Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJudit Boros Megváltozta több, mint 8 éve
1
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Stratégiai menedzsment Erőforrás elemzés
2
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A tapasztalat jó iskola, csak a tandíj magas.
3
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Mi az erőforrás? Erőforrás mindaz, amit a tulajdonosok a vállalat alapítása során adnak át, Ami a működés során halmozódott fel (hírnév, tudás, nyereség) Ami hozzájárul a nyereséghez, és Amivel kapcsolatban megtérülési követelmények vannak.
4
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Az erőforrás elemzés logikája 1. 1. Erőforrás átvilágítás (audit) 2. Iparági és vállalati értéklánc elemzés 3. Történelmi és iparági összehasonlítások 4. Erős és gyenge pontok azonosítása
5
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Az erőforrás audit lényege A vállalat rendelkezésére álló erőforrások azonosítása Ezek fontosságának a megállapítása az iparág jellegétől, és a vállalat pillanatnyi helyzetétől függően A kulcs erőforrások azonosítása Az egyes erőforrás elemek belső szerkezetének elemzése
6
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A legfontosabb erőforrás csoportok Pénzügyi források Fizikai erőforrások Emberi erőforrások Technológiai erőforrások Szellemi erőforrások Hírnév, elismertség
7
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A „kedveltség” összetevői A vállalat „szexepilje” Társadalmi felelősség Termékek és szolgáltatások minősége Munkahelyi környezet Jövőkép és vezetés A szervezet innovációs képessége A szervezet pénzügyi teljesítménye
8
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Erőforrások és kompetenciák A kompetenciák = szervezet által a működés során felhal- mozott, és a gyakorlatban elsajátított, a vállalati kultú- rába beépült ismeretek és készségek összessége Az erőforrások jellemzői A kompetenciák jellemzői Kézzel foghatóak, megérinthetőek Nem kézzelfoghatóak Körülhatárolhatók, és pénzben kifejezhetők Nem körülhatárolhatók, és nem fejezhetők ki pénzben Pontosan azonosít- ható, ki birtokolja Nem határozható meg, ki birtokolja Adhatók, vehetők Csak gyakorlat- ban lehet elsajá- títani
9
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A vállalat és az iparági értéklánc A vállalati értéklánc: a szervezeten belül, egymást követő tevékenységek sora, amelyek minden eleme hozzá- adott értéket hoz létre és így hozzájárul valamivel a végtermék értékéhez. Az iparági értéklánc: az a több iparágon keresztülhúzódó tevékenységi lánc, amelynek minden eleme hozzájárul egy adott végtermék létrejöttéhez
10
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A vállalati értéklánc elemei LogisztikaKülső logisztika BeszerzésBelső logisztika Raktározás FejlesztésKutatásFejlesztésBerendezés -építés Üzembe- állítás GyártásGyártás- előkészítés Technológi ai lépések Összeszerel és Bemérés KereskedelemEladás ösztönzés MarketingElosztásSzolgálta- tások
11
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Az értéklánc elemzés lényege Azonosítja, milyen összekapcsolódó elemek vesznek részt a termék/szolgáltatás előállításában Elemzi ezek mennyi hozzáadott értéket állítanak elő, Felméri, hogy eközben mennyi vállalati erőforrás kötnek le, Összeveti az iparág tendenciáival
12
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A Porter féle értéklánc elemzés 1. 1. A vállalati tevékenységeket elsődleges (értéket létrehozó) és támogató (értéket közvetlenül nem termelő) tevékenységre bontja 2. 2. Elsődleges tevékenységek: ellátás, belső logisztika, átalakító tevékenységek, külső logisztika, marketing és eladás ösztönzés, szolgáltatások, 3. 3. Támogató tevékenységek: kisegítő/kiszolgáló tevékenységek, fejlesztés és korszerűsítés, vezetési és szervezési tevékenységek, stratégiai irányító tevékenységek
13
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Összehasonlítások 1. 1. Viszonyítás a saját tervekhez 2. 2. Viszonyítás a saját életpályához (történelmi elemzés) 3. 3. Viszonyítás az iparági átlaghoz, illetve a vállalat saját stratégiai csoportjához 4. 4. Viszonyítás az iparág, vagy az adott tevékenység legjobbnak ítélt szervezetének teljesítményéhez (benchmarking)
14
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A SWOT elemzés 1. A SWOT két reprezentációja: az egyszerű (2*2-es) mátrix, és a kibővített (3*3-as) mátrix. 2. Az S és a W a belső erőforrások versenytársakkal történő összevetéséből származtatható, 3. Az O és a T a külső környezet (általunk befolyásolhatatlan) tendenciája
15
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Vállalatelemzés (SWOT) ERŐSSÉGEINK (a versenytársakhoz viszonyítva) ––M––Milyen előnyeink vannak a megbízók szemében? ––M––Mit csinálunk jobban a versenytársainknál? ––M––Milyen releváns, egyedi forrásaink vannak? ––M––Mások mit gondolnak a mi erősségünknek?
16
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Vállalatelemzés (SWOT) Folyt. GYENGESÉGEINK (a versenytársakhoz viszonyítva) – –Mit csinálunk gyengén? – –Mit kellene fejlesztenünk? – –Mit kellene elkerülnünk? – –Mások mit tartanak a mi gyengeségünknek?
17
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Vállalatelemzés (SWOT) Folyt. LEHETŐSÉGEINK ––M––Milyen új lehetőségeket látunk? ––M––Melyek az érdekes trendek, amelyek pozitív hatással lehetnek ránk? A következő dolgokból származhatnak lehetőségek: AA technológia vagy a piac változása AA kormány gazdaságpolitikájának megváltozása AA szabályozás változása TTársadalmi minták változása stb. HHelyi események
18
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME Vállalatelemzés (SWOT) Folyt. VESZÉLYEK – –Milyen akadályozó tényezők léteznek? – –Mit csinálnak jobban a versenytársak? – –Megváltoztak a megbízók elvárásai? – –Technológia-váltás fenyeget? – –Vannak kintlévőségeink vagy cash-flow problémáink? – –Valamely gyengeségünk tönkreteheti a cégünket?
19
Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME A kibővített SWOT mátrix Belső erőforrások Külső környezet ERŐSSÉGEK 1, 2, 3, GYENGESÉGEK 1, 2, 3, LEHETŐSÉGEK 1, 2, 3, Lehetőség-erősség stratégiai akciók Lehetőség- gyengeség stratégiai akciók FENYEGETÉSEK 1, 2, 3, Fenyegetés- erősség stratégiai akciók Fenyegetés- gyengeség stratégiai akciók
20
Feladat: SWOT analízis készítése, az előző feladat folytatásaként. Harsányi László: Kulturális stratégiák 4. MOME
21
Ha tilosban parkolsz, ne kapcsold ki az ablaktörlődet. Mozgó ablaktörlő alá nem lehet betenni a büntetőcédulát.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.