Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEndre Somogyi Megváltozta több, mint 8 éve
1
A Dunaújvárosi Főiskola megújuló energiaforrás beruházásának elemzése Duhony Anita /RGW4WH
2
Áttekintés TIOP pályázat – Épületek felújítása – Megújuló energiaforrások alkalmazása – Hallgatói mérések – Passzív ház Rendszer megismerése Adatok gyűjtése, elemzése Matematikai modell 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 2
3
Mobil napelem-csoport 3 különböző napelem típus Napkövető rendszer, két érzékelővel Két tengely körüli elmozdulás Mérhető karakterisztikák 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 3
4
„P” és „GL” épületek 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 4
5
„Energia előállítók” 20 kW csúcsteljesítményű napelem a P épület tetején 1 kW csúcsteljesítményű szélgenerátor 24 db talajszonda (Max. 120-200 kW) 400- m 2 talajkollektor (Max. 15 kW) 6 x 16 = 96 kW levegő víz hőszivattyú 2 x 45 + 2 x 55 kW víz-víz hőszivattyú 4 db különböző napkollektor 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 5
6
„P” épület tetejére felszerelt napelem 2*10 kW-os teljesítményű 96 elemből álló monokristályos napelem 2 db konverter (SMA) 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 6
7
Napelem-mező 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 7
8
Napi maximális beeső sugárzás 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 8
9
Napi maximális teljesítmény 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 9
10
Összehasonlítás 1. 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 10
11
Összehasonlítás 2. 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 11
12
Hatásfok a maximális beeső sugárzás függvényében nyáron 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 12
13
Hatásfok a maximális beeső sugárzás függvényében télen 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 13
14
„P” épület tetejére felszerelt napelemek energiatermelése Okai nyáron – A sugárzásmérő nem teljesen azt a beeső sugárzást méri, ami a napelemekre esik. – A vizsgált időszakban a magas levegő hőmérséklete és a nagy beeső sugárzás megemelte a napelemek hőmérsékletét. (> 60°C) Okai télen – A hó belephette a készüléket – Kedvező hőmérsékleti viszonyok 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 14
15
Talajszonda-mező 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 15
16
Talajszonda nyáron 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 16
17
Talajszonda télen 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 17
18
Szondában keringő folyadék hőmérséklete nyáron 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 18
19
Szondában keringő folyadék hőmérséklete télen 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 19
20
Fellépő problémák Rendszerleállás Etilén-glikol nehézfolyadékként viselkedett Lamináris áramlás – Szonda – Főgyűjtő cső – Kivétel a mellékgyűjtő cső 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 20
21
„P” épület hűtése-fűtése Padlófűtés Fan-coil keringteti a levegőt Zsalurendszer Folyosó hűtését-fűtését szellőztető rendszer látja el 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 21 Külső hőmérséklet [°C] Belső hőmérséklet [°C] Nyáron37,5Max.: 27 (átl.:24,5) Ősszel8,8Min.: 23 Télen-17,8Min.: 20 (átl.: 22)
22
Zsalurendszer 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 22
23
„GL” épület hűtése-fűtése A hűtést 6 db levegő-víz hőszivattyú látja el A fűtést a talajkollektor és a rákapcsolt hőszivattyú + 6 db levegő-víz hőszivattyú is rásegít + légkezelő rendszer Minden teremben fan-coil működik 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 23 Külső hőmérséklet [°C] Belső hőmérséklet [°C] Nyáron37,5Max.: 24 (átl.: 23) Ősszel8,8Min.: 22 (átl.: 23) Télen-17,6Min.: 21 (átl.: 22)
24
Levegő-víz hőszivattyú 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 24
25
„P” épület használati meleg víz előállítása 4 különböző napkollektor – hagyományos síkkollektoros – vákuumos síkkollektoros – zárt rendszerű vákuumcsöves – nyílt rendszerű vákuumcsöves 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 25
26
„GL” épület használati meleg víz előállítása 400 m 2 –re, 2 m mélyen lefektetett talajkollektor gondoskodik 14 kW teljesítményű hőszivattyú segíti munkáját Meghatározott mélységenként hőmérőkkel van ellátva a talajkollektor 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 26
27
„GL” épület meleg víz előállítása 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 27
28
„GL” épület meleg víz előállítása 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 28
29
Tervek Részletes áramlástani és termodinamikai számítások Nagyobb szivattyú felszerelése – Áramlási intenzitás növelése 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 29
30
Összegzés A rendszer megfelelően működik Több hónap intervallumon vizsgált üzemelés Csökkentek a DUF költségei Mérséklődtek a káros anyagok kibocsátás 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 30
31
Köszönöm a megtisztelő figyelmet! 2016. 09. 21. Hallgatói tudományos és szakmai műhelyek fejlesztése a Dunaújvárosi Főiskolán TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0007 31
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.