Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DM Szenzor 2012 Iparági kutatás Vámos-Hegyi Attila elnök.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DM Szenzor 2012 Iparági kutatás Vámos-Hegyi Attila elnök."— Előadás másolata:

1 DM Szenzor 2012 Iparági kutatás Vámos-Hegyi Attila elnök

2 A kutatás bemutatása A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség DM Szenzor ágazati kutatásának célja a hazai direkt és interaktív marketing szektor méretének és trendjeinek a felmérése a dm-ben használt eszközök és csatornák jelentőségének feltérképezése A kutatás során az alábbi direkt marketing eszközöket vizsgáltuk címzett küldemény címezetlen küldemény (szórólapterjesztés) call center (bejövő/kimenő hívások; inhouse/outsource kampányok) mobilmarketing (üzenet és applikáció alapú) e-mail marketing (elektronikus hírlevél, elektronikus direkt marketing) adatbázis menedzsment (adatbázis építés, vásárlás, bérlés, frissítés, bővítés, fenntartás) Résztvevők: hirdetők és ügynökségek Kutatást lebonyolító partner: KutatóCentrum Támogató partner: Magyar Posta Zrt.

3 A piacméret lényegében nem változott, a tavaly mért 30,9 milliárd Ft-hoz hasonlóan a 2012-es piacméret 30,8 milliárdra tehető. A DM piac mérete 2006-2012 (mrdFt)

4 A csatornák DM piaci részesedése forgalom alapján (%) A címezetlen küldemények piaca tovább csökkent, a címzett küldemények piaca nem változott. Az adatbázis menedzsment stagnál, míg önmagához képest a mobilmarketing nőtt a legjobban. Az e-mail marketing piac esetén sem tapasztalható lényegi változás - a megbízások és a projektek száma ugyan emelkedik, de az árak konszolidációja miatt ez a forgalmon nem látszik.

5 A csatornák mérete (mFt)

6 Hirdetői / ügynökségi megbízások aránya csatornánként (%) Bázis: az adatszolgáltatásban részt vevő ügynökségek A klasszikus ügynökségektől elsősorban a mobil- és e-mailmarketing, valamint a call-center szolgáltatást nyújtó cégek számíthatnak megbízásokra, míg a címzett / címezetlen küldemények és adatbázis menedzsment felkérések túlnyomó részben közvetlenül a hirdetőktől érkezik.

7 Megbízói szektorok aránya (a teljes árbevétel százalékában) Bázis: az adatszolgáltatásban részt vevő ügynökségek

8 Projektek Az előző évhez képest hogyan változott az egyes csatornák esetén a projektek száma? (%) Bázis: az adatszolgáltatásban részt vevő ügynökségek, akik az adott csatorna esetén kaptak megbízást 2012-ben

9 Makro szintű piaci várakozások: Hogyan változik a DM piac mérete 2013-ban? Bázis: az adatszolgáltatásban részt vevő ügynökségek 9

10 Mikro szintű piaci várakozások: Hogyan változik a cégek bevétele 2013-ban? 10 Bázis: az adatszolgáltatásban részt vevő ügynökségek Az ügynökségek cégük DM tevékenységből származó bevételének alakulásával kapcsolatban a tavalyi évhez hasonlóan derülátók, 65 százalékuk növekedésre számít 2013-ban.

11 benko.livia@dimsz.hu www.dimsz.hu


Letölteni ppt "DM Szenzor 2012 Iparági kutatás Vámos-Hegyi Attila elnök."

Hasonló előadás


Google Hirdetések