Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Korszerű gyorsvasúti rendszer megteremtése Győrben és elővárosában Feld István Mártonalelnök, VEKE.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Korszerű gyorsvasúti rendszer megteremtése Győrben és elővárosában Feld István Mártonalelnök, VEKE."— Előadás másolata:

1 Korszerű gyorsvasúti rendszer megteremtése Győrben és elővárosában Feld István Mártonalelnök, VEKE

2 Győr elővárosa

3 A vasút jelenlegi helyzete Leromlott pályaállapotok, alkalmatlan járműpark Kapacitáshiányos szakaszok Elavult állomási infrastruktúra Hiányzó megállók, hiányzó vágányok Korszerűtlen forgalomirányítás Tarifális átjárhatóság hiánya, szervezeti ellentétek Menetrendi problémák Átszálláskényszerek

4 A vasút jelenlegi helyzete

5 Indul04:5606:0308:0610:2712:3914:1215:5218:1320:3522:18 Érkezik05:1306:2208:2210:4412:5614:2916:0918:3020:5522:34 Követési időköz 691201421329310014115599 BuszVonat Eneséről indulGyőrbe érkezik Eneséről indulGyőrbe érkezik 6:016:236:046:19 6:296:50 6:497:10 6:547:15 6:587:206:597:13 7:037:23 7:047:25 7:097:45 7:117:32 7:247:45 7:518:16 Követési időközök Győr és Ménfőcsanak között Buszok és vonatok indulása reggel Eneséről Győrbe A vasút jelenlegi helyzete

6 Problématérkép

7 Kiindulási helyVégállomásIndulásÉrkezésMenetidő Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:515:130:22 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:515:200:29 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:525:150:23 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:545:190:25 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:545:190:25 Enese, vasútállomásGyőr, AUDI gyár4:545:200:26 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:555:170:22 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:555:200:25 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:555:200:25 Enese, vasútállomásGyőr, AUDI gyár4:555:300:35 Enese, vasútállomásGyőr, AUDI gyár4:565:220:26 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:575:200:23 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:595:200:21 Enese, vasútállomásGyőr, AUDI gyár5:005:290:29 Enese, vasútállomásGyőr, Tungsram Rt.5:005:330:33 A 85-ös út buszközlekedése Enese és Győr között hajnalban A buszközlekedés helyzete

8 A vasút értékei menetidőelőny nagy kapacitás gyors közlekedés Győrben energiahatékonyság

9 Négy periférikus helyzetű település időmérlege különböző utazási módok esetén

10 A vasúti rendszer erősségei  Jó menetidők  Nagy kapacitás  Távolsági csatlakozási rendszer Az autóbuszos hálózat erősségei  Főútvonalakon sűrű közlekedés  Települések nagymértékű feltárása  Sok átszállásmentes kapcsolat A vasúti rendszer gyengéi  Számos elővárosi vonalon elégtelen menetrendi kínálat  Települések egy részének elégtelen mértékű feltárása  Átszálláskényszerek  Megállók hiánya miatt a Győrön belüli célpontok nehéz megközelíthetősége Az autóbuszos hálózat gyengéi  Lassúság  Forgalmasabb vonalakon elégtelen kapacitás  irracionálisan sűrű követés miatt magas járműigény, forgalomirányítási problémák (főútvonalak)  Főútvonalakat leszámítva elégtelen menetrendi kínálat  Általánosságban gyenge hétvégi kínálat  Több irányból Győr fontos célpontjai nehezen közelíthetők meg Döntés 1. szint Vasúti, vagy autóbusz gerinchálózat?

11 Döntés 2. szint Tram-train, vagy S-Bahn? A tram-train rendszer erősségei  Helyi járathoz hasonló szinten tárja fel Győr legfontosabb részeit  Az elővárosi települések egy részén lehetőség nyílhat a városközpont felé továbbmenő közúti vasutak kiépítésére Az „S-Bahn” jellegű hálózat erősségei  A gerincvonal mai vasúti területeken kialakítható  A mai és a várhatóan országos szinten beszerzésre kerülő nagyvasúti járművekkel a rendszer megvalósítható  A törzsszakasz valamennyi elővárosi vonalról jól megközelíthető  Az elővárosi vonalakon lehetővé teszi a sebesség és a kapacitás maximalizálását A tram-train rendszer gyengéi  Teljesen új gerincvonal kiépítését igényli a város legsűrűbben lakott területein  Teljesen új járművek vásárlását igényli  A kétáramnemű járművek beszerzése drága, fenntartásuk sokba kerül  A győri gerincvonal több elővárosi vonalról nehezen lenne megközelíthető a járművek számára  A villamos-jellegű járművek kapacitása és sebessége egyes vonalakon elégtelen lenne Az „S-Bahn” jellegű hálózat gyengéi  Győrön belül kevésbé sűrű megállókiosztással tárja fel a súlyponti területeket  Nincs lehetőség a nagyobb elővárosi települések feltárásának javítására

12 Külföldi példák – az S-Bahn koncepció integrált ütemes menetrend sűrű forgalmú városi törzsvonal új megállók integrált tarifarendszer menetrend-alapú infrastruktúra-fejlesztés

13 „Stammstrecke”

14 Salzburg Győr-léptékű városban is lehet…?

15 A győri előváros szolgáltatási koncepciója

16 központi városi törzsszakasz az elővárosi vonatok számára ütemes menetrendi koncepció az elővárosi vasútvonalakra más közlekedési módokkal való együttműködés közös vasút- és városfejlesztés

17

18 A körvasút

19 Fonódó viszonylatok a győri körvasúton

20 A győri körvasút működése, az elővárosi vonatok csatlakozása a feles pókhoz

21 ViszonylatHelyi járat (perc)Vonat (perc) Marcalváros-Belváros125 Marcalváros-Ipartelepek2412 Marcalváros-Adyváros104 Adyváros-Belváros116 Adyváros-Ipartelepek127 Belváros-Ipartelepek227 Egyenletes, 10 perces követés a körvasúton – jelentős időmegtakarítások a városon belül is

22 30, 60, 120 percenkénti ütemes közlekedés az elővárosi vonalakon zónázó rendszer (csornai és győrszemerei határokkal) InterCity megjelenése a 10-es vonalon Győr-Csorna-Pápa-Veszprémvarsány-Győr körgyűrű új pozsonyi kapcsolat Menetrendi alapvetések

23

24

25 Kiindulás/ÚticélGyőri belvárosMarcalvárosKórházIpari park Csorna 1-45%-44%-42%-54% Csorna 2-31%-34%-32%-46% Csorna 3-31%-34%-32%-46% Farád 1-24%-29%-27%-41% Farád 2-29%-32%-33%-43% Kapuvár 1-37%-38%-36%-46% Kapuvár 2-28%-31%-29%-40% Kapuvár 3-26%-29%-27%-38% Busz&vonat összehangolás

26 Szükséges fejlesztések Körvasút kialakításának költsége ~ 30 milliárd Ft További vonali fejlesztések ~ 15 milliárd Ft

27 Kétszintű intermodális csomópont kialakítása a Baross hídnál

28 A területfejlesztés főbb akcióterületei a győri körvasút mentén

29

30

31 V minden szolgáltatóra érvényes, azonos tarifák kilométer-díjszabás helyett Győr-központú zónarendszer kiterjedt üzletpolitikai kedvezmények – csúcsidőn kívüli utazás, csoportos utazás, online jegyvásárlás ösztönzése munkavállalói kedvezmények t arifális integráció

32 Viszonylat Szolgáltató/ÁrTávolságHelyi bérlet ára Szövetség Győr-CsornaGYSEV24 900 Ft31 km5500 Ft Erfstadt-KölnVRS17 000 Ft33 km0 Ft Lauterecken-KaiserslauternVRN9400 Ft37 km0 Ft Schweikershain-ChemnitzVMS22 400 Ft30 km0 Ft Schierling-RegensburgRVV19 600 Ft27 km0 Ft Wernau-StuttgartVVS27 042 Ft28 km0 Ft Fritzlar-KasselNVV28 000 Ft31 km0 Ft Munkavállalók közösségi közlekedésre terelése

33 V professzionális közlekedésszervező (PTA) létrehozása üzemeltetői és megrendelői szint szétválasztása kiszámítható, átlátható finanszírozás t S zolgáltatástervezés közösen

34 A közlekedésszervezés szervezeti felépítése

35 A közlekedésszervezés javasolt működési sémája

36 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Korszerű gyorsvasúti rendszer megteremtése Győrben és elővárosában Feld István Mártonalelnök, VEKE."

Hasonló előadás


Google Hirdetések