Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer."— Előadás másolata:

1

2 Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer

3 Egy törvény rendelkezik a köz- és szakoktatásról. Közoktatás: tankötelezettség időtartama 10 év (6-16 évig) Általános iskola: 1- 4 osztályok Kétszintű középfokú oktatás: 5 -7 osztály alsó középfok 8 -10 osztály felső középfok Középiskolai oktatás (16-19 év között 3 éves ingyenes képzés) érettségi vagy szakképesítő bizonyítvány Felsőoktatás Felnőttképzés Oktatási rendszer

4 Értékelés, osztályozás- számjeggyel 1-6-ig Portfólió, munkanapló Vizsgák- 10. évfolyam után ill. szakmai vizsga

5 Szakmai gyakorlat és vizsga Képzési iroda szerepe – a vállalkozásokkal való kapcsolata Új szakmai tapasztalat a vizsga menete és módszere. A norvég szakképzésben a törvény nem írja elő, hogy elméleti vizsgája legyen a tanulónak. A vizsgabizottság az egész termelési gyakorlaton végig követi a vizsgázó projektmunkáját és nemcsak a tevékenység végső minőségét vesz figyelembe. A vizsgabizottság a tanulóval együtt értékeli a vizsga teljesítményét. Szakmai gyakorlati oktatást biztosító cég állami támogatása 12.000 euro/2év/inas

6 Mérés-értékelés jellemz ő k Oktatás: decentralizált - a mérés: a napi gyakorlat árnyaltabb a kompetencia-alapú oktatás révén - csoportlétszámot a feladathoz igazítják - tanulói önértékelés - napi gyakorlat, igen hangsúlyozott.

7 Mérés-értékelés; integráció Egyenlő esély, bánásmód, bizalom elve. Fogyatékosok integrálása az oktatásba, így a szakképzésbe is – 22 éve törvény. Egy bizottság dönti el a fogyatékosságát a tanulónak. Az iskola kötelessége, feladata: egyénre szabott tanterv kidolgozása, és minden segítség megadása. Erőforrásközpontok

8 Alapelv: a bizalom A partnerek közötti kommunikáció Norvégiában jobb, aktívabb, konstruktívabb.


Letölteni ppt "Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer."

Hasonló előadás


Google Hirdetések