Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFruzsina Kerekes Megváltozta több, mint 8 éve
1
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA
2
VÁROSMARKETING MAGYARORSZÁGON – A TUDATOS MARKETING
3
„ a Dubai álom” E l é r h e t ő ?
4
„EGY VÁROS HÍRNEVE FÜGG… o a városvezetők munkájától és annak minőségétől, o a városukhoz való kötődésüktől, o valamint a város kommunikációjának minőségétől”
5
KOMMUNIKÁCIÓ TERVEZÉSE o milyen kommunikációs céljaink vannak? Külső, belső? És ezeken belül? o milyen meglévő kommunikációs csatornáink vannak? Milyen újakat kell létrehozni? o milyen eszközöket alkalmazzunk? o kommunikáció - projecttervezés és lebonyolítás része o projectek előkészítésekor is nélkülözhetetlen szerepe van: célcsoportjaink bevonása, és egyúttal tájékoztatása
6
BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓ FONTOSABB CÉLJAI o belső célcsoportok ( pl. helyi lakosság-, szervezetek, vállalkozások, stb. ) kedvezően tudják befolyásolni a városról kialakuló képet o helyi közösségek jó légkörének megteremtésével fokozzuk a kötődést és a lojalitást, csökkenthető az elvágyódás o megfelelő tájékoztatással mozgósítani lehet a célcsoportjainkat, hogy aktívan részt vegyen a város életében o az alulról érkező információk eljussanak a városvezetőkhöz, ne egyirányú legyen a kommunikáció o város belső kapcsolatait folyamatosan elemezzük, ezáltal csökkenthető a konfliktus
7
KÜLSŐ KOMMUNIKÁCIÓ FONTOSABB CÉLJAI o a város jó hírének és ismertségének növelése o partnerek ( üzleti szféra, állami szervek, alapítványok, külföldi támogatók, véleményvezérek, sajtó, stb ), befektetők megszólítása, o város pozíciójának megerősítése o turizmus fellendítése o folyamatos kapcsolatépítés – és kapcsolattartás külső célcsoportjainkkal
8
SAJÁT MÉDIA | ONLINE o honlap o hírlevél o blog o közösségi média oldalak (facebook, youtube, linkedIn – b2b kommunikációhoz, instagram, stb) o mobilapplikáció Az emberek közel 60%- a bízik az online felületen elhelyezett saját médiában
9
VÁROSI MÉDIAFELÜLETEK
10
MI SZÁMÍT TARTALOMNAK? o szokásos formátumok: szöveg, fotó, videó, de lehet pl. grafika, infografika, animáció o egyedibb formátumok: pl. fotósorozat, minilexikon, e-book, mobilapplikáció, hírlevél, blog
11
MILYEN A JÓ TARTALOM? milyen hosszú az ideális cikk? (social media – megosztás és időeltöltés szempontjai) perszonalizált tartalom (milyen téma a számára érdekes, milyen illusztrációkkal) Két fontos szempont 1. 2.
12
TARTALOM TERVEZÉS FÁZISAI audit és felmérés célcsoportok és célok tartalom koncepció csatornák stílus naptár fontosabb témák megtámoga- tása egyéb felületeken
13
PAID MEDIA VÁSÁROLT MÉDIA o hagyományos hirdetések – elsősorban a külső kommunikációnak lehet érdekes o előnye, hogy mindazon csatornán lehetőség van ott lenni, ahol a külső kommunikációs célcsoportok is jelen vannak
14
EARNED MEDIA SZERZETT MÉDIA (INGYENES MÉDIA) o ebben a médiatípusban a célcsoportok képviselik a várost, akik véleményeiken és ajánlásaikon keresztül terjesztik a városi tartalmakat, információkat az emberek több mint 90%-a bízik a szerzett médiában. Hátránya, hogy kismértékben kontrollálható
15
MARKETING SZEMLÉLET NONPROFIT SZERVEZETEKNÉL o nem kell eladnunk, hanem a munkánkat kell eredményesebbé tenni o cél, hogy megismertessük városunkat és szolgáltatásainkat a célcsoportjainkkal o fontos üzeneteink megfogalmazása, csatornája, időpontja, és a kommunikátor személye o kommunikáció mindig legyen intenzív, hatásos és hiteles
17
Esettanulmányok külföldön és Magyarországon
18
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! © Hinora Ferenc | Hinora Marketing Group hinora.ferenc@hinora.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.