Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A számítógép beviteli részei  2016. Minden jog fenntartva.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A számítógép beviteli részei  2016. Minden jog fenntartva."— Előadás másolata:

1 A számítógép beviteli részei  2016. Minden jog fenntartva

2 Fajtái: bemeneti (input) eszközök: a felhasználói adatbevitel eszközei (billentyűzet, egér, lapolvasó,...) kimeneti (output) eszközök : a számítógépes adatmegjelenítés eszközei (monitor, nyomtató,...) be- és kimeneti (input-output) eszközök (érintőképernyő, hangkártya, modem,...) Perifériák Azokat az eszközöket nevezzük perifériáknak, melyek a felhasználó és a számítógép közötti kommunikációt szolgálják.

3 Billentyűzet A billentyűzet a számítógép szabványos beviteli eszköze. / Beviteli periféria. Feladata, hogy adatokat, illetve utasításokat, parancsokat vigyünk be a számítógépbe. alfanumerikus billentyűk vezérlő és kurzorvezérlő billentyűk (Enter, Backspace Tab, Del, Ins / Insert, ESC, PrintScrn, Scroll Lock, Pause/Break, Home, End, PgUp, PgDn, nyilak) numerikus billentyűk Funkcióbillentyűk Jelentésmódosító billentyűk (Shift, Ctrl, Alt, Alt Gr, Windows billentyű, Caps Lock )

4 Ergonómia a billentyűzetnél Ergonómikus billentyűzetek csuklótámasz a kézfej helyzetéhez igazodó billentyűzet A billentyűzet csatlakoztatása az alaplaphoz Vezetékes(USB, PS/2) Vezeték nélküli

5 Mutatóeszközök – egér (mouse) optomechanikus egéroptikai egér (optical mouse) hanyattegér (trackball) Egyéb eszközök: tollegér (penmouse)érintőpad (touchpad) érintőképernyő (touchscreen)

6 Szkenner - digitalizálás Szöveg képként való beolvasására, képek digitalizálására, számítógépbe való bevitelére szolgál. Az olvasófejet a léptetőmotor bordásszíj segítségével mozgatja fémsíneken az üveglap alatt. A fejegység fénycsöve alulról megvilágítja a beolvasandó anyagot, majd a visszavert fényt a tükör (vagy tükrök) segítségével egy lencsén keresztül (amely a kép kicsinyítését végzi) a szkenner belsejében található, fix pontra rögzített CCD érzékelőre fókuszálja; majd az érzékelő digitális képpé alakítja a beérkező fényt. A szkenner főbb paraméterei: felbontás a számítógéphez való csatlakoztatáshoz használt illesztőfelület a megkülönböztetett színek száma a beolvasható adathordozó típusa és nagysága jel-zaj viszony Fajtái: rollszkenner, kézi szkenner, síkágyas szkenner, diaszkenner, dokumentumszkenner, könyvszkenner

7 Egyéb beviteli egységek Mikrofon: a fizikai közegben (pl. levegőben) terjedő rezgéseket alakítja át elektromos jellé. Botkormány: jelbeviteli eszköz, ami egy rögzített alapon forgó rúdból áll. A botkormány továbbítja a rúd szögét, pontos állását az általa vezérelt eszköznek. Alkalmazás: munkagépek, repülőgépek, játékok Webkamera: a látható képet alakítja át továbbítható digitális jellé

8 Vonalkódolvasó A vonalkód olyan gépek által optikailag leolvasható kód, amelynél különböző vastagságú függőleges sötét vonalak és világos közök meghatározott váltakozása fejezi ki az információt. Fajtái: Fényceruzák Kézi szkennerek Pultba épített szkennerek Lézerpisztolyok Az olyan biológiai jegyek, amelyek nagy mértékben egyediek (minden emberre vonatkozóan más-és más) alkalmasak arra, hogy megfelelő berendezések könnyen, gyorsan felismerjék, így egy adott informatikai rendszerben a személyek - felhasználók személyi azonosítását lehetővé tegye. Ilyen lehet az ujjlenyomat, az írisz (szivárványhártya) mintázata, de akár az arckép vagy a hang is. Mivel a teljesen pontos egyedi azonosítás ilyen jegyek segítségével költséges és lassú lehet, sokszor kombinálva használják egyéb technikai azonosítóval (jelszó, PIN kód, azonosító kártya, stb.) Biometrikus azonosító Forrás: Google, pixabay, eksi.hu, Wikipédia; Készítette: Kékesi J.


Letölteni ppt "A számítógép beviteli részei  2016. Minden jog fenntartva."

Hasonló előadás


Google Hirdetések