Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK WEBOMETRICS RANGSORÁNAK VIZSGÁLATA GOOGLE PAGERANK TEKINTETÉBEN DOSz – Tavaszi Szél Konferencia 2016 Losonczi György.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK WEBOMETRICS RANGSORÁNAK VIZSGÁLATA GOOGLE PAGERANK TEKINTETÉBEN DOSz – Tavaszi Szél Konferencia 2016 Losonczi György."— Előadás másolata:

1 FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK WEBOMETRICS RANGSORÁNAK VIZSGÁLATA GOOGLE PAGERANK TEKINTETÉBEN DOSz – Tavaszi Szél Konferencia 2016 Losonczi György

2 Bevezető ▪Felsőoktatás - Versenyhelyzet ▪Stratégia – Marketingstratégia ▪Online Marketing – Intézményi Honlap ▪Felsőoktatási Rangsorok ▪Az intézményi online jelenlét „mérhető rétegei”: ▪WEBOMETRICS ▪GOOGLE PAGERANK

3 Hosszútávú kutatási célok és hipotézisek ▪Vajon mekkora a korreláció egy objektív értékelés és a nemzetközileg használt megoldások között? ▪Szakértői rendszer felállítása  Marketingstratégia döntések ▪Szimulátor előállítására  pl. WEBOMETRICS négy rész indexe változtatásával lehetséges- e optimalizálni egy jobb GOOGLE PAGERANK eléréséhez.

4 Adatvagyon ▪2014-es adatok ▪12 000 db URL ▪Adattisztítás után: 11 891 db rekord Forrás: Saját adatok és szerkesztés

5 Módszertan ▪Statisztikai elemzési módszerekkel  Excel  SPSS ▪Hasonlóságelemzés alkalmazással  COCO model o Std o Y0

6 WEBOMETRICS - Ranking of World Universities (1) ▪WEBOMETRICS ▪2004-től ▪spanyol ▪Részindexei: ▪„Presence Rank” ▪„Impact Rank” ▪„Openness Rank” ▪„Excellence Rank” Forrás: http://www.webometrics.info/en/Objetives

7 WEBOMETRICS - Ranking of World Universities (2) ▪Részindexei: ▪„Presence Rank” - weboldalak (10%) ▪„Impact Rank” – link”mérők”(50%) ▪„Openness Rank” – PDF (10%) ▪„Excellence Rank” – Scimago (30%) Forrás: http://www.webometrics.info/en/node/164

8 Google PageRank Forrás: http://blog.rifix.net/wp- content/uploads/2013/12/google- pagerank-explained.jpghttp://blog.rifix.net/wp- content/uploads/2013/12/google- pagerank-explained.jpg Forrás: http://repcapitalmedia.com/how-to-increase-your-google-plus-pagerank/ Nem publikus, hogyan számolják és már nem is mondják meg az értéket is

9 Google PageRank Forrás: http://blog.rifix.net/wp- content/uploads/2013/12/google-pagerank-explained.jpghttp://blog.rifix.net/wp- content/uploads/2013/12/google-pagerank-explained.jpg „Ma a Google algoritmusai több mint 200 egyedi jelre vagy "nyomra" hagyatkoznak, amelyek segítenek kitalálni, hogy Ön mit keres valójában. Ezek a jelek többek között lehetnek a weboldalakon szereplő kifejezések, a tartalom frissessége, a régió és a PageRank.” Forrás: Google „Algoritmusok” oldala szerint (Google 2015)

10 Statisztikai elemzések (1) ▪Átlag (Mean) 5,69; ▪Szórás 1,0715 ▪Medián 6, ▪Módusz 6, Google PageRank értékek Webometrics World Rank 2014 (db) Webometrics World Rank 2014 (%) 0510,43% 110,01% 2150,13% 3910,77% 49618,08% 5403333,92% 6442437,20% 7179815,12% 84854,08% 9320,27% Végösszeg11891 Forrás: Saját adatok és szerkesztés

11 Statisztikai elemzések (1) Forrás: Saját adatok és szerkesztés

12 Statisztikai elemzések (2) Forrás: Saját adatok és szerkesztés

13 Box Plot Forrás: Saját adatok és szerkesztés

14 Box Plot – Presence Rank Forrás: Saját adatok és szerkesztés

15 Box Plot – Impact Rank Forrás: Saját adatok és szerkesztés

16 Box Plot – Excellence Rank Forrás: Saját adatok és szerkesztés

17 Box Plot – Openness Rank Forrás: Saját adatok és szerkesztés

18 Box Plot Forrás: Saját adatok és szerkesztés

19 Spearman-féle rangkorreláció ▪Pearson-féle korreláció-számítás (r ) nem használható ▪ha az adatok nem normális eloszlásúak, illetve ▪ha csak ordinális skálán mértek.

20 SPSS eredmény: Közepes sztochasztikus kapcsolat Forrás: Saját adatok és szerkesztés

21 Kendal - Eredmény: Gyenge sztochasztikus kapcsolat Forrás: Saját adatok és szerkesztés

22 Hasonlóságelemzés ▪Online model: COCO ▪Online korlátok: 500 db rekord (minta) ▪Szakértői modell kizárólag ezen a szinten működik ▪Y0: Google PageRank ▪X1: WEBOMETRICS „Presence Rank”, ▪X2: WEBOMETRICS „Impact Rank”, ▪X3: WEBOMETRICS „Openness Rank”, ▪X4: WEBOMETRICS „Excellence Rank”.

23 Összefoglalás (1) ▪Közepes sztochasztikus kapcsolat GPR – WEBOMETRICS Forrás: Saját adatok és szerkesztés

24 Összefoglalás (2) ▪További kutatást igényel  metatagek irányában  Földrajzi és gazdasági területek esetén

25 Köszönöm a figyelmet! DOSz – Tavaszi Szél Konferencia 2016 Losonczi György

26 Irodalomjegyzék ▪Google (2008): Google keresőmotor-optimalizálási útmutató kezdőknek. (Online). http://static.googleusercontent.com/external_content/untrusted_dlcp/www.google. hu/hu/hu/intl/hu/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide- hu.pdf (letöltve: 2010.május 13.) ▪Google (2015): Algoritmusok. (Online). https://www.google.com/insidesearch/howsearchworks/algorithms.html (letöltve: 2015. december 31.) ▪http://malinsky.eu/blog/wp-content/uploads/2012/04/webometrics.pngHarmadik listaelem helye


Letölteni ppt "FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK WEBOMETRICS RANGSORÁNAK VIZSGÁLATA GOOGLE PAGERANK TEKINTETÉBEN DOSz – Tavaszi Szél Konferencia 2016 Losonczi György."

Hasonló előadás


Google Hirdetések