A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Támop / Vas Megyei Önkéntes Centrum Központban az önkéntesség március1.
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon •Villány-Siklós borút Egyesület (1994) •Balatoni Borutak szövetsége (2003) •Magyar Borutak szövetsége (2003)
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
DPR kommunikáció alapelvei
Győr város szociális ellátórendszerének működtetése az önkormányzati, civil és egyházi szolgáltatók közreműködésével. Páternoszter Piroska főosztályvezető.
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Baranya Megyei Önkormányzat
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
Magyarország 2015 Intézményi Reform Munkacsoport.
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon Villány-Siklós borút Egyesület (1994) Balatoni Borutak szövetsége (2003) Magyar Borutak szövetsége (2003)
DPR kommunikáció lehetőségei
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
C2ENET: Közép-Európai Környezetvédelmi Hálózat ERFA, Interreg III.B. Cadses, európai uniós támogatással (2007. január – március) Dr. Zongor Gábor,
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Szektorok közötti együttműködések
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
A ReTInA projekt bemutatása ReTInA nyitókonferencia október 6. Budapest, Magyarország.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A projekt általános szakmai célkitűzései
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Az NFT tervezési folyamatának nyomon követésére alakult civil munkacsoport Budapest, április 15.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
A történelmi városszerkezet megújításának súlyponti kérdései – a belvárosok, az örökségelemek potenciáljának növelése az akciótervezés eszközeivel XX.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A PAKSI BŐVÍTÉS LEHETSÉGES HATÁSAI TOLNA MEGYÉRE: KAPCSOLÓDÁSI PONTOK, EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A TELLER-LÉVAI PROJEKTEKHEZ NASZVADI BALÁZS TERÜLETFEJLESZTÉSI OSZTÁLYVEZETŐ.
A befektetők nem maguktól jönnek, és nem is az autópálya hozza őket! Egy jó hír, és ami abból következik Márkaépítés 2015 Konferencia Budapest,
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
KEHOP azonosítószámú, „Veszprém Megyei Klímastratégia” című projekt bemutatása Takács Balázs Veszprém, április 25.
az önkéntes kamarai tagság
Ongjerth Richárd Egy TAK, és más semmi?
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Előadás másolata:

A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc, augusztus 27. Paksi Adrienn

a kommunikáció a partnerség létrehozásának, működtetésének alapvető eszköze kommunikáció az első pillanattól kezdve – cél: bizalomépítés a lakossággal választói elégedettség növelése a kommunikáció által koordinációs munkacsoport összeállítása információ-csere! – a kommunikációból egyik szereplő sem maradhat ki Politikus Tervező Lakosság Potenciális megvalósítók Partnerség és kommunikáció

Átfogó kommunikációs terv: a település egészéről alkotott külső és belső kép befolyásolása Háttérkép, helyzetkép Tervezési munkafolyamat Közösségi tervezés Átfogó kommunikációs célrendszer A marketing stratégia összefoglalója Kommunikációs akcióterv Szervezeti és pénzügyi körülmények A kommunikáció tervi eszközei

Helyi szereplőknél helyi kommunikációs eszközök használata Pl. helyi televízió, helyi rádió, újság, honlap, lakossági fórum Cél: Élő kapcsolat fenntartása, akár közösségi média által Fórumok, workshopok fontossága Külső szereplőknél ingatlanfejlesztési kiállítások, vásárok itthon és külföldön, internetes fórumok Jellegzetes kommunikációs eszközök

Akcióterületi és projekt kommunikáció: az egyes tervezett akciók minél eredményesebb megvalósítása A kommunikálandó tevékenységek Az egyes tevékenységek célcsoportjai és a fogyasztói sajátosságaik A kommunikációs akciók az egyes célcsoportok vonatkozásában, illetve kommunikációs eszközök, események, üzenetek az egyes célcsoportok felé Részletes munkaterv (időbeli táblázat, költségkeret) Költségvetés A kommunikáció tervi eszközei

Gazdasági orientáció – a városfejlesztésre fordítható támogatások fogynak Vonzó városi környezet – attraktív örökség elemek fontossága! Hogyan? 1. befektetés-ösztönzés helyi szinten – feltétel: legyenek privát módon megvalósítható, megtérülő projektek 2. bizalomépítés és informálás – márkaépítő kommunikáció fontossága

Belső és külső kommunikáció fontossága! – a belsővel alapozzuk meg a külsőt Tudatos kapcsolattartás az érintettekkel: Szereplők: - külső és belső esetén BELSŐ - Belső egyeztetések KÜLSŐ - konferencia - vásárok - sajtóhírek – térségi, országos, nemzetközi -Lakossággal -Intézményekkel -Partnerszervezetekkel, civil szervezetekkel -Gazdasági szereplőkkel, potenciális befektetőkkel Márkaépítő kommunikációs tervezés

Belső kommunikáció Cél: kapcsolattartás, belső tájékoztatás, a tevékenységek folyamatos értékelése Eszközök: - Egyeztetések, megbeszélések, operatív döntések előkészítése - Konzorciumi egyeztető megbeszélések - Pontosság, rendszerezettség, következetesség Külső kommunikáció Cél: információnyújtás, tájékoztatás, interaktivitás Eszközök: -Lakosság felé: folyamatos tájékoztatás – egyirányú -Szervezetek, intézmények között: kétirányú -Interaktivitás Márkaépítő kommunikációs tervezés

Miért? az önkormányzat csupán egy, de irányító szereplő a sok közül egy-egy akció kapcsán az összehangolt megvalósulás alapfeltétele a megfelelő partnerkapcsolatok kiépítése Kivel? állami szervekkel más önkormányzatokkal privát befektetőkkel civil szervezetekkel lakossággal Partnerkapcsolat - építés

Érintett önkormányzat Tervezés Intézményfejlesztés és működtetés Kommunális szolgáltatások Közgazdálkodás Tudatos, jól szervezett koordinátorként kell szerepelnie a többi szereplő előtt Lakosság Fizet a szolgáltatásokért Figyeli a közvetlen környékén történő eseményeket Részt is vehet az akcióban (közösségi munka/pénzkeresési megfontolás) Az önkormányzat támogatása, segítése A szereplő csoportok és jellemzőik

Helyi vállalkozók Tőkeszegénység Kisebb léptékben gondolkodnak Részvétel tevőlegesen és anyagilag is partnerként kisebb volumenű nagy helyismeretet igénylő projektekbe/projekt részekbe Nagyobb befektetők (hazai vagy külföldi) Anyagi háttér, nagyobb dimenziók Know-how Nincs helyismeretük Helyi érzékenységük alacsonyabb Részvétel tevőlegesen és anyagilag is partnerként, partnerként nagyobb tőkét igénylő országos vagy világpiaci vevőkörre

Más önkormányzatok megye, térségi szereplők ingatlan tulajdonosok közös megoldások kialakításában - együttműködés forrás szerzésben Központi kormányzat intézményei, cégei hivatalok, ingatlanok Állami vagyongazdálkodók Honvédség Rendőrség MÁV stb. együttműködés a kedvező feltételrendszer kialakításában, forrás szerzésben A szereplő csoportok és jellemzőik

Városrehabilitáció, szociális városrehabilitáció Városközpont- és alközpont-megújítás, üzletutca-fejlesztés Rozsdaövezet-megújítás Zöldmezős ipartelepítés, logisztika Lakásépítés, lakópark Intermodális csomópontok, vasútállomás környékek Szabadidős és rekreációs területek, sport stb. Jellegzetes akcióterületi típusok

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Paksi Adrienn Kommunikációs és partnerkapcsolati munkatárs