A járási és az önkormányzati hivatalok közötti együttműködés erősítése tréningek tapasztalatai XXIII. ORSZÁGOS JEGYZŐ – KÖZIGAZGATÁSI KONFERENCIA KESZTHELY,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989.
Advertisements

„ A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt Projektgazda: Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) Partnerek: • Norvég Helyi.
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Területi államigazgatási szervek
PÁRBESZÉD és PARTNERSÉG a Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete nézőpontjából Előadó: Boros Péterné főtitkár.
ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
Dr. Golopencza Pál szolgálatvezető főorvos
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
A Fővárosi Önkormányzat civil stratégiája
MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok
MANORKA projekt Értékelő Csoport ülése február 18. Budapest „Önkormányzati kapacitásépítés norvég ‐ magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP
KVN OP 1.1. – TEAM – Képzés a közigazgatás hatékonyabbá tételének érdekében.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
A környezetvédelem intézményrendszere
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
Szervezetfejlesztési Program
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Zala megyei önkormányzati fórum A TÖOSZ programjai és aktuális önkormányzati ügyek Dr. Zongor Gábor főtitkár Január 26. Zalaszentgrót.
Tájékoztató a „Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projektről Dr. Zongor Gábor Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége főtitkára(TÖOSZ)
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
ÁLLAM ÉS ÖNKORMÁNYZATOK
Tájékoztató MANORKA projektről DR. ZONGOR GÁBOR, TÖOSZ főtitkár, projektvezető Szeptember 6, Etyek „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel”
Ügyintézés az új típusú, második generációs kormányablakban
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
MANORKA projekt Az Esélyegyenlőségi Munkacsoport tevékenységei
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989.
A járási és az önkormányzati hivatalok közötti együttműködés erősítése Képzési program tájékoztató Dr. Zongor Gábor TÖOSZ főtitkár MANORKA projektvezető.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Kormány – önkormányzatok érdekegyeztetésének alakulása, lehetséges továbbfejlesztése Dr. Szegvári Péter önkormányzati szakértő Oslo, Norvégia április.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Tájékoztató A járási tréningekről Dr. Marosi János MKKSZ Szabó F. Attila MKKSZ Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel”
Az ÖNET megújításának lehetséges módja Schmidt Jenő, ÖNET munkacsoport vezetője, TÖOSZ elnök Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar.
Az önkormányzati érdekképviselet Magyarországon. I. A keletkezés 1989 –
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989.
Tájékoztató A MANORKA Projekt Esélyegyenlőségi Munkacsoportjának tevékenységéről „Élhető település egyenlő esélyekkel” záró konferencia december.
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
BESZÁMOLÓ a járási tréningek tapasztalatairól és a monitoring eredményéről Pest Megyei Polgármesteri Fórum Erdőkertes március 30. „Önkormányzati.
Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok projekt címszavas bemutatása Dr. Kállai Mária kormánymegbízott, Szolgáltató Város ® Szolgáltató Szolnok integráló/kohéziós.
Belügyminisztérium Önkormányzati Koordinációs Iroda ÁROP „Önkormányzati fejlesztések figyelemmel kísérése”
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
Munka – magánélet egyensúly Mintaprojekt és a jövő Hidegkúton és környékén Pénzes Erzsébet Hidegkút „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel”
Önkormányzat és állam.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Megyei Polgármesteri Fórum Lajosmizse 2016.január 19.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt
A falvak hatékonysági hálózatának kiépítése
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A járási és az önkormányzati hivatalok közötti együttműködés erősítése tréningek tapasztalatai XXIII. ORSZÁGOS JEGYZŐ – KÖZIGAZGATÁSI KONFERENCIA KESZTHELY, SZEPTEMBER 16. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Boros Péterné főtitkár Magyar Köztisztviselők Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete 1

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP A MANORKA projektről A projekt időtartama: 2013 szeptember április 30. Támogatást nyújtó szervezet: Norvég Alap ( ) Kapacitásfejlesztés és intézményközi együttműködés programterület Projektgazda: Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) 2

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Projektpartnerek Norvég Helyi és Regionális Önkormányzatok Szövetsége (KS) Életen át tartó tanulásért Ügynökség Norvégiában (VOX) Belügyminisztérium (BM) Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) Miniszterelnökség (ME) Magyar Faluszövetség (MFSZ) Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetsége (KÖOÉSZ) Szövetség Az Életen Át Tartó Tanulásért (SZETT) Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) 3

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP A projekt céljai A helyi demokrácia fejlesztése, az önkormányzati szövetségek norvég-magyar tapasztalatcseréje és szakmai együttműködés által. A nők szerepvállalásának erősítése a közéletben, a munka és magánélet egyensúlyának elősegítése. Az önkormányzati tulajdonú cégek szerepének erősítése, norvég tapasztalatcsere programok és legjobb gyakorlatok gyűjtésével, terjesztésével. Az önkormányzati és járási hivatalok együttműködésének segítése a közigazgatási reform végrehajtása során. Az önkormányzati érdekképviseleti tevékenység hatékonyságának fokozása. A szakmai párbeszéd intézményrendszerének megújítása a kormányzat és az önkormányzati szféra között. 4

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP A projekt 3 fő üzenete 1.A norvég – magyar önkormányzati kapcsolatokat fejlesztjük: A Norvég Alap számos önkormányzati hatáskörbe tartozó fejlesztési célt támogat. Projektünkkel az önkormányzatokat kívánjuk hozzásegíteni a fejlesztési lehetőségek minél jobb kiaknázásához. 2.A tapasztalatcsere és a tanulás a hatékony fejlesztések záloga. A vezetés minősége nagyban befolyásolja a helyi közszolgáltatások és a közösségi élet színvonalát. A ben létrehozott Polgármester Akadémia projekt polgármesterképzésének résztvevőit a 2010-es választásokon 86%-ban újraválasztották. 3.A helyi önkormányzati érdekvédelmet erősítjük norvég tapasztalatokkal, szakértelemmel. A helyi önkormányzatok a helyi demokrácia letéteményesei. Példaképünk a KS a norvég szövetség, amely az ország egyetlen önkormányzati szövetsége 1972 óta (az 1903-ban alapított Városszövetség és az 1923-ban alapított Faluszövetség összeolvadásából) így a szektor egyik legjelentősebb szervezete. Saját székházzal és 220 alkalmazottal, számos szolgáltatást nyújt tagjainak. 5

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Szakmai munkacsomagok 1. Menedzsment Bizottság 2. Értékelő Csoport 3. Információ, kommunikáció és fenntarthatóság 4. Nők és férfiak közötti esélyegyenlőség elősegítése 5. Önkormányzati szövetségek kapacitásépítése 6. Járási és önkormányzati hivatalok közötti együttműködés erősítése 7. Szegénység elleni küzdelem 6

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Járási és önkormányzati hivatalok közötti együttműködés erősítése Mi történt eddig? Az együttműködés szakmai kereteit tartalmazó kétnapos tréninganyag kidolgozása Kiválasztott vezető trénerek Trénerek toborzása – 25 kormányzati és 25 önkormányzati tréner Trénerek felkészítő képzése januárban Valamennyi megyében szakmai konzultációk szervezése a kormányzati szervek bevonásával (2015. januártól áprilisig) – megyei polgármesteri fórumok Az önkormányzatok részére pályázatot hirdettünk a tréningeken való részvételre (202 önkormányzati pályázat érkezett) 97 járásban tréning a járási hivatalok és az önkormányzati hivatalok vezetői, dolgozói számára az együttműködés kereteiről (2015. április – június). 7

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP A képzési program A járási és az önkormányzati hivatalok között hatásköri és funkció megosztás alakult ki. Formális és informális együttműködés Kormányzati elvárás, hogy a járási hivatalok jelentsenek információs csatornát az önkormányzatok számára 8

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP A képzés megvalósításáért felelős partnerek A projektkomponens fő felelőse a Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) Miniszterelnökség (ME) Belügyminisztérium (BM) 9

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP A képzés kerete és céljai Az együttműködés fontossága. Helyi együttműködésben tapasztalható problémák és akadályok feltárása. Jó együttműködés kritériumainak meghatározása a már meglévő jó gyakorlatokon keresztül. Folyamatos kapcsolattartás és együttműködés kereteinek meghatározása. Konkrét akcióterv készítése a problémákról. Egymás munkája elismerésének elősegítése, személyes kapcsolatok és kommunikáció javítása. A járáson belül működő önkormányzati hivatalok vezetőinek és munkatársainak együttműködésének megerősítése. 10

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Tervezett tréning típusok és megvalósításuk Egy járás-egy város 47 tréning (ebből 14-et megyei jogu városban tartottak) Egy járás – egy-két hasonló nagyságrendű település önkormányzati hivatala 16 tréning Egy járás-sok kis települési közös hivatal 14 tréning Egy járás-vegyes szerkezetű települések és hivatalaik 17 tréning Budapesti kerület-budapesti hivatal 3 budapesti kerületben volt (lesz) tréning: XIV. XV. XVI. 11

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP MANORKA tréningek a Magyarországi járásokban 12

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP A képzés résztvevői TERV:Járási és polgármesteri hivatalok munkatársai, helyszínenként maximum 20 fő, összesen 1500 résztvevő TÉNY: 97 tréning, a résztvevők száma összesen: 1592 fő TERV: Járások részéről – hivatalvezető, helyettesek, okmányiroda vezetője, érintett szakigazgatási szervek vezetői TÉNY: Résztvevők: járási hivatalok, kormánytisztviselők összesen: 661 fő, ebből 179 fő vezető TERV: Önkormányzatok részéről: jegyző, az osztott hatáskörök tekintetében érintett területek felelős hivatali vezetői, polgármester, alpolgármester TÉNY: A tréningeken részvevő önkormányzat száma: 197, önkormányzati köztisztviselő: 832 fő, ebből vezető 151 fő. TERV: Szakszervezeti képviselők A teréningeken résztvevő szakszervezeti képviselők száma: 99 fő 13

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP A tréningek általános jellemzői A járási hivatalok részéről figyelem és nyitottság, aktivitás a lebonyolítás során. Az önkormányzatok részéről „az érdeklődő tartózkodást” folyamatosan felváltotta az „éljünk a lehetőséggel” hozzáállás. A résztvevők fokozatosan a „Mi” tudat hatására – szakmai azonosságtudattal tekintettek egymásra. A tapasztalatok szerint szinte mindenütt a hasonló események évenkénti ismétlését szeretnék. Szigorúan politizálás-mentes gyakorlatok. Az országosan, vagy helyben „kényes ügyek” kerülése. 14

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP A tréningeken felmerülő strukturális problémák Az informatikai rendszerek kétes minősége Kiszámíthatatlan jogszabályi környezet Bonyolult eljárásrend Alaultervezett létszámkeret, túlterhelt munkaerő. Kialakulatlan és elégtelen munkakörnyezet. A felvetődött problémák többsége nem helyi jellegű, leginkább a változásból adódóak. 15

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Az ügyfeleket érintő javaslatok Az ügyféltájékoztatók megjelenítése egymás honlapján. Egymás nyomtatványainak kihelyezése a másik hivatalában. A járási és az önkormányzati ügyfélfogadási idők szinkronizálása. Ügyfélképzés, például iskolai osztályok meghívása. Naprakész, ügykezelő szoftverek, központi jogszabályváltozás követéssel, frissítéssel. Tudatában kell lenni annak, hogy az ügyfelek nem hivatalt, hanem „ügyintézőt” választanak! 16

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Az ügysegéd intézményéről Ma még nehéz eldönteni, hogy átmeneti intézmény, vagy valóságos új szerep a közigazgatásban. Helyismerettel rendelkező közigazgatási, hatósági jolly-joker. Fel kell szerelni: tudással, technikával, online dokkolóval, valamennyi ügyfélfajta programozott leírásával. Jelenlegi jellemző helyzet: az önkormányzati hivatalok munkatársai maradék ügykörüket rendre túllépve segítik a polgárokat. 17

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP A hivatalközi kapcsolatokról A tréningek vitathatatlan eredménye a személyes kapcsolatok fejlesztése, szakterületi párok kialakulása, egészséges kötelességtudat növelése. Egységes cél: a közösen végzett igazgatási szolgáltatások színvonalának, értékének emelése. Javaslatok: lakossági tájékoztatás a közös tevékenységről a hivatalok értékrendi szakterületi és személyi kontatktpontjainak azonosítása rendszeres közös csapatépítő tréningek szervezése szabályozott betekintés egymás adatbázisába közös pályázatok együttes fellépés jogszabály-módosítások ügyében A jó együttműködés nélkülözhetetlen feltétele: egységes közigazgatás, egységes vezetői- beosztotti jogállás, azonos előmeneteli és javadalmazási rendszer. 18

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Együttműködési megállapodások Kiemelt projekt cél. Garancia a hivatalok közötti együttműködést szolgáló, kapacitásnövelő programszerű cselekvésre. Tartalmi megegyezés: 47 tréningen. Megszövegezett dokumentum: 21 tréningen. Aláírt, jóváhagyott, kihirdetett okirat: 5 darab. 19

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP A jó együttműködés receptje ahogyan azt egy jegyző látja 1.Végy két empatikus, szakmája, munkája iránt elkötelezett vezet ő t! 2.Elegyítsd gondolataikat, értékeiket! 3.F ű zerezd nyitott, lojális munkatársakkal! 4.Az együttm ű ködést a forráspontig hevítsd! 5.És végül tálald a tréningeken profi séf módjára! 20

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Elégedettségi monitor 21 nagyon jó – jó – nem jó 49% 42% 9% 67% 3% 30% elégedettség A képzési modulok alkalmazhatósága

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! ELÉRHETŐSÉGEINK: BUDAPEST, 1146 ABONYI UTCA 31. tel.: