Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNóra Mészárosné Megváltozta több, mint 8 éve
1
CSEREHÁTI UTAK A SZOCIÁLIS GAZDASÁGBAN Nonprofittól a forprofitig
2
Szociális vállalkozások a szociális gazdaságban A szociális gazdaság értelmezése Történeti áttekintés Mit tekintünk szociális vállalkozásnak A szociális vállalkozás értelmezése hazai környezetben
3
A szociális gazdaság szemléltetése (Mool szerint)
4
A társadalmi vállalkozások elhelyezkedése (Számadó szerint)
5
Szociális vállalkozások csoportjai (GEM)
6
Fő probléma felvetés Miként képesek a különböző alapokon szerveződő szociális vállalkozások választ adni a foglalkoztatás kérdésének problémakörére?
7
“Országon át” tapasztalatok A térségben működő 45 szociális vállalkozás többsége inaktív Az aktív közösségek kapacitás és kompetencia hiányában nem eléggé erősek a kezdeményezések elindítására Aki aktív, az csak korlátozott mértékben bevonható, mivel a megélhetésének a biztosításával van elfoglalva - időhiány Nyitottság / bizalmatlanság „Mennyi forrást adtok?”
8
Esettanulmányok Megválaszolandó kérdések: A vállalkozás javít-e a célcsoport munka- és életkörülményein? Alkalmassá válik-e a szervezet az önálló vállalkozásként való működésre? Mennyire fenntartható a vállalkozás tevékenysége? Érdemes-e megalapítani a vállalkozást?
9
A szociális vállalkozások fenntartatósága Milyen megterülési és nyereségességi elvárásokat támaszthatunk egy szociális vállalkozással szemben? Nyereségesség/Gazdaságosság/Fenntarthatóság A vállalkozások fenntarthatóvá válásának vizsgálata
10
Legfőbb kérdések Tudunk-e fenntartható módon szociális vállalkozást létrehozni / működtetni? Lehetséges-e a választott tevékenységekből jól működő üzleti modellt kialakítani? Képes-e a szervezet végrehajtani a feladatot? Működik-e mindez a gyakorlatban?
11
Következtetések A szociális gazdaság értelmezése pontosításra, bevezetése átgondolásra szorul Magyarországon A szociális vállalkozás értelmezése szintén átgondolást igényel Magyarországon A legtöbb vállalkozás jelenleg félúton tart a fenntarthatóvá válás útján A legtöbb vállalkozás kizárólag tevékenységeinek bővítésén és működésük újragondolásán keresztül válhat fenntarthatóvá
12
Köszönöm a figyelmet! Varga Péter elnök Creative Team Alapítvány Hernádkércs info@creativeteamalapitvany.hu +36702652653
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.