Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mit tettünk a betegbiztonság javítása érdekében? A fejlődés útja Fővárosi Önkormányzat Szent Imre Kórház Dr. Udvardiné H. Szilvia minőségügyi irodavezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mit tettünk a betegbiztonság javítása érdekében? A fejlődés útja Fővárosi Önkormányzat Szent Imre Kórház Dr. Udvardiné H. Szilvia minőségügyi irodavezető."— Előadás másolata:

1 Mit tettünk a betegbiztonság javítása érdekében? A fejlődés útja Fővárosi Önkormányzat Szent Imre Kórház Dr. Udvardiné H. Szilvia minőségügyi irodavezető

2 „Azt veszem észre, Lucilius, hogy nemcsak javulok, hanem át is alakulok. Mégsem kezeskedem felőle, s nem is remélem, hogy semmi sem marad bennem, amin ne kellene változtatni…” Seneca: Erkölcsi levelek (6. levél)

3 Közös célunk Olyan környezet megteremtése az egészségügyben, ahol a betegek biztonságosan, humánus körülmények között gyógyulhatnak.....

4 Amit eddig is tettünk Meghatározott kompetenciák szerinti munkavégzés (munkaköri leírás) Intézeti SzMSz Vizitek Kliniko-pathológiai Konferenciák Szakmai kollégiumok, országos intézetek mint módszertani központok Szakfelügyeleti rendszer Módszertani levelek, majd szakmai protokollok Szakmai konferenciák

5 Amit mindnyájan teszünk ÁNTSZ – engedélyezési gyakorlat Minimum-feltételek Minőségügyi rendszer(ek), MEES Indikátor-rendszer(ek) Beteg- és dolgozói elégedettségi vizsgálatok Betegjogi képviselet Panaszkezelés Beszámolás  A szakfelügyeletnek  A tulajdonosnak  Az Egészségbiztosítási Felügyeletnek, stb.

6 Amit a Szent Imre Kórházban teszünk

7 Kezdetek, majd fejlődés a lakossági igénynek megfelelően Szent Imre Kórház helyén a XIX. század végén és a XX. század első felében gyógyító, vagy legalább is gyógyüdülést szolgáló centrum működött, melyet „Erzsébet Sósfürdő” –nek hívtak. A 60-as évek végétől a XI. és XXII. kerület lakosságának száma gyors ütemben növekedett. A meredeken emelkedő ágyszám-igényt csak új kórházi pavilonok létesítésével lehetett kielégíteni, ezért 1972-ben átadásra került a „C”, majd 1978-ban pedig a „B” pavilon.

8 A hotelszolgáltatás javítása:A hotelszolgáltatás javítása: az 1995-ben megkezdett komfortosítás programot és átfogó rekonstrukciós építkezést fejeztünk be 2002-ben. 2004-ben a tulajdonos hozzájárulásával megkezdődött a teljes épületegyüttes rekonstrukciójának és fejlesztésének tervezése. Kezdetek, majd fejlődés a lakossági igénynek megfelelően II.

9 ’90-es évek 1994. A panaszkezelés intézményi rendszerének kialakítása 1996. Az intézeti szintű ápolási dokumentáció kidolgozása, bevezetése, folyamatos fejlesztése 1996. A decubitus program: kialakítása, intézeti szintű koordinálása 1995 - 1997. Az alap ápolási protokollok kidolgozása, intézeti szintű oktatása és bevezetése 1998. A minőségügyi csoport megalakulása. –Feladatuk az ISO szabvány tanulmányozása, a rendszer bevezetésének előkészítése 1999. A Minőségügyi Koordinációs Iroda kialakítása

10 2000-től napjainkig Az országban élenjáróként a hagyományos kórházi struktúra megváltoztatása, a mátrix rendszer bevezetése A minőségügyi dokumentációs háttér kialakítása Kompetenciák tisztázása Az ellátási folyamat nyomon követhető rendszerének kidolgozása Kapcsolódási pontok meghatározása Rekonstrukció – biztonságos munkakörnyezet Optimális és biztonságos betegutak kialakítása –pl. műtéti betegkísérő lap bevezetése

11 Minőségügyi rendszer bevezetése, tanúsítása (ISO, KES, MEES) Betegdokumentáció felülvizsgálat módszertanának kidolgozása, bevezetése –2000-óta mérjük, hasonlítjuk össze stb. –Benchamrking projekt (Eger, Szeged, Zalaegerszeg) Indikátorok gyűjtése, elemzése (havi, illetve éves gyakoriság) –Gazdasági –Szakmai A szervezeti egységek értékelésének (minősítésének) bevezetése –Módszertani fejlesztés, önellenőrzés - SWOT 2000-től napjainkig

12 Szűkített auditok, folyamat auditok –Cél a hatékonyabb intézkedés Panaszos és jogi ügyek értékelése az egyes osztályok minősítésében Intézeti belső jelentési rendszer bevezetése a nemkívánatos események vonatkozásában A minőségügyi tevékenység folyamatos értékelése 2000-től napjainkig

13 Ápolási stádium kategóriák alkalmazása (igény – ráfordítás mérése, értékelése) Minőségköltségek számítása Szakmai protokoll/eljárás leírás fejlesztés Csatlakozás hazai és nemzetközi programokhoz (WHO) Minőségcéljaink: –A betegek sugárbiztonságának javítása –A panaszos ügyek megbeszélése intézeti szinten –.... 2000-től napjainkig

14 Konkrét eredmény Pl. Miért gyűjtjük a nemkívánatos eseményeket intézeti szinten? Betegesések –minden eseményt gyűjtünk (WHO adatlapok) –meghatározott időnként közösen elemezzük –Intézkedéseket javasolunk A magas kockázatú területekre korszerű és biztonságos betegágyak kerültek beszerzésre

15 Nekünk a minőségügyi rendszer eszköz: Az Intézmény jogszabályoknak megfelelő működtetéséhez, A jól szabályozott és átlátható működés biztosításához, A feladatok és kompetenciák összhangjának megteremtéséhez, A biztonságos munkakörnyezet és betegellátás megvalósításához, Tevékenységeink folyamatos fejlesztéséhez

16 Amit szeretnénk megtenni Az indikátorok értékelése – szélesebb körben, nagyobb gyakorisággal Klinikai auditok szélesebb körű bevezetése A továbbképzési lehetőségek bővítése A panaszos és jogi esetek rendszeres, alapos értékelése

17 Benchmarking a legjobb gyakorlat elsajátítására (kapcsolatépítés) A beteg felvilágosítás javítása A biztonságos ellátás feltételeinek javítása Környezetirányítási rendszer bevezetése Amit szeretnénk megtenni

18 Tapasztalataink Az eü intézmények passzivitása –Kapcsolat hiánya –A szakmai konferenciákon mindig ugyan az az X intézmény képviseli magát (új arcok?) –Nem tudjuk mások jó gyakorlatát –Nem tudunk tanulni egymástól (közös projektek, gondok, problémák megbeszélése stb.) A minőségügyi vezetők mellőzött helyzete

19 Amiért jöttem:

20

21

22


Letölteni ppt "Mit tettünk a betegbiztonság javítása érdekében? A fejlődés útja Fővárosi Önkormányzat Szent Imre Kórház Dr. Udvardiné H. Szilvia minőségügyi irodavezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések