Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Mérés-értékelés konferencia 2007. március 28. Eger
2
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Ipari, Mezőgazdasági, Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Jászapáti
3
Iskolánk Jászság Kötelező beiskolázás Megyei fenntartás Tanulólétszám: 796 fő Elméleti oktatás
4
Főépület
5
Iskolánk Jászság Kötelező beiskolázás Megyei fenntartás Tanulólétszám: 796 fő Elméleti oktatás Korszerű tanműhelyek Kollégium
8
Iskolánk képzési profilja Szakközépiskolai képzés Szakiskolai oktatás Szakképzés Technikusképzés Akkreditált felsőfokú szakképzés Felnőttképzés
9
SZFP II. Résztvevő osztályok: –9. C osztály (kereskedelem-marketing) –9. D osztály (vendéglátás-idegenforgalom) –9. H osztály (reintegráció) Követő osztályok: –9. A osztály (építő-agrár) –9. B osztály (közlekedés-faipar)
10
2007-re kitűzött MÉCS feladatok A mérés-értékelés továbbképzés elvégzése Belső képzések Feladatbank létrehozása, bővítése Szoftver Elégedettségi kérdőív Év eleji bemeneti mérés Kompetenciamérés
11
Belső képzés Kollégák bevonása Segítés, motiválás Az elkészült mérőlapok: –áttekintése –módosítása –megíratása, javítása –elemzése, korrekciók Intézkedési terv
12
Elégedettségi kérdőív 2007. június elején végezzük 9. évfolyamon Tanárok és diákok körében Projektmódszer és kooperatív technikák bevezetésével kapcsolatos tapasztalatokról Kiértékelés Tervek, jövőkép
13
Bemeneti mérés Tervezés, előkészítés: 2007. május Szervezés, lebonyolítás: 2007. szeptember Matematika Szövegértés Szociológiai háttér-, és attitűdvizsgálat 9. évfolyamon Fejlesztés: 2007. szeptemberétől
14
Koncepciónk a kompetenciamérés után Intézményi szint: –Tapasztalatok átadása –Újszerű szemlélet, változatos módszerek –Legrosszabb/legjobb eredmények –Tipikus hibák –Ötletbörze –Koncentráció
15
Koncepciónk a kompetenciamérés után Osztályfőnöki / szaktanári szint: –Fejlesztési javaslatok –Értékelések értelmezése –A feladatok értelmezése, megoldása –A szülők tájékoztatása
16
Koncepciónk a kompetenciamérés után Csoportos fejlesztési koncepciónk: –Személyes fejlesztési tervek –Differenciálás, kooperatív technikák –SZAKMA Módszertár –Szövegértés, szövegalkotás fejlesztése –Mérőlapok készítése –Gyakoroltatás
17
Koncepciónk a kompetenciamérés után Konkrét feladattípusok a fejlesztéshez: –Matematika (szabály-, és koordinációsjáték) –Magyar ny. és i. (szókincsbővítés) –Történelem (téri tájékozódás, lényegkiemelés) –Vizuális kultúra (kép és szöveg kapcsolata) –Kommunikáció (élethelyzetek) –Szakmai gyakorlat (szituációs gyakorlatok) stb.
18
Koncepciónk a kompetenciamérés után Kulcskompetenciák: –Tanulási technikák –Intelligens tanulás –Alkalmazó tudás –Eszközjellegű kompetenciák –Szociális képességek –Értékorientáció
19
Projektórák Projektháló elkészítése Bemutató órák Egymástól tanulás Tapasztalatcsere Óramegbeszélések Építő javaslatok Önkontroll
20
Projektórák Kezdeti nehézségek: –Munkaigényes előkészítés –Tanulók / tanárok motiváltsága –Fénymásolási gondok –„Bőség zavara!”
21
Projektórák Eredmények: –Projektdobozok használata –Projektórák gyakorisága –Motiváltság –Hiányzáscsökkenés –Projektvetélkedő –Fotók, filmanyagok –Portfoliók
22
Projektórák / Projektnapok
23
„Sose sajnáld az időt, amit arra fordítasz, hogy jól tedd, amit teszel!” Joseph Jubert
24
Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Medvéné Urbán Terézia
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.