Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZita Budainé Megváltozta több, mint 8 éve
1
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes
2
A munka megszerzéséhez és megtartásához szükséges kompetenciák fejlesztésének elősegítése. A munkaügyi szervezet kiemelt célja
3
A munkaadók munkaerő-igényeinek kielégítése, az igényeiknek megfelelően képzett munkaerővel. Az álláskeresők minél rövidebb időn belül történő munkába helyezése. Alkalmassá tenni őket arra, hogy meg tudjanak felelni a munkaadók igényeinek. A munkaügyi szervezet kiemelt célja
4
Szorosabb és aktívabb együttműködés az érintett szervezetek között. Előrejelzések eredményességének javítása. A felnőttképzési rendszer keresletekhez történő igazítása - KERESLET VEZÉRELT KÉPZÉSEK. Gyakorlati képzőhelyek számának növelése a munkaadóknál. Megoldási lehetőségek
5
A kirendeltségi térségben jelentős szerepet betöltő munkaadók munkaerő-igényének felmérése személyes kapcsolatfelvételen keresztül valósul meg. A képzésben résztvevők kiválasztása a munkaadóval szorosan együttműködve, azok aktív részvételével történik (tájékoztató, gyárlátogatás, stb.). A munkaügyi központ az érvényes munkaerő-igénnyel rendelkező munkaadóval megállapodást köt, hogy a munkaerő-igény kielégítése érdekében képzési támogatást nyújt álláskeresők számára az igényben meghatározott munkakör betöltéséhez szükséges képzés megszerzéséhez. Igény esetén a gyakorlati képzést a munkaadó telephelyén biztosítja. A megállapodásban a munkaadó vállalja, hogy a képzést követően az álláskeresővel a munkaerőigényben megjelölt munkakör betöltésére munkaviszonyt létesít. Kereslet vezérelt munkaerő-piaci képzések
6
Társadalmi Megújulás Operatív Program „Újra tanulok!” c. kiemelt projekt Kódszám: TÁMOP- 2.1.6-12/1
7
Az alacsony iskolai végzettségű, illetve szakképzetlen felnőttek számára lehetővé tenni, hogy képzésben vegyenek részt. Az alacsony iskolai végzettségű, illetve szakképzetlen felnőttek számára lehetővé tenni, hogy képzésben vegyenek részt. Hiányzó ismereteket pótolják, illetve a munkavállaláshoz szükséges kompetenciáikat fejlesszék. Hiányzó ismereteket pótolják, illetve a munkavállaláshoz szükséges kompetenciáikat fejlesszék. A felnőttek is kapjanak lehetőséget kompetenciáik fejlesztésére. A felnőttek is kapjanak lehetőséget kompetenciáik fejlesztésére. A projekt célja
8
hogy a résztvevők a képzettségi, illetve az iskolai végzettségi szintjüknél magasabb szakmai tudásszintet érjenek el, hogy a résztvevők a képzettségi, illetve az iskolai végzettségi szintjüknél magasabb szakmai tudásszintet érjenek el, hogy bővítse az egész életen át tartó tanulás lehetőségeit, javítsa a képzéshez való hozzáférhetőséget, hogy bővítse az egész életen át tartó tanulás lehetőségeit, javítsa a képzéshez való hozzáférhetőséget, hogy hozzájáruljon a gazdaság számára a szükséges mennyiségű és a munkáltatók igényeihez jobban igazodó szakképzett munkaerő biztosításához, hogy hozzájáruljon a gazdaság számára a szükséges mennyiségű és a munkáltatók igényeihez jobban igazodó szakképzett munkaerő biztosításához, hogy a képzésben való részvétel támogatásával segítse elő a végzettségük, elavult szakképesítésük miatt hátrányban lévő munkavállalók sikeres és tartós foglalkoztathatóságát, hogy a képzésben való részvétel támogatásával segítse elő a végzettségük, elavult szakképesítésük miatt hátrányban lévő munkavállalók sikeres és tartós foglalkoztathatóságát, hogy hozzájáruljon az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló beruházások, fejlesztések által keletkező munkaerő-kereslet kielégítéséhez, hogy hozzájáruljon az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló beruházások, fejlesztések által keletkező munkaerő-kereslet kielégítéséhez, hogy az elbocsátással veszélyeztetett munkavállalókat felkészítse az új munkakövetelményekhez való alkalmazkodásra. hogy az elbocsátással veszélyeztetett munkavállalókat felkészítse az új munkakövetelményekhez való alkalmazkodásra.
9
A projekt keretében az alábbi kimenetek lehetségesek Befejezhetik az általános iskolát azok, akiknek ez tanköteles életkorukban nem sikerült és rendelkeznek legalább a 6. osztály befejezését igazoló bizonyítvánnyal, valamint a megszerzett ismeretek alapján bekapcsolódhatnak a szakképzésbe. Befejezhetik az általános iskolát azok, akiknek ez tanköteles életkorukban nem sikerült és rendelkeznek legalább a 6. osztály befejezését igazoló bizonyítvánnyal, valamint a megszerzett ismeretek alapján bekapcsolódhatnak a szakképzésbe.
10
A projekt keretében az alábbi kimenetek lehetségesek Megszerezhetik a szakképzés megkezdéséhez szükséges kompetenciákat azok, akiknek a program időtartama nem teszi lehetővé az általános iskola befejezését, de a szakképzésbe való bekapcsolódáshoz szükséges kompetenciák megszerzése esélyt ad arra, hogy a munkaerőpiacon hasznosítható szakmai tudást szerezzenek. A megszerzett ismeretek alapján bekapcsolódhatnak a szakképzésbe. Megszerezhetik a szakképzés megkezdéséhez szükséges kompetenciákat azok, akiknek a program időtartama nem teszi lehetővé az általános iskola befejezését, de a szakképzésbe való bekapcsolódáshoz szükséges kompetenciák megszerzése esélyt ad arra, hogy a munkaerőpiacon hasznosítható szakmai tudást szerezzenek. A megszerzett ismeretek alapján bekapcsolódhatnak a szakképzésbe.
11
A projekt keretében az alábbi kimenetek lehetségesek A választott szakképzés megkezdéséhez szükséges iskolai végzettséggel rendelkezők megszerezhetik az állam által elismert, illetve akkreditált felnőttképzési program szerinti képzettséget. Ennek során elsősorban olyan szakmákat sajátíthatnak el, amely iránt a rendelkezésre álló információk alapján kereslet mutatkozik a munkaerőpiacon, vagy amelyek tekintetében az egyén a foglalkoztatásra munkáltatói szándéknyilatkozattal rendelkezik. A választott szakképzés megkezdéséhez szükséges iskolai végzettséggel rendelkezők megszerezhetik az állam által elismert, illetve akkreditált felnőttképzési program szerinti képzettséget. Ennek során elsősorban olyan szakmákat sajátíthatnak el, amely iránt a rendelkezésre álló információk alapján kereslet mutatkozik a munkaerőpiacon, vagy amelyek tekintetében az egyén a foglalkoztatásra munkáltatói szándéknyilatkozattal rendelkezik.
12
A projekt keretében az alábbi kimenetek lehetségesek Azok a felnőttek, akik már rendelkeznek valamilyen szakmai előképzettséggel, lehetőséget kapnak magasabb szintű, hiányszakmába sorolt (rész)szakképesítés megszerzésére. Azok a felnőttek, akik már rendelkeznek valamilyen szakmai előképzettséggel, lehetőséget kapnak magasabb szintű, hiányszakmába sorolt (rész)szakképesítés megszerzésére.
13
A projekt keretében az alábbi kimenetek lehetségesek Az elavult szakmával rendelkező felnőttek számára lehetőséget biztosít a program olyan új (rész)szakképesítés megszerzésére, amely iránt kereslet mutatkozik a munkaerőpiacon. Az elavult szakmával rendelkező felnőttek számára lehetőséget biztosít a program olyan új (rész)szakképesítés megszerzésére, amely iránt kereslet mutatkozik a munkaerőpiacon.
14
A projekt keretében az alábbi kimenetek lehetségesek A program keretében - a munkáltatói igények ismeretében - a munkavégzéshez szükséges szakmai kompetenciák megszerzését biztosító képzések is támogathatók. A program keretében - a munkáltatói igények ismeretében - a munkavégzéshez szükséges szakmai kompetenciák megszerzését biztosító képzések is támogathatók.
15
Képzőkkel szemben támasztott követelmények A projekt keretein belül kizárólag FAT által akkreditált felnőttképzést folytató intézmény által nyújtott képzés vehető igénybe. Az igénybe vett képzés kizárólag OKJ-s vagy jogszabály által felhatalmazott szervezet által akkreditált képzés lehet.
16
Rendelkezésre álló forrás Országosan (18 megye): Országosan (18 megye): 16,- milliárd Ft 16,- milliárd Ft A központi régióban: A központi régióban: 300,- millió Ft 300,- millió Ft
17
Feladatok Képzési igények számba vétele. Képzési igények számba vétele. –OKJ és betanító jellegű csoportosítás. –A betanítandó feladatok meghatározása. A képzésbe vonhatók számba vétele. A képzésbe vonhatók számba vétele. –Meglévő munkavállalók. –Tervezett (új) létszámfelvétel. Az igények negyedéves rendszerességű frissítése. Az igények negyedéves rendszerességű frissítése. Az optimális képzés idő meghatározása. Az optimális képzés idő meghatározása. Lehetséges képző intézmények számba vétele. Lehetséges képző intézmények számba vétele. A gyakorlati képzés feltételeinek megteremtése. A gyakorlati képzés feltételeinek megteremtése. Az igények jelzése a munkaügyi központok felé. Az igények jelzése a munkaügyi központok felé.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.