Szakmódszertani fejlesztés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
RE-PE-T-HA Regionális Pedagógusképző és –Továbbképző Hálózat és Adatbázis az Észak- Alföldi Régióban – TÁMOP /1/B Gaál István tanárképzési.
Advertisements

Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Szűts József Általános Iskola
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A Pedagógusképzési Koordinációs Központ
ELTE BOLYGÓTUDOMÁNYI NAP Az ELTE Planetológiai Műhely bemutatása Sik András ELTE Természetföldrajzi Tanszék A program az ELTE jubileumi rendezvény-sorozatának.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Általános ismertető Tájékoztatás a választható képzési formákról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály, vezető tanácsos, képzési referens Simon Kata.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Agria Media Eger, október
Dél-dunántúli Regionális Pedagógusképzési Szolgáltató és Kutatóközpont
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Infrastruktúra fejlesztés a projekt keretében a HEFOP P /1.0 számú „A környezetgazdálkodási mérnöki, illetve a természetvédelmi és vadgazda.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ ILLESZKEDŐ TANKÖNYV , TANESZKÖZ ÉS NEMZETI KÖZOKTATÁSI PORTÁL FEJLESZTÉSE TÁMop B/ Műhely
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Fö ldrajz szakmódszertani labor. ELTE TTK Földrajz- és Földtudományi Intézet Budapest, XI., Pázmány Péter sétány 1/c.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
TÁMOP B-2-12/ „ÚJ MUNKA – ÚJ ESÉLY” – ROMA NŐK FOGLALKOZTATÁSA A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Barcsák Marianna KPSZTI
TÁMOP B-2-12/ "Munkával a társadalmi integráció elősegítéséért – Roma nők foglalkoztatása a Fejér Megyei Gyermekvédelmi.
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Előadás másolata:

Szakmódszertani fejlesztés a TÁMOP 4-1-2-B.2-13/1-2013-0007 országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért pályázat keretében az ELTE FFI Földrajztudományi Központjában Összeállította: dr. Makádi Mariann TÁMOP 4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 „ORSZÁGOS KOORDINÁCIÓVAL A PEDAGÓGUSKÉPZÉS MEGÚJÍTÁSÁÉRT”

A pályázat időtartama 2013–2015 (2,5 év) de a tervezés kezdete: 2014 májusa a tényleges tevékenységek kezdete: 2014 szeptembere tényleges tevékenység: 1 tanévre zsugorodott A pályázat célja „a felsőoktatási pedagógusképzések, valamint ezek gyakorlata megfeleljen a tudásalapú gazdaság kihívásainak, a valós társadalmi elvárásoknak, alkalmazkodva a köznevelési rendszer követelményeihez” Nat műveltségi területekenként a tanárképzést segítő anyagok

A pályázat résztvevői A konzorciumban: ELTE PPK, BTK, TTK, TÓK, IK + PPKE + OFI kari projektek intézeti projektek (FFI) projektfelelős: Makádi Mariann (tartalmi és meg- valósítási szint) projektfelelős: Nagy Balázs (irányítói szint)

Pályázati költség: 587 millió forint Ebből a TTK-n intézetenként: 17 millió Ft (de hozzájárulás a KTC keretéhez + kari közöshöz)

Az FFI Földrajztudományi Központ pályázati komponens tartalmi egységei Szakmódszertani labor létrehozása Szakmódszertani tartalmi fejlesztések 3. Földrajztanári weblap létrehozása

Hallgatói számítástechnikai labor felszerelése Tervezés, kivitelezés: Sik András, Makádi Mariann Összeg: 5,5 millió Ft

1-225. terem (Bulla terem)

13 db Iconia 8 tablet a hallgatók gyakorlati munkájának és ellenőrzé- sének (szavazórendszer) céljából 3D projektor interaktív táblához 2 db prezentációs laptop dokumentum kamera 3 db projektor a számítógép- termekbe konzollal 2 db asztali számító- gép + monitor

A telepítés

A szakmódszertani képzést támogató tantermi és terepi eszközök beszerzése

Közoktatási tankönyvek és szakmódszertani könyvek 101 db könyv, digitális atlasz, digitális tananyag-szoftverek interaktív táblához Érték: 900.000,- Ft Közoktatási tankönyvek és szakmódszertani könyvek beszerzése és elhelyezése

2. Szakmódszertani tartalmi fejlesztések 2.a. Szakmódszertani tankönyvek írása (e-bookok) Szerző és szerkesztő, ábraanyag: Makádi Mariann Terjedelem: 250 oldal

2.b. Szakmódszertani segédanyagok készítése hallgatóknak, tanároknak, vezető- és mentortanároknak A közoktatásban használt legfontosabb földrajzi fogalmak kislexikona Írta: Makádi Mariann Terjedelem: 101 oldal Válogatott bibliográfia a földrajz szakmódszertan tanulmányozásához Összeállította: Makádi Mariann Terjedelem: 25 oldal

2.b. Szakmódszertani segédanyagok készítése hallgatóknak, tanároknak, vezető- és mentortanároknak Segédanyag a gyakorló iskolákban és a külső képzési helyeken és az egyetemi földrajztanárképzésben részt vevők számára Írta: Makádi Mariann Terjedelem: 62 oldal

szakmódszertani tanulmány Írta: Makádi Mariann Terjedelem: 76 oldal + 5 db animált pptx

A földajztanítás alapjai szakmódszertani segédanyag hallgatóknak Összeállította: Makádi Mariann Terjedelem: 10 db animált pptx

A földtudományi szakmai terepmunka rendszere földrajz és természetismeret szakos tanárjelöltek számára Írta: Makádi Mariann – Angyal Zsuzsanna Terjedelem: 36 oldal

Segédanyag a gyakorlóiskolákban, a külső képzési helyeken a földrajztanárképzésben részt vevők számára Írta: Makádi Mariann Terjedelem: 61 oldal Munkafüzet az 5. és a 7. évfolyam vizsgálódási feladataihoz Írta: Makádi Mariann Terjedelem: 61 oldal

9. A földrajzi övezetesség tanításának kihívásai (ppt–›pdf) – segédanyag Írta: Makádi Mariann Terjedelem: 50 oldal + táblázatok 10. Láss, ne csak nézz! Megfigyelések és vizsgálódások a földrajzórán (ppt–›pdf) – segédanyag Terjedelem: 94 oldal 11. A nagyszerkezeti egységek tanítása (ppt–›pdf) – segédanyag Terjedelem: 61 oldal 12. A tipikus tájak földrajzának tanítása Terjedelem: 39 oldal 13. Változások a földrajz tanárgyban a Nat, kerettantervek bevezetése után Terjedelem: 43 oldal

2. c. Földrajztanári továbbképzési program kidolgozása 1. Mentortanárképzési program Földrajz és természetismeret szakos tanároknak összeállítói: Angyal Zsuzsa – Makádi Mariann – Horváth Gergely terjedelem: 54 oldal 2. Tanártovábbképzési program Földrajz szakos tanároknak összeállítói: Makádi Mariann – Horváth Gergely terjedelem: 29 oldal

szakmódszertani segédanyag Összesen: 1790 oldal szakmódszertani segédanyag

2.d. Földrajzi praktikum – speciálkollégium Kooperatív földrajztanulási módszerek a gyakorlatban Vezette: Vasváry Kinga (Szilágyi Erzsébet Gimnázium) 2 félév

2. e. Oktatói továbbképzés 2015. január 28. Kooperatív módszerek a középiskolai Földrajztanításban – hospitálás és konzultáció tanít: Vasváry Kinga 2014. november 17. Milyen alapokra építhet a földrajztanár- képzés? – a földrajz közoktatás helyzete előadó: Makádi Mariann 2015. március 23. Prezentciós technikák a földrajztanításban előadó: Telbisz Tamás

3. A földrajztanári weblap létrehozása http://geogo.elte.hu Tervezés: Makádi Mariann Sik András Kivitelezés: Zimay Krisztián Anyagokkal való feltöltés: Makádi Mariann fotótár része: Mari László, Nagy Balázs

Természetföldrajz – 968 db kép Kultúrák földrajza – 1451 db kép