Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIrén Bodnár Megváltozta több, mint 8 éve
1
Virtuális Szaknyelvi Műhely Fókuszban a 21. századi készségek Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar Turizmus-Vendéglátás Szaknyelvi Intézeti Tanszék Asztalos Réka Dr. Pál Ágnes
2
A Fókuszban a 21. századi készségek keretprogram bemutatása 1)Interkulturális kommunikációs tréning vegyes anyanyelvű tanulócsoportban 2) Üzleti élet az angol nyelvű hangzó médiában (szaktárgyi ismeretek és szaknyelvi beszédértés készségének együttes fejlesztése) 3) Karrierépítés 4)Virtuális Szaknyelvi Műhely
3
A Virtuális Szaknyelvi Műhely bemutatása I.Milyen elvárások mentén hoztuk létre? II. Projekttevékenységek - Spanyol turizmus-vendéglátás szaknyelv - Angol kereskedelem-marketing szaknyelv - Angol turizmus-vendéglátás szaknyelv
4
Elvárások Intézményi elvárások és a BGF stratégiai céljai Értelmes IKT felhasználás A potenciális munkaadók elvárásai a hallgatóinktól Diákok elvárásai Saját tanári elképzeléseink
5
Intézményi elvárások A BGF stratégiai céljai tartalmazzák: az idegennyelv-oktatás fejlesztését, a munkaerő-piaci szereplők által elvárt kompetenciák, igények felmérését és fejlesztésük beépítését a képzési programokba a Főiskola képzési kínálatában szereplő képzések folyamatos tartalmi fejlesztését, az oktatók módszertani eszköztárának korszerűsítését, valamint a virtuális (elektronikus) oktatási és tanulási környezet fejlesztését.
6
IKT eszközök értelmes felhasználása Nem öncélú felhasználás→ hozzáadott érték Technológia a tanulási folyamat szerves része Tudásmegosztás Egész életen át tartó tanulás Motiválás Csoportmunka Személyre szabott tanulás
7
A potenciális munkaadók elvárásai a hallgatóinktól idegen nyelvi készségek kooperációs készség társas készségek digitális kompetencia, az infokommunikációs eszközök gyakorlati alkalmazására vonatkozó affinitás prezentációs készség meggyőzőképesség problémamegoldó készség szervezőkészség önreflexióra való képesség
8
Diákok elvárásai érdekes anyagok, amin nem alszom el hallgatásfeladatok a telefonomon használjuk azt, ami kész van és fenn van a neten minél kevesebb felesleges munka (ha Dorina kiírja a szavakat, én miért írjam ki?) fb csoport vagy olyasmi (emberek, mi volt ma órán?) jobban maradjon meg, mintha csak elolvasnám
9
Saját tanári elképzeléseink Motiválás Órák érdekesebbé tétele Arányos munka és időbefektetés a tanár részéről Meglévő, kész anyagok felhasználása és újrahasznosítása Készségfejlesztés
10
Spanyol turizmus-vendéglátás szaknyelv 3 féléves tárgy A2→B2 (4 nyelvi készség fejlesztése a szakmai tartalommal együtt) Néhány nagyobb téma: Spanyolország és Magyarország turisztikai desztinációi, kulturális és sportesemények, közlekedés, turizmusfajták, szálloda, vendéglátás, magyar és spanyol gasztronómia
11
Példák a csoportok által használt wikifelületekre harmadéves turizmus szakos hallgatók által használt oldal harmadéves vendéglátás szakos hallgatók által használt oldal Jelenleg is használatban kísérleti spanyolcsoport által használt oldal (2011-2013)
12
Projekttevékenységek – Spanyol turizmus-vendéglátás szaknyelv Fő projekttevékenységek: - „Estudiantes en Hungría” (ajánlások megfogalmazása spanyol diákok számára – példák: 1 2 3) 1 2 3 - Virtuális utazástervezés Spanyolországba (példák: a, b, csoportos prezentáció, c) a b c
13
Egyéb együttműködésen alapuló projekttevékenységek: Cikk közös kijegyzetelése: Asturias Olvasott szöveg illusztrálása: a, bab Rövid fogalmazások megosztása és közös kijavítása (pl. 1,2)12 Kommentek írása valós fórumokra Kommentek írásavalós fórumokra
14
Közös teszt megírásateszt megírása Szöveg közös kiszótározása, quizlet használatával isSzöveg közös kiszótározásaquizlet használatával is Közös nyelvtani segédanyagok gyártása pl prepozíciók kigyűjtése prepozíciók kigyűjtése Diákok saját kezdeményezései (pl. dalok megosztása nyelvtani jelenségek illusztrálására)
15
Virtuális osztályterem az angol szaknyelvi órákon – projekttevékenységek bemutatása Wikispaces Csoportok saját wikifelülete Tanórák kiegészítése Első óra a számítógépteremben Extrafeladatok Személyreszabott tanulási lehetőség
16
Virtuális osztályterem az angol szaknyelvi órákon – tudásmegosztás Egyéni munka közzététele és megosztása a wikin –peer review összefoglalás –kommentek fordítás –saját tanulmányok vizsgára felkészülés saját anyagai –Szavakra mintamondatok
17
Virtuális osztályterem az angol szaknyelvi órákon – Egész életen át tartó tanulás Hasznos linkek kigyűjtése online szótárak közös tesztelése kétnyelvű, egynyelvű, szakszótárak Nyelvtani gyakorlóoldalak szótanulás quizlet CV és álláspályázat írása Használják-e majd az oldalt a nyelvvizsgára való felkészüléskor? 76% biztosan- 20% talán 40% tervezi újra használni egyéb céllal (állásinterjú, CV)
18
Virtuális osztályterem az angol szaknyelvi órákon – motiváció Hallgatói visszajelzések 80% hasznos 72% ajánlotta más csoportoknak is 44% jelentős nyelvi fejlődés 44% számottevő nyelvi fejlődés 44% többet tanult, mintha nem használta volna az oldalt
19
Virtuális osztályterem az angol szaknyelvi órákon – csoportmunka Közös fordítása Közös levélírás Közös összefoglalás készítése Felmerülő problémák Egyenlőtlen munkamegosztása Egymás hibáinak javítása
20
Virtuális osztályterem az angol szaknyelvi órákon – személyre szabott tanulás Egyéni értékelési rendszer Önértékelés és az egyéni fejlődési lehetőségek feltérképezése Igény szerint feladatok válogatása Egyéni portfólió az extra feladatoknak Alacsonyabb órai teljesítmény ellensúlyozása 60% saját gyengeségek fejlesztése Csak 24% direkt könnyű feladatok
21
A projektről további részletek: Virtuális Szaknyelvi Műhely angolul: http://www.lspworkshop.blogspot.hu/
22
Köszönjük a figyelmet! Asztalos Réka areka3271@yahoo.co.uk Pál Ágnes agnespal@yahoo.com
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.