Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Advertisements

Projekt általános bemutatása
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
különböző megjelenési formái és alkalmazási területei
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
általános vezérigazgató-helyettes
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Baranya Megyei Önkormányzat
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP)
Beszámoló a szakaszolással érintett KÖZOP projektekről és ezek hatásáról a következő közlekedésfejlesztési programra Horváth Beatrix főosztályvezető-helyettes.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Legyen fókuszban az utas! Városi és elővárosi közösségi közlekedésfejlesztés értékelése Zábrádi Zsolt Terra Studio Kft
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
Budapest turisztikai marketingje
Magyarország hídjai szerző: Zs. Baja Türr István híd.
Galovicz Mihály, IH vezető
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Gazdaságfejlesztési politika – II. NFT ( ) Eszes Gábor GKM Miniszteri Kabinet Nyíregyháza, december 14.
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Magyar Államvasutak Rt.
Kormányszóvivői tájékoztató. Az EU strukturális alapok és a Kohéziós Alap évi felhasználásáról Dr. Baráth Etele EU ügyekért felelős tárca nélküli.
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei 1.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Közlekedésfejlesztés a as uniós finanszírozási ciklusban
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
Szabályozási Főosztály
11 Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei Ötlettől a sikerig! A Regionális.
Tájékoztató a as időszak pályázati lehetőségeiről Dr
A Közlekedés Operatív Program fejlesztései és az as közlekedésfejlesztési program indulása Lepsény, Május 6.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
7. Bajai Gabona Partnerség Baja, Június 04.
Debrecen, Magyarország
Közlekedéstudományi Egyesület A Magyar Közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék Február 27. A vasúti közlekedés szabályozásának súlypontjai és.
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Közlekedéstudományi Konferencia Győr március
MÁV ZRT. ÁLLOMÁSFEJLESZTÉSI ÉS INTEGRÁLT ÜGYFÉLSZOLGÁLAT FEJLESZTÉSI PROGRAM 25 HELYSZÍNEN PROJEKT KÖZOP CZIRJÁK SÁNDOR PROJEKTVEZETŐ.
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben Előadó: Dávid Ilona, a GYSEV elnök-
A határmenti programok aktuális állása
Magyar Civinet 4. Szakmai nap
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
XII. Küldöttgyűlés Budapest május 13..
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
2017. július 5..
TramTRAIn projekt Tervezés – jogi feladatok
Új megoldások a közösségi közlekedésben
SUMP - kérdés Magyarországon
Előadás másolata:

Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium Fenntartható városi mobilitás tervezés helyzete és lehetőségei Magyarországon Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium Budapest, 2015. június 3. Szentendre

Uniós támogatás (Mrd Ft) Nemzeti önrész (Mrd Ft) IKOP ÉFK finanszírozási keretek Az Európai Bizottság 2015. február 12-én hagyta jóvá az IKOP-ot annak 3. fejezetében szereplő pénzügyi előirányzattal A táblázatban szereplő összegek 310,1 Ft/€, 15%-os nemzeti önrésszel, és 6%-os eredményességi tartalékkal értendőek Alap Uniós támogatás (Mrd Ft) Nemzeti önrész (Mrd Ft) Összesen (Mrd Ft) 1.                   Nemzetközi (TEN-T) közúti elérhetőség javítása KA 267,7 47,2 314,9 2.                   Nemzetközi (TEN-T) vasúti és vízi úti elérhetőség javítása 390,4 68,9 459,3 3. Fenntartható városi közlekedés fejlesztése, elővárosi vasúti elérhetőség javítása prioritástengely 179,4 31,7 211,1 ERFA 101,6 17,9 119,5 4. TEN-T hálózat közúti elérhetőségének javítása 94,1 16,6 110,7 összesen 1033,2 182,3 1215,5 A Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégiára és annak 1696/2014 (XI.26) Korm.hat.-tal elfogadott indikatív projektlistáin alapul. Figyelembe veszi a projektekkel kapcsolatban később hozott döntéseket is: A más forrásból finanszírozni tervezett projekteket (pl. 3-as metró járműfelújítás ~ 1654/2014 (XI.17) Korm.hat., M44, M85, 23-25-ös, 102-es, 471-es főutak ~ 1010/2015. (I.20.) Korm.hat.,) A szakaszolt projekteket érintőeket (pl. 1705/2014 (XII.3.) Korm.hat) Egyebeket (pl. M4 ~ 1213/2015 (IV.15) Korm.hat.) Az IKOP ÉFK kialakításánál figyelembe vett további szempontok: A Nemzetgazdasági Minisztérium kérése alapján az egyes prioritási tengelyekben a pénzügyi előirányzat 100%-ig lehet projekteket tervezni A 272/2014 (XI.5.) Korm.rendelet szerint külön előkészítési projekt nincs Az egyes előírások miatti földrajzi korlátozásokat (pl. ERFA a Közép-Magyarország Régión (KMR) kívüli, a 3. prioritás KA kerete csak a KMR-es fejlesztésekre használható) Előnyt élveztek a szakaszolt és a gyorsan indítható projektek

Releváns kérdések – formálódó válaszok SUMP készítés szükségessége SUMP tematikája és elvárt mélysége – hitelesítő szerv Tervkészítés korai fázisában bevonható szervezetek, szereplők A projekt mely fázisában kell a SUMP-nak rendelkezésre állnia SUMP készítés időigénye – IKOP forrásokért folyó verseny ellentmondásai feloldhatóak-e SUMP készítés finanszírozása Egyéb információk

Elővárosi állomások, megállóhelyek Budapest Keleti és Nyugati pu. 3-as metró infrastruktúra korszerűsítése Keleti-Újpalota, Külső Bécsi úti villamos Kelenföldi IMCS, 1-es villamos Etele térig Mezőzombor-Sátor-aljaújhely MÁV híd-rekonstrukció I. ütem, INKA, közl.bizt. II, alállomások Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér kötöttpályás kapcsolata MÁV 200 és 300 férőhelyes motorvonatok Miskolc-Nyíregyháza Hatvan-Miskolc Hungária krt-Rákos-palota-Veresegyház-Vác Debrecen-Nyíradony-Mátészalka GYSEV motor-vonatok Rákosrendező-Esztergom Nagyút-Mezőkeresztes-Mezőnyárád Debrecen IMCS Sopron-Szombat-hely-Szentgotthárd ETCS2 Rákos-Hatvan Biatorbágy-Tata, Kelenföld-Hegyes-halom ETCS2 Püspökladány-Debrecen, Szajoltól ETCS2 Debrecen-Nyírábrány Keleti-Kőbánya-felső Szombathely-Kőszeg Szombathely állomás Székesfehérvár-Veszprém, Bobától ETCS2 Székesfehér-vár állomás Déli Duna híd Püspökladány-Bihar-keresztes Szolnok állomás Lepsény-Szántód-Kőröshegy Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs KÖKI-Lajos-mizse-Kecskemét Gyoma-Békéscsaba bizt.ber, Békéscsaba állomás, Ferencváros-Lökősháza ETCS2 Zalaszentiván-Nagy-kanizsa Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy Pusztaszabolcs-Dombóvár Szeged-Békéscsaba-Gyula Békéscsba-Lőkösháza Szeged-Hódmezővásárhely tram-train Dombóvár-Kaposvár-Gyékényes Szeged-Makó, Tisza híd GSM-R II. ütem Integrált utas-tájékoztatás, jegyértékesítés és forgalomirányítás Megyei jogú városok intermodális átszállókapcsolatai; P+R parkolók Budapest villamos és trolibusz I. ütem Forrás: 1696/2014 (XI.26.) Kormányhatározat alapján (5,0 mrd Ft alatti szakaszolt projektek nélkül)

Köszönöm a figyelmet! Kovács-Nagy Rita rita.kovacs-nagy@nfm.gov.hu