Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert 2015.10.27.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert 2015.10.27."— Előadás másolata:

1 Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert 2015.10.27.

2 Mérnöki vs. pedagógiai munkafolyamat Mérnöki gyakorlat TervezésKivitelezés Használat ba vétel Esetleges javítások Képzés Képzési program Képzés Mérés, értékelés Esetleges javítások

3 Hiba kijavításának költsége Tervezés Felhasználás

4 Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Nemzeti Alaptanterv (NAT):  meghatározza az elsajátítandó műveltségtartalmat  kötelező rendelkezéseket állapít meg az oktatásszervezés körében (Nkt.)

5 Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  SZVK: központi képzési dokumentum, amely meghatározza  az adott szakképesítés komplex szakmai vizsgájára történő felkészülés szakmai követelményeit, feltételeit  azokat a követelményeket, amelyeket a komplex szakmai vizsga során szükséges teljesíteni (Szt.)

6 Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Nemzeti Alaptanterv  SZVK

7 Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Kerettanterv meghatározza:  a nevelés és oktatás céljait,  a tantárgyi rendszert, a tantárgyi rendszert  az egyes tantárgyak témaköreit, tartalmát,témaköreit, tartalmát  a tantárgyak egy vagy két évfolyamra vonatkozó követelményeit,  a tantárgyközi tudás- és képességterületek fejlesztésének feladatait,  a követelmények teljesítéséhez rendelkezésre álló kötelező, valamint az ajánlott időkeretet. (Nkt.)

8 Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Nemzeti Alaptanterv  SZVKKözponti dokumentumok  Kerettanterv

9 Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Helyi tanterv:  megnevezi a kiadott kerettantervek közül választottat  rendelkezik a kerettantervben meghatározott, a kötelező és nem kötelező tanórai foglalkozások időkerete legfeljebb tíz százalékának felhasználásáról. (Nkt.)

10 Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Nemzeti Alaptanterv  SZVKKözponti dokumentumok  Kerettanterv  Helyi tantervIntézményi dokumentum

11 Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Tanmenet: Egy tantárgy adott tanulócsoportra vagy évfolyamra szóló oktatási terve, melyet a pedagógus készít a tanév elején, és amely tartalmazza a tantárgy főbb célkitűzéseit, követelményrendszerét, a tananyagot, az egyes tartalmi egységek feldolgozására fordítandó óraszámot, a tantárgyak közötti koncentráció lehetőségeit és a szükséges taneszközök listáját. (Pedagógiai Lexikon)

12 Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Nemzeti Alaptanterv  SZVKKözponti dokumentumok  Kerettanterv  Helyi tantervIntézményi dokumentum  Tanmenet

13 Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Óravázlat: az oktatómunka tervezésének legkisebb egysége, melynek tartalma a tanár tapasztalataitól, az óra céljától, didaktikai feladatától, a választott tanítási stratégiától függően változik. (Pedagógiai Lexikon)

14 Iskolarendszerű képzés tervezési szintjei  Nemzeti Alaptanterv  SZVKKözponti dokumentumok  Kerettanterv  Helyi tantervIntézményi dokumentum  Tanmenet  ÓravázlatOktatói dokumentumok

15 Felnőttképzés tervezési szintjei  SZVK, SZPK, NYPKKözponti dokumentumok  Kerettanterv  Képzési program Intézményi dokumentum

16 Iskolarendszerű képzés és felnőttképzés tervezési szintjei IskolarendszerFelnőttképzés  Nemzeti Alaptanterv---  SZVKSZVK, SZPK, NYPKKözponti dok.  KerettantervKerettanterv  Helyi tantervKépzési programIntézményi dok.  Tanmenet  ÓravázlatOktatói dok.

17 Mennyire részletesen kell kidolgozni bármely dokumentumot?  Amilyen részletességgel az azt alkalmazó számára szükséges.

18 Lényeges különbség az iskolarendszerű oktatás és a felnőttképzés között Iskolarendszer Javarészt pedagógus oktatók Részletes pedagógiai ismeretek Felnőttképzés Sok esetben nem pedagógus oktatók Sok esetben nincsenek pedagógiai ismeretek

19 Részletesebb kidolgozás Segít az oktatónak Kisebb a hiba esélye Túlszabályozott lehet Gyakrabban kell változtatni

20 Példák  Bementi feltételek nincsenek összhangban a tartalommal Bementi feltételek nincsenek összhangban a tartalommal  Célcsoport nem megfelelő meghatározása Célcsoport nem megfelelő meghatározása  Megtévesztő cím Megtévesztő cím  Modulok tartalma nem elég részletes Modulok tartalma nem elég részletes  Jogszabályi hivatkozások használata Jogszabályi hivatkozások használata  Óraszám intervallumok megadása Óraszám intervallumok megadása  SZVK bemásolása SZVK bemásolása  Teljesítményértékelő rendszer kidolgozatlansága Teljesítményértékelő rendszer kidolgozatlansága

21 Minden terv annyit ér, amennyit megvalósítanak belőle.


Letölteni ppt "Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert 2015.10.27."

Hasonló előadás


Google Hirdetések