Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMária Pásztorné Megváltozta több, mint 8 éve
1
1 Szlavónia és Baranya
2
2 ELHELYEZKEDÉS -Horvátország ÉK része, három folyó határolja:észak felől a Dráva, keletről a Duna, délről pedig a Száva
3
3 A Pannon síkság része A Pannon síkság része öt megye található e területen öt megye található e területen Központja: Eszék város, a Dráva folyó mellett helyezkedik el Központja: Eszék város, a Dráva folyó mellett helyezkedik el Nagyobb települések :Vukovar, Vinkovci, Slavonski Brod, Požega, Kutjevo, Županja, Virovitica. Nagyobb települések :Vukovar, Vinkovci, Slavonski Brod, Požega, Kutjevo, Županja, Virovitica. A keleti terület zömmel síkvidéki, amely fejlett mezőgazdasággal rendelkezik – a legértékesebb mezőgazdasági területek itt találhatók, továbbá a Kopácsi Rét Természetvédelmi Park is, A keleti terület zömmel síkvidéki, amely fejlett mezőgazdasággal rendelkezik – a legértékesebb mezőgazdasági területek itt találhatók, továbbá a Kopácsi Rét Természetvédelmi Park is, A nyugati terület már hegyvidéki, erdőkkel tarkított, Papuk Természetvédelmi Park A nyugati terület már hegyvidéki, erdőkkel tarkított, Papuk Természetvédelmi Park
4
4 Terület és lakosság Terület: 12.486 km 2 22% RH Lakosság száma: 872.400 19,6% RH Mezőgazdasági terület nagysága: 732.536 ha 23,4% RH
5
5
6
6
7
7 sertés656.340 db sertés656.340 db szarvasmarha144.866 db szarvasmarha144.866 db juh112.971 db juh112.971 db szárnyas1.971.737 db szárnyas1.971.737 db tojás 176.762.000 db tojás 176.762.000 db tejtermelés243.701 liter tejtermelés243.701 liter Állattenyésztési adatok 2007:
8
8 Gazdaság Aktív termelő egységek 2008-ban : 6.594 Aktív termelő egységek 2008-ban : 6.594 ebből nagy: 46 ebből nagy: 46 közepes: 174 közepes: 174 kis: 6.374 kis: 6.374 Ipari szolgáltatók száma: 14.151Ipari szolgáltatók száma: 14.151 Foglalkoztatottak száma: 231.044Foglalkoztatottak száma: 231.044 Munkanélküliség 22,7 %Munkanélküliség 22,7 %
9
9 GDP (2006):4,46 Milliárd €, 5.115 €/fő
10
10
11
11 Élelmiszeripar Az ipari termelés bevételének 35,4%-t adja cukor, édesség, cukor, édesség, malom- és sütőipari termékek, malom- és sütőipari termékek, tej és tejtermékek, tej és tejtermékek, étolaj, étolaj, gyümölcs és zöldség feldolgozás, gyümölcs és zöldség feldolgozás, vágóhíd és húsfeldolgozás, vágóhíd és húsfeldolgozás, bortermelés, sör és üdítő gyártása, bortermelés, sör és üdítő gyártása, készételek és ételadalékok gyártása, készételek és ételadalékok gyártása, takarmány gyártása, stb. takarmány gyártása, stb.
12
12
13
13 Legfontosabb partnerek részarány a teljes mérlegből részarány a teljes mérlegből Németország 14,2% Németország 14,2% Olaszország 10,0% Olaszország 10,0% Magyarország 8,7% Magyarország 8,7% Bosznia és Bosznia és Hercegovina 8,4% Hercegovina 8,4% Szlovénia 6,7% Szlovénia 6,7%
14
14 Gépek és alkatrészek Élelmiszer termékek (cukor és egyéb) Fa ill. faipari termékek Papír, karton és egyéb termékek Bútor Tégla és burkolólapok gyártása Járművek és alkatrészek, vágányon közlekedő járművek gyártása Vasipari termékek Mosószerek alapanyagai Főbb kiviteli termékek
15
15 Járművek és alkatrészek Gépek és alkatrészek Élelmiszer termékek (gabonafélék,cukor,olajos magvak és egyéb) Vas és acél Természetes fűtőanyag és kenőanyagok Vastermékek Építőipari termékek (kő, cement és egyéb) Fa és faipari termékek Főbb behozatali termékek
16
16 Közlekedési összeköttetés KÖZÚTI * VC Koridor (észak-dél) * X Koridor (kelet-nyugat) * X Koridor (kelet-nyugat) FOLYAMI * Folyami kikötők * Duna-Száva Csatorna * Duna-Száva Csatorna-LÉGI * Eszéki Repülőtér - személy és teherforgalom - személy és teherforgalom VASÚTI
17
17 Vc Koridor (észak-dél) Közúti összeköttetés
18
18 Közúti összeköttetés Vc Koridor (észak-dél) Vc Koridor (észak-dél) Szlavónia és Baranya része a Duna-Dráva-Száva Euroregionális Együttműködésnek Szlavónia és Baranya része a Duna-Dráva-Száva Euroregionális Együttműködésnek A nemzetközi koridor átszeli a régiót, amely része az A5 autópályának (Beli Manastir – Osijek – Svilaj ), amely a magyar határtól a boszniai határig húzódik A nemzetközi koridor átszeli a régiót, amely része az A5 autópályának (Beli Manastir – Osijek – Svilaj ), amely a magyar határtól a boszniai határig húzódik horvátországi szakasza 88,6 km hosszúságú horvátországi szakasza 88,6 km hosszúságú 55,5 km, azaz 63% már elkészült 55,5 km, azaz 63% már elkészült Az építkezés eddigi költsége 570 millió €, az autópálya második szakasza már szintén épül (33.1 km), Az építkezés eddigi költsége 570 millió €, az autópálya második szakasza már szintén épül (33.1 km), Tervezett befejezés: 2011 vége Tervezett befejezés: 2011 vége
19
19 Közúti összeköttetés X Koridor (kelet-nyugat)
20
20 Közúti összeköttetés Koridor (kelet-nyugat) X Koridor (kelet-nyugat) A X koridor nagyon fontos az áru és személyforgalom valamint a lerövidült várakozás miatt a határátkelőkön ( 70 óra helyett 40). A X koridor nagyon fontos az áru és személyforgalom valamint a lerövidült várakozás miatt a határátkelőkön ( 70 óra helyett 40). A X koridor autópályaként szeli át Horvátországot 306 km hosszúságban, a szlovéniai Breganatól egészen Lipovácig, a szerb határig. A X koridor autópályaként szeli át Horvátországot 306 km hosszúságban, a szlovéniai Breganatól egészen Lipovácig, a szerb határig.
21
21 VASÚTI ÖSSZEKÖTTETÉS Két európai vasúti koridor verseng az elsőbbségért:IV vasúti koridor és a X koridor Két európai vasúti koridor verseng az elsőbbségért:IV vasúti koridor és a X koridor X koridor : X koridor : Salzburg - Ljubljana - Zagreb - Beograd - Niš - Skopje - Veleš – Thessaloniki - ho-gi szakasza: 316,4 km, A Nemzeti Vasútfejlesztési Program keretében a vasúti infrastruktúra fejlesztésébe 2008 és 2012 között 350 millió €urót fektetnek be. A költségek egy részét Úniós források biztosítják. A Nemzeti Vasútfejlesztési Program keretében a vasúti infrastruktúra fejlesztésébe 2008 és 2012 között 350 millió €urót fektetnek be. A költségek egy részét Úniós források biztosítják.
22
ŽELJEZNIČKA POVEZANOST Slika Slika
23
23 VASÚTI ÖSSZEKÖTTETÉS A Páneurópai V C Koridor része a Budapestet a plocsei kikötővel összekötő vasúti hálózat, amelynek egy szakasza áthalad Szlavónián és Baranyán keresztülA Páneurópai V C Koridor része a Budapestet a plocsei kikötővel összekötő vasúti hálózat, amelynek egy szakasza áthalad Szlavónián és Baranyán keresztül A modernizálás elódázhatatlan, mivel ezt az úniós előírások is megkövetelik továbbá magas színvonalú összeköttetést biztosítana dél -és észak -európai országokkal.A modernizálás elódázhatatlan, mivel ezt az úniós előírások is megkövetelik továbbá magas színvonalú összeköttetést biztosítana dél -és észak -európai országokkal.
24
24 Folyami kikötők 2009. és 2016. között a folyami utak és kikötők fejlesztésébe ( Vukovar, Osijek, Slavonski Brod i Ilok) 1 milliárd €urót fektetnek be: 2009. és 2016. között a folyami utak és kikötők fejlesztésébe ( Vukovar, Osijek, Slavonski Brod i Ilok) 1 milliárd €urót fektetnek be: - a kikötői infrastruktúra tehnológiai fejlesztése - a folyami kikötők összekapcsolása a közúti és vasúti hálózattal Finanszírozás: PPP, előcsatlakozási alapokból, nemzetközi adományokból, állami költségvetésből. Finanszírozás: PPP, előcsatlakozási alapokból, nemzetközi adományokból, állami költségvetésből.
25
25 Folyami kikötők Kiránduló hajók Vukovar Vukovar Az egyik kikötő, amely az egy-ill.kéthetes dunai hajózás állomásaként szerepel. Passauból vagy Budapestről indul a hajó és a romániai Constanzáig közlekedik Az egyik kikötő, amely az egy-ill.kéthetes dunai hajózás állomásaként szerepel. Passauból vagy Budapestről indul a hajó és a romániai Constanzáig közlekedik 2007-ben 140 hajó kötött ki, 18551 turistával a fedélzetükön 2007-ben 140 hajó kötött ki, 18551 turistával a fedélzetükön Osijek -Eszék Osijek -Eszék az első hajó 2009-ben kötött ki, az első hajó 2009-ben kötött ki, A terv 2012-ig: 150 hajó kikötése és 20 000 látogató. A terv 2012-ig: 150 hajó kikötése és 20 000 látogató.
26
26 Duna-Száva csatorna A Duna - Száva csatorna 61,5 km hosszan épül A Duna - Száva csatorna 61,5 km hosszan épül Az építkezés költsége kb. 1 milliárd Euró Az építkezés költsége kb. 1 milliárd Euró Eddig 15 km hosszan épült meg Babina Greda településig, de még nem hajózható, csak öntözésre használják, Eddig 15 km hosszan épült meg Babina Greda településig, de még nem hajózható, csak öntözésre használják, Kiépülésével Horvátországban reális esélyt látnak a folyami és a kombinált közlekedés fejlesztésére a Dunamentét és az Adriát összekötő koridorok mentén Kiépülésével Horvátországban reális esélyt látnak a folyami és a kombinált közlekedés fejlesztésére a Dunamentét és az Adriát összekötő koridorok mentén
27
27 DUNA-SZÁVA CSATORNA DUNA-SZÁVA CSATORNA A nyomvonal nagyjából érinti az itt található kisebb folyók mederirányát A nyomvonal nagyjából érinti az itt található kisebb folyók mederirányát kiépülésével csökkenthető a folyami közlekedés útvonalának hossza Nyugat_Európa irányába: kiépülésével csökkenthető a folyami közlekedés útvonalának hossza Nyugat_Európa irányába: Az út hossza 417 km-rel lerövidíthető Az út hossza 417 km-rel lerövidíthető Az út időtartama 48 órával Az út időtartama 48 órával Üzemanyag megtakarítás: 8-10 t Üzemanyag megtakarítás: 8-10 t Az út kelet irányába 85 km-rel rövidül le Az út kelet irányába 85 km-rel rövidül le A csatorna mentén új kikötő épül Vukováron valamint két kisebb Cerniben és Vinkovciban A csatorna mentén új kikötő épül Vukováron valamint két kisebb Cerniben és Vinkovciban
28
28 Légi összeköttetés Eszéki Repülőtér Eszéki Repülőtér Eszék és Vukovár között található, Eszéktől 20 km-re Eszék és Vukovár között található, Eszéktől 20 km-re
29
29 Légi összeköttetés Az eszéki repülőtér szolgáltatásai: Hazai és külföldi személy és teherforgalom Hazai és külföldi személy és teherforgalom 1300m2 utasterminál, kapacitása: 150.000 utas/év 1300m2 utasterminál, kapacitása: 150.000 utas/év 2400 m2 Cargo terminál, amely zárt raktárból, árumozgató részlegből és a szükséges felszerelés elhelyezését biztosító egységből áll. 2400 m2 Cargo terminál, amely zárt raktárból, árumozgató részlegből és a szükséges felszerelés elhelyezését biztosító egységből áll. Légijárművek parkolása Légijárművek parkolása Pilótaképzés Pilótaképzés
30
30 -100 regisztrált vállalkozás, amely falusi turzmussal foglalkozik - egyre népszerűbb a kontinentális turizmus ebben a régióban, amely sokrétű kínálatot biztosít minden vendég számára: érintetlen természet, lovaskocszikázás, off road, gazdag gasztrónomiai kínálat, vadászat és halászat, kényelmes szállás Turizmus Falusi turizmus
31
31, szépen berendezett vadászházak - gazdag hagyományok, szépen berendezett vadászházak - teljes vadászterület: 347.685 ha - nagyvad: szarvas, vaddisznó, őz, stb., - apróvad: fácán, fürj, vadkacsa, stb. Turizmus Vadászturizmus
32
32 Európában egyedülálló sós gyógyvízi forrás(hőmérséklet 96 C) - Európában egyedülálló sós gyógyvízi forrás(hőmérséklet 96 C) - Aquapolis - Diagnosztikai és Terápia Központ - Hotel Termia (205 férőhely) - Hotel Bizovačke toplice (90 férőhely) - 8 medence -Vendégéjszakák száma :2008-ban – 180.000 Turizmus Bizováci Gyógyfürdő Turizmus Bizováci Gyógyfürdő
33
33 A Papuk és Krndija hegységek erdős területein fekszik, - területe 33 600 ha. A Papuk és Krndija hegységek erdős területein fekszik, - területe 33 600 ha. A Parkon belül 3 kiemelten védett terület található: A Parkon belül 3 kiemelten védett terület található: - "Jankovac“ Parkerdő - "Rupnica“ Geológiai emlékhely - "Sekulinačke planine“ – speciális erdei rezervátum különleges vegetációval - "Sekulinačke planine“ – speciális erdei rezervátum különleges vegetációval Turizmus Papuk Természetvédelmi Park Turizmus Papuk Természetvédelmi Park
34
34 Turizmus Kopácsi Rét Az ártéri terület 33.010 ha, míg a természetvédelmi besorolás alapján a védett terület nagysága 17.700 ha, külön besorolás alapján pedig a védett rezervátum nagysága eléri a 7.000 ha-t; - a látogatók száma 2008-ban: 36 700 - 270 madárfaj, - 40 fajta édesvízi hal - szarvas, vaddisznó, stb.
35
35...és más turisztikai programok kerékpározás, borutak, kenuzás, off road programok, paintball, team building és egyéb programok.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.