Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Broadcast yourself”, avagy csináld magad média. Légy gyors és exkluzív: adásba kerülhetsz! iReport.com: See it first. Your Stories. No Boundaries. You.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Broadcast yourself”, avagy csináld magad média. Légy gyors és exkluzív: adásba kerülhetsz! iReport.com: See it first. Your Stories. No Boundaries. You."— Előadás másolata:

1 „Broadcast yourself”, avagy csináld magad média

2 Légy gyors és exkluzív: adásba kerülhetsz! iReport.com: See it first. Your Stories. No Boundaries. You won't believe what people are uploading. Ne tétovázz: töltsd fel bármilyen témában – mobiltelefonnal vagy videókamerával – felvett videódat a TV2.hu rendszerébe, ha úgy gondolod, szívesen viszontlátnád a képernyőn! A TV2 legütősebb műsorainak szerkesztői az olvasók legjobb videóit várják – a legek legjei pedig adásba kerülnek! A feltöltött anyagok nem kerülnek fel automatikusan a világhálóra: a szerkesztők szeme azonban mindent lát. És mindent keres, amit érdekesnek tartasz a világból! Légy exkluzív! Légy gyors! Ne hagyd ki a lehetőséget! Számítunk Rád, hogy Te is számíthass ránk: irány a képernyő, és a Te anyagod! Ezt nem fogod megbánni: küldd el most, maximum 100 Mbyte-os bármilyen formátumban rögzített mozgóképeidet! A FELTÖLTÉSHEZ KATTINTS IDE!

3 YouTube számokban 2008 március Global top 20Top Sites: 1. Yahoo! 2.Google 3.YouTube Videó feltöltések száma 2008 márciusban: 78.3 millió Videó feltöltések száma/ nap: több mint 150,000 2008. január 28-án: 70 millió 2008. március 13-án: 77.4 millió 2008. március 17: 78.3 millió videó A számok azt mutatják, hogy átlagban 150,000 és 200,000 videót tesznek közzé minden nap a YouTube-on.

4 YouTube számokban Reach for YouTube.com* Traffic Rank for YouTube.com** Page Views per user for YouTube.com*** Yesterday 05.24 18.74%316.65 1 wk. Avg.19.14%317.16 3 mos. Avg.18.552%316.76 3 mos. Change8%upNo Change4% up *Percent of global Internet users who visit this site **Alexa traffic rank based on a combined measure of page views and users (reach) ***The number of unique pages viewed per user per day for this site

5 Tartalomgyár a zsebben „Az olyan mobileszközök mint például a mobiltelefonok, a PDA-k és a hordozható számítógépek állandó társunkká szegődtek és kéznél vannak, bárhova megyünk is(…) A személyes hálózat segítségével lehetőség nyílik arra, hogy ezek az eszközök a mindennapi szociális interakcióink részévé váljanak. Az, hogy a személyes találkozók során az eszközök kommunikációs kapcsolatot képesek teremteni, elősegítheti, megkönnyítheti vagy akár ösztönözheti a szociális interakciókat. Bizonyos értelemben az ad hoc mobil információs rendszerek az abszolút peer to peer rendszerek. Önszerveződőek, teljes mértékben decentralizáltak és rendkívül dinamikusak. (Kortuemet idézi Rheingold)

6 Oszd meg és uralkodj Bus Uncle (Buszos bácsi) Hong Kongban egy buszos veszekedésről egy Sony Ericsson W800i mobiltelefonnal készült videó 2006 áprilisában 2006 Májusában a legnézettebb videó volt a YouTube-on közel 2 millió ember nézte meg (A YouTube-ot 2005 februárjában hozták létre) A videó kulturális szenzáció lett Hong Kongban, indulatos vitákat gerjesztve az életstílus, a viselkedési szabályok, az egyéni felelősség, polgári öntudat és média etika területén, felkeltve ezzel a média figyelmét a világ minden részében. (Channel NewsAsia, CNN, and The Wall Street Journal, Wikipedia szócikk, The Guardian ) Az internet használók angol és kínai feliratot készítettek a videóhoz, amely több vicc, pop, rap, karaoke dal alapja lett, refrénje a videó fő mondata: "I face pressure. You face pressure.„ A videó 21 éves készítőjének második közzétett videója volt, elmondása szerint gyakran készít és oszt meg videót hobbiból barátaival

7 Hálózatok kora "Describing the Internet as the Network of Networks is like calling the Space Shuttle, a thing that flies." John Lester „A 21. századot - kis túlzással - a hálózatok korszakának is nevezhetnénk. A jövő társadalmának idegrendszerét ezek a hálózatok fogják alkotni, és nem tévedünk sokat, ha azt jövendöljük, hogy ez az új infrastruktúra nagyobb hatással lesz mind a társadalomra, mind a magánéletünkre, mint a múltban az utak rendszerének kiépítése volt a teher-és személyszállítás megkönnyítésére” (van Dijk 1999.)

8 Szociális hálózatok mint közösségek* A közösségnek nem feltétlenül kell, szorosan összefonódott szomszédokból állnia, hanem egymástól földrajzilag távol lévő rokonok, barátok és munkatársak szociális hálózataként is létezhet. A nyugati társadalmakban a szomszédok között olyan elenyésző mértékű közösségi élet zajlik, hogy célszerűbb abban gondolkozni, hogy minden egyes ember saját személyes közösséggel rendelkezik:informális kapcsolatok egyéni szociális hálózatával, ami egy fél tucat intim barátságból és több száz laza kapcsolatból áll. Világ nem globális falu, inkább úgy mondhatjuk, hogy az ember faluja átérheti a bolygót (McLuhan) Számítógépes szociális hálózatoknak (computer supported social network, CSSN) sokféle megjelenési formájuk van: elektronikus levél, elektronikus üzenőfalak (BBS), többszereplős online kalandjátékok (MUD), hírcsoportok, csetek. Minden CSSN társaságot, támogatást,információt nyújt és megadja a valahová tartozás érzését. *Barry Wellmann-Milena Guila

9 Hálózatszervező: Közös érdeklődés A netes közösségek szervezőereje a közös érdeklődés, tehát érdeklődéseiket és attitűdjeiket tekintve viszonylag homogének, viszont heterogének kor, társadalmi osztály, etnikum, élethelyzet vagy egyéb társadalmi jellemzőik szerint.(Wellmann-Guila 1999.)

10 WebTV/nem TV? Web TV (webcsatorna) -több központi tárhelyről elérhető csatornák, tartalmak -Lehet webre készült, vagy földi sugárzású webes változata - Tematikus műsorstruktúra pl. webcsatorna.hu - Lehet eszköz kompatibilis (mobiltelefon, pda, laptop)

11 Videómegosztó közösségi portál Központi portálon elérhető tartalom ( pl. YouTube) Felhasználók által korlátlanul hozzáférhető,feltölthető és közzétehető videó tartalom: mozi klip, TV műsor, zenei videó, amatőr videóblog, rövidfilmek (user-generated video content) Tematikusan kereshető hálózati szerveződésű tartalomszerkezet (pl. csatornák)

12 YouTube.com Founded in February 2005, YouTube is the world's most popular online video community, allowing millions of people to discover, watch and share originally-created videos. YouTube provides a forum for people to connect, inform and inspire others across the globe and acts as a distribution platform for original content creators and advertisers large and small. YouTube allows people to easily upload and share video clips on uk.YouTube.com and across the Internet through websites, mobile devices, blogs and email. Everyone can participate in the YouTube community by watching, sharing and commenting on videos. People can see first-hand accounts of current events, relive their favourite TV moments, find videos about their hobbies and interests, discover new artists and filmmakers and even uncover the quirky and unusual. As more people capture special moments on video, YouTube is empowering them to share their experiences, talents and expertise with the world.

13 YouTube facts Some of the site's features include: Video embedding: Users can insert a YouTube video into Facebook and MySpace accounts, blogs or other websites where anyone can watch them. Public or private videos: Users can elect to broadcast their videos publicly or share them privately with friends and family upon upload. Subscriptions: Users are able to keep track of their favourite users' new videos. Quick Capture: Users with a webcam and Flash software are able to instantly record video responses or normal videos onto the site rather than having to pre-record and then upload the video. TestTube: This is an area where YouTube engineers and developers conduct alpha testing for new features in development. Users are encouraged to participate in the development process and are welcome to evaluate the feature. By registering, users are able to upload and share videos, save favourites, create playlists and comment on videos. YouTube is building a community that is highly motivated to watch and share videos. The YouTube service is free and will be supported by advertising. Part of YouTube’s goal is to extend its reach beyond the Internet browser and enable users to discover and share compelling video content. As part of this, YouTube continues to innovate and enhance its APIs and tools. This includes wholesale access to its extensive video library, worldwide audience and the underlying video hosting and streaming infrastructure that powers the site, giving users yet another way to engage the world of video and actively participate in the YouTube community wherever they are, whenever they want.

14 The YouTube Community YouTube is a place for people to engage in new ways with video whenever and wherever they want. YouTube began as a personal video sharing service and has quickly grown into the world’s leading video community on the Internet. YouTube offers a community for everyone, including personal video creators such as cooking, beauty, health and fitness experts; aspiring and professional musicians; amateur and established filmmakers; comedians; and professional content owners. The community is truly in control on YouTube and they determine what is popular on the site. Discovery is at the heart of YouTube and we continue to create new features to help our users discover and share compelling content, for example through featured videos, related videos and guest editors. We are focused on building the best user experience and the best platform for people to broadcast their videos around the world. We want our users to continue to unleash their creativity and share their talents with a global audience. The explosion in consumer devices with video capability continues to give people control over the videos they record, watch, and share and YouTube is dedicated to making their experience as easy, seamless and entertaining as possible across the Internet and on any device. YouTube will always be an open community and we encourage users to send in their thoughts and comments about their experiences on the site. YouTube understands that each and every user makes the site what it is and welcomes them to get involved to help create new features and be a part of new developments on the site. YouTube also is actively exploring a variety of ways to help the community to monetise content through programmes like the User-Partner Programme and YouTube Non-profit Programme, and we are dedicated to continuing to create new and innovative programs in this area. At the end of the day, it's all about the community and we will continue to do what we can to make the user experience a prosperous one. Traffic and Stats People are watching hundreds of millions of videos a day on YouTube and uploading hundreds of thousands of videos daily. In fact ten hours of video is uploaded to YouTube every minute. Demographics Our user base is broad in age range, 18-55, evenly divided between males and females and spanning all geographies. Fifty-one percent of our users go to YouTube weekly or more often and 52 percent of 18-34 year-olds share videos often with friends and colleagues. With such a large and diverse user base, YouTube offers something for everyone.

15 Tévé, vagy egészen más A jelek elektronikus úton történő, digitalizált létrehozásán, elosztásán és cseréjén alapuló integrált kommunikációs rendszer szinte valamennyi kulturális kifejeződésünket bekebelezi, s ez fontos követelményekkel jár a társadalmi formákra és folyamatokra nézve. Egyrészt jelentősen meggyengíti a rendszeren kívül álló hagyományos feladók szimbolikus hatalmát, azokét akik hatalmukat történelmileg kódolt társadalmi beidegződések-a vallás, az erkölcs, a tekintély, hagyományos értékek és politikai ideológiák- révén fejtették ki.”[Castells, Manuel, A hálózati társadalom kialakulása, Gondolat-Infonia, 2005. 492.oldal[ Az átalakuló televízió, a tradicionálisan push-médium (amelyből „dől” a tartalom) elmozdul a pull-médium (amelyből igény szerint lehet kivenni a tartalmakat) irányába, és eközben lassan bár, de a nézői attitűd is megváltozni látszik. A fogyasztó valójában mindig is aktív volt abban az értelemben, hogy aktívan részt vett a jelentéskonstruálási folyamatban; az elmúlt években azonban kívülről is egyre kevésbé felel meg a tévé előtt heveredő és azt csak bámuló közismert fogyasztói képnek. A többnyire háttér televíziózást folytató nézők gyakran használnak különféle médiumokat egyidejűleg (multi-tasking), tipikusan a tévét, a mobiltelefont és a számítógépet (cross-media, Jensen, 2005). A hátra dőlve (lean back) folytatott tévézés helyett a fogyasztó gyakran nézi aktivitásra kész pozícióban (lean forward) a tartalmakat, kiváltképp, ha közben a számítógépet is használja (Cuccolini, 2006).

16 TV az, ami annak látszik? KódolásKommuniká ció iránya BefogadóÜzenetTartalomelos ztás iránya Intézményi háttér Tartalom dinamikája Közvetítetts ég A tartalom hozzáférhető sége Ős/Neo TVKözponti tartalomelő állítás Egyirányú, frontális hatás „Passzív”, csak a szelekcióban és jelentés- tulajdonításb an aktív befogadó Azonos minden befogadó számára Központból a befogadó irányába tartalomelő állító központ és apparátus statikusKözvetített, az előállító szempontja i szerint szűrt, válogatott tartalom Szabályozot t időrend szerint Digitális Interaktív TV Decentraliz ált, tartalom- előállításban résztvevő befogadó révén Kétirányú (visszacsatol ásra módot adó válaszcsator na segítségével) Aktív, a tartalom előállításában is résztvevő befogadó Változó, a befogadók részvétele alapján módosul Központból a befogadó irányába, befogadótól a központ irányába Tartalomelő állító központ és apparátus, befogadói Válaszcsato rna Részben dinamikus Közvetített, a befogadók részleges közreműkö désével, szűrt, válogatott tartalom A befogadó választhatja meg mikor fér hozzá a szerkesztett tartalomhoz Web TV video sharing Broadcast yourself, a tartalmat a felhasználók hozzák létre, az a befogadások függvényébe n folyamatosa n változik Nyitott a felhasználói válasz commentek, révén kapcsolódó tartalomhál ók jönnek létre Aktív, a tartalom előállításában és befogadásába n is aktív „médiafelhasz náló” Változó, a befogadók részvétele alapján folyamatos an módosul Központ nélküli, hálózatos szerkezetű, Virtuális fájlmegoszt ó intézményi keret és felhasználók hálózata szuperdinami kus Közvetlen, a felhasználó k által szabadon létrehozott tartalom, (a felhasználó i szabályok betartásáva l) A tartalom szerkesztetl en formában azonnal megjelenik.

17 tartalomszabályozás „A hirtelen megnőtt információs szabadság azonban problémákat is felvet. A közölt információk tartalmát nem lehet megszabni, a lehetséges visszaélések sora a pornográfiától a szélsőjobboldali politikai információk terjesztéséig, sőt a terrorizmus technikai receptjeinek forgalmazásáig húzódik.” Bayer József: Globalizáció és civilizációk„ A YouTube-on található tartalmak 12% megsérti a szerzői jogokat” A YouTube tartalomszabályozási alapelvei (kivonat) YouTube nem az explicit szexualitás és a nyílt pornográfia helye, amennyiben a te videód ilyen ne tedd fel a youtubra Ne tegyél közzé olyan videót amiben állatkínzás, droggal való visszaélés és bomba készítés látható Az indokolatlan erőszak nem megengedett Ha a videódban bemutatod, hogy valakit bántalmaznak, megkínoznak, megaláznak ne töltsd föl YouTube nem sokkoló oldal. Ne posztolj videót balesetekről, halottakról és hasonlókról Tartsd tiszteletben a szerzői jogot! Tiszteletben tartjuk, a szólásszabadságot, a jogot, hogy kifejezze mindenki a saját különvéleményét, de nem engedélyezzük a gyűlöletbeszédet, ami faji, etnikai vallási csoport, nem, kor, szexuális orientáció, veterán státusz és betegség szerint kirekeszt Zéro tolerancia a más felhasználó személyes információival való visszaélés minden formájával szemben. Ne gyárts spamet!

18 Szerzői jogok Percentage of videos that are probably in violation of copyright: 12%

19 kategóriák Music: 19.8% Entertainment: 19.0% People & Blogs: 14.2% Comedy: 13.4% Sports: 6.9% Education: 6.0% Autos: 5.2% Film: 4.7% HowTo: 2.6% News: 2.6% Pets: 2.2% Science: 2.2% Travel: 1.3% Average Video Length: 2 minutes 46.17 seconds Time it would take to view all of the material on YouTube (as of March 17th 2008): 412.3 years Average Age of Uploader: 26.57 Unambiguously User-Generated (amateur): 80.3% Professional: 14.7% Commercial Content Uploaded as percentage of Total Uploads: 4.7%

20 Video As the New “Lingua Franca” of Online Content, Finding the Best Video Storytellers A niche market social network that i frequent is b-roll.net, which has recently updated, adding teriffic video sharing capability, with rating, embedding, and bookmarking features. B-roll.net is sort of a neighborhood bar for old news cameramen like me. These are the best of the best folks, so check them out. Folks on this site will generally have shoulder, back, and knee problems from carrying professional TV cameras around for years (18 for me). Kevin Johnson started the site as a place to share his personal stories from his overseas news assignments. Dissatisfied with one way communication, Johnson quickly realized the value of creating a place where TV news photogs can share ideas, often in a “vigorous” fashion. Here you’ll find the likes of “Lenslinger” Stewart Pittman, and video journalist proponent, and consultant, Michael Rosenblum. And, of course you’ll find me! If video is part of your web venture, b-roll.net is where you’ll find the best storytellers in the world. So if social networks are in fact, the “new television”, what will the new channels be? And who is out there building them?

21 Köszönöm a figyelmet! kornelmyat@gmail.com


Letölteni ppt "„Broadcast yourself”, avagy csináld magad média. Légy gyors és exkluzív: adásba kerülhetsz! iReport.com: See it first. Your Stories. No Boundaries. You."

Hasonló előadás


Google Hirdetések