Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAndrea Csonka Megváltozta több, mint 8 éve
1
A Nemzeti Pedagógus Kar NPK
2
Dr. Jeszenszkyné Dr. Gallai Gabriella Nemzeti Pedagógus Kar országos elnökségi tag Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola Intézményvezető jeszenszky.gabi @gmail.com
3
Köztestületté válás Alapszabály: „I.2. Az NPK-t köztestületként az Nkt. hozta létre 2013. szept. 1. napjával.” Szabályzatok megalkotása – Országos Küldöttgyűlések (2014. 06.14., 08.23., 10.17., 11.08.) kellettek a bejegyzéshez Bejegyzés: 2014. december 30.
4
Területi választások 19 megye és Budapest 14 megye teljes létszámban 3 esetben még megalakítható az Elnökség és a tisztségviselők 3 esetben csekély érdeklődés (Békés, Bács- Kiskun, Vas) Választás jövőre minden területen
5
Tagozatok – kötelező tagozatok Ember és társadalom 18 fő Deák Gábor Ember és természet 58fő Dr. Szalainé Tóth Tünde Magdolna Életvitel és gyakorlat 16 fő Bedő Kornél Földünk, környezetünk 21 fő Petőné Horváth Mária Magdolna Idegen nyelv 39 fő Fekete Antal Informatika 53 fő Bán-Széll Előd Intézményvezető 116 fő Veres Pál Kollégium 57 fő Brahmi Ilona
6
Tagozatok – kötelező tagozatok Magyar nyelv és irodalom 37 fő Hajas Zsuzsanna Margit Matematika 31 fő Bíró Bálint Művészetek 58 fő Szilágyi Zsolt Nemzetiség 29 Flódung János Óvoda 462 fő Nagyné Szabó Etelka Fejlesztő- és gyógypedagógia 131 fő Kajáry Ildikó Szakképzés 29 fő Fügedi Beatrix Testnevelés és sport 57 fő Kopeczky Péter
7
Tagozatok – nem kötelezőek Könyvtár - informatika 29fő Sipos Mónika Pedagógiai szakszolgálat 191 fő Bódor Andrea Szaktanácsadói 109 fő Jobbágy Miklósné Tanító 85 fő Holló Gyula Tanfelügyelő és minősítő szakértő 178 fő Bánkiné Kiss Anikó
8
Véleményezés jogszabályokról
11
13.2015. november 20. Kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről szóló 51/2012.(XII.21.) EMMI rendelet
12
Állásfoglalás – közlemény kiadása Minimálbér – vetítési alap Pedagógus munkaidő kérdése EMMI és NPK - önértékelés
13
Egyeztetetések – tárgyalások Tankönyvellátás Érettségi Idegen nyelvű tankönyvek NGM – átszervezés Országgyűlés Oktatási Bizottsága KLIK SZMSZ OFI és OH EMMI
14
Egyeztetések - tárgyalások Magyar Diáksport Szövetség Antiszegregációs Kerekasztal Internetkom Egészségfejlesztés Tanfelügyelet és minősítés Önértékelés
15
Konferenciák Tagozatok Területi elnökségek Partnereink rendezvényei való részvétel
16
Eredményeink A legfontosabb eredmény, hogy részt veszünk az egyeztetéseken, kérik a véleményünket Tankönyv ellátásban változott a rendszer (informatikai háttér, kiszállítás, tanári példányok, tankönyvfelelős javadalmazása) KLIK működéséről (bekerült a Kar egyeztetési joga a belső szabályzatokba is, megyeközpontba kerülés még függőben van) KLIK SZMSZ Tanév rendje (181 tanítási nap, téli szünet, 1. félév vége, idegen nyelvi mérés, érettségi) Tanulmányi versenyek (7.-től felfelé tantárgyanként egy-egy) Szakképzés (művészeti iskolák, intézményvezetők helyzete)
17
Eredményeink Az önértékelés „ átértékelése” Szaktanácsadói tagozat : alapító tagok 40 fő ( SWOT) Kommunikációs csatornák kiépítése Tagozat és hálózatépítés Problémaleltár- Megoldási javaslatok NPK-POK szakmai műhely Műhelymunkák
18
További feladataink Munkaerő gazdálkodás Pedagógus munkaidő Tanulói óraszámok Kerettantervek Infrastruktúra Életpályamodell 9 évfolyamos iskola Intézményvezetői pályázatok véleményezése Együttműködési megállapodások kötése Etikai kódex (TEB,OEB )
19
További feladataink Önértékelés Szaktanácsadás Tanfelügyelet Minősítés KLIK
20
Munkaerő gazdálkodás Álláshely számítás egységessége Szakos ellátottság problémája Tanár hiány, felesleg? Nyugdíjas munkavállalók helyzete – ágazati megoldás szükségessége
21
Pedagógus munkaidő Megváltozott számítás – 40 óra – 32 kötött – 22-26 tanítással kötött Nyilvántartás – nem életszerű Mennyi is igazából a munkaidőnk? Mesterpedagógus Kutatópedagógus
22
Tanulói óraszámok Minden évfolyamon megnövekedtek Foglakoztatás kontra élményszerű tanulás Egész napos iskola - iskolaközpont Mennyiség vagy minőség?
23
Kerettantervek NAT Helyi tantervek – 10%-nyi lehetőség Eltérő igények 6-8 évfolyamos képzés problémája
24
Infrastruktúra Fenntartás - működtetés Épületek állapota Tornatermek – mindennapos testnevelés Informatika Öveges program fenntarthatósága Fejlesztések?
25
Életpálya modell Nyertesek – vesztesek Egyszeri – részletekben Minimálbér – vetítési alap Pedagógus II. Mester Kutató
26
Együttműködési megállapodások ÁIIOSZ, GOSZ Egyházak Pedagógiai Intézetei Bolyai Társulat, Eötvös Társulat, Magyar Kémikusok Egyesülete Kollégiumok Országos Szövetsége Testnevelő tanárok Országos Egyesülete Közoktatási Szakértők Országos Egyesülete
27
Etikai kódex Adhoc bizottság felállítása Június végéig a mostani anyag alapján az elvek meghatározása Július közepére elkészült az első változat Október 4-ig országos véleményezés Október közepéig módosítások beépítése A küldöttgyűlésig ezek alapján elkészül a kódex Az őszi küldöttgyűlés elfogadta
28
Milyen legyen az NPK tagozati tevékenysége? Empatikus Gyakorlatias Ügyes Támogató Tagozat
29
„Jó szándékot kell feltételeznünk egymásról, még akkor is, ha nem egyezik a véleményünk. Ha a megelőlegezett bizalom elvész, mérhetetlenül leromlanak a kapcsolatok.” Dr. Kopp Mária
30
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.