Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBence Rácz Megváltozta több, mint 8 éve
1
Innovatív értékesítési lehetőség a mezőgazdasági vállalkozók számára
2
Tartalomjegyzék 2016. 11. 12. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 2/15 Témaválasztás indoklása…………………………………………………….3.dia Internetes piacterek és előnyeik…………………………………………4.dia Internetes piacterek összehasonlító elemzése…………………..5.dia A kutatás alapja és célja……………………………………………………..6.dia A weboldal fejlesztése………………………………………………………….7.dia Felhasználói csoportok, funkciók…………………………………………8.dia Az weboldal működése…………………………………………………..9-12.dia A kutatás hipotézisei………………………………………………………...13.dia Kérdőív szerkezete…………………………………………………………….14.dia
3
Témaválasztás indoklása Saját ötlet alapján fejlesztettem ki egy internetes piacteret, amelyen mezőgazdasági termelők értékesíthetik termékeiket. Magyarországon jelentős súlyt képvisel a gazdaságban a mezőgazdaság. Közel állok számos olyan személyhez, aki a mezőgazdaságban dolgozik, saját mezőgazdasági vállalkozása van. 3/15
4
Internetes piacterek rendszerjellemzői Hagyományos ellátási láncInternetes piactérrel elérhető előnyök 4/15 1. számú ábra, forrás: saját szerkesztés, 2012.2. számú ábra, forrás: saját szerkesztés, 2012.
5
Internetes piacterek összehasonlítása Vatera.huGrando.huÉtelpiac.hu Termék- féleségek Sokféle használt és új termék Sokféle új termék Mezőgazdasági termékek Az eladó és a vevő közötti kapcsolat Közömbös Bizalmi kapcsolat AdatközlésKorlátozott Szabad Szolgáltatás áraFizetős Ingyenes KözösségNincs Van EladókMagánszemélye k/vállalatok VállalatokMagánszemélyek/v állalatok TermékárazásÁrverés/fix Fix ár 5/15 3. számú ábra, forrás: saját szerkesztés, 2012.
6
A kutatás alapja és célja Kiderítse, hogy van e valós igény ilyen típusú weboldalra, vagy hasonló fejlesztésekre Magyarországon. Megmutassa, hogy milyen funkcióit használnák a termelők illetve a vásárlók. Kiderítse, hogy milyen csoportoknak lenne leginkább hasznára ez a weboldal. Kiderítse, hogy mi másra lehetne még használni, milyen új funkciókkal lehetne kibővíteni. Rávilágítson a rendszer hibáira. 6/15
7
A weboldal kifejlesztése és a kutatás mérföldkövei Ötlet megálmodása és papírra vetése. Véleménykérés mezőgazdasági vállalkozóktól. Programozó informatikus megkeresése. A fejlesztés megkezdése. A kutatási ötlet felmerülése. Folyamatos kapcsolattartás az informatikussal. Elkészült a rendszer. Kutatómunka megkezdése. Folyamatos továbbfejlesztés, javítás. 7/15
8
Felhasználói célcsoportok és funkciók TermelőkVásárlókGyártók Funkciók Termék értékesítés. Bemutatkozás. Kapcsolatépítés Információ- szerzés, adás. Új termelők, termékek megismerése. Új beszállítók szerzése. Termékek vásárlására. Információ- szerzés, adás. Termékek értékesítése a termelők felé a weboldalon keresztül (pl.: mezőgazdasági gépek, berendezések) 8/15 4. számú ábra, forrás: saját szerkesztés, 2012.
9
Az ÉTELPIAC.HU működése A weboldal megnyitása. Regisztráció termelőként vagy vásárlóként. Profil létrehozása. Termékek feltöltése. Átadóhely létrehozása. Vásárlók/termelők keresése. Termék rendelés, válasz a rendelésekre. Termék átadása, átvétele, kifizetés. Értékelés. 9/15
10
Az internetes piactér kezdőoldala 10/15 5. számú ábra, forrás: saját szerkesztés, 2012.
11
Az internetes piactér belső felülete 11/15 6. számú ábra, forrás: saját szerkesztés, 2012.
12
Adminisztrációs felület 12/15 7. számú ábra, forrás: saját szerkesztés, 2012.
13
A kutatás hipotézisei Hipotézis 1: Van piaci igény mezőgazdasági internetes piactérre mind termelői, mind vásárlói oldalról. Hipotézis 2: A termelők felismerik az internetes értékesítésben rejlő lehetőségeket, de nem használják azokat hatékonyan Hipotézis 3: Hatékonyan lehet mezőgazdasági termékeket értékesíteni online. 13/15
14
A kérdőív ismertetése Célja a szolgáltatásra való igények felmérése, valamint tapasztalatgyűjtés Mintavétel: véletlenszerű. Darabszám: 288 db. Témakörök: Általános adatok. Internethasználathoz kapcsolódó kérdések. Piachoz, értékesítéshez, vásárláshoz kapcsolódó kérdések. 14/15
15
Összegzés 15/15 a mezőgazdasági termelők követik az internet irányába vándorló vásárlóikat előnyhöz kell juttatni a kiváló minőségű hazai termékeket készítő gazdákat ételpiac.hu mezőgazdasági internetes piactér folyamatos fejlesztés alatt áll
16
Köszönöm a figyelmet! 16/15 Schrenk Dávid dav.schrenk@gmail.com www.ételpiac.hu dav.schrenk@gmail.com
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.