Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Dunaújvárosi Főiskola megújuló energiaforrás beruházásának elemzése Duhony Anita /RGW4WH.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Dunaújvárosi Főiskola megújuló energiaforrás beruházásának elemzése Duhony Anita /RGW4WH."— Előadás másolata:

1 A Dunaújvárosi Főiskola megújuló energiaforrás beruházásának elemzése Duhony Anita /RGW4WH

2 Áttekintés TIOP pályázat – Épületek felújítása – Megújuló energiaforrások alkalmazása – Hallgatói mérések – Passzív ház Rendszer megismerése Adatok gyűjtése, elemzése Matematikai modell 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 2

3 Mobil napelem-csoport 3 különböző napelem típus Napkövető rendszer, két érzékelővel Két tengely körüli elmozdulás Mérhető karakterisztikák 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 3

4 „P” és „GL” épületek 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 4

5 „Energia előállítók” 20 kW csúcsteljesítményű napelem a P épület tetején 1 kW csúcsteljesítményű szélgenerátor 24 db talajszonda (Max. 120-200 kW) 400- m 2 talajkollektor (Max. 15 kW) 6 x 16 = 96 kW levegő víz hőszivattyú 2 x 45 + 2 x 55 kW víz-víz hőszivattyú 4 db különböző napkollektor 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 5

6 „P” épület tetejére felszerelt napelem 2*10 kW-os teljesítményű 96 elemből álló monokristályos napelem 2 db konverter (SMA) 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 6

7 Napelem-mező 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 7

8 Napi maximális beeső sugárzás 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 8

9 Napi maximális teljesítmény 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 9

10 Összehasonlítás 1. 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 10

11 Összehasonlítás 2. 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 11

12 Hatásfok a maximális beeső sugárzás függvényében nyáron 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 12

13 Hatásfok a maximális beeső sugárzás függvényében télen 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 13

14 „P” épület tetejére felszerelt napelemek energiatermelése Okai nyáron – A sugárzásmérő nem teljesen azt a beeső sugárzást méri, ami a napelemekre esik. – A vizsgált időszakban a magas levegő hőmérséklete és a nagy beeső sugárzás megemelte a napelemek hőmérsékletét. (> 60°C) Okai télen – A hó belephette a készüléket – Kedvező hőmérsékleti viszonyok 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 14

15 Talajszonda-mező 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 15

16 Talajszonda nyáron 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 16

17 Talajszonda télen 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 17

18 Szondában keringő folyadék hőmérséklete nyáron 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 18

19 Szondában keringő folyadék hőmérséklete télen 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 19

20 Fellépő problémák Rendszerleállás Etilén-glikol nehézfolyadékként viselkedett Lamináris áramlás – Szonda – Főgyűjtő cső – Kivétel a mellékgyűjtő cső 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 20

21 „P” épület hűtése-fűtése Padlófűtés Fan-coil keringteti a levegőt Zsalurendszer Folyosó hűtését-fűtését szellőztető rendszer látja el 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 21 Külső hőmérséklet [°C] Belső hőmérséklet [°C] Nyáron37,5Max.: 27 (átl.:24,5) Ősszel8,8Min.: 23 Télen-17,8Min.: 20 (átl.: 22)

22 Zsalurendszer 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 22

23 „GL” épület hűtése-fűtése A hűtést 6 db levegő-víz hőszivattyú látja el A fűtést a talajkollektor és a rákapcsolt hőszivattyú + 6 db levegő-víz hőszivattyú is rásegít + légkezelő rendszer Minden teremben fan-coil működik 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 23 Külső hőmérséklet [°C] Belső hőmérséklet [°C] Nyáron37,5Max.: 24 (átl.: 23) Ősszel8,8Min.: 22 (átl.: 23) Télen-17,6Min.: 21 (átl.: 22)

24 Levegő-víz hőszivattyú 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 24

25 „P” épület használati meleg víz előállítása 4 különböző napkollektor – hagyományos síkkollektoros – vákuumos síkkollektoros – zárt rendszerű vákuumcsöves – nyílt rendszerű vákuumcsöves 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 25

26 „GL” épület használati meleg víz előállítása 400 m 2 –re, 2 m mélyen lefektetett talajkollektor gondoskodik 14 kW teljesítményű hőszivattyú segíti munkáját Meghatározott mélységenként hőmérőkkel van ellátva a talajkollektor 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 26

27 „GL” épület meleg víz előállítása 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 27

28 „GL” épület meleg víz előállítása 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 28

29 Tervek Részletes áramlástani és termodinamikai számítások Nagyobb szivattyú felszerelése – Áramlási intenzitás növelése 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 29

30 Összegzés A rendszer megfelelően működik Több hónap intervallumon vizsgált üzemelés Csökkentek a DUF költségei Mérséklődtek a káros anyagok kibocsátás 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 30

31 Köszönöm a megtisztelő figyelmet! 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 31


Letölteni ppt "A Dunaújvárosi Főiskola megújuló energiaforrás beruházásának elemzése Duhony Anita /RGW4WH."

Hasonló előadás


Google Hirdetések