Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia Kádárné Szepesi Ibolya Az általános iskolai értékelés formái, jelene és jövője Eszterházy.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia Kádárné Szepesi Ibolya Az általános iskolai értékelés formái, jelene és jövője Eszterházy."— Előadás másolata:

1 MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia Kádárné Szepesi Ibolya Az általános iskolai értékelés formái, jelene és jövője Eszterházy Károly Főiskola, Comenius Kar 2015. november 16. Támogató: TÁMOP- 4.2.2. B-15/1/KONV- 2015-0016 A tudományos képzés műhelyeinek továbbfejlesztése az Eszterházy Károly Főiskolán c. projekt

2 A formatív és a szummatív értékelés o A személyiség fejlesztési cél építő, pozitív o Jutalom, díj elnevezés pl. Leonardo, tárgy jutalom, nívó- zsűritagság o Motiváló egyéni, egyénre szabott A munkák bemutatása teregetés falra- táblára- szárítókötélre kiállítás Vásár Szóbeli, szöveges értékelés REMEK KIVÁLÓ FEJLESZTENDŐ RÉSZLETEK KEVÉS Az értékelésről általában

3 MÉRŐLAPOK A VIZUÁLIS KULTÚRÁBAN ÉS MÉRÉSI TAPASZTALATOK A csoport Feladatlap Név………..……………………. Cím…………………………….. …………………………………… 1. Mi a hiba? Gustav Klimt alkotása hibásan jelent meg. Add meg a magyarázatát! ………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………… 2. Escher különleges testet alkotott. Rajzold meg a helyesen kocka képet! 3. Mi teszi különlegessé az alábbi képeket? 1. 2. 1…………………………………………………………………………………………………….. 2…………………………………………………………………………………………………….. 4. Kinek az alkotásai? Melyik művészeti stílusban készültek? Figyeld meg a színhasználatot! Összehasonlítás ÖNevezd …………………………………………………………………………………………………………………. Ö Barlach – Menekülő 5. Azonosítás. A 1905-1920 közötti avantgardizmusok. Melyikre avantgardizmust határozzák meg az alábbi jellemzők? Az erősen torzított, tördelt formák a művész belső viharát hordozzák, a művész mintegy kivetíti érzelmeit az ábrázolt motívumba. Művészeiket fauve-nak, vadaknak gúnyolták. A színeket a korábbiaknál szabadabban, harsányabban alkalmazták, az ábrázolt testek formáit egységes színfoltokkal jelenítették meg, körvonalai adták a kompozíció vázát. A mozgás élményét jelenítik meg a kép két dimenziója által. Tapasztalatok  időhiány  tanulói elvárások  változatosság  motiváció  eredményesség Gyakoriság tantárgyi sajátosságok évente maximum két alkalommal  tárgyi ismeretek ellenőrzése kombinatív készség asszociációs készség  összefoglalások tájékozottság elméleti ismeretek művészettörténet  intézményi mérés középtávú méréshez kiindulás

4 Térábrázolás vetületi, axonometrikus, perspektivikus Technika ismeret színvonala akvarell OSZTÁLYOZÁS, OSZTÁLYZAT Adott feladat megoldásakor Bemutatás- a feladat megoldásának befejezésekor Begyűjtés - osztályozásra Tematikus egység végén Diagnosztizáló értékelés

5 Kritérium alapú értékelés Óra végi közös értékelés Értékelési szempontok szerint -Tanulói -Tanári a tanulók megfogalmazzák a kritikai észrevételeiket

6 Alkotókészség - kreativitás Az azonos kifejező eszköz használatának eredetisége a kifejezőkészség fejlesztése. A kép beszél.

7 Esztétikai tudatosság Kommunikáció fejlesztése Ízlésformálás Közösségi identitás növelése Igényesség Folyamatosság ÖNÉRTÉKELÉS

8 MŰVÉSZETI VÁSÁR a közönséggel való találkozás a saját mű értéke -művészeti érték -piaci érték AUKCIÓ

9 SZUMMATÍV ÉRTÉKELÉS ÉS A KOMPLEX MŰVÉSZETOKTATÁS Átfogó teljesítmény minősítés projektzáráskor  produktum tematikus egység végén féléves/éves minősítés a tervezés- megvalósítás - hozzáadott érték együttesének értékelése Hozhat e nagyobb eredményt a tanulói személyiség fejlődésében a komplex művészetoktatás szerint várható értékelés? IRODALOM + TÁNCMŰVÉSZET + VIZUÁLIS KULTÚRA + ZENEMŰVÉSZET Előadás 8. Rómeó és Júlia Díszlettervezés

10 A KÖZÖSSÉGBEN VÉGZETT ALKOTÓI FOLYAMATOK FOKOZZÁK AZ EGYÉNI ALKOTÓERŐT. HATVÁNYOZÓDIK AZ ALKOTÁS ÖRÖME 2007 –es osztályom sikere

11 FORRÁS Bodóczki István- Pallag Andrea: A megújult érettségi vizsga lehetőségei a vizuális kultúra tantárgy számára Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia Kádárné Szepesi Ibolya Az általános iskolai értékelés formái, jelene és jövője Eszterházy."

Hasonló előadás


Google Hirdetések