Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A pozitív pszichológia hatása az (adaptív) tanulásban Czobor Zsuzsa Tanulás és Szervezet Fejlesztő Tanácsadó BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA Gazdasági.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A pozitív pszichológia hatása az (adaptív) tanulásban Czobor Zsuzsa Tanulás és Szervezet Fejlesztő Tanácsadó BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA Gazdasági."— Előadás másolata:

1 A pozitív pszichológia hatása az (adaptív) tanulásban Czobor Zsuzsa Tanulás és Szervezet Fejlesztő Tanácsadó BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA Gazdasági Szolgáltatások Tagozat, XX. Tanácsadó Osztály innováció – megújulás - növekedés VI. Országos Tanácsadói Konferencia

2 Zeitgeist Projekt tanulás Appreciative inquiry: értékalapú szervezetfejlesztés Pozitív pszichológia Együttműködés Tudásmegosztás ‘Stílus és szenvedély’ Fejlesszük a jobb agyféltekét Dicsérni, dicsérni, dicsérni Multimédia és flow élmény BOLDOGSÁG KÖZGAZDASÁGTAN

3 Oktatás a Zeitgeist szellemében Munkahelyi projekt készítése angol dipl. Mesterkurzuson – világos célok és követelmények Együttműködés építése Multimédia és játékos elemek Blended Learning – Takeuchi és Nonaka modelljét követve Meghallgatás, dicséret, motiválás A tanulási lehetőségek széles körének a biztosítása (pl. egyéni konzultáció) ‘Roadmap’ a feladat elkészítéséhez

4 Az eredmény drámai kudarc Az kurzus értékelése jó (happy sheet) A bukás 80%-os A bukások okai – Plágium – Üres, semmitmondó dolgozatok – Lefutott kérdőívek bemásolása – A dolgozat valami egész másról szól – Irodalom és módszerek ismeretének hiánya

5 Seligman: A Tanult Tehetetlenség Seligman/Burkeman: a szélsőséges individualizmus és ambíció, amit a társadalom ma elvár a fiatal generációtól a bukástól való bénító félelmet váltja ki bennük Elkerülő, passzív, apatikus viselkedés – minimális munkabefektetés Zárt, előítéletes, elutasító gondolkodás Félelem a saját kortársaktól is A megszólalás agresszív, támadó és számon kérő Önmagukról és a világról alkotott képük irreális (Second Life) A negatív gondolkodás megakadályozza őket abban, hogy alkalmazkodjanak a nehézségekhez Vagy, hogy felismerjék és kihasználják a lehetőségeket

6

7 Alvin Toffler: Future Shock (1970) A 21 század analfabétái nem azok, akik nem tudnak írni olvasni, hanem azok, akik nem tudnak, tanulni, felejteni (unlearn) és újratanulni. ’ A világról vallott felfogásunk és a viselkedésünk nagyrészt tanulás útján alakul ki, ami Toffler felismerésének különös fontosságot ad. Az érzelmi és pszichológiai megújulás a túlélés záloga Ebben is meg kell tanulnunk - tanulni, felejteni és újratanulni - Ez ma egy fajta evolúciós írni-olvasni tudás.

8 Krízis vagy Lehetőség?

9 Felejtés (un-learn) és újratanulás (re-learn) Ne foglalkozzunk azzal, ami nem sikerült. Gretchen Rubin: Let it go. Hagyjuk. Fátylat rá. (Boldogságterv) A SIKERTELENSÉGNEK EZER OKA LEHET A SIKERNEK CSAK NÉHÁNY A SIKERTELENSÉGET NEHÉZ MEGFIGYELNI A SIKER DOKUMENTÁLHATÓ Az erősségekre fókuszáljunk. Arra építsünk, ami működik. (Appreciative Inquiry.) A Kockázatok és Előnyök újratanulása.

10 Irodalom Alvin Toffler: Future Shock 1970 Mihály Csíkszentmihályi Jó üzlet – Leadership. Flow. Az értelem keresése. 2003 Martin Seligman: Autentikus életöröm 2002 Daniel Pink: A megújult elme – használd az agyad jobbik felét 2006


Letölteni ppt "A pozitív pszichológia hatása az (adaptív) tanulásban Czobor Zsuzsa Tanulás és Szervezet Fejlesztő Tanácsadó BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA Gazdasági."

Hasonló előadás


Google Hirdetések