képesnek kell lennie az egy időben 1000 fős missziós ambíciószint kiképzésére, úgy hogy a hazaitól esetleg teljesen eltérő földrajzi, időjárási, társadalmi, stratégiai távolságokban lévő hadszíntereken legyenek képesek szolgálatot teljesíteni.

7 A béketámogató kiképzésnek biztosítania kell, hogy a Magyar Honvédség képes legyen jellemzően az újjáépítéshez szükséges biztonsági körülmények megteremtésére és a fegyveres ellenállók tevékenységének visszaszorítására. Stratégiai dokumentumok

8 Kiemelten kell kezelnie a kiképzők, és mentorok kiképzését. az alábbi katonai műveletek végrehajtására történő felkészítést: béketeremtés; békefenntartás; békekikényszerítés; béke megerősítés; humanitárius segítségnyújtás; migráció kezelése; katasztrófa-elhárítás katonai feladatai; belső rend helyreállítása; felkelés elleni műveletek; mentor és kiképző műveletek; terrorizmus elleni küzdelem. Stratégiai dokumentumok

9 Kiképzési doktrína Első szakasz: A béketámogató feladatkör (misszió, rendeltetés) elemzése – a béketámogató kiképzési követelmények meghatározása A második szakasz: A béketámogató kiképzés tervezése, szervezés A Harmadik szakasz: A béketámogató kiképzés végrehajtása A negyedik szakasz: A béketámogató kiképzés ellenőrzése-értékelése, visszacsatolás, tapasztalat- feldolgozás

10 Kiképzési doktrína

11 Első szakasz: elemzés A béketámogató feladatkör, munkakör elemzése A béketámogató kiképzést igénylő feladatok kiválasztása A kiképzendők kiválasztása

12 A második szakasz A béketámogató kiképzés tartalmának meghatározása A béketámogató kiképzés céljai A béketámogató kiképzői, oktatói elemzés A Béketámogató kiképzés tervezése Béketámogató kiképzési módszerek Béketámogató kiképzési program és kiképzési terv tervezés, szervezés

13 A harmadik szakasz: A végrehajtás A béketámogató kiképzést a parancsnok vezeti. A béketámogató kiképzés alanyai beazonosíthatóak. A béketámogató kiképzési program (kiképzési célok, kiképzési feladatok, módszerek, felmérések, tesztek gyűjteménye) megléte. A béketámogató kiképzés egy logikai sorrendet követ, kiképzési terv alapján végrehajtott egymásra épülő az egyszerűbbtől a bonyolultabb feladatokra történő felkészítő folyamat. A béketámogató kiképzési eredmények tervszerű szabványok melletti mérése történik.

14 Negyedik szakasz ellenőrzés, értékelés A béketámogató kiképzés ellenőrzése (megerősítés) –Belső ellenőrzés –Külső ellenőrzés –Értékelés A béketámogató kiképzés szükségszerű módosítása, pontosítása

15 Következtetés Nem létezik több kiképzési rendszer. A kiképzési rendszer az egy működő keret, eszköz arra, hogy a megfogalmazott Küldetés, Művelet és Feladatok végrehajtására kiképzett egyének és kötelékek álljanak rendelkezésre.

16 VISSZATEKINTÉS A nemzetközi békefenntartó kontingens tisztjei, Krétán 1896

17 1995

18 IMOC Nemzetközi Katonai megfigyelő Tanfolyam (IMOC) 1997 –től Akkreditálva 2007-ben és 2011-ben és 2015-ben

19 Kiképzési Program 1 CORE PRE-DEPLOYMENT TRAINING MATERIALS (CPTM) 1 Unit 1 - A Strategic Level Overview of UN Peacekeeping The aim of this Unit is to provide a strategic level overview of UN peacekeeping by familiarizing peacekeeping personnel with: The main United Nations (UN) bodies involved in UN peacekeeping; The different kinds of peacekeeping activities and peacekeeping missions; The key principles and ideals of UN peacekeeping and how to put them into practice; The qualities needed in UN peacekeeping personnel. On completion of this unit participants will be able to: 1.1 Introduction to United Nations Peacekeeping 1. List the main bodies involved in UN peacekeeping. 2. List the five types of peace and security activities used by the Security Council. 3. Explain the main differences between traditional and multidimensional peacekeeping operations. 1.2 Fundamental Principles of United Nations Peacekeeping 1. List the basic principles of UN peacekeeping. 2. Explain what is meant by the “credibility and legitimacy of UN peacekeeping mission” and how peacekeeping personnel can support this in practice. 3. Explain what national ownership means and why it is important to the success of UN peacekeeping. 4. List the necessary qualities in UN peacekeeping personnel.

20 AZ INTEGRÁLT BÉKETÁMOGATÓ KIKÉPZÉSI RENDSZER Kötelékbe nem szervezhető egyéni béketámogató beosztásokat betöltő személyek kiképzése. Ideiglenesen a művelet végrehajtására létrehozott kötelékek kiképzése.

21 AZ INTEGRÁLT BÉKETÁMOGATÓ KIKÉPZÉSI RENDSZER A beazonosított kiképzési feladatok szakértőinek kiépítése és összefogása. A küldetés, művelet specifikus ismeretanyag rögzítése. A béketámogató kiképzés nemzetközi akkreditációjának alkalmazása. A kiképzendők kiválasztásának sajátosságai.

22 On call list

23 Kiképzési fejlesztések irányai A civil missziós képzés –Államépítő szakértői csoport –Az EU CIVIL-KATONAI szinergia Smart Training, regionális és nemzetközi kiképzési együttműködés. Az E- és Blended learning rendszer kiépítése. ILIAS

24 Összegzés Használjuk a képességeket, a hozzájárulást nem kell megteremteni, csak parancsot adni a küldetés végrehajtására. A megfogalmazódott küldetések, műveletek, feladatok, nem egy újabb kiképzési rendszert igényelnek időről időre.

25 Összegzés Szervesen be kell ágyazódnia a kiképzés négy fázisának a műveletek tervezési, vezetési rendszerébe Szükséges egy elkülönített kiképzési intézményrendszer

26 Végkövetkeztetés Javaslatom szerint érdemes lenne megfontolni a feladatokat egységes rendszerbe foglalni egy Transzformációs Központ létrehozásával.

27 Békeműveleti kiképzési infrastruktúra egységes rendszerbe foglalása.

28 BÉKEMŰVELETI TUDÁSTÁR

29 + = Transzformációs központ Békeműveleti kiképzési infrastruktúra

30 Transzformáció Kiinduló állapot, jelenlegi helyzet Megkívánt állapot

31 Műveleti Transzformáció Küldetés Műveletek Feladatok Művelet tervezés Műveleti felkészítés, kiképzés Doktrínák, eljárások, taktikák, tapasztalatok

32 32 „NEM NYÍLVÁNOS!” Műveleti Felkészítés és Kiképzés

33 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "A Magyar Honvédség béketámogató kiképzési rendszere Drót László ezredes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések