Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaTeréz Hegedűsné Megváltozta több, mint 8 éve
1
HEFOP 3.5.4. összefoglaló szakmai tapasztalatok Rettegi Zsolt vezető monitor
2
Várakozások a HEFOP-3.5.4.- P.-2004 után Jobb pályázatok, jobb projektek Legalább azzal azonos színvonalú szakmai fejlesztések Hatékonyabb és gördülékenyebb projektmegvalósítások Tudatos tartalmi és szervezeti fejlesztési szándék a felnőttképzési tevékenységre az induló projekteknél
3
Fenyegetettségek már az induláskor Projektek „rabsága” Előre meghatározott tevékenységelemek Konzorciumi kényszer Szakmai függőség („no akkreditáció”) Változó monitoring rendszer Mérhetőség megteremtése Látogatások számának csökkentése (projektenként 3-4 nap)
4
Előre vetített kockázatok - INDIKÁTOROK A kifejlesztett új programok száma nem éri el a tervezettet Hátrányos helyzetű célcsoportok bevonása nem éri el a tervezettet, illetve nem lesz motivált a megvalósításban A képzettek száma nem éri el a tervezettet A munkához vagy más pozitív eredményhez jutók száma nem éri el a tervezettet
5
Előre vetített kockázatok – SZAKMAI TARTALOM A célcsoporttal való szegregált foglalkozás hátráltatja az integrációt A felnőttképzési programok, szolgáltatások, módszerek nem érik el, illetve nem fedik le a pályázatban megjelölt szintet, illetve skálát. A képzési programok nem tartalmaznak célcsoport-specifikus elemet
6
Előre vetített kockázatok – SZAKMAI TARTALOM A szervezet szakmai kompetenciái alapján nem képes megfelelő minőségű tananyagfejlesztésre, különösen az e- learning tananyagok vonatkozásában A tananyag nem igazodik a célcsoport igényeihez, lehetőségeihez, elvárásaihoz Az e-learning fejlesztések alkalmazása nem válik gyakorlattá
7
Előre vetített kockázatok – SZAKMAI TARTALOM A kulcskompetenciák fejlesztése nem eredményez valós fejlesztőhatást A projekt nem tartalmazza a horizontális szempontok fokozott érvényesítését
8
Előre vetített kockázatok – PROJEKTEK MŰKÖDÉSE A konzorciumi partnerek közötti együttműködés nem megfelelő a célok teljesítéséhez A projektmenedzser és/vagy a projektben közreműködők nem elkötelezett a projekt megvalósításában A szervezet mérete alapján a forráshiányos időszakok hátráltathatják a megvalósítást
9
Előre vetített kockázatok – PROJEKTEK MŰKÖDÉSE A szerződések nem megfelelőek A közlekedési nehézségek hátráltatják a projektmegvalósítást
10
Arra nem gondoltunk, hogy… Sor kerül támogatási szerződés felbontására A finanszírozási rendszer semmivel nem mutat jobb képet, mint a „2004-es körben” A felnőttképzést csak „részben” akarják az intézmények Menet közben változik az előrehaladás bemutatása, a projektek követhetősége (EPEJ)
11
Arra nem gondoltunk, hogy… Lesznek projektek, akiket az utolsó pillanatban kell megmenteni Lesz olyen RKK, amely nem megfelelő képzési dokumentációt használ, vagy amely kifejezetten hátráltatja a megvalósítást A projektek zárásakor is még tanítani kell a főkedvezményezettek számára a magyarországi felnőttképzés rendszerét
12
Akár örülhetnénk is, hiszen… Az indikátorok a lezárt és lezárás előtt álló projektek adatai szerint teljesülnek A projektek jellemzően megvalósították a tervezett szakmai tevékenységeket
13
Viszont… „A projektek rendkívül változó szakmai szinten teljesítenek, s bár az indikátorok, illetve a dokumentum alapú megfelelés realizálódni látszik, a felnőttképzés fejlesztése, mint intézkedési cél csak részben azonosítható. Nagy a szórás a projektek között abban, hogy fenntartható értéket hoztak-e létre, akár szakmai, akár üzleti vonatkozásban” (vezető monitori ÁMJ – 2008. január)
14
Sikeres projektjeink jellemzői Reális szakmai önismeret A felnőttképzés kialakult rendszerének megismerése és elfogadása Tudatos szakmaiság Hálózati működés Öt sikeres projektünk közül egyik az MMIK – GRATULÁLOK!
15
Köszönöm figyelmüket! rettegi.zsolt@chello.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.