Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsuzsanna Balla Megváltozta több, mint 8 éve
1
Távközlési és Informatikai Marketingfórum, 2004.09.16. Sugár Mihály vezető tanácsadó – BellResearch Versenyképesség a távközlési szolgáltatásokban Távközlési és Informatikai Marketingfórum, 2004.09.16.
2
Ügyfélelvárások a távközlési szolgáltatásokban Szolgáltatások iránti preferenciák a távközlés területein A vállalatok szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos döntéseinek háttere A szolgáltató-váltások háttere A távközlés az egyes ágazatokban A vállalatok és a távközlési szolgáltatások Az üzleti távközlés terén tapasztalt, a szolgáltatások versenyképessége szempontjából izgalmas jelenségekre hívjuk fel a figyelmet a BellResearch Magyar Infokommunikációs Jelentése alapján.
3
Távközlési és Informatikai Marketingfórum, 2004.09.16. A vállalati kommunikációban a vezetékes, a mobil és az internetes megoldások jelentősége átalakul A vállalati kommunikáció elemeinek jelenlegi fontossági sorrendje: a vezetékes, a mobil, illetve az internetes eszközrendszer A jövőben a prioritások átalakulnak: az internetes kommunikáció fontosságának növekedése a legnagyobb, ezt követi a mobilé, majd a vezetékesé A fő hajtóerők: A vállalati hatékonyság [≠takarékosság!] folyamatos emelésének követelménye Az adatkommunikáció előretörése minden csatornán A mobil technológiák fejlődése [pl. sávszélesség, vállalati megoldások] A hordozható eszközök teljesítményének növekedése és árának drámai esése Változó ügyfélelvárások A kommunikációs irányok fontossága és a várható változások az üzleti szegmensben [>100 fő]
4
Távközlési és Informatikai Marketingfórum, 2004.09.16. Vezetékes szolgáltatások iránti igények típusai Faktoranalízis útján elkülönített szolgáltatói sajátosságok iránti preferenciák alapján négy ügyfélszegmenst (klasztert) határoztunk meg: „Komplex elvárások” klaszter: cégek, melyek számára az előfizetési díjak fontosak, de a minőségi garanciákról sem szívesen mondanak le. Ennek a csoportnak a prioritás- rendszere a legkomplexebb. Szolgáltatások iránti preferenciák „Ár-érzékeny” klaszter: a beszélgetési díjak és az előfizetési díjak kiemelten fontos szempontot jelentenek, az „univerzális szolgáltató”, valamint a „minőségi garanciák” köré csoportosuló ismérvek indifferensek. „Beszélgetési díjak” klaszter: csoportba tartozók számára a „beszélgetési díjak” faktor szerepe meghatározó. „Minőségi garanciák” klaszter: a csoport számára elsődlegesen és kizárólagosan a minőségi garanciák határozzák meg a szolgáltató-választást. Az üzleti vezetékes előfizetéssel rendelkező vállalatok összetétele a szolgáltató-választási „preferencia- csoportok” szerint a Total 10+ szegmensben
5
Távközlési és Informatikai Marketingfórum, 2004.09.16. Mobil szolgáltatások fontossága és az elégedettség Szolgáltatások iránti preferenciák Szolgáltatási elemek fontossága és elégedettsége szolgáltatók szerint 1 = Készülékek és kiegészítők, 2 = Hálózati lefedettség, térerő, 3 = Hangminőség, 4 = SMS szolgáltatás, 5 = Mobil adatátviteli szolgáltatások, 6 = Előfizetési díjak mértéke, 7 = Hálózaton belüli percdíjak, 8 = Más hálózatra irányuló percdíjak, 9 = Kedvezmények mértéke, 10 = Személyes ügyfélszolgálat, 11 = Telefonos ügyfélszolgálat, 12 = Ügyfélmenedzser, 13 = Számlázással kapcsolatos kérdések, 14 = Vállalati mobilkommunikációs megoldások/alkalmazások A szolgáltatók kínosan ügyelnek arra, hogy gyengébb teljesítményt csak ott nyújtsanak, ahol fő versenytársuk is kompromisszumot köt. Jelentős eltérések: 2 [PT], 5 [PT], 6 [V], 7 [V], 8 [V], 9[V], 10[T], 11[T], 12 [TV], 14 [PT]. V főként az árakban vezet. 2003 óta változások: 3, 10, 11, 14
6
Távközlési és Informatikai Marketingfórum, 2004.09.16. Mobil adatkapcsolat A legalább 10 fős vállalatok egynegyede folytat mobil adatátvitelt, közel 8 000, szemben az egy évvel korábbi 3 500-zal [128,5%] Ez vállalatonként átlagosan 4 fő, korábban 3. Ez ma kb. 31 000 alkalmazottat érint a 2003-as 10 500-zal szemben Fő felhasználásai: levelezés [59%], internetezés [51%], multimédiás állományok átvitele [12%] A mobil adatátvitel alkalmazási területeinek elterjedtsége a Total 10+ körben Szolgáltatások iránti preferenciák
7
Távközlési és Informatikai Marketingfórum, 2004.09.16. Internet-hozzáférés technológia szerinti megoszlása Szolgáltatások iránti preferenciák ISDN adatátviteli megoldást a cégek kb. 36%-a, azaz több, mint 48 ezer használ [2003: 45%, 47 ezer] Hagyományos, analóg modemes megoldást a vállalatok közel negyede üzemeltet [24%], mintegy 32 ezer [2003: 30%, 31 ezer] ADSL alapú Internet-kapcsolatot működtet kb. 33 ezer cég, 24% [2003: 12%, 12 ezer] A vállalatoknál használt hozzáférési technológiák megoszlása A hazai üzleti szférában Internet-hozzáféréssel rendelkezik mintegy 125 ezer legalább 1 PC-vel rendelkező és 1 főt foglalkoztató vállalat [67%]. Ezek száma 2003-ban 97 ezer volt, ami akkor 62%-os behatolást jelentett
8
Távközlési és Informatikai Marketingfórum, 2004.09.16. A döntés előkészítése főként az IT részleg hatásköre. Előtérbe kerültek a megtérülési számítások: a kezdeti kiadások mellett megjelent a TCO szemlélet is. A távközlési feladatok ellátása leggyakrabban az informatikai [33%] osztályba integrálódik, de gyakran tartozik a felsővezetés [25%], vagy a műszaki-ellátási osztály [22%] közvetlen felügyelete alá. A döntési folyamatokban, különösen a kisebb cégek körében a beruházások pénzügyi oldala dominál [40%], ugyanakkor a cégek hasonló arányánál [40%] látszik törekvés a pénzügyi és a távközlési követelmények egyensúlyának megteremtésére. A döntések során a pénzügyi oldal meghatározó szerepe nyomán a szervezetek kb. 71%-ánál megtérülési számítások előzik meg a beruházásokat. A döntés során mérlegelt szempontok közül a legfontosabbak: a folyamatos üzemeltetési költségek, a termék várható élettartama, a kezdeti beruházási költségek, és az ügyfélkapcsolatok hatékonyabbá válása. A távközlési döntéshozatal háttere
9
Távközlési és Informatikai Marketingfórum, 2004.09.16. A 10+ vállalatok számára a szolgáltató-választásban elsődleges jelentősége a beszélgetési percdíjaknak van [4,77], majd a forgalom utáni kedvezmények [4,37], az előfizetési díjak, a szolgáltatás minőségi paraméterei és annak garanciái [4,35 – 4,35] következnek. Szolgáltatóváltás Vezetékes szolgáltató választásának szempontjai A szolgáltatóválasztás szempontjainak fontossága
10
Távközlési és Informatikai Marketingfórum, 2004.09.16. Általános szolgáltató-váltási attitűd A 10+ vállalatok kétötöde [41%] elképzelhetőnek tartja a meglévő szerződés felbontását jobb ajánlat esetén, további 29%-uk szerint ez nem valószínű, de nem is lehetetlen. A nagyvállalatok [250+] kétharmada [64%] elképzelhetetlennek vagy valószínűtlennek tartja a szerződés lejárata előtti váltást. Szolgáltatóváltás Lejárat előtti szolgáltató-váltási hajlandóság jobb ajánlat esetén
11
Távközlési és Informatikai Marketingfórum, 2004.09.16. Távközlési szolgáltatási kiadások nagyságrendje A hazai gazdálkodó szervezetek kiadásainak 1%-a keletkezik a mezőgazdaságban, 28-28%-a a kereskedelemben és a szolgáltatásban, míg 16%-a az egyéb feldolgozóiparban. A szálloda- és vendéglátóipar, a gép- és járműipar valamint a szállítás- raktározás egyaránt 4-5%-os mértékben részesedik a távközlési költségekből. Egyes ágazatok sajátosságai Az egyes ágazatok hozzájárulása a távközlési- telekommunikációs kiadásokhoz
12
Távközlési és Informatikai Marketingfórum, 2004.09.16. Telefon-előfizetések megoszlása A kereskedelmi és a szolgáltatóipari vállalatok mellett az egyéb feldolgozóiparban működő cégek körében van a legtöbb előfizetéssel rendelkező vállalat, míg a pénzügyekkel foglalkozó vállalatok teszik ki ezen vállalatok legkisebb részét Egyes ágazatok sajátosságai Üzleti vezetékes telefon-előfizetéssel rendelkező vállalatok ágazati összetétele Mobiltelefon-előfizetések megoszlása az egyes ágazatok között
13
Távközlési és Informatikai Marketingfórum, 2004.09.16. Internet-előfizetési kiadások eloszlása iparágak szerint Egyes ágazatok sajátosságai Az egyes ágazatok hozzájárulása a havi Internet-hozzáférési kiadások volumenéhez
14
Távközlési és Informatikai Marketingfórum, 2004.09.16. Elkészült: Magyar Infokommunikációs Jelentés 2004 Köszönöm a figyelmet! Sugár Mihály vezető tanácsadó mihaly.sugar@bellresearch.com Távközlési és Informatikai Marketingfórum, 2004.09.16.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.