Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLiliána Németh Megváltozta több, mint 7 éve
1
Az elektronikus tanulási környezet a felnőttképzésben
2
Technológiai fejlesztések Hallgatói igények Pénzügyi források Pedagógiai szükségletek
4
5 évente a létező szakmák 5%-a kicserélődik Az infokommunikációs technológiai ismeretek nélkül űzhető szakmák száma 2 évente 5%-kal csökken Az alapvető IKT ismeretek nélkül űzhető szakmák jövedelemtermelő képessége a minimálbér körül mozog
5
A megtanult szakmai ismeretek 10 év alatt elévülnek A munkavállaláshoz kapcsolódó ismeretek mennyisége az Interneten 2 évente 32-szeresére nő Az Internet kapcsolatok száma évente megduplázódik Az elérhető sávszélesség folyamatosan emelkedik
6
A tudásszerzés tere kitágult: nem csak az iskola A természettudományos és matematikai képzés eredményessége és vonzereje csökken (MONITOR 2002) Kritérium-orientált kompetenciafejlesztés (Nagy, 2000) Korszerű oktatási modellek: –az általános képességek fejlesztése, –a műveleti gondolkodás kialakítása, –a hatékony információfeldolgozás tanítása Az oktatási informatika kínálata: konstruktív információs szerkezet, autentikus tudásátadó környezet, egyéni beállítások személyre szabott fejlesztést A digitális taneszközök gyakran hatékonyabbak a hagyományosaknál
7
E-LEARNING „oktatási tartalom átadása, ill. tanulási élmény biztosítása elektronikus technológia segítségével”
8
:„Az oktatási technológia megelőzte az oktatás elméletet” (Salomon 1997)
9
Szinkron: valós időben használható technika Aszinkron: helytől és időtől független technika On-line vita fórumok Elektronikus értékelés eszközei On-line vizsgáztatás Hallgatói jelentkezések Stb. Közös alkalmazást elősegítő eszközök Web böngésző eszközök Audio és video alapú információtovábbítás Beszélgető szobák Felmérő eszközök
10
30 legfontosabb technológia és módszer 1 2 3 30 Kifejlesztett és bevezetésre váró
11
1 Kiegészített valóság
12
2 Segítő technológiák Beszédfelismerés Beszédszintetizálás Ananova
13
3 Web naplók, vagy blogok Személyes publikációk Reflexiók Stb. comments? | x | Please Donate and Upgrade Now| Please Donate and Upgrade Now KDaniel @ 3:04PM | 2005-05-14| permalinkpermalink Csákó! Nem tudom, hogy pontosan mirõl van szó ebben, de felvilágosíthatnátok:) :) emailemail | websitewebsite Check master server comments (195.69.95.208) Edit Comments Tegnap már volt egy kis elő-party, illetve söröztem egy jót, és volt eg világmegváltó témánk Timcsivel, ezért neki küldöm a következőt: A virtuális valótlanság gép Van egy álmom. Körülvesz - a semmi. Nem az üres tér, mert nincs tér, ami üres legyen. Nem feketeség, mert nincs, ami fekete legyen. Egyszerűen csak a hiány várja, hogy jelenlétté váljon. Parancsok jutnak eszembe: Legyen tér. De hát milyen tér? Választhatok: háromdimenziós, sokdimenziós vagy akár görbült. Választok. Újabb parancs, és a tér megtelik hullámzó, örvénylő folyadékkal - itt nyugodt hömpölygés, ott tajtékzó örvény. Befestem a teret kékre, és fehér áramvonalakat rajzolok a folyadékba, hogy kiemeljem a minták áradását. Kicsi, piros gömböt teszek a folyadékba. Lebeg, támasz nélkül, nem tudva a körülötte lévő káoszról, amíg jelt nem adok. Akkor elsiklik egy áramvonal mentén. Századrésznyire zsugorítva a gömb felszínére bűvölöm magam, hogy madártávlatból figyelhessem az eseményeket. Néhány másodpercenként zöld jelet rakok a folyadékba, hogy megjegyezzem a gömb útját. Mikor egy jelet megérintek, kivirágzik, mint sivatagi kaktusz lassított felvételen, amikor jön az eső, és minden levélen képek, számok, szimbólumok. A gömböt is ki tudom virágoztatni, és mozgásával együtt változnak a képek, számok, szimbólumok. Nem vagyok elégedett a sorjázó szimbólumokkal, átpöccintem tehát a gömböt egy másik áramvonalba, helyzetét próbálgatom, míg megpillantom a keresett szingularitás félreérthetetlen nyomait. Pattintok egyet az ujjammal, mire a gömb saját jövőjébe extrapolálja magát és jelenti, mit talált. Ígéretes... Hirtelen egész felhőnyi vörös gömböt sodor elém a folyadék, halrajként spriccen szét, örvénylően, indákat növeszt, aztán ellapul. Egyre több gömbraj száll be a játékba - aranyszínű, bíbor, barna, ezüstös, rózsaszín... Még kifogyok a színekből! Sokszínű lapok metszik egymást bonyolult geometriai alakzatban. Kimerevítem, kisimítom, sávosan kifestem. Egyetlen mozdulattal száműzöm a gömböket. Jelzőket hívok létre, megvizsgálom ki nem nyílt leveleiket, kihúzok egyet-egyet és átlátszó rácsozathoz érintem, ami úgy bontakozik ki, mint oszló ködből a táj. Igen! Új parancsot adok: „Kimentés. Cím: Újabb kaotikus jelenség a három-test-problémában. Dátum: ma." A tér nemlétező ürességgé roskad. Ekkor, a reggeli kutató-munkát befejezve, elszakadok virtuális valótlanság gépemtől, és ebéd után nézek. http://manam.freeblog.hu/
14
4 ASSZINKRON KONFERENCIA VAGY VITAFÓRUM Az osztályterem néhány funkciója: Konferencia (ez tulajdonképpen egy fórum, ahol üzenni lehet egymásnak) Személyes üzenetek (itt bárkinek tudunk személyes üzenetet küldeni, sőt az egész csoportnak egyetlen mozdulattal lehet körlevelet küldeni) Link sharing (ide érdekes linkeket lehet feltenni) Dokumentumok (ide dokumentumokat lehet feltenni nem csatolmányként) Ütemezés (ide új feladatokat lehet feltenni, sőt azt is tudja a program, hogy például egy dolgozat előtt 3 nappal automatikus figyelmeztetést küld a diákoknak) www.nicenet.org
15
5 Blackboard WebCT Learning Solution Stb. Moodle Kurzust irányító, ill. tanulásirányító rendszerek LCMS
16
6 Közös munkát elősegítő eszközök PlanView TeamSite Stb.
17
7 Digitális könyvtárak Szöveg Video Kép Animáció http://www.libraryshare.com
18
8 Digitális portfoliók www.efoliomn.com
19
9 Elektronikus könyvek
20
10 Játékok és szimulációk http://ir.chem.cmu.edu/irproject/applets/virtuallab/Applet_wPI.asp
21
11 Kézi eszközök
22
12 Oktatói portálok
23
13 Intelligens tényezők
24
14 Interaktív hírközlés
25
15 Internet alapú videokonferenciák
26
16 Több játékost foglalkoztató on-line játékok
27
17 On-line alapú vizsgáztatás tesztelés www.test.com
28
18 On-line alapú felmérések
29
19 On-line házi feladat és osztályozás
30
20 On-line nyelvtanulás
31
21 Tanulók közötti együttműködés
32
22 Megosztható tananyagok Learning Object
33
23 Virtuális tanterem
34
24 Tablet PC
35
25 Video dossziék
36
26 Videok újrafelhasználása Video Streaming
37
27 Virtuális valóság
38
28 Hangvezérelt adatbevitel
39
29 Viselhető számítógépek
40
30 Vezeték nélküli technológia
41
USA
42
HIK EKF
44
http://www.ektf.hu/mediainf/inf/ktoth/index.html Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.