Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mérés-értékelés konferencia 2007. március 28. Eger.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mérés-értékelés konferencia 2007. március 28. Eger."— Előadás másolata:

1 Mérés-értékelés konferencia 2007. március 28. Eger

2 Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Ipari, Mezőgazdasági, Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Jászapáti

3 Iskolánk Jászság Kötelező beiskolázás Megyei fenntartás Tanulólétszám: 796 fő Elméleti oktatás

4 Főépület

5 Iskolánk Jászság Kötelező beiskolázás Megyei fenntartás Tanulólétszám: 796 fő Elméleti oktatás Korszerű tanműhelyek Kollégium

6

7

8 Iskolánk képzési profilja Szakközépiskolai képzés Szakiskolai oktatás Szakképzés Technikusképzés Akkreditált felsőfokú szakképzés Felnőttképzés

9 SZFP II. Résztvevő osztályok: –9. C osztály (kereskedelem-marketing) –9. D osztály (vendéglátás-idegenforgalom) –9. H osztály (reintegráció) Követő osztályok: –9. A osztály (építő-agrár) –9. B osztály (közlekedés-faipar)

10 2007-re kitűzött MÉCS feladatok A mérés-értékelés továbbképzés elvégzése Belső képzések Feladatbank létrehozása, bővítése Szoftver Elégedettségi kérdőív Év eleji bemeneti mérés Kompetenciamérés

11 Belső képzés Kollégák bevonása Segítés, motiválás Az elkészült mérőlapok: –áttekintése –módosítása –megíratása, javítása –elemzése, korrekciók Intézkedési terv

12 Elégedettségi kérdőív 2007. június elején végezzük 9. évfolyamon Tanárok és diákok körében Projektmódszer és kooperatív technikák bevezetésével kapcsolatos tapasztalatokról Kiértékelés Tervek, jövőkép

13 Bemeneti mérés Tervezés, előkészítés: 2007. május Szervezés, lebonyolítás: 2007. szeptember Matematika Szövegértés Szociológiai háttér-, és attitűdvizsgálat 9. évfolyamon Fejlesztés: 2007. szeptemberétől

14 Koncepciónk a kompetenciamérés után Intézményi szint: –Tapasztalatok átadása –Újszerű szemlélet, változatos módszerek –Legrosszabb/legjobb eredmények –Tipikus hibák –Ötletbörze –Koncentráció

15 Koncepciónk a kompetenciamérés után Osztályfőnöki / szaktanári szint: –Fejlesztési javaslatok –Értékelések értelmezése –A feladatok értelmezése, megoldása –A szülők tájékoztatása

16 Koncepciónk a kompetenciamérés után Csoportos fejlesztési koncepciónk: –Személyes fejlesztési tervek –Differenciálás, kooperatív technikák –SZAKMA Módszertár –Szövegértés, szövegalkotás fejlesztése –Mérőlapok készítése –Gyakoroltatás

17 Koncepciónk a kompetenciamérés után Konkrét feladattípusok a fejlesztéshez: –Matematika (szabály-, és koordinációsjáték) –Magyar ny. és i. (szókincsbővítés) –Történelem (téri tájékozódás, lényegkiemelés) –Vizuális kultúra (kép és szöveg kapcsolata) –Kommunikáció (élethelyzetek) –Szakmai gyakorlat (szituációs gyakorlatok) stb.

18 Koncepciónk a kompetenciamérés után Kulcskompetenciák: –Tanulási technikák –Intelligens tanulás –Alkalmazó tudás –Eszközjellegű kompetenciák –Szociális képességek –Értékorientáció

19 Projektórák Projektháló elkészítése Bemutató órák Egymástól tanulás Tapasztalatcsere Óramegbeszélések Építő javaslatok Önkontroll

20 Projektórák Kezdeti nehézségek: –Munkaigényes előkészítés –Tanulók / tanárok motiváltsága –Fénymásolási gondok –„Bőség zavara!”

21 Projektórák Eredmények: –Projektdobozok használata –Projektórák gyakorisága –Motiváltság –Hiányzáscsökkenés –Projektvetélkedő –Fotók, filmanyagok –Portfoliók

22 Projektórák / Projektnapok

23 „Sose sajnáld az időt, amit arra fordítasz, hogy jól tedd, amit teszel!” Joseph Jubert

24 Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Medvéné Urbán Terézia


Letölteni ppt "Mérés-értékelés konferencia 2007. március 28. Eger."

Hasonló előadás


Google Hirdetések