Emelt sebesség D-55 állomási áramkörök

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Oktatásszervezési változások. Mintatantervi változások.
Advertisements

Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
BME KAUT, MMK Vasúti Szakosztály, és a PQ Zrt. által szervezett szakmai konferencia Hz-es ütemadók és sínáramköri vevők - alkalmazási kérdések.
A mobil távközlés szerepe és lehetőségei rendkívüli események esetén dr. Drozdy Győző vezérigazgató helyettes Bánhidi Zoltán távközlés-szabályozási szakértő.
GÉPIPARI AUTOMATIZÁLÁS II.
SIMIS-IS biztosítóberendezés Funkcionalitás
A Magyarországgal határos országok vasútforgalmi utasításainak bemutatása és összehasonlítása a személyforgalom biztonságának szempontjából Szlovák, Ukrán.
Szélességi bejárás A szélességi bejárással egy irányított vagy irányítás nélküli véges gráfot járhatunk be a kezdőcsúcstól való távolságuk növekvő sorrendjében.
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
Történelmi visszatekintés
BIZTOSÍTÓBERENDEZÉSI PROBLÉMA ELEMZÉSE
Ethernet technológiák A 10 Mbit/s sebességű Ethernet.
Számítógép tápegységek
Hálózati architektúrák
Erőforrások Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
Az elektromágnes és alkalmazása
Fogyasztók az áramkörben
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
Pesti Béla MÁV ZRt. Pályavasúti Üzletág
BME KAUT, MMK Vasúti Szakosztály, és a PQ Zrt. által szervezett szakmai konferencia Hz-es ütemadók és sínáramköri vevők - alkalmazási kérdések.
Szigeteltsín-vevők biztonsági elvei és problémái
Vezérlés Ha a szakasz modellezhető csupa kétállapotú jellel, akkor mindig alkalmazható vezérlés. Lehet analóg jellemző (nyomás, szint, stb.), de a modellhez.
2. Feladat. És akkor kezdjük is el!
Kapcsolatok ellenőrzése
FIR fejlesztések, változások március 17.. Új verzió változásai Márciusi verzióval új, FIR 4.1 xsd Új adatkör: o Juttatások, o Térítések.
TÁMOP /1-2F Projektmenedzsment eszközök  Projektirányítás számítógéppel I/13. évfolyam Kritikus út lekérdezése Szabó László 2009.
TÁMOP /1-2F Projektmenedzsment eszközök  Projektirányítás számítógéppel I/13. évfolyam Egyszerű szerkesztési lehetőségek – mezők, határidők,
Rétlaki Győző TEB Központ
Elektronikus biztosítóberendezések
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
Különleges jelzések.
Biztosítóberendezési ismeretek Sorompók szigetelése
Rétlaki Győző TEB Központ
Rétlaki Győző TEB Központ
Biztosítóberendezések szerkesztése
Kényszer menetirányváltás
Rétlaki Győző TEB Központ
Rétlaki Győző TEB Központ
JELZÉSI RENDSZEREK Követelmények, osztályozás 2.Jelzők műszaki jellemzői 22 A jelzők vezérlése és ellenőrzése 3.Jelzési rendszerek alapelvei 4.Redundancia,
Biztosítóberendezések szerkesztése
Rétlaki Győző TEB Központ
Emelt sebesség Vonali sorompó
Emelt sebesség Állomási sorompó
Dominó-70 Szerkezeti elemek
Mehrabschnitts-Signalisierung
Biztosítóberendezések karbantartása
Biztosítóberendezési ismeretek Szigetelések elhelyezése Rétlaki Győző TEB Technológiai Központ.
Dominó - 70 Szerkezeti elemek
Biztosítóberendezések
Rétlaki Győző TEB Központ
Biztosítóberendezések szerkesztése 3
VASÚTI IRÁNYÍTÓ ÉS KOMMUNIKÁCIÓS RENDSZEREK I.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
A pneumatika alapjai 2. A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek) PTE PMMFK.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Nyomógombok szerkesztése
Milyen kialakítású a Móricz Zsigmond körtér M végállomás?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hálózatkímélő rendszerek
Grosz Imre f. doc. Sorrendi áramkörök
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Milyen kialakítású a Móricz Zsigmond körtér M végállomás?
Előadás másolata:

Emelt sebesség D-55 állomási áramkörök Rétlaki Győző TEB Központ

Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása: a sebesség miatt csak sugárzókábel lehet a váltókörzetben Ellenőrzött jelfeladás biztosítása Gépi „Megállj”-ra ejtés lehetősége Sorompó miatti alacsonyabb sebesség jelfeladása

Kiegészítések Művi oldások kiegészítése Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Művi oldások kiegészítése Elektronikus időzítők alkalmazása Szükséges ejtőképesség vizsgálatok

Kiegészítések Gépi „Megállj”-ra ejtés lehetősége Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Gépi „Megállj”-ra ejtés lehetősége Bejárat: a bejárati jelzőt Megállj-ra ejtő szigeteltsín mindig kétsínszálas 75 Hz-es. Táplálása a bejárati jelzőnél van, csak egyenes bejárat esetén jelzőkezeléskor (második jelzővezérlő jelfogók ák.) fordul. Ha a bejárati jelző vörös, az azt meghaladó vonat a jelet „maga alá tapossa” és megáll. Ez a nem emelt sebesség esetében is így van.

Kiegészítések Gépi „Megállj”-ra ejtés lehetősége Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Gépi „Megállj”-ra ejtés lehetősége Kijárat: a jelzőt egy önálló jelfeladó szakaszként kialakított rövid sugárzókábel követi, majd ezután van telepítve a „többi”. Az első - kijáró és a fogadóvágányt már elhagyó - vonatot követő második (csak bejáró) vonat megcsúszása esetén a rövid sugárzókábelen már nem kaphat jelet. Ez emelt sebességű specialitás.

Kiegészítések Ellenőrzött jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Ellenőrzött jelfeladás biztosítása A sugárzókábel folyamatosságának ellenőrzése: Ideiglenes tervezési irányelvek szerint: nyugalmi állapotú ellenőrzés kívánatos. „Élő” áramkörök szerint: X jelfogók, ellenőrzés a menet beállításának folyamatában, időben „pontszerűen”.

Kiegészítések Ellenőrzött jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Ellenőrzött jelfeladás biztosítása Jelfeladás ütemezésének ellenőrzése: MATÜA - vonal és állomási csatlakozás MATÜA - 1-es ütem ellenőrzése állomáson (az az aggályos ütem) illesztéshez: MÜAILL A MÜAILL az állomási 1-es ütemet - amit pl. egy ÜTK-120 sáv állít elő - illeszti az erre a célra felszerelt MATÜA ütemellenőrző részéhez. A MÜAILL a működéséhez szükséges táplálást a MATÜA 24V= tápkimenetéről kapja.

Kiegészítések Ellenőrzött jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Ellenőrzött jelfeladás biztosítása Jelfeladás ütem-meglétének ellenőrzése: C1 és LK jelfogók

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Sugárzókábelek egymásutániságának ellenőrzése: Ha kijárat esetén a „hosszú” sugárzókábel X jelfogója nem húz meg (mert nem „érzi” a sugárzókábel jelenlétét), a „rövid” sugárzó már esélyt sem kap.

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Sugárzókábelek egymásutániságának ellenőrzése: Bejárat esetén az élő berendezés (Öttevény) dokumentációja szerint a bejáró vonat előtt a K-V mágnes akkor nem fordul át, ha a sugárzókábel nincs meg. (Igaz, ekkor bejárat sem lesz jelzővel.)

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása JM! szakasz: K-V támasz egyenes bejáratnál fordul, váltókörzet: egyenes bejáratnál jelfeladás fogadó vágány: jelfeladás mindig

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása 1. Probléma: a hosszú váltókörzetben a rövid bejáró vonat mögött elállítják a váltót: JF1 elejt Megoldás itt: CF1-szerű kapcsolás: C1 jelfogó Korábban: Balatonszentgyörgy JE és JF jelfogók

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása 2. Probléma: a hosszú váltókörzetben a rövid bejáró vonat mögött megcsúszó második vonat megkapja az elsőre vonatkozó jelet Megoldás: bejárat esetén ez nem áll fenn, mert a JM! szakasz K - V támasza a vonat alatt (után) visszafordul A K - V támasz - a nem emelt sebességű alapáramkör szerinti módon - visszafordul, amikor az első váltóra rálép a vonat.

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása 3. Probléma: több egymás utáni jelfeladási körzetben az egyik szakasz kimaradása hamis befékezést okoz. Megoldás: sorrendkapcsolás (a JM! szakasz ebből bejárat esetén sincs kihagyva, de a sugárzók bekapcsolása közötti sorrend nem fordított) A JM! szakasz fordul utolsónak, ezért előtte a sorrend nem lényeges. Kijáratra a JM! szakasznak nem kell fordulnia.

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása JM! szakasz: K-V támasz alapban, váltókörzet: egyenes kijáratnál jelfeladás fogadó vágány: jelfeladás mindig

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása 1. Probléma: a hosszú váltókörzetben a rövid kijáró vonat mögött elállítják a váltót: JF1 elejt Megoldás: CF1-szerű kapcsolás: C1 jelfogó

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása 2. Probléma: a hosszú váltókörzetben a rövid kijáró vonat mögött megcsúszó második vonat megkapja az elsőre vonatkozó jelet Megoldás: kijárat esetén a jelfeladás szakaszolása; a kijárati jelző utáni első szakasz külön kapcsolódik le

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása 3. Probléma: több egymás utáni jelfeladási körzetben az egyik szakasz kimaradása hamis befékezést okoz. Megoldás: sorrendkapcsolás (a JM! szakasz valószínűleg sugároz, - mert sínáramkör)

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása A sugárzókábelek táplálása az X jelfogókkal figyelve történik. X LK SK h LK R C1 X X X X SK r

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Az X jelfogó akkor képes meghúzni, ha az általa figyelt sugárzókábel rá van kapcsolódva a transzformátorra. Ezt az Rsz 4000 Ω-os ellenállással kell beszabályozni. A „figyelés” után az X jelfogónak ez a tekercse rövidre záródik. X X Rsz

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása 1. X jelfogó „figyel” X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása 2. X jelfogó a „figyelés” után rövidzárt képez, a második tekercsén tartóra akad (48V=). X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása A sorrendiség: 1. A „hosszú” szakasz 2. A kijárati jelző utáni „rövid” szakasz függetlenül a menet irányától X LK LK R C1 X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Első lezárás (kijárat) X LK LK R C1 X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása A jelfeladás engedélyezése (második lezárás) után megjelenik az ütemezett jel és gerjesztést kap C1 C1-re a célpont orientalitás miatt van szükség. (D-70: CF1) 1 C1 C1

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Miután C1 a félhullámban egyenirányított ütemezett jelről húz és tart, az ejtési késleltetésnek a hosszú szünetnél (max. 720 ms) nagyobbnak kell lennie. (360/180 - V. kártya: 1-es ütem) 1 C1 C1

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása A C1 tartó biztosítja, hogy az egyszer engedélyezett jelfeladás akkor is bekapcsolva marad, ha az 1-es fogalom jelfogó (ÜT) elejt. 1 C1 Ha elállítják a váltót. Vegyük észre, hogy ebben az 1-es fogalomban csak a váltók állása van benne! C1

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása LK jelfogó: bejárat esetén a célretesz, kijárat esetén a S1Z fényellenőrző kapcsolja be. Bejárat esetén a célretesz később húz vissza, mint ahogy a jelfeladást a váltókörzetben ki kell kapcsolni. + + R S1Z R C1 LK LK S1Z

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása LK tartó: A „rövid” sugárzókábel által lefedett szigetelt szakaszok és első lezáró. A kijárati jelzőt visszaejtő szakasz biztosan benne van. (Ez a tartó csak kijáratra kell.) + + R S1Z R C1 LK LK S1Z

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Előkészítés: C1 meghúz + + R S1Z R C1 LK LK S1Z

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Működtetés: S1Z pót és LK egyszerre húz meg + + R S1Z R C1 LK LK S1Z

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása A „hosszú” szakasz táplálása a C1 és LK meghúzása után kezdődik a sugárzókábel meglétének ellenőrzésével (A működést ld. korábban.) X LK LK R C1 X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Ha a „hosszú” szakasz ellenőrzése megvolt, a szakasz bekapcsolódik (X meghúz) ... X LK LK R C1 X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása + Az X jelfogók tartója: A sugárzókábeles jelfeladásban érdekelt két szélső váltó első lezáró pót jelfogói kapcsolják be. X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása + A „hosszú” szakasz X jelfogója tartóra akad. X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása és a „rövid” szakasz vizsgálata kezdődik. (A „hosszú” szakasz X jelfogója tart.) X LK LK R C1 X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Ha a „rövid” szakasz vizsgálata befejeződött, ott is bekapcsolódik a jelfeladás. X LK LK R C1 X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása + A „rövid” szakasz X jelfogója is tartóra akad. X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Amikor a kihaladó vonat eleje a kijárati jelzőt követő szigetelt szakaszra lép, az LK tartója bekapcsolódik, miközben a kijárati jelző üzemszerűen visszaesik. + + R S1Z R C1 LK LK S1Z

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása A „rövid” szakasz kikapcsolódik, amikor a kihaladó vonat eleje az őt követő szigetelt szakaszra lép. X LK LK R C1 A szakasz táplálása kikapcsolódik, de X tartója még él. X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása A „rövid” szakasz végleg kikapcsolódik, ha a szakasz oldódik. LK tart, és a kikapcsolt szakasz X jelfogója is tart. X LK LK R C1 X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása LK elejt. A hosszú szakasz táplálása a megkerülő ágon folyamatos. X LK LK R C1 X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása A hosszú szakasz táplálása a C1 elejtésével szűnik meg. X LK LK R C1 X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Első lezárás: bejárat. X LK LK R C1 X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) A jelfeladás engedélyezése (második lezárás) után megjelenik az ütemezett jel és gerjesztést kap C1. A meghúzó C1 tartót zár a korábban ismertetettek szerint: mindkét irányra ugyanaz az 1 db C1 jelfogó van felhasználva. 1 C1 C1

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) LK jelfogó: C1 meghúzása előtt a célretesz elejtése készíti elő az áramkört. (A célretesz szakító érintője a S1Z érintő kétszeres kihasználása miatt szükséges.) + + R S1Z R C1 LK LK S1Z

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) LK jelfogó: A C1 meghúzása után LK is működhet. + + R S1Z R C1 LK LK S1Z

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) LK jelfogó tartója jelen van, de bejáratra nem ad többlet szolgáltatást. + + R S1Z R C1 LK LK S1Z

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) A „hosszú” szakasz táplálása a C1 és LK meghúzása után kezdődik a sugárzókábel meglétének ellenőrzésével. X LK LK R C1 X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) + A „hosszú” szakasz X jelfogója tartóra akad. X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) és a „rövid” szakasz vizsgálata kezdődik. (A „hosszú” szakasz X jelfogója tart.) X LK LK R C1 X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) + A „rövid” szakasz X jelfogója is tartóra akad. X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Ha a „rövid” szakasz vizsgálata befejeződött, ott is bekapcsolódik a jelfeladás. X LK LK R C1 X X X X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Ha a sugárzókábelek vizsgálata befejeződött, a bejárati jelzőre majd kivezérlődhet a Szabad. C1 1 X X 2309: második jelzővezér jelfogók áramköre (bejárat) 1 1 K V V K K V

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) C1 a második lezárás után húz meg. C1 1 X X 1 1 K V V K K V

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) A sugárzókábelek folyamatosságának vizsgálata közben X-ek meghúznak. C1 1 X X 1 1 K V V K K V

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) A JM! szakasz K - V támasza átvált ... C1 1 X X 1 1 K V V K K V

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) és a bejárati jelző második vezér jelfogója meghúzhat. C1 1 X X 1 1 K V V K K V

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Az X jelfogók vizsgálata csak a bejáratban szerepel. Miért? C1 1 X X Bejáratra az 1-es ütem folyamatosságának hiánya (a JM! szakaszon van, a sugárzókábelen nincs) garantált nem üzemszerű befékezést okoz. Kijáratra a sugárzókábeles jelfeladás hiánya „szépséghiba”, de hamis befékezést nem okoz. 1 1 K V V K K V

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (bejárat) Az LK jelfogó működtetése bejáratra a célretesz, kijáratra a S1Z érintővel történik. A további működés: Xh - Xr. Ha a kijárati irányra is be akarjuk tenni a függést, akkor a második vezérnek ki kellene bírnia az S1Z - LK - Xh - Xr működést visszaesés nélkül, és további kiegészítés válna szükségessé. + + R S1Z R C1 LK LK S1Z

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (visszajelentése) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (visszajelentése) Az SK jelfogó meghúzása a sugárzókábelek bekapcsolásának szükségességét jelzi. A jelfogó visszajelentési célú, de ejtésellenőrzése van. + S1Z S1Z SK 1 SK

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (visszajelentése) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (visszajelentése) Az SK jelfogó tartó működtetése az első lezárással (kijárati jelző utáni váltó) készül elő. + S1Z S1Z SK 1 SK

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (visszajelentése) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (visszajelentése) A működtetés a be- vagy kijárati jelző Szabad-ra kapcsolásával kezdődik (ez a függés helyettesíthető a kijárati jelző utáni első váltó második lezáró érintővel is). + S1Z S1Z SK 1 SK

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (visszajelentése) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (visszajelentése) Az SK az első lezáró oldódásáig tartóra akad. + S1Z S1Z SK 1 SK

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (visszajelentése) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (visszajelentése) A kijárati jelző ábrája utáni első vágánycsík bekötése vill LK LK X X X SK SK X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (visszajelentése) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (visszajelentése) Ha a menet során jelfeladás nem szükséges, a vágánycsík az első lezáráskor működik. vill LK LK X X X SK SK X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (visszajelentése) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (visszajelentése) Ha a menet során jelfeladás kell, a vágánycsíknak ez a része az első lezáráskor kigyullad, és akkor marad kigyújtva, ha a jelfeladás bekapcsolódott. vill LK LK X X X SK SK X

Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (visszajelentése) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kiegészítések Szünetmentes jelfeladás biztosítása (visszajelentése) Ha a menet során jelfeladás kell, de valamiért nincs, a vágánycsíknak ez a része az első lezáráskor kigyullad, majd villogni kezd. vill LK LK X X X SK SK X

Állomási 1-es ütem ellenőrzése Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Állomási 1-es ütem ellenőrzése Az állomási ütemadók az ütemezés kódtartalmát nem képesek ellenőrizni, ezért erre a célra egy MATÜA kódtartalom érzékelő áramkörét használjuk fel. Mivel az ÜA sáv vezérlése a 75 Hz-es hálózattól nem független, ezért a 75 Hz-es jelet a MATÜA felé le kell választani. Erre szolgál a MÜAILL, amely galvanikus leválasztást biztosít. Az alkalmazott MATÜA csak ütemfigyelési feladatot lát el. A szükséges 24V= tápfeszültséget a MATÜA biztosítja.

Sorompó miatti alacsonyabb sebesség jelfeladása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Sorompó miatti alacsonyabb sebesség jelfeladása Bejáratnál: a bejárati jelző előtti szakaszon a MATÜA ad. Vezérlése: fényellenőrző érintővel

Sorompó miatti alacsonyabb sebesség jelfeladása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Sorompó miatti alacsonyabb sebesség jelfeladása Bejáratnál: a bejárati jelző utáni szakaszon, a sugárzókon az állomási ütemek kiválasztása Vezérlése: a kijárati jelző második vezér + 1-es fogalom 4 2 1

Sorompó miatti alacsonyabb sebesség jelfeladása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Sorompó miatti alacsonyabb sebesség jelfeladása Áthaladásnál: ha állomási sorompó is van, a csapórudak megindulásáig a kijárati jelzőn az alsó sárga világít. A bejárati jelző utáni szakaszon csökkentett jelfeladás kell. 4 2 1 SrxJ

Sorompó miatti alacsonyabb sebesség jelfeladása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Sorompó miatti alacsonyabb sebesség jelfeladása Működés: 1-es ütem (nincs kijárat) 4 2 1 SrxJ

Sorompó miatti alacsonyabb sebesség jelfeladása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Sorompó miatti alacsonyabb sebesség jelfeladása Működés: 2-es ütem (kitérő kijárat van) 4 2 1 SrxJ

Sorompó miatti alacsonyabb sebesség jelfeladása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Sorompó miatti alacsonyabb sebesség jelfeladása Működés: 2-es ütem (egyenes kijárat van, de a sorompó csapórudak még nem indultak el) 4 2 1 SrxJ

Sorompó miatti alacsonyabb sebesség jelfeladása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Sorompó miatti alacsonyabb sebesség jelfeladása Működés: 4-es ütem (egyenes kijárat van, és a sorompó csapórúdjai már megindultak) 4 2 1 SrxJ A működést részletesen ld. Az állomási sorompó.ppt bemutatóban!

Kényszer oldás Röviden: majdnem csak ennyi ... MELI 3’ MELI 16” + + Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás + + 3’1 3’1 x/16 x/16 Röviden: majdnem csak ennyi ... + A 3’2 3’1 + B x/16 KOT 3 3 A 3’3 3’3 KE KE 3 B x x 3’3 B A x x x KOT x KO x/16 x KOT MELI 3’ MELI 16” KOT x

Kényszer oldás Működés: A vonat „messze” van, A és B húz Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás + + 3’1 3’1 x/16 x/16 Működés: A vonat „messze” van, A és B húz MELI alapállás ellenőrzése. + A 3’2 3’1 B x/16 KOT 3 3 3’3 3’3 KE 3 x 3’3 B A x x x KO x/16 x KOT KOT x

Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás + + 3’1 3’1 x/16 x/16 A kezeléskor meghúz a KO és a jelzőhöz tartozó gombjelfogó. + A 3’2 3’1 B x/16 KOT 3 3 3’3 3’3 KE 3 x 3’3 B A x x x KO x/16 x KOT KOT x

Kényszer oldás Meghúz x (a jelzőhöz tartozó KO jelfogó). Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás + + 3’1 3’1 x/16 x/16 Meghúz x (a jelzőhöz tartozó KO jelfogó). Második tekercsén tartót zár. Az A és B jelfogókat tartóra kapcsolja. + A 3’2 3’1 B x/16 KOT 3 3 3’3 3’3 KE 3 x 3’3 B A x x x KO x/16 x KOT KOT x

Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás + + 3’1 3’1 x/16 x/16 A meghúzó x kapcsolja a JM! kezelést is, ezért a jelző visszaesik. + A 3’2 3’1 B x/16 KOT 3 3 3’3 3’3 KE 3 x 3’3 B A x x x KO x/16 x KOT KOT x

Kényszer oldás A 16” késleltetés kezdődik. (KOT lámpa villog.) MELI 3’ Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás A 16” késleltetés kezdődik. (KOT lámpa villog.) + A KE B x KOT x MELI 3’ MELI 16”

Kényszer oldás A 16” késleltetés lejár. MELI 3’ MELI 16” + KE x x KOT Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás A 16” késleltetés lejár. + A KE B x KOT x MELI 3’ MELI 16”

Kényszer oldás A 16” késleltetés lejár, x/16 meghúz. Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás + + 3’1 3’1 x/16 x/16 A 16” késleltetés lejár, x/16 meghúz. (Közben a nyomógombok föl lettek engedve.) x tart. + A 3’2 3’1 B x/16 KOT 3 3 3’3 3’3 KE 3 x 3’3 B A x x x KO x/16 x KOT KOT x

Kényszer oldás x tartásának időtartamára a művi oldás hatásos. Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás KO + x tartásának időtartamára a művi oldás hatásos. A Kiz visszahúzatást mindig ide kell kötni, hogy ne függjön a lezárók állapotától (különben a JM! szakaszon megálló, majd visszatoló szerelvény után a következő vonatot KO használata után is ki kell Hívó-zni). KE x/16 KOT KOT B x x

Kényszer oldás Működés: Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás + + 3’1 3’1 x/16 x/16 Működés: A vonat „közel” van, legalább B ejt (a rajzon A is ejt) + A 3’2 3’1 B x/16 KOT 3 3 3’3 3’3 KE 3 x 3’3 B A x x x KO x/16 x KOT KOT x

Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás + + 3’1 3’1 x/16 x/16 A kezeléskor meghúz a KO és a jelzőhöz tartozó gombjelfogó. + A 3’2 3’1 B x/16 KOT 3 3 3’3 3’3 KE 3 x 3’3 B A x x x KO x/16 x KOT KOT x

Kényszer oldás Meghúz x (a jelzőhöz tartozó KO jelfogó). Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás + + 3’1 3’1 x/16 x/16 Meghúz x (a jelzőhöz tartozó KO jelfogó). Tartó még nincs, a gombokat a KOT lámpa kigyulladásáig kell nyomni. + A 3’2 3’1 B x/16 KOT 3 3 3’3 3’3 KE 3 x 3’3 B A x x x KO x/16 x KOT KOT x

Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás + + 3’1 3’1 x/16 x/16 Meghúz KOT és kigyújtja a lámpát, valamint x-nek tartót zár. A KOT lámpa folyamatos fénnyel világít. + A 3’2 3’1 B x/16 KOT 3 3 3’3 3’3 KE 3 x 3’3 B A x x x KO x/16 x KOT KOT x

Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás + + 3’1 3’1 x/16 x/16 A nyomógombokat fel lehet engedni. Az időzítés a nyomógombok felengedésekor kezdődik. KOT tart. + A 3’2 3’1 B x/16 KOT 3 3 3’3 3’3 KE 3 x 3’3 B A x x x KO x/16 x KOT KOT x

Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás A 3’ késleltetés kezdődik, az időzítő 3-as jelfogója meghúz. + A KE B x KOT x MELI 3’ MELI 16”

Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás + + 3’1 3’1 x/16 x/16 KOT tartója az időzítő 3-as jelfogójának meghúzásakor záródik. + A 3’2 3’1 B x/16 KOT 3 3 3’3 3’3 KE 3 x 3’3 A MELI-01 HENGSTLER jelfogói nagyon gyors működésűek, gyakorlatilag csak a KE egységben lévő nyomógomb jelfogó repülési idejét kellett (most) KOT-nak kibírnia. B A x x x KO x/16 x KOT KOT x

Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás A 3’ késleltetés lejár, az időzítő 1-es és 2-es jelfogója is meghúz. + A KE B x KOT x MELI 3’ MELI 16”

Kényszer oldás Az időzítő 1-es és 2-es jelfogóinak érintői átváltanak. Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás + + 3’1 3’1 x/16 x/16 Az időzítő 1-es és 2-es jelfogóinak érintői átváltanak. KOT tart. + A 3’2 3’1 B x/16 KOT 3 3 3’3 3’3 KE 3 x 3’3 B A x x x KO x/16 x KOT KOT x

Kényszer oldás KO meghúz. + + 3’1 3’1 x/16 x/16 + 3’2 3’1 x/16 KOT 3’3 Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás + + 3’1 3’1 x/16 x/16 KO meghúz. + A 3’2 3’1 B x/16 KOT 3 3 3’3 3’3 KE 3 x 3’3 B A x x x KO x/16 x KOT KOT x

Kényszer oldás KOT tartásának időtartamára a művi oldás hatásos. KO + Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás KO + KOT tartásának időtartamára a művi oldás hatásos. KE x/16 KOT KOT B x x

Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás Ha KOT időzítése lejár és elejt, az időzítő táplálása megszűnik. + A KE B x KOT x MELI 3’ MELI 16”

Kényszer oldás x tartója lekapcsolódik. + + 3’1 3’1 x/16 x/16 + 3’2 Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás + + 3’1 3’1 x/16 x/16 x tartója lekapcsolódik. + A 3’2 3’1 B x/16 KOT 3 3 3’3 3’3 KE 3 x 3’3 B A x x x KO x/16 x KOT KOT x

Kényszer oldás KO vége. KO + KE x/16 KOT KOT x x Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszer oldás KO + KO vége. KE x/16 KOT KOT B x x

Kényszeroldás (visszajelentés) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszeroldás (visszajelentés) Alaphelyzet: a visszajelentő lámpa sötét. ~ vill. x KOT KOT

Kényszeroldás (visszajelentés) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszeroldás (visszajelentés) „Időzítés nélküli” KO esetén: a visszajelentő lámpa villog. (A nyomógombokat föl lehet engedni. Az időzítés - 16” - a gombok lenyomásakor indul.) ~ vill. x KOT KOT

Kényszeroldás (visszajelentés) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Kényszeroldás (visszajelentés) „Időzített” KO esetén: a visszajelentő lámpa folyamatosan világít. (A nyomógombokat föl lehet engedni. Az időzítés - 3’ - a gombok fölengedésekor indul.) ~ vill. x KOT KOT

Fényellenőrző ismétlők Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Fényellenőrző ismétlők Bejárati jelző fényellenőrző ismétlő jelfogók áramköre (ÜM egység) Mi miért került ide? + + + + V PV S2 S1Z S2 S1Z S2 V/PV S1Z S2

Fényellenőrző ismétlők Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Fényellenőrző ismétlők 1. Ha a S1Z fényellenőrző tartója nem tökéletes, az ismétlő ne ugráljon. (A vonali áramkör ne legyen szaggatott táplálású.) + + + + V PV S2 S1Z S2 S1Z S2 V/PV S1Z S2

Fényellenőrző ismétlők Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Fényellenőrző ismétlők 1a. Állomási hálózatkimaradás esetén a térköz a táplálásváltást ne vegye észre. + + + + V PV S2 S1Z S2 S1Z S2 V/PV S1Z S2

Fényellenőrző ismétlők Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Fényellenőrző ismétlők 2. Ha egy fénnyel van bejárat és kimarad a hálózat, ne okozzon sarkítás változást, hogy a PV jelfogó húz a leggyorsabban vissza. + + + + V PV S2 S1Z S2 S1Z S2 V/PV S1Z S2

Fényellenőrző ismétlők Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Fényellenőrző ismétlők 3. Ha emelt sebességű állomási sorompó miatt a második sárga akkor alszik ki, amikor a térközbe a villogási szünet megy ki, legyen egy rövid fix sárga sarkítás, hogy ne legyen blokkzavar. + + + + V PV S2 S1Z S2 A V/PV fényellenőrző pót a kondenzátorról felkap, ezért minden alkalommal, amikor a S2 fényellenőrző pót elejt, a V/PV átveszi a sarkítás vezérlését. Ezt a repülési időt a villogás „jel” állapotában a térközi sárga vezér a diódás késleltetése miatt „kitartja”. S1Z S2 V/PV S1Z S2

Vonali sorompó állomási indítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Vonali sorompó állomási indítása A MELI-02 nem biztonsági időzítő, ezért itt is duplázott módon van beépítve. Időzítő táplálás: 24V= Időzítők alapállás vizsgálata: új jelfogóval. A jelfogó ejtőképességének ellenőrzése a kezdő - cél áramkörben történik. +24V= + + R J R J

Vonali sorompó állomási indítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Vonali sorompó állomási indítása Kijárat állításakor a célretesz elejt. Az időzítők indulnak, alapállásuk ellenőrzése. +24V= + + R J R J

Vonali sorompó állomási indítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Vonali sorompó állomási indítása Az időzítők lejárnak. Alapállás vizsgáló tart. Szinkron időzítés! +24V= + + R J R J

Vonali sorompó állomási indítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Vonali sorompó állomási indítása J meghúz (függés: 2310) és tartót zár. +24V= + + R J R J

Vonali sorompó állomási indítása Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Vonali sorompó állomási indítása J (függés: 2310) tart. A vizsgáló jelfogó visszaejt. +24V= + + R J R J

Vonali sorompó állomási indítása (egyidejű időzítések) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Vonali sorompó állomási indítása (egyidejű időzítések) Állomási és állomási indítású vonali sorompó időzítéseinek „párhuzamos” kapcsolása. Az állomási indítású vonali sorompó időzítése helyből induló vonatnál csak a második lezárás megtörténte (és az állomási sorompó időzítésé- nek lejárta) után indul. Azért, hogy ez a két időzítés egyszerre induljon, műkapcsolás kell.

Vonali sorompó állomási indítása (egyidejű időzítések) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Vonali sorompó állomási indítása (egyidejű időzítések) Alaphelyzet: célretesz és vonali ismétlőzár áramkörök + + + + + + R AS R R R R

Vonali sorompó állomási indítása (egyidejű időzítések) Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Vonali sorompó állomási indítása (egyidejű időzítések) + + Időzítések egyszerre indulnak, ha a sorompó indító jelfogóval elejtetik a célreteszt. A célretesz pót indítja a vonali sorompó időzítését. (0008B-A-101 2/2b) + + R R R R

Ejtőképesség ellenőrzés Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Ejtőképesség ellenőrzés A D-55-nél korábbi berendezések az ismétlőzár jelfogó áramkörében ellenőrizték a többi jelfogó ejtőképességét - az ismétlőzár meghúzató ágában. Ez az ellenőrzés a menet (oldás) után történt. A D-55 berendezés ezt az ellenőrzést a kezdő - cél jelfogók áramkörében végzi a menetbeállítás kezdeti szakaszában (gyakorlatilag a függőségek vizsgálata és a menet lebonyolódása előtt). Amennyiben egy jelfogó ejtésvizsgálata működés után is szükséges (pl. sorompó indító), úgy azt a rá jellemző helyen (általában a soron következő áramkörben) kell elvégezni. (ld. 309)

Ejtőképesség ellenőrzés Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Ejtőképesség ellenőrzés A kezdő - cél áramkörben megkülönböztetünk: start, illetve cél specifikus ellenőrzéseket (ezek csak egy adott jelzőhöz, irányhoz tartozók); Példa: fényellenőrző jelfogók ejtésvizsgálata. közbenső áramköri rácsban végzett ellenőrzéseket (ezek általában valamely - a vágányhálózat adott részén elhelyezkedő - elemhez tartozó jelfogók). Példa: sorompó indító jelfogó ejtésvizsgálata. A második esetben - ha az ellenőrzésre rövidebb ideig van lehetőség, mint ahogy a kezdő - cél szétkapcsolódik - közbenső áthidalásra van szükség. Példa: sorompó indító jelfogó.

Ejtőképesség ellenőrzés Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Ejtőképesség ellenőrzés Kezdő - cél áramkörben a bejárati jelző kezdő ágában (a kezdő tartó áthidalja): új elem nincs.

Ejtőképesség ellenőrzés Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Ejtőképesség ellenőrzés Kezdő - cél áramkörben a bejárati jelző cél ágában (a cél tartó áthidalja): Állomási indítású vonali sorompóval kapcsolatos elemek: időzítők és az azokat vizsgáló jelfogó alapállása.

Ejtőképesség ellenőrzés Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Ejtőképesség ellenőrzés Kezdő - cél áramkörben a bejárati jelző közös ágában (a tartó még áthidalja): Állomásvégi A és B, SK MATÜA K jelfogója A x B x SK K

Ejtőképesség ellenőrzés Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Ejtőképesség ellenőrzés Kezdő - cél áramkörben a kijárati jelző közös ágában (a tartó még áthidalja): Jelfeladással kapcsolatos: C1, LK, Xh, Xr jelfogók X X C1 LK

Ejtőképesség ellenőrzés Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Ejtőképesség ellenőrzés Kezdő - cél áramkörben a kijárati jelző cél ágában (a tartó még áthidalja): Túlvégi jelfeladással kapcsolatos: (C1,) LK jelfogók (Akkor működnek, ha a célként vizsgált kijárati jelző start lesz.) Kijárati jelző első vezér hidalja át. (Ha előbb van kijárat kezelve, mint bejárat, lehessen bejárat is) C1 LK

Ejtőképesség ellenőrzés Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Ejtőképesség ellenőrzés Kezdő - cél áramkörben a kijárati jelző start ágában (a tartó még áthidalja): SK SK

Ejtőképesség ellenőrzés Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Ejtőképesség ellenőrzés Kezdő - cél áramkörben a bejárati jelzőnél (a tartó nem hidalja át): Művi oldás jelfogói (amelyeket „menet közben” nem elég ellenőrizni). x KOT x/16 x/16

Ejtőképesség ellenőrzés Rétlaki Győző: D-55 állomás_E Ejtőképesség ellenőrzés Kezdő - cél áramkörben az áramköri rácsban (a tartó nem hidalja át, önálló zárásról kell gondoskodni a legkorábbi működés előtt): állomási sorompó A, B, Bpót, indító, Srx1 jelfogók áthidal: azonos szigetelt szakasz első lezárója B B A 1

Ejtőképesség ellenőrzés (Oldás áramkörében) Rétlaki Győző: Állomási sorompó Ejtőképesség ellenőrzés (Oldás áramkörében) A sorompó A, B jelfogói a szigetelt szakaszhoz tartozó oldó áramkörben. A T B CSTE

Ejtőképesség ellenőrzés (Oldás áramköre) Rétlaki Győző: Állomási sorompó Ejtőképesség ellenőrzés (Oldás áramköre) Az állomásvég A, B jelfogói az első, lezáróval rendelkező szigetelt szakaszhoz tartozó oldó áramkörben. A B

Ejtőképesség ellenőrzés Rétlaki Győző: Állomási sorompó Ejtőképesség ellenőrzés Nem számít ejtőképesség vizsgálatnak, ha egy jelfogó ejtett állapotában záró érintkezője funkcionálisan van az áramkörben. Példa: művi oldás jelfogóinak ejtve záró érintkezői a második jelzővezérlő jelfogók áramkörében.