Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFerenc Kocsis Megváltozta több, mint 8 éve
1
2016. január 29. Dr. Szabolcs Éva egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet nevelestudomany@ppk.elte.hu Neveléstudományi mesterszak az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán
2
120 kredit, 4 félév A mesterképzési szakon szerezhető végzettségi szint és a szakképzettség oklevélben szereplő megjelölése: – végzettségi szint: mesterfokozat (magister, master; rövidítve: MA) – szakképzettség: okleveles neveléstudomány szakos bölcsész
3
Képzési szakasz Főbb tanulmányi területek Kredit Közös szakasz Alapozó és törzsképzés 48 Szabad sáv Szabadon választható 10 Differenciált szakasz Szakirány42 Szakdolgozat20
4
Törzsanyag: elsősorban rendszerező – szintetizáló előadások Szakirányok: szemináriumok, gyakorlatok, egyéni munkaformák, önálló hallgatói munka Szabadon választható: érdeklődés szerinti kurzusok Szakdolgozat kiemelt szerepe
5
A mesterképzési szakon végzettek alkalmasak: a nevelés- és oktatásügyben, a köz- és felsőoktatásban kutatói és/vagy alkalmazói feladatok ellátására pedagógiai rendszerek fejlesztésében, működtetésében és irányításában való részvételre, a szakterületre vonatkozó magyar és idegen nyelvű információ feltárására és elemzésére, a nevelés- és oktatásügy eredményeinek hazai és nemzetközi fórumokon való kommunikálására, jó szövegalkotásra, önálló tanulással meglevő képességeik fejlesztésére és új kompetenciák kialakítására
6
A 2015/2016-es tanévben választható szakirányok kora gyermekkor pedagógiája szakirány, nappali és részidős képzés; felsőoktatás-pedagógiai szakirány, nappali képzés; intézményfejlesztő szakirány, részidős képzés
7
a kora gyermekkor pedagógiája szakirányon végzettek képesek: az intézmények nevelési stratégiájának pedagógiai megalapozására, a nevelés szervezeti kereteinek és pedagógiai kultúrájának fejlesztésére, sajátos nevelési feladatok megfogalmazására, szakértőként megoldásukban való aktív részvételre, a pedagógusok munkájának támogatására, közreműködésre egyes gyermekek és gyermekcsoportok fejlesztésében, nevelésében, vonatkozó programok kialakításában, megvalósításában való részvételre, kora gyermekkori pedagógiai kutatások végzésére.
8
Intézményes nevelés a 3-12 éves korban A gyermeki világkép Kora gyermekkor és idegennyelv tanulás
9
a felsőoktatás–pedagógia szakirányon végzettek képesek: – felsőoktatási fejlesztések tervezésére, támogatására, értékelésére, – szakértőként részt venni a felsőoktatási menedzsment munkájában, – felsőoktatás-pedagógiai kutatások végzésére.
10
Az elektronikus tanulás módszerei Értékelés és minőségfejlesztés a felsőoktatásban Az ifjúkor és a felnőttkor pszichológiája
11
Az intézményfejlesztés szakirányon végzettek képesek: – oktatási intézmények működésének megismerésére, elemzésére, értékelésére, fejlődési lehetőségeinek feltárására; – a pedagógiai intézményfejlesztés elméleti és gyakorlati kérdéseiben tudásuk továbbfejlesztésére és alkalmazására; – az iskolai innovációkban a helyi társadalmi igényeknek, elvárásoknak megfelelő intézményi fejlesztő munkára.
12
Reform-és alternatív pedagógiák és az iskolafejlesztés Az iskola antropológiája Információs társadalom és intézményfejlesztés
13
Oktatói vélemények a szakról elemző-kutató tevékenységre ösztönöz hallgatók előzetes ismereteinek gazdagsága „erős elméleti hátterű bemenetet biztosít a doktori iskolába” hallgatók attitűdjeinek, szemléletének változása a végzettek a közoktatási innovációk motorjai lehetnek
14
Hallgatói vélemények a szakról Sokrétű, újszerű képzés, elmélyültebb pedagógiai tudás Közös gondolkodás Együttműködésre épülő, interaktív módszerek
15
Hasznos információk a jelentkezéshez A mesterképzésbe történő belépésnél előzményként elfogadott szakok: Teljes kreditérték beszámításával: pedagógia (pedagógia szakos nevelőtanár), konduktor, tanító, óvodapedagógus, gyógypedagógus, csecsemő-és kisgyermeknevelési alapképzési szakok Meghatározott feltétellel számításba vehető alapképzési szakok: andragógia (művelődésszervező, személyügyi szervező, munkavállalási tanácsadó, humán szervező), viselkedéselemző, szociálpedagógia (szociálpedagógus).
16
Felvételi beszélgetés Felvételi szakmai beszélgetés (legfeljebb 90 pont) – A felvételi elbeszélgetésre a felvételiző egy olyan 10 perces ppt-s prezentációt hozzon magával (pl. pendrive-on), amely az alábbi témák egyikét dolgozza fel a megjelölt és a felvételiző által felkutatott, további fontosnak gondolt szakirodalom alapján:
17
1. a Waldorf pedagógia Magyarországon – Hat tételben a 25 éves Pesthidegkúti Waldorf Iskoláról. Új Pedagógiai Szemle. 2014/5-6. 103-116. – Vekerdy Tamás: Waldorf-óvodák, Waldorf- iskolák - a Waldorf-pedagógia honosítása Magyarországon. Iskolakultúra. 1994.19. 50- 54.
18
2. esélyegyenlőség, méltányos oktatás – Perjés István: Gyakorlatiasság, kreativitás és józan ész. A finn oktatás paradoxonjai? Új Pedagógiai Szemle. 2014/ 1-2. 5-14. – Hrubos Ildikó: A társadalmi esélyegyenlőtlenségek új szinterei a felsőoktatásban. Iskolakultúra. 2012/1. 57-62.
19
3. családi és iskolai nevelés kapcsolata – Nyitrai Ágnes – Darvay Sarolta: A mese és a játék jelenléte a kisgyermekes családok életében. Iskolakultúra. 2013/11. 73-84. – Podráczky Judit – Hegedűs Judit: Család és intézményes nevelés kapcsolata a hazai kutatásokban. in: Szövetségben. Tanulmányok a család és az intézményes nevelés kapcsolatáról. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2012. 71-84.
20
Értékelési szempontok - olvasottság - a szakirodalom feldolgozásának mélysége - nyelvi kifejezőkészség - az elkészített prezentáció tartalmi és vizuális megformáltsága - önálló véleménynyilvánítási képesség.
21
Viszontlátásra! www.felvi.hu www.ppk.elte.hu www.nevelestudomanyi-intezet.elte.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.