Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLilla Papp Megváltozta több, mint 8 éve
1
www.neticle.hu Budapest, 2015. Neticle Technologies Neticle Social Listening Standard csomag @SuperBrands Szekeres Péter, vezető kutató peter.szekeres@neticle.hu +36 70 701 6488 megmutatjuk, mit gondol a web
2
www.neticle.hu Budapest, 2015. A CSOMAG TARTALMA + FOLYAMATOS ONLINE MÉDIAFIGYELÉS + AUTOMATIKUS EMAIL RIASZTÁSOK + HETI ÖSSZEFOGLALÓ PDF RIPORT + A TELJES IDŐSZAKRÓL SZAKÉRTŐI ELEMZÉS
3
www.neticle.hu Budapest, 2015. Online médiafigyelés és médiaelemzés - Rendszerhozzáférés Automatikus véleményelemzéssel online tartalmak folyamatos feldolgozása és az online megítélés valós idejű monitorozása a magyar weben 4 db kulcsszóra 6 hónapig. online médiafigyelésonline médiaelemzés
4
www.neticle.hu Budapest, 2015. Automatikus email riasztások Kritikus portálokon/blogokon (például: homar.blog.hu) való megjelenés esetén homar.blog.hu Negatív véleményű találatok esetén Krízistémákkal való együtt említés esetén (például: állatkísérlet, mérgezés, stb.) online médiafigyelésonline médiaelemzés
5
www.neticle.hu Budapest, 2015. Heti összefoglaló PDF riportok a rendszer adatai alapján Leggyakoribb a kulcsszóval együtt említett témák és kulcs tulajdonságok, illetve az azokkal kapcsolatos megítélés Online megítélés és említések számának alakulása Véleményvezér szerzők és weboldalak azonosítása Áttekintő statisztika az említésekről tartalomtípusonkénti és vélemény szerinti bontásban online médiafigyelésonline médiaelemzés
6
www.neticle.hu Budapest, 2015. Vizsgált időszak: 2015.xx.xx. – 2015.xx.xx. Szakértői médiaelemzés 6 hónap adatai alapján – példa A konkrét elemzés struktúrája a figyelt kulcsszavak és az igényelt fókuszpontok függvénye. Vizsgált márkák, termékcsoportok: Milli, Milli Mia, Milli Perfecto, Milli Life, Danone Vizsgált témák: Joghurt Vizsgált nyersanyagok: tej, kakaó, cukor
7
www.neticle.hu Budapest, 2015. TERMÉKCSOPORTOK
8
www.neticle.hu Budapest, 2015. CímlapFórumBlogCikkHozzászólásFacebookGoogle+TwitterÖsszesenPozitívNegatívSemleges Milli024047303865279 Milli Mia000011013201 Danone313344354174072015372 MILLI WEBES JELENLÉTÉNEK ÁTTEKINTÉSE Termékcsoportok közül a Milli Mia-nak van kis webes jelenléte, a Perfecto, Life kapcsán nem volt releváns említés A Milli említések jelentős része a Facebook-ról származik és semleges polaritású, csak úgy, mint a Danone- nál, azonban a Danone többször szerepel hírportálok cikkeiben
9
www.neticle.hu Budapest, 2015. MENNYISÉGI ÁTTEKINTÉS Facebookon sokat megosztott recept: „… Egy nagy doboz (400-450 g) barackos joghurtot (én a Milli sárgabarackosat használtam, de bármilyen gyümölcsöset lehet) kikavarunk 10 dkg porcukorral. …” Danone Kejföl-lel kapcsolatos hírek, megosztások Facebookon sokat megosztott bejegyzés: „Magyarnak hitt termékek tulajdonosai: … - Milli Tej (a holland Friesland tulajdona) …”
10
www.neticle.hu Budapest, 2015. KIFEJEZÉSEK SZÓFELHŐJE A Kifejezések alkalmazás tulajdonképpen egy szófelhő, amely összegyűjti a kulcsszóra (vagy kulcsszavakra) vonatkozó leggyakoribb kifejezéseket: kékkel a pozitív, pirossal a negatív és feketével a semleges kifejezések. A Milli pozitív kifejezései többnyire nyereményjátékokhoz kapcsolódnak Danone esetében sok bizalmatlanságot, csalódottságot kifejező említés keletkezett
11
www.neticle.hu Budapest, 2015. EMLTÉSFOLYAM Az Említésfolyam egy grafikonban összesíti a webes megítélést (véleményárfolyamot) és az említések napi gyakoriságát. A vékony vonal a megítélés alakulását (véleményárfolyamot) mutatja, a körülötte lévő felhő pedig a tartalom mennyiségét. Új jegeskávés doboz dicséret Danone Kejfel említések Sárgabarackos Milli felhasználása receptben Irreleváns kisállattal kapcsolatos bejegyzés Magyarnak hitt külföldi márkák említései
12
www.neticle.hu Budapest, 2015. EMLTÉSTÉRKÉP A Neticle Említéstérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban milyen tartalomtípusú találatok milyen véleményindexszel rendelkeztek, azaz mennyire pozitív/negatív találatok születtek. Az említések jelentős része Facebook-ról származik, ami többnyire semleges polaritású
13
www.neticle.hu Budapest, 2015. LEGAKTÍVABB WEBOLDALAK A weboldalakra vonatkozó grafikon azt vizsgálja, hogy adott kulcsszóval (vagy kulcsszavakkal) kapcsolatban mely weboldalak voltak a legaktívabbak, legpozitívabbak vagy éppen legnegatívabbak. A Danone leggyakoribb említési forrásai A fenti weboldalakon fordult elő leggyakrabban Milli-vel kapcsolatos említés a közösségi médiát leszámítva.
14
www.neticle.hu Budapest, 2015. JOGHURT
15
www.neticle.hu Budapest, 2015. CímlapFórumBlogCikkHozzászólásFacebookGoogle+TwitterÖsszesen Joghurt1010736334948441779805453 PozitívNegatívSemlegesÖsszesen Joghurt82520544235453 JOGHURT ÁTTEKINTÉSE
16
www.neticle.hu Budapest, 2015. JOGHURT – EMLTÉSFOLYAM Az Említésfolyam egy grafikonban összesíti a webes megítélést (véleményárfolyamot) és az említések napi gyakoriságát. A vékony vonal a megítélés alakulását (véleményárfolyamot) mutatja, a körülötte lévő felhő pedig a tartalom mennyiségét. A joghurtot, mint témát vizsgálva, nem volt jelentős negatív említés, így megítélése stabilan emelkedett A sűrűsödések a grafikonon egy- egy Facebook-on terjedő recept sok megosztására utalnak
17
www.neticle.hu Budapest, 2015. JOGHURT – EMLTÉSTÉRKÉP A Neticle Említéstérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban milyen tartalomtípusú találatok milyen véleményindexszel rendelkeztek, azaz mennyire pozitív/negatív találatok születtek. Az említések jelentős része Facebook-ról származik, ami jellemzően pozitív polaritású, szemben a többi forrással, ahol leginkább semleges tartalmak keletkeztek
18
www.neticle.hu Budapest, 2015. JOGHURT – KIFEJEZÉSEK A Kifejezések alkalmazás tulajdonképpen egy szófelhő, amely összegyűjti a kulcsszóra (vagy kulcsszavakra) vonatkozó leggyakoribb kifejezéseket: kékkel a pozitív, pirossal a negatív és feketével a semleges kifejezések. Néhány kifejezést a téma specifikussága miatt a rendszer tévesen polarizált; ezek javítása a későbbiekben nem okoz gondot Sok említés keletkezett, melyben a joghurtot salátával együtt említik A pozitív említések az „ár”, „egészségesség” és a „kedveltség”-hez kapcsolódtak többnyire
19
www.neticle.hu Budapest, 2015. JOGHURT – TULAJDONSÁGTÉRKÉP A joghurttal kapcsolatban a „cukor”, „sütés -főzés”, „só” és a „krém” témakörök fordultak elő legtöbbször Diéta kapcsán is sok pozitív említés keletkezett A Neticle Tulajdonságtérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban mely kulcsszavakra milyen aspektusok voltak a leginkább jellemzőek, illetve azok milyen véleményindex-szel szerepeltek. Több negatív találat is volt a joghurt árával kapcsolatban A joghurt savanyú ízét jellemzően pozitívan értékelték az említésekben
20
www.neticle.hu Budapest, 2015. JOGHURT – LEGAKTÍVABB WEBOLDALAK A weboldalakra vonatkozó grafikon azt vizsgálja, hogy adott kulcsszóval (vagy kulcsszavakkal) kapcsolatban mely weboldalak voltak a legaktívabbak, legpozitívabbak vagy éppen legnegatívabbak. A közösségi médiát leszámítva, a 444.hu volt a domináló hírportál, azon kívül leginkább a moinetcafe.hu, az index.hu és az nlcafe.hu foglalkozott joghurtos témával
21
www.neticle.hu Budapest, 2015. NYERSANYAGOK Vizsgált időszak: 2014.01.29. – 2014.02.20.
22
www.neticle.hu Budapest, 2015. CímlapFórumBlogCikkHozzászólásFacebookGoogle+TwitterÖsszesen Tej65795133710895313213019941036556 Kakaó114553114763167027516317827 Cukor56429126513013162876319328332606 Tej > Ár169216626891459114265264 Kakaó > Ár0154527660842707 Cukor > Ár4451192368036121184115 PozitívNegatívSemlegesÖsszesen Tej438731982897136556 Kakaó348513701297217827 Cukor380623592644132606 Tej > Ár149496828025264 Kakaó > Ár29478335707 Cukor > Ár58286026734115 NYERSANYAGOK ÁTTEKINTÉSE
23
www.neticle.hu Budapest, 2015. NYERSANYAGOK – MENNYISÉGI ÁTTEKINTÉS Jelentős együttmozgás figyelhető meg a nyersanyagok említési számában, vagyis a vizsgált alapanyagokat többnyire együtt említik A kimagasló értékek jellemzően egy-egy recept Facebook történő elterjedésének köszönhető, ami tartalmazz az alapanyagokat A nyersanyagok áraival kapcsolatban jelentősen kevesebb említés található, de itt is megfigyelhető korreláció a tej és a cukor között
24
www.neticle.hu Budapest, 2015. NYERSANYAGOK MEGÍTÉLÉSE A Véleményárfolyam egy olyan grafikon ami egyetlen mérőszám (véleményindex) alapján mutatja meg egy kulcsszú webes megítélésének alakulását. A tej árának megítélése leszámítva egy kis törést február elején, enyhén pozitív volt, csak úgy, mint a kakaóé. A tej, cukor, kakaó kapcsán nem keletkezett jelentős negatív említés, így azok megítélése stabilan javult. A cukor árával kapcsolatban jelentek meg negatív említések, így annak a webes megítélése enyhén negatívan változott a vizsgált időszakban Cukorbotrányra és húsbotrányra vonatkozó említések rontották a cukor, tej megítélését.
25
www.neticle.hu Budapest, 2015. NYERSANYAGOK - EMLÍTÉSTÉRKÉP A Neticle Említéstérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban milyen tartalomtípusú találatok milyen véleményindexszel rendelkeztek, azaz mennyire pozitív/negatív találatok születtek. A három vizsgált nyersanyagot a Facebook-on említették legtöbbet, és mivel a többi forrásból származó találat közel semleges polaritású volt, ezért az összesített megítélést a Facebook irányította Cukorbotrányra és húsbotrányra vonatkozó Facebook említések rontották a cukor, tej megítélését.
26
www.neticle.hu Budapest, 2015. NYERSANYAGOK – FŐBB WEBOLDALAK A weboldalakra vonatkozó grafikon azt vizsgálja, hogy adott kulcsszót melyik weboldalakon említették legtöbbször, illetve milyen összesített polaritással. A nyersanyagokat a fenti weboldalakon említették a legtöbbször, leszámítva a közösségi médiát A nyersanyagok áraival jóval kevesebb említés útján, de részben más oldalak foglalkoztak Egyes weboldalak negatívan, más oldalak kifejezetten pozitívan foglalkoztak a témával
27
www.neticle.hu Budapest, 2015. NYERSANYAGOK - TULAJDONSÁGTÉRKÉP A Neticle Tulajdonságtérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban mely kulcsszavakra milyen aspektusok voltak a leginkább jellemzőek, illetve azok milyen véleményindex-szel szerepeltek. Tejjel kapcsolatban sok említés tartalmazott utalást valamilyen nyereményjátékra, akcióra A „hőmérséklet” tipikusan csak a tej kapcsán fordult elő Az „áremelés” aspektus a tej alapanyagra volt a legnegatívabb hatással
28
www.neticle.hu Budapest, 2015. Neticle Technologies
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.