Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBotond Dudás Megváltozta több, mint 8 éve
1
PROJEKTZÁRÓ RENDEZVÉNY TÁMOP 3.1.4.C-14-2015-0678 „Az innováció útján a Szorgalmatosi Deák Ferenc Általános Iskola” Az elnyert támogatás: 12 millió Ft
2
PÁLYÁZATI CÉLOK A magasabb színvonalú oktatás érdekében a pedagógusok szakmai fejlődésének elősegítése szaktárgyi, módszertani, társadalmi felzárkóztatási és a pedagógiai kultúra folyamatos fejlesztését elősegítő pedagógus továbbképzések megvalósításával, Az idegen nyelvek, az informatika, valamint a közlekedési ismeretek oktatásának fejlesztése, Hátrányos helyzetű gyermekek felzárkózásának elősegítése, A halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket oktató köznevelési intézmények pedagógiai módszereikben való megújulása, beleértve szaktanárok szakmai fejlődését; A környezeti nevelést, környezettudatos magatartást megcélzó tanórán kívüli tevékenységek megerősítése, A diákok egészséges életmódra nevelés e, egészségtudatos, szemléletformáló iskolai nevelés elterjesztését megcélzó tanórán kívüli tevékenységek ösztönzése, A vállalkozói ismeretek bővítése és életpálya-építés érdekében tanácsadás bevezetése, nyújtása.
3
A TÁMOGATHATÓ TEVÉKENYSÉGEK KÖRE - A A. Köznevelési intézmények nevelési-oktatási tevékenységeinek támogatása az alábbi területeken : 1. a környezeti nevelést, környezettudatos magatartást szolgáló alábbi tanórán kívüli tevékenységek megvalósítása, legalább 15 tanuló bevonásával: i. ökoiskolák, ökotáborok, erdei iskola, tangazdaságok, ii. tanórán kívüli - szabadtéri jellegű – mozgásos tevékenységek, iii. természetközeli sporttáborok; 2. idegen nyelvek tanításának fejlesztése a köznevelési intézményben az alábbi tevékenységek megvalósításával: i. nyelvi táborok, ii. nyelvi vetélkedők, iii. nyelvi témahetek; 3. informatika tantárgy tanításának fejlesztése, illetve más tárgyak oktatásának IKT-val való támogatása a közoktatási intézményekben az alábbi tevékenységek megvalósításával: i. informatikai szakkör, ii. digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, iii. nyílt és zárt forráskódú szoftverek különbségeinek megismertetése; 4. komplex közlekedési ismeretek oktatása, ideértve különösen a fizikai aktivitásban gazdag közlekedési formákkal (pl. gyalogos és kerékpározás közlekedéssel) kapcsolatos (pl. baleset-megelőzési) ismeretek oktatását is.
4
A TÁMOGATHATÓ TEVÉKENYSÉGEK KÖRE - B B. Hátrányos helyzetű gyermekek esélykülönbségeinek kiegyenlítése az iskolákban: 1. A hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek/tanulók iskolai sikerességét elősegítő, befogadó szemléletet közvetítő, a gyermekek, tanulók szükségleteit figyelembe vevő, differenciáló pedagógiai módszerek alkalmazási feltételeinek megteremtése; 2. Pedagógusok továbbképzése, felkészítése hátrányos helyzetű gyermekekkel való foglalkozásra, mentorálásra; 3. Tanulmányi eredmény javítása a tanulók – kiemelten a továbbtanulásban kulcsfontosságú tantárgyak körében megvalósuló – mentorálása révén; 4. A továbbtanulást támogató tevékenységek, pályaorientációs programok megvalósítása; 5. Tanórán kívüli szaktárgyi foglalkozások, tanulási motivációt elősegítő tevékenységek megvalósítása mentori támogatással 6. A hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek/tanulók szüleinek bevonása, aktív részvételének ösztönzése:
5
A TÁMOGATHATÓ TEVÉKENYSÉGEK KÖRE - C C. Egészségfejlesztő – szemléletformáló – iskolai programok megvalósítása a tanulók egészségének védelme, valamint az egészséges életmód viselkedésbe épülése érdekében: 1. Nevelési-oktatási intézményekben egészségfejlesztő és a fizikai aktivitásban gazdag életmódra nevelő – a kerettanterv (helyi tanterv) testnevelés tantárgyra vonatkozó rendelkezéseiben meghatározott, a mindennapos testnevelés részét képező – oktatásszervezési formák, délutáni sport- és mozgásprogramok támogatása legfeljebb heti két órában, mely programok teljes időtartamának minimum felét legalább közepes terhelést jelentő testmozgástípusok (lásd: F.7. Fogalomjegyzék) teszik ki, és amelyek a mozgásélmény és mozgástapasztalat megszerzésére helyezik a hangsúlyt. A pedagógiai módszerek között alkalmazhatóak a lovas-oktatás elemei is; 2. Legalább egy egészségnap szervezése egészséges táplálkozással összefüggésben ; 3. Konfliktus- és iskolai agressziókezelési program az iskolapszichológus vagy mentálhigiénés, alternatív vitarendezésben és konfliktuskezelésben tapasztalt mediációs szakember, illetve iskolai szociális munkás bevonásával, az iskolán belüli bántalmazás és zaklatás, a tanulókat veszélyeztető bármilyen abúzus és az áldozattá válás megelőzését célzó programok, valamint a készségfejlesztést, a konfliktuskezelő-képességet, illetve az egyéni megküzdő-képesség5 (Lásd: F.7. Fogalomjegyzék) fejlődését elősegítő programok, megvalósítása; 4. Családi életre nevelést támogató programok megvalósítása; 5. A dohányzás megelőzést és dohányzásról leszokást, alkohol- és kábítószer fogyasztási problémák korai intervencióját, az illegális és legális szerek okozta kockázatok felismerését, illetve a viselkedési függőségek megelőzését célzó programok megvalósítása; 6. Elsősegély-nyújtási tanfolyam.
6
A TÁMOGATHATÓ TEVÉKENYSÉGEK KÖRE – D D. A vállalkozói- és életpálya-építés érdekében tanácsadási szolgáltatás bevezetése, nyújtása. A TÁMOGATHATÓ TEVÉKENYSÉGEK KÖRE – E E. Szaktárgyi továbbképzések megvalósítása: 1.Szaktárgyi továbbképzések (kivéve informatika); 2.Informatikai továbbképzések ; 3.Az infokommunikációs technológiák (IKT) szaktantárgyak oktatásban történő alkalmazását segítő képzés.
7
A TÁMOGATHATÓ TEVÉKENYSÉGEK KÖRE – F F. A pedagógiai kultúra folyamatos fejlesztését elősegítő tanártovábbképzés megvalósítása: 1. Környezeti nevelés, környezettudatos magatartás tárgyú továbbképzés; 2. Egészséges életmódra nevelés (egészségvédelem) tárgyú továbbképzés, 3. Tanulási és magatartási, valamint konfliktus- és iskolai agressziókezelési problémák felismerését és fejlesztését segítő módszertani továbbképzések, valamint a megfelelő szolgálatokkal való együttműködés javítását célzó képzések ; 4. Családpedagógiai továbbképzések; 5. Lelki egészség fejlődését szolgáló, személyközpontú pedagógiai módszert átadó, illetve a pedagógiai műhelymunkát segítő továbbképzések; 6. Egészségtan és életviteli témájú (dohányzás megelőzése, leszokás; alkohol és kábítószer fogyasztási problémák, illegális szerek kockázata) továbbképzések.
8
A PROGRAM MEGVALÓSÍTÁSA 2015. MÁJUS 1. – 2015. OKTÓBER 31. PROJEKTMENEDZSMENT Projektmenedzser: Gombásné Veres Zsuzsa Pénzügyi vezető: Precup Eliza Szakmai vezető: Birkné Lázár Erzsébet Likviditási referens: Gömzéné Bíró Kornélia Beszerzési referens: Mogyorósi Kornél
9
SZAKMAI MEGVALÓSÍTÓK Árpád Sándorné Bukovics Éva Csikiné Nagy Erika Dancs Katalin Fehér Gábor Gombos Henrietta Lázár-Árpád Noémi Molnár Sándorné Munkácsiné Szabó Ida Nagy Ibolya Pethe Miklósné Péntekné Fehér Éva Ruda Lászlóné Vargáné Tóth Mária
10
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA A.1. Tanórán kívüli – szabadtéri jellegű – mozgásos tevékenység: kalandpark -A megvalósítás időpontja: 2015. június 9-12. -Résztvevő tanulók száma: 205 fő -A megvalósítás helyszíne: Feketeszakáll Kalandpark Tiszalök -Megvalósításban közreműködő partner: Centrum Tender Kft. 4450 Tiszalök, Kossuth u. 139. Ügyvezető: Dan Tamás
11
A Kalandpark képekben
12
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA A.1. Tanórán kívüli – szabadtéri jellegű – mozgásos tevékenység: Zumba tánc -A megvalósítás időpontja: 2015. június - október -Résztvevő tanulók száma: 20 fő/50 alkalom - A megvalósítás helyszíne: Szorgalmatosi Deák Ferenc Általános Iskola -Megvalósításban közreműködő partner: Kiss Éva táncoktató
13
A Zumba képekben
14
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA A.1. Természet közeli sporttábor – bejárós -A megvalósítás időpontja: 2015. június 29. – július 3. -Résztvevő tanulók száma: 40 fő - A megvalósítás helyszíne: Szorgalmatosi Deák Ferenc Általános Iskola -Megvalósításban közreműködő partner: Szorgalmatos Község Önkormányzata – Szociális konyha
15
A tábor képekben
16
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA A.1. Természet közeli sporttábor – Szilvásvárad -A megvalósítás időpontja: 2015. július 27 - 31. -Résztvevő tanulók száma: 40 fő -A megvalósítás helyszíne: Lipicai Hotel & Étterem Szilvásvárad -Megvalósításban közreműködő partner: Lipicai Hotel & Étterem 3348 Szilvásvárad Egri út 12.
17
A tábor képekben
18
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA A.2. Idegen nyelvek tanításának fejlesztése a köznevelési intézményben - Nyelvi vetélkedő -A megvalósítás időpontja: 2015. október 6. -Résztvevő tanulók: 5 – 8. osztály tanulói 4 fős csapatokban - A megvalósítás helyszíne: Szorgalmatosi Deák Ferenc Általános Iskola
19
A nyelvi vetélkedő képekben
20
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA A.2. Idegen nyelvek tanításának fejlesztése a köznevelési intézményben - Nyelvi témahét -A megvalósítás időpontja: 2015. október 12-16. - Résztvevő tanulók: 199 fő, az iskola valamennyi tanulója - A megvalósítás helyszíne: Szorgalmatosi Deák Ferenc Általános Iskola
21
A nyelvi témahét képekben
22
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA A.3. Az informatika tantárgy tanításának fejlesztése, illetve más tárgyak oktatásának IKT-val való támogatása a közoktatási intézményekben – Informatika szakkör -A megvalósítás időpontja: 2015. 09. 03. – 2015. 10. 15. - Résztvevő tanulók száma: 30 fő - A megvalósítás helyszíne: Szorgalmatosi Deák Ferenc Általános Iskola
23
Az informatika szakkör képekben
24
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA B.2. Pedagógusok továbbképzése, felkészítése hátrányos helyzetű gyermekekkel való foglalkozásra, mentorálásra – szakmai tanulmányút – gondolkodásfejlesztés terén szakmai tapasztalatszerzés -A megvalósítás időpontja: 2015. 09. 24. – 2015. 09. 25. - Résztvevő pedagógusok száma: 17 fő - A megvalósítás helyszíne: Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola, Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
25
A szakmai tanulmányút képekben
26
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA B.3. Tanulmányi eredmény javítása a tanulók – kiemelten a továbbtanulásban kulcsfontosságú tantárgyak körében megvalósuló – mentorálása révén - A megvalósítás időpontja: 2015. 05. 15. – 2015. 10. 15. - Résztvevő tanulók száma: 30 fő - A megvalósítás helyszíne: Szorgalmatosi Deák Ferenc Általános Iskola
27
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA C.1. Nevelési-oktatási intézményekben egészségfejlesztő és a fizikai aktivitásban gazdag életmódra nevelő oktatásszervezési formák, délutáni sport- és mozgásprogramok – lovas oktatás -A megvalósítás időpontja: 2015. 09. 16. – 2015. 10. 13. - Résztvevő tanulók száma: 50 fő x 10 alkalom – 500 alkalom - A megvalósítás helyszíne: Szorgalmatos, Klapka út -A megvalósításban közreműködő partner: Kovács Zsolt Máté lovas oktató
28
A lovas oktatás képekben
29
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA C.2. Egészségnap szervezése egészséges táplálkozással összefüggésben - A megvalósítás időpontja: 2015. 06. 08. - Résztvevő tanulók száma: 205 fő - A megvalósítás helyszíne: Szorgalmatosi Deák Ferenc Általános Iskola -A megvalósításban közreműködő szakemberek: Ighnát Edit kozmetikus Matyasovszki Judit védőnő Sági István mentőtiszt
30
Az egészségnap képekben
31
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA C.2. Egészségfejlesztő kirándulás -A megvalósítás időpontja: 2015. 06. 25., 2015. 06. 30. - Résztvevő tanulók száma: 100 fő -A megvalósítás helyszíne: Szilvásvárad, Bükkszentkereszt
32
Az egészségfejlesztő kirándulás képekben
33
C.6. Elsősegély-nyújtási tanfolyam – 10 alkalom - A megvalósítás időpontja: 2015. 09. 15. – 2015. október 15. - Résztvevő tanulók száma: 28 fő -A megvalósítás helyszíne: Szorgalmatosi Deák Ferenc Általános Iskola -A megvalósításban közreműködő szakember: dr. Szim János traumatológus adjunktus A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA
34
Az elsősegély-nyújtási tanfolyam képekben
35
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA F. A pedagógiai kultúra folyamatos fejlesztését elősegítő tanártovábbképzés megvalósítása: 2. Egészséges életmódra nevelés (egészségvédelem) tárgyú továbbképzés – 30 órában, a képzést elvégezte Lázár-Árpád Noémi pedagógus 3. Tanulási és magatartási, valamint konfliktus- és iskolai agressziókezelési problémák felismerését és fejlesztését segítő módszertani továbbképzések, valamint a megfelelő szolgálatokkal való együttműködés javítását célzó képzések – 30 órában, a képzést elvégezte Nagy Ibolya pedagógus
36
A PROJEKTBEN MEGVALÓSULT BESZERZÉSEK Egyéb anyagszükséglet (irodaszer): 254 600 Ft értékben A szakmai megvalósításhoz szükséges eszközbeszerzés: 1 356 396 Ft értékben
37
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.