Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErnő Faragó Megváltozta több, mint 8 éve
1
„Jó gyakorlatok” Európából Farkas Zsuzsanna projektmenedzser Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség 1
2
Limerick, Írország Észak-London, Anglia Graz, Ausztria Koppenhága, Dánia Összegzés
3
3 Általános tudnivalók: ◦ Közép-nyugati régió „fővárosa” ◦ Írország 3. legnagyobb városa ◦ Lakossága: ~ 100 000 fő ◦ Régió legnagyobb foglalkoztató központja (~50 000 fő) ◦ Régió népessége 371 900 fő (~160 000 fő foglalkoztatottal)
4
Nemzeti szinttől a helyi szintig több mint 20 különféle stratégiát készítettek, amelyet felhasználtak a város fejlesztéséhez ◦ 9 nemzeti ◦ 3 régiós ◦ 9 helyi 2006-ban a lakosság ◦ 35%-a autóval ◦ 31%-a gyalog ◦ 16%-a megosztott autóhasználattal ◦ 3%-a kerékpárral közlekedett 4 stratégia
7
Londonban található elsősorban hivatásforgalmú kerékpár utak (13 db) ◦ +2 nyílt meg 2010-ben ◦ +2 2011 nyarán ◦ +8 2015-től Az autó általi közlekedés 87%-a az ún. „Külső-London”- ból érkezik a belvárosba
8
Észak-Londonban a lakosság ◦ 47%-a autóval ◦ 22%-a tömegközlekedéssel ◦ 30%-a gyalog ◦ 1% kerékpárral jár Az autót használók 50%-a 3 km-en belül használja járművét => cél az ő kerékpárra szoktatásuk
9
Mobilitási terv készítése Kerékpáros rendezvények szervezése ◦ Kerékpáros fesztiválok ◦ Tour de Waltham Forest ◦ Kerékpáros családi napok szervezése ◦ Kerékpáros rendőrség felállítása ◦ Önkormányzati munkatársak kerékpárra való átállása példamutatás
10
Számos politikus is a kezdeményezés mellé állt, és azóta is kerékpárral közlekednek
11
2011. áprilisában elkészült Graz Kerékpáros Stratégiája, amelyben megfogalmazták az Európai Kerékpáros Várossá válás paramétereit. Fejlesztéseit ennek szellemében folytatja Nem egy szegmensét emeli ki a stratégiának, hanem funkcióváltással történő fejlesztéseket hajtanak végre pl. közösségi terek kialakítása, forgalomcsillapítással, gyalogosok, kerékpárosok előnyben részeítésével
12
Eszközhasználat változása 1982-től
13
A tartományi vezetés már 1989-ben megfogalmazta a kerékpárosok arányának növekedését 75 M € beruházással tervezték 2006-ban elkészült az országos kerékpáros terv 2007-ben a kormányzat célja, hogy a kerékpározás legyen a mindennapi közlekedési forma
14
Az autósok 50%-a rövidebb, mint 5 km-es távolságot „utazik” 10%-uk pedig alig 1 km-t tesz meg autóval Óriási potenciál rejlik a mindennapi kerékpározásban Infrastruktúra megvalósítása: 2500 km-nyi kerékpárút hálózat a 3 fő folyó mentén
15
Célcsoport megjelölése ◦ 189 vállalat, 3800 munkavállaló ◦ Iskolások 2010-ben az iskolások 44%-a járt kerékpárral iskolába
16
Európa 2. legnagyobb „biciklis fővárosa” Több a kerékpár mint az ember A kerékpár utak többsége már nem bírja a terhelést Az első kerékpárút 1910-ben létesült Hálózat kiépítését összehangolják a szomszédos községekkel, az országos és európai hálózatokkal
17
400 km hosszú kerékpár út = 250 M Dán korona (~8,8 Mrd Ft) ◦ 340 km kerékpárút ◦ 20 km kerékpár sáv ◦ 40 km zöld kerékpárút 1 km kerékpárút ~8 M korona, 1 km kerékpársáv 0,5 M korona
18
Lakosság: ~ 520 000 Fő ◦ 37% kerékpározik munkába (192 400 Fő) ◦ Közel 1,2 millió megtett km naponta ◦ 90%-nak van kerékpárja (minden gyereknek van biciklije) Taxikon is van kerékpár szállító Évi 3 M € kerékpáros infrastruktúrára ◦ 1 M € fenntartásra ◦ Prioritás: Több és jobb zöldövezeti kerékpárút Új úttest melletti kerékpárút létesítése Csomópontok, kereszteződések közlekedésbiztonsági szempontú kivitelezése
19
Erős politikai elkötelezettség ◦ A politikai célok megvalósítása során fontos a visszajelzés, értékelés Rögzítésre kerülnek az intézkedések utóéletét tükröző adatok, statisztikák 2 évente kerékpáros beszámolót készítenek Lakossági, felhasználói véleményeket is tartalmazza
20
Érdekességek: ◦ Rendszerint 2 sávos kerékpárutak vannak ◦ Átkelésnél élénk kék a kerékpársáv => mindenki számára egyértelmű, hol haladnak majd a kerékpárosok az átkelésnél ◦ Külön forgalmi lámpa ◦ Kerékpársáv mind a járdához képest, mind a gyalogosokhoz képest egy köztes külön szinten halad ◦ 2 szintes kerékpártárolók
21
A siker tényezői: ◦ Politikai elkötelezettség ◦ Példamutatás ◦ Alapos koncepcionális háttér és tervekkel való alátámasztása ◦ Jól megfontolt és előkészített marketing és kommunikáció
22
22 Elérhetőség: Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség 8000 Székesfehérvár, Rákóczi u. 1. Tel: 22/513-370 E-mail: info@kdrfu.huinfo@kdrfu.hu Web: www.kdrfu.huwww.kdrfu.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.