A szerkezetfejlesztés résztvevői körének létrehozása – márkaépítés és városkommunikáció a vonzó városrészekért XX. Országos Főépítészi Konferencia Miskolc, augusztus 27. Paksi Adrienn
a kommunikáció a partnerség létrehozásának, működtetésének alapvető eszköze kommunikáció az első pillanattól kezdve – cél: bizalomépítés a lakossággal választói elégedettség növelése a kommunikáció által koordinációs munkacsoport összeállítása információ-csere! – a kommunikációból egyik szereplő sem maradhat ki Politikus Tervező Lakosság Potenciális megvalósítók Partnerség és kommunikáció
Átfogó kommunikációs terv: a település egészéről alkotott külső és belső kép befolyásolása Háttérkép, helyzetkép Tervezési munkafolyamat Közösségi tervezés Átfogó kommunikációs célrendszer A marketing stratégia összefoglalója Kommunikációs akcióterv Szervezeti és pénzügyi körülmények A kommunikáció tervi eszközei
Helyi szereplőknél helyi kommunikációs eszközök használata Pl. helyi televízió, helyi rádió, újság, honlap, lakossági fórum Cél: Élő kapcsolat fenntartása, akár közösségi média által Fórumok, workshopok fontossága Külső szereplőknél ingatlanfejlesztési kiállítások, vásárok itthon és külföldön, internetes fórumok Jellegzetes kommunikációs eszközök
Akcióterületi és projekt kommunikáció: az egyes tervezett akciók minél eredményesebb megvalósítása A kommunikálandó tevékenységek Az egyes tevékenységek célcsoportjai és a fogyasztói sajátosságaik A kommunikációs akciók az egyes célcsoportok vonatkozásában, illetve kommunikációs eszközök, események, üzenetek az egyes célcsoportok felé Részletes munkaterv (időbeli táblázat, költségkeret) Költségvetés A kommunikáció tervi eszközei
Gazdasági orientáció – a városfejlesztésre fordítható támogatások fogynak Vonzó városi környezet – attraktív örökség elemek fontossága! Hogyan? 1. befektetés-ösztönzés helyi szinten – feltétel: legyenek privát módon megvalósítható, megtérülő projektek 2. bizalomépítés és informálás – márkaépítő kommunikáció fontossága
Belső és külső kommunikáció fontossága! – a belsővel alapozzuk meg a külsőt Tudatos kapcsolattartás az érintettekkel: Szereplők: - külső és belső esetén BELSŐ - Belső egyeztetések KÜLSŐ - konferencia - vásárok - sajtóhírek – térségi, országos, nemzetközi -Lakossággal -Intézményekkel -Partnerszervezetekkel, civil szervezetekkel -Gazdasági szereplőkkel, potenciális befektetőkkel Márkaépítő kommunikációs tervezés
Belső kommunikáció Cél: kapcsolattartás, belső tájékoztatás, a tevékenységek folyamatos értékelése Eszközök: - Egyeztetések, megbeszélések, operatív döntések előkészítése - Konzorciumi egyeztető megbeszélések - Pontosság, rendszerezettség, következetesség Külső kommunikáció Cél: információnyújtás, tájékoztatás, interaktivitás Eszközök: -Lakosság felé: folyamatos tájékoztatás – egyirányú -Szervezetek, intézmények között: kétirányú -Interaktivitás Márkaépítő kommunikációs tervezés
Miért? az önkormányzat csupán egy, de irányító szereplő a sok közül egy-egy akció kapcsán az összehangolt megvalósulás alapfeltétele a megfelelő partnerkapcsolatok kiépítése Kivel? állami szervekkel más önkormányzatokkal privát befektetőkkel civil szervezetekkel lakossággal Partnerkapcsolat - építés
Érintett önkormányzat Tervezés Intézményfejlesztés és működtetés Kommunális szolgáltatások Közgazdálkodás Tudatos, jól szervezett koordinátorként kell szerepelnie a többi szereplő előtt Lakosság Fizet a szolgáltatásokért Figyeli a közvetlen környékén történő eseményeket Részt is vehet az akcióban (közösségi munka/pénzkeresési megfontolás) Az önkormányzat támogatása, segítése A szereplő csoportok és jellemzőik
Helyi vállalkozók Tőkeszegénység Kisebb léptékben gondolkodnak Részvétel tevőlegesen és anyagilag is partnerként kisebb volumenű nagy helyismeretet igénylő projektekbe/projekt részekbe Nagyobb befektetők (hazai vagy külföldi) Anyagi háttér, nagyobb dimenziók Know-how Nincs helyismeretük Helyi érzékenységük alacsonyabb Részvétel tevőlegesen és anyagilag is partnerként, partnerként nagyobb tőkét igénylő országos vagy világpiaci vevőkörre
Más önkormányzatok megye, térségi szereplők ingatlan tulajdonosok közös megoldások kialakításában - együttműködés forrás szerzésben Központi kormányzat intézményei, cégei hivatalok, ingatlanok Állami vagyongazdálkodók Honvédség Rendőrség MÁV stb. együttműködés a kedvező feltételrendszer kialakításában, forrás szerzésben A szereplő csoportok és jellemzőik
Városrehabilitáció, szociális városrehabilitáció Városközpont- és alközpont-megújítás, üzletutca-fejlesztés Rozsdaövezet-megújítás Zöldmezős ipartelepítés, logisztika Lakásépítés, lakópark Intermodális csomópontok, vasútállomás környékek Szabadidős és rekreációs területek, sport stb. Jellegzetes akcióterületi típusok
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Paksi Adrienn Kommunikációs és partnerkapcsolati munkatárs