Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAdrián Fazekas Megváltozta több, mint 8 éve
1
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -
2
Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás: Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába; Könyvtárinformatikai alapismeretek; Filozófiatörténet Bevezetés az oktatás és az iskola világába; Bevezetés az iskolán kívüli nevelés világába; Bevezetés a művelődés és a tudomány világába Neveléstudományi törzsanyag fő tanulmányi területei Magyar, egyetemes neveléstörténet Neveléselmélet, nevelésfilozófia Oktatáselmélet Nevelés- és oktatáslélektan Nevelésszociológia, oktatás-gazdaságtan, oktatáspolitika Összehasonlító neveléstudomány Pedagógiai kutatásmódszertan Alkalmazott pedagógia és gyakorlatok Szakirányok Modulok Második szak
3
Szakirányok: neveléskutatási asszisztens nevelési asszisztensoktatási asszisztens Új eredmények és problémák a társadalom-, humántudományi kutatásokbanÚj eredmények és problémák a társadalom-, humántudományi kutatásokban PályázatírásPályázatírás AdatfeldolgozásAdatfeldolgozás Külső kutatási gyakorlatKülső kutatási gyakorlat Kutatási módszerek Kutatási módszerek Ügyviteli és gazda- sági alapismeretek Ügyviteli és gazda- sági alapismeretek RetorikaRetorika Kommunikációs tréningKommunikációs tréning Pedagógiai esetmegbeszélésPedagógiai esetmegbeszélés Szabadidő-pedagógiaSzabadidő-pedagógia Gyermek- és ifjúságvédelemGyermek- és ifjúságvédelem Nonprofit menedzsmentNonprofit menedzsment Prevenciós munka az iskolábanPrevenciós munka az iskolában Szervezet- és vezetéselmélet Szervezet- és vezetéselmélet OktatásszervezésOktatásszervezés Multimédia az oktatásbanMultimédia az oktatásban Multimédia- tervezés és fejlesztésMultimédia- tervezés és fejlesztés Tantervelmélet és tantervfejlesztésTantervelmélet és tantervfejlesztés TananyagkészítésTananyagkészítés Pedagógiai értékelésPedagógiai értékelés
4
Hogyan tanulhatunk a pedagógia szakon? Érdeklődésünket érvényesítve (választási lehetőségek, közös célok megfogalmazása) Önállóan és tudatosan (saját tanulási mód megismerése, felelősségteljes egyéni időbeosztás) Társakkal együtt (kurzusok felépítése, módszerei: vita, interjú) Személyes és szakmai kompetenciáinkat fejlesztve (pl.: szaknyelv használata és értése) Segítséget kapva és adva
5
Milyen lehetőségeink vannak? Egyéni fejlődés tervezése: a portfólió Együttműködés a társakkal: összetartó csoportok – közös tanulás és alkotás – aktív közélet Folyó kutatásokba való bekapcsolódás: BaBe Aktív, gyakorlatorientált tanulási lehetőségek: iskolalátogatások, -vizsgálatok, projektnap Legjobb munkák bemutatása: HolNap A tudományos-szakmai karrierépítés: TDK, OTDK, Szakkollégium, demonstrátor, PhD, nemzetközi ösztöndíjak
6
Kihez, mihez fordulhatunk? Oktatók: mentorok, fogadóórák, közös programok, e-mail Oktatók: mentorok, fogadóórák, közös programok, e-mail Hallgatótársak: másodévesek, levelezőlista Hallgatótársak: másodévesek, levelezőlista Tanszékek: Pedagógiatörténeti, Neveléselméleti, Oktatáselméleti (tanszéki előadók, interaktív faliújságok) Tanszékek: Pedagógiatörténeti, Neveléselméleti, Oktatáselméleti (tanszéki előadók, interaktív faliújságok) Tankönyvek: A gyakorlati pedagógia néhány alapkérdése (http://www.ppk.elte.hu/gyakorlati- pedagogia/)http://www.ppk.elte.hu/gyakorlati- pedagogia/ OPKM: OPKM: (http://www.opkm.hu/ )http://www.opkm.hu/ november 17-én 8.30-14.00 Moodle (elearning.elte.hu)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.