Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MOBIL BANKI ÉS FIZETÉSI SZOLGÁLTATÁSOK KONVERGENCIÁJA

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MOBIL BANKI ÉS FIZETÉSI SZOLGÁLTATÁSOK KONVERGENCIÁJA"— Előadás másolata:

1 MOBIL BANKI ÉS FIZETÉSI SZOLGÁLTATÁSOK KONVERGENCIÁJA
Kihívások a 21. században Dr. Kóka János E-Banking Summit március 3. © 2016 Cellum All rights reserved

2 MIT AKAR AZ ÜGYFÉL? Mikor fog minket választani?
Ha a kínált szolgáltatás hasznos: a megoldás releváns a felhasználó számára, kielégíti az igényeit hozzáférhető: a belépési küszöb elfogadhatóan alacsony használható: egyrészt működik, másrészt felhasználóbarát (mindhármat ki fogjuk fejteni) Egyszerűen használható Hasznos Hozzáférhető Biztonságos

3 Hasznos? 1 A fizikai / offline világban az emberek számára hasznosak a bankok Fizetés (bankkártya) Befektetés (értékpapír) Számlavezetés (bankszámla) Finanszírozás (hitel)

4 Hasznos? 2 A digitális világban viszont a tranzakciós szolgáltatások tipikusan szét vannak tördelve A nyerő digitális megoldás az, ahol mindez egyszerre, egy helyen elérhető.

5 Hasznos? Mire használható? 2 MOBILBANK NFC-S TÁRCA
számlakezelés számlatörténet banki átutalás Kártyalimit ATM-kereső Információk DE NEM TUDOK VELE A BOLTBAN FIZETNI NFC-S TÁRCA TUDOK VELE A BOLTBAN FIZETNI

6 Hozzáférhető? Mennyire magas a belépési küszöb? MOBILBANK NFC-S TÁRCA
letöltés bejelentkezés one-time password (token, SMS) NFC-S TÁRCA SIM-kártya cseréje bankkártya cseréje letöltés regisztrációs jóváhagyás (KYC) provizionálás (TSM) esetleg szerződéskötés? havidíj, rejtett díjak? a mobiltárca esetében igen kitartónak kell lenni... KYC = know your customer, azaz meggyőződünk róla, hogy valóban a kártyabirtokos kezdeményezi a kártyaregisztrációt Utána megkérjük a Trusted Service Managert, hogy ugyan legyen már kedves provizionálni a speciális kártyát az adott SIM-re. És onnantól a felhasználó más NFC tárcát nem használhat azon a SIM-en.

7 Használható? Ha az ügyfél egyszer megugrotta
a belépési küszöböt, rendszeres felhasználóvá válik? SZOKÁSOK ÉS BERÖGZŐDÉSEK EREJE SZUBJEKTÍV SZEMPONTOK NEM AZT KAPJA, AMIT VÁRT Ez egyáltalán nem egy netbank alkalmazás. Zseniális applikáció! Végre egy alkalmazás, amiben mindent el lehet intézni. Fénysebességgel lehet vele utalni! „Nem jutott eszembe!” „Nem tetszik a színe!” „Nem mosogat el.” A customer journey és a user experience összeérnek, a Cellum tapasztalata szerint gyakran összemosódik a kettő a felhasználók fejében. Ha a belépési küszöb magas és nehézkes, akkor a felhasználó eleve rossz élménnyel vág bele a szolgáltatás használatába.

8 Biztonságos? Megoldás: Cellum Split Secret, tokenizáció, 2FA
Mobil bank: jelszó + egyszerhasználatos kód Nincs charge-back lehetőség NFC: card skimming valós veszély! Digitális fizetés: kártyaadatok tárolása kereskedői adatszivárgás (Home Depot, Target) Uber: ellenőrizetlen kártyaengedélyezés Megoldás: Cellum Split Secret, tokenizáció, 2FA

9 VÁLTOZÓ ATTITŰDÖK E-BANKING, M-BANKING korábban extra kényelmi szolgáltatás mára alapvető elvárás WOULD YOU PAY $3/MONTH TO USE YOUR MOBILE BANK? Question: „If your bank charged $3 per month to use its mobile bank app, would you pay to keep using bank app?” 27% hajlandó lenne tisztán digitális szolgáltatásokat nyújtó bankot választani 71% szerint a kapcsolata a bankkal egyszerű tranzakciókra korlátozódik YES 24% NO 76% 51% szeretné, hogy a bank releváns termékeket és szolgáltatásokat ajánljon neki 68% szeretne valós idejű költéselemzést és előrejelzést (PFM) kapni A felhasználók a mobile banking appokat már alapvető szolgáltatásként látják, nem látják indokoltnak extra díj fizetését. A világ egyértelműen a branchless szolgáltatások felé tart. Would you consider a bank with no branch locations?” átlag 27%, de a milleneumi generációnál 39% „My relationship is defined by simple transactions like paying bills, checking account statements, etc.” a bank nem nyújt nekik tanácsadást, ajánlatokat „I want my bank to proactively recommend products or services to me which I may find useful, taking into consideration which accounts I already have.” FORRÁS snl.com FORRÁS Accenture

10 JOBB FELHASZNÁLÓI ÉLMÉNY
TÁMAD A FINTECH? TECHNOLÓGIAI ÓRIÁSOK STARTUPOK Apple Pay – EFTPOS & in-app Square, iZettle – kártyaelfogadás Android Pay – EFTPOS & in-app Lending Club, Funding Circle – hitel Samsung Pay – EFTPOS Stripe, Braintree – payment gateway Cellum, Paydiant – mobile wallet Miért? hasznos, azonnal elérhető, könnyen használható megoldásokat kínálnak gyakran csak egy kellemesebb felületet húznak rá egy már létező banki szolgáltatásra Csupán a töredékét kínálják annak, amit egy bank, mégis népszerűek. JOBB FELHASZNÁLÓI ÉLMÉNY

11 A KIHÍVÁS: Felhasználói élmény
Újfajta verseny a 21. században: USER EXPRIENCE ELDÖNTI EGY SZOLGÁLTATÁS SIKERÉT UX =/= UI ATTENTION TO DETAIL A 21. században a UX lesz a döntő egy szolgáltatás sikerében. UX =/= UI: A UX több, mint egy színes-szagos felhasználói felület: felöleli a szolgáltatás összes aspektusát, amivel a felhasználó kapcsolatba kerül. attention to detail: A UX akkor jó, ha ezek az aspektusok összhangban vannak egymással.

12 A MEGOLDÁS Minden banki szolgáltatás egyetlen appban
Személyre szabott felhasználói felület Releváns információk és hasznos funkciók Promóciós felület, közvetlen kommunikáció Egyetlen appban kínálunk banki és fizetési szolgáltatásokat a felhasználóknak. Reszponzív dizájnt használunk, így bármilyen eszközön azonos élményt nyújt. A felhasználó egy helyen kezelheti a pénzügyi életét („a central hub for the user’s financial life”). Megszólíthatjuk a felhasználót a saját eszközén keresztül.

13 ESETTANULMÁNY 1 NF INNOVA & CELLUM EGYÜTTMŰKÖDÉS iBanking
omni-channel digital banking web, okostelefon, tablet adaptív UI Plug&Pay: mobile payment bővítmény okostelefonos SDK PCI DSS tanúsítvány beépített biztonság adaptív UI: a megoldás a közösségi hálók mintájára összegyűjti a felhasználó banki adatait és a UI-t úgy állítja össze, hogy mindig a legrelevánsabb információk legyenek előtérben

14 ESETTANULMÁNY 2 KÜLÖNBÖZŐ PÉNZÜGYI SZOLGÁLTATÁSOK
számlák, hitelek, kártyák, átutalások, befektetés, forex, stb. ADMINISZTRÁTORI FELÜLET új kampányok és termékek indítása pillanatok alatt KÖZVETLEN CSATORNA A FELHASZNÁLÓHOZ a legszemélyesebb eszközükön keresztül TÖKÉLETES INTEGRÁCIÓ A CELLUM MOBILFIZETÉSI MEGOLDÁSÁVAL számlakezelés és kártyás fizetés egyetlen alkalmazással online, boltban, vagy akár az utcán telefonegyenleg feltöltése közüzemi számlák befizetése

15 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "MOBIL BANKI ÉS FIZETÉSI SZOLGÁLTATÁSOK KONVERGENCIÁJA"

Hasonló előadás


Google Hirdetések