Pszichológiai módszerek a szenvedélybetegek kezelésében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Raczkó Viktória
Advertisements

A motiváció fenntartása
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Mi a SzIA Minőségi Modell?  A SzIA Minőségi Modell olyan szervezet-, és minőségfejlesztési rendszer, amelyet először speciálisan nonprofit területen.
Egészségpszichológiai konzultációs szolgálat orvostanhallgatók számára
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
BELÉPÉS A TUDAT ALATTIBA. meditáció kommunikáció tudat emelés.
A képzőművészet-terápia
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
A második nyelv elsajátítás elméletei 2.
Franz Alexander, a pszichoszomatika zsenije…
Kognitív megközelítések
Szociális tanulás formái
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra.
Pszichoprofilaxis és pszichoedukáció a rehabilitációban
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
BMF – TMPK – HÖK Hallgatói tanácsadás
Zeneterápia.
Hatodik előadás.
AKUT BETEGSÉGEK ELLÁTÁSA
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
Pszichoterápia Dr. Berghammer Rita SE Magatartástudományi Intézet
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
A TUDOMÁNY KOGNITÍV MODELLJEI: elnöki zárszó MTA november 7 Pléh Csaba BME Kognitív Tudományi Tanszék MTA-BME Neuropszichológiai és Pszicholingvisztikai.
A pánikbetegség kezelése
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Csabai Márta* és Molnár Péter** *MTA Pszichológiai Kutatóintézet;
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
GYERMEKKORÚ ELKÖVETŐK BÜNTETŐJOGI BELÁTÁSI KÉPESSÉGE
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
1 A krízislélektan oktatásának jelentősége a tűzoltóképzésben Szarvas, április 28. Tusori Szabolcs tű. hadnagy.
Mindennapi veszteségeink
A komplex tehetségfejlesztő program
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Buda Béla dr. A krónikus beteg kommunikációs megnyilvánulásai
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
A Veszprém megyei pszichiátriai ellátó rendszer ismertetése
Megküzdési stratégiák a szegénység mint krízis estén
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
A borderline személyiségzavar
Vágvölgyi Gusztáv - Pabló Inspi-Ráció Egyesület inspi-racio.hu Polyán Egyesület polyan.hu.
Iskolakert.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Let’s coach it!
Személyiségfejlődési zavarok
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Vezetőknek, akiknek számít önmaguk hatékonysága
A NYILVÁNOSSÁG HOGYAN ERŐSÍTI A TELEPÜLÉSEK KULTURÁLIS ÉLETÉT ? Molnár Aranka, március 25. Halmaj.
Hatékony kommunikáció, mint a megismerés eszköze Dr. Szabó József PhD egyetemi adjunktus Budapest, november 20. Pécsi Tudományegyetem.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
A képzőművészet-terápia
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Országos tanácsadási konferencia
Módszertani alapismeretek
SZOCIÁLIS MUNKA MÓDSZEREK Pszichoterápiás módszerek
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Előadás másolata:

Pszichológiai módszerek a szenvedélybetegek kezelésében Dr. Szabó József, PhD egyetemi adjunktus Pécsi Tudományegyetem Egészségtudományi Kar Somogybükkösd, 2015 augusztus 3. Somogybükkösd, 2015. augusztus 3.

Az addikciók értelmezési keretei, kezelési modellek Morális modell Tanulási modell Betegségmodell Önmedikalizációs modell Szociális modell

Társuló pszichés problémák A hangulati élet betegségei Szorongásos betegségek Pszichózisok A kognitív funkciók zavarai Személyiségváltozás

A pszichoterápia Pszichés vagy pszichoszomatikus tünetek vagy magatartászavarok kezelése pszichológiai eszközökkel, tudományosan megalapozott módszerekkel, több ülésben, egyéni vagy csoportos formában, speciális pszichoterápiás képzettségű szakember által. Az emberi kommunikáción keresztül valósul meg.

Viktor E. Frankl Alapkérdése: Hogyan ragadható meg az ember egységessége azzal a feltétellel, hogy élete értelemre irányul, és erre az értelemre szüksége van?

Logoterápia A logoterápia azon a felismerésen alapul, hogy az emberi élet minden körülmények között magában foglalja annak a lehetőségét, hogy értelmet valósítson meg

Mindfulness

Mindfullness Elménk szinte folyamatosan elkóborol a valóságból, a jelenből, es a múltba vagy a jövőbe (tervek, feladatok), illetve saját maga teremtette képzetekbe (vágyak, álmodozások) menekül. Tele lenni sajat problémáinkkal, emlékeinkkel,terveinkkel, feladatainkkal, gondjainkkal = elveszítjük kapcsolatunkat a jelennel.

Mindfullness Életunk csak a jelen pillanatban zajlik. Ha csak a múlttal vagy a jövővel vagyunk elfoglalva, és emiatt elmulasztjuk a jelen pillanatait, akkor tulajdonképpen saját életünk apró kis darabkáit vesztegetjük el. Pedig ez az egyedül rendelkezésre álló idő, csak a jelenben tudunk élni, érezni, szeretni, fejlődni és növekedni.

Sajátos hozzáállás Ítelkezés-mentesség Türelem Bizalom Nem-erőltetés Elfogadás Elengedés

Mindfulness Az aktuális élményekkel kapcsolatos tudatosság elfogadó módon, ami csökkenti az elkerülést, megnöveli a feszültségtűrő képességet és emocionális tudatossághoz vezet. Kulcsfogalmak: MEGFIGYELÉS LEÍRÁS RÉSZVÉTEL

Mindfulness Eredendően meditációs technika, amit a pozitív pszichológia beemelt a repertoárjába a buddhizmusból. A tudatos jelenlét együtt jár az optimizmussal kiegyensúlyozott emocionalitással és a pszichés jólléttel.

EMDR Francine Shapiro traumafeldolgozó módszere

EMDR Az Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR) – vagyis szemmozgásokkal történő deszenzitizálás és újrafeldolgozás – egy olyan terápiás eljárás, melyet traumatikus élmények következtében kialakult maradandó problémák kezelésére dolgoztak ki. Az EMDR segíti a traumatikus emlékek feldolgozását, ezáltal a pszichés panaszok erősen lecsökkennek vagy teljesen meg is szűnnek.

EMDR

Köszönöm a figyelmet. jozsef.szabo@etk.pte.hu