A vízgyűjtő-gazdálkodási terv értelmezése és alkalmazása a napi gyakorlatban 2016-2021 MAGYAR HIDROLÓGIAI TÁRSASÁG XXXIII. ORSZÁGOS VÁNDORGYŰLÉS VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Vízbázisvédelem EU VKI mennyiség Simonffy Zoltán
Advertisements

Az ökológiai állapotértékeléshez szükséges monitoring rendszer felülvizsgálata - Komárom-Esztergom megye - Vásárhelyiné Tóth Ildikó Nemzeti Környezetügyi.
A környezetszennyezés forrásai
Dél-Alföldi régió Ivóvízminőség-javító Program Mórahalom, július 02.
ORSZÁGOS VÍZGAZDÁLKODÁSI TANÁCS 3. ülése
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
A területi vízgazdálkodási tervek készítéséhez (vizeink minősítése érdekében) végzett laboratóriumi mérésekből levonható következtetések Krímer Tibor.
A felelős műszaki vezetőkre vonatkozó szabályok változása A munkavédelem időszerű kérdései a bányászatban és a gáziparban konferencia Visegrád november.
HASZNÁLT HÉVIZEK FELSZÍNI BEFOGADÓBA TÖRTÉNŐ BEVEZETHETŐSÉGE,
Felszíni és felszín alatti víz monitoring
Felszíni vizek minősége
„Geotermia a XXI. században” Kistelek február 26. Geotermia hasznosítás a bányatörvény módosításának tükrében Szabados Gábor elnök Magyar Bányászati.
Hidrológiai monitoringrendszerek
Állam munkavédelmi feladatai
Mosonmagyaróvár november 25.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Környezeti elemek védelme III. Vízvédelem
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
Talajvédelem jogszabályi háttere Törvények, rendeletek, szabványok
Korábbi demográfiai jellemzők Várható élettartam
Környezeti monitoring Feladat: Vízminőségi adatsor elemzése, terhelés (anyagáram) számítása Beadás: szorgalmi időszak vége (dec. 11.), KD: dec. 21.
Felszín alatti vizek minősítése
TELEPÜLÉSI VÍZGAZDÁLKODÁS ÉS VÍZMINŐSÉGVÉDELEM (BMEEOVK AKM2)
Felszíni víz monitoring
Az Európai Duna Régió Stratégia a környezet- és természetvédelem szempontjából Dr. Rácz András környezet- és természetvédelemért felelős helyettes államtitkár.
A felszíni vizek védelmének új szabályozása Botond György vezető főtanácsos Környezetvédelmi Minisztérium Környezeti Elemek Védelmének Főosztálya.
Beruházásokhoz kapcsolódó Környezetvédelmi tervezés és engedélyeztetés
Miskolc, március 20. Az Európai Unió Víz Keretirányelvének végrehajtását szolgáló KEOP A sz. Vízgyűjtő- gazdálkodási tervezési projekt bemutatása.
Natura 2000 területek fenntartási tervei
AZ ÁNTSZ HATÓSÁGI FELADATMEGOSZTÁSÁNAK ÉS MŰKÖDÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI
Vízminősítés és terhelés számítás feladat
A vízgyűjtő-gazdálkodási tervezés, Balaton részvízgyűjtő A vízgyűjtő-gazdálkodási tervezésről általában dr. Tombácz Endre ÖKO ZRt.
"Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa. Az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával." „Célkeresztben.
Szabályozási módszerek Bándi Gyula. A módszertanok rendje Szektorális vagy integrált  az aktuális jogszabály  A jog és állam A környezethasználat beavatkozásaelfogadható.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A víz hiánya és többlete, mint potenciális veszélyforrás Nemzetközi tudományos-szakmai konferencia Nemzetközi tudományos-szakmai konferencia
Társadalom bevonás stratégia és módszertan Ereifej Laurice vizes élőhelyek programvezető Siófok, november for a living planet© ÖKO ZRt. vezette.
TÁMOP /1-2F Méréstechnika gyakorlat II/14. évfolyam A környezetterhelés következményei.
MONITORING FELADATOK A 2. VÍZGYŰJTŐ- GAZDÁLKODÁSI TERVBEN ORSZÁGOS FÓRUM A FELSZÍN ALATTI VIZEK MONITORING- VIZSGÁLATÁNAK HELYZETE ÉS JÖVŐJE A FELÜLVIZSGÁLT.
FELSZÍNALATTI VIZEK A 2. VÍZGYŰJTŐ- GAZDÁLKODÁSI TERVBEN ORSZÁGOS FÓRUM A FELSZÍN ALATTI VIZEK KÉMIAI ÁLLAPOTA, MÓDSZERTANI KÉRDÉSEK SZŐCS TEODÓRA Budapest,
„VÍZÁRPOLITIKA A KÖLTSÉGMEGTÉRÜLÉS ÉRVÉNYESÍTÉSÉRE ÉS EGYÉB GAZDASÁGI ÖSZTÖNZŐK A VÍZ KERETIRÁNYELV CÉLJAINAK ELÉRÉSE ÉRDEKÉBEN, GAZDASÁG-SZABÁLYOZÁSI.
MONITORING FELADATOK A 2. VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERVBEN ORSZÁGOS FÓRUM KONZULTÁCIÓS KÉRDÉSEK.
VíZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI ÉS ÁRVÍZKOCKÁZAT-KEZELÉSI TERVEK összehangolása ORSZÁGOS FÓRUM A VGT2 és AZ ÁKKT1 ÖSSZEHANGOLÁSA Simonffy Zoltán.
GAZDASÁGI ELEMZÉS A KÖLTSÉGMEGTÉRÜLÉS ÉRTÉKELÉSÉRE GAZDASÁG- SZABÁLYOZÁSI KONCEPCIÓ TELEPÜLÉSI VÍZGAZDÁLKODÁS ÚJDONSÁGOK A VGT2 INTÉZKEDÉSI PROGRAMJÁBAN.
FELSZÍNALATTI VIZEK A 2. VÍZGYŰJTŐ- GAZDÁLKODÁSI TERVBEN ORSZÁGOS FÓRUM A FELSZÍN ALATTI VIZEK KÉMIAI ÁLLAPOTA, MÓDSZERTANI KÉRDÉSEK SZŐCS TEODÓRA MAGYAR.
A VÍZGYŰJTŐ–GAZDÁLKODÁSI ÉS AZ ÁRVÍZI KOCKÁZAT KEZELÉSI TERVEK ÖSSZEHANGOLÁSA ORSZÁGOS FÓRUM KONZULTÁCIÓS KÉRDÉSEK.
A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATÁNAK ELŐZMÉNYEI A VÍZGYŰJTŐ - GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA SZAKMAI FÓRUM A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV.
JELENTŐS VÍZGAZDÁLKODÁSI PROBLÉMÁK ÉS SZEREPÜK A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA SORÁN A módszertan és a feltárt jelentős vízgazdálkodási problémák.
A MÁSODIK ORSZÁGOS VÍZGYŰJTŐ -GAZDÁLKODÁSI TERV STRATÉGIAI KÖRNYEZETI VIZSGÁLATA ORSZÁGOS FÓRUM VGT2 BEMUTATÁSA Tahy Ágnes.
A TISZA-TÓ VÍZGAZDÁLKODÁSÁNAK JELENE ÉS JÖVŐJE SPECIÁLIS TERÜLETI FÓRUM A TISZA-TÓ KÉMIAI VÍZMINŐSÉGE.
DUNA RÉSZVÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA AZ ORSZÁGOS VÍZÜGYI FŐIGAZGATÓSÁG ÉS AZ ÉSZAK- DUNÁNTÚLI VÍZÜGYI IGAZGATÓSÁG SZAKMAI FÓRUMA FELSZÍNI.
A VKI SZERINTI MENTESSÉGEK ALKALMAZÁSA A VKI 4
A VGT végrehajtása – A felszín alatti vizekkel kapcsolatos lehetséges intézkedések.
A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERVEZÉS IPART, KÖZLEKEDÉST ÉRINTŐ EREDMÉNYEI, AZ INTÉZKEDÉSEK PROGRAMJA ORSZÁGOS FÓRUM VÍZMINŐSÉG-VÉDELMI JOGSZABÁLYOK MÓDOSÍTÁSI.
A VÍZGYŰJTŐ - GAZDÁLKODÁSI TERVEZÉS EREDMÉNYEI, AZ INTÉZKEDÉSEK PROGRAMJA SZAKMAI FÓRUM KEHOP VÍZGAZDÁLKODÁSI PROJEKTJEINEK ÉS A VGT2 VÉGREHAJTÁSÁNAK ÖSSZEHANGOLÁSA.
A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERVEZÉS MEZŐGAZDASÁGGAL, ERDÉSZETTEL, HALGAZDÁLKODÁSSAL KAPCSOLATOS EREDMÉNYEI, AZ INTÉZKEDÉSEK PROGRAMJA - VÍZMINŐSÉG-VÉDELEM,
A TISZA RÉSZVÍZGYŰJTŐ - GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA AZ ORSZÁGOS VÍZÜGYI FŐIGAZGATÓSÁG ÉS A KÖZÉP – TISZA - VIDÉKI VÍZÜGYI IGAZGATÓSÁG KÖZÖS SZAKMAI.
A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA A RÁBA ALSÓ SZAKASZ ÉS A HANSÁG TÉRSÉGÉBEN SPECIÁLIS TERÜLETI FÓRUM Természeti értékek a Rába alsó szakasz.
A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERVEZÉS TERMÉSZETVÉDELMET, VÉDETT TERÜLETEKET ÉRINTŐ EREDMÉNYEI, AZ INTÉZKEDÉSEK PROGRAMJA SZAKMAI FÓRUM A FELSZÍNI VIZEK ÖKOLÓGIAI.
A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA AZ ÉSZAK-DUNÁNTÚLI VÍZÜGYI IGAZGATÓSÁG MŰKÖDÉSI TERÜLETÉN TERÜLETI FÓRUM VÍZTESTEKRE VONATKOZÓ INTÉZKEDÉSEK.
A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERVEZÉS TELEPÜLÉSI VÍZGAZDÁLKODÁSSAL KAPCSOLATOS EREDMÉNYEI, AZ INTÉZKEDÉSEK PROGRAMJA ORSZÁGOS FÓRUM A KOMMUNÁLIS SZENNYVÍZTISZTÍTÁS.
A VÍZGYŰJTŐ - GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA TERÜLETI FÓRUM A 2. VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV Gulyás Zoltán osztályvezető Észak-magyarországi Vízügyi.
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
Környezet és egészség.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
A VÍZGYŰJTŐ - GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA szakmai FÓRUM
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

A vízgyűjtő-gazdálkodási terv értelmezése és alkalmazása a napi gyakorlatban MAGYAR HIDROLÓGIAI TÁRSASÁG XXXIII. ORSZÁGOS VÁNDORGYŰLÉS VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁS S ZEKCIÓ A vízgyűjtő-gazdálkodási terv értelmezése és alkalmazása a napi gyakorlatban Tahy Ágnes

Magyarország Alaptörvénye (2011. április 25.) A természeti erőforrások, különösen a termőföld, az erdők és a vízkészlet… … a nemzet közös örökségét képezik, amelynek védelme, fenntartása és a jövő nemzedékek számára való megőrzése az állam és mindenki kötelessége. XX. cikk szerint Mindenkinek joga van a testi és lelki egészséghez. … Magyarország … az egészséges élelmiszerekhez és az ivóvízhez való hozzáférés biztosításával, a munkavédelem és az egészségügyi ellátás megszervezésével, a sportolás és a rendszeres testedzés támogatásával, valamint a környezet védelmének biztosításával segíti elő.

Az állam kizárólagos tulajdonába tartozik a) a Szent Korona és a hozzá tartozó jelvények, b) az Országház, c) a föld méhének kincsei természetes előfordulási helyükön, d) a felszín alatti vizek, a felszín alatti vizek természetes víztartó képződményei, a folyóvíz és természetes tavak elhagyott medre és a folyóvízben, természetes tavakban újonnan keletkezett sziget, valamint az 1. mellékletben meghatározott folyóvizek, holtágak, mellékágak, természetes tavak és ezek medre, e) az 1. mellékletben meghatározott csatornák, tározók, árvízvédelmi fővédvonalak és egyéb vízi létesítmények, valamint az állami tulajdonban álló vízi közművek A nemzeti vagyonról szóló évi CXCVI. Törvény 4. § (1) víztest

Az ÁLLAM és MINDENKI ÁLLAM JOGSZABÁLY ALKOTÓ Hatóság Vagyonkezelő MINDENKI Lakosság Ipar Mezőgazdaság Szolgáltatás Engedélyes (tulajdonos, üzemeltető) Tervező, szakértő

A VKI és a VGT kapcsolata Víz Keretirányelv A 2000/60/EK Víz Keretirányelv az európai közösségi intézkedések kereteinek meghatározásáról a víz politika területén (VKI) A VKI átültetésre került a hazai jogszabályokba – a napi gyakorlatot közvetlenül befolyásolják a szabályozás változásai A Víz Keretirányelv célja 2015-re (ill re, 2027-re) a vizek jó állapotának elérése, illetve megőrzése „Vízgyűjtő- gazdálkodási Terv” Az ehhez vezető utat (stratégiát) határozza meg a „Vízgyűjtő- gazdálkodási Terv” A VGT2 kormányhatározattal lesz kihirdetve, ezért csak közvetetten befolyásolja a jövőt: VGT2 alapján módosulnak jogszabályok VGT2-ben megállapítások, módszertani és cselekvési iránymutatások (intézkedési program)

Hol? Mi? VGT2 1. fejezet: Víztestek és vízgyűjtők leírása –Térképek –Referencia értékek VGT2 2. fejezet: VKI Védett területek leírása –Térképek –Speciális követelmények VGT2 3. fejezet: Terhelések és hatások –Terhelések számbavétele –Hatásbecslés és módszere VGT2 4. fejezet: Monitoring program –Kijelölt monitoring helyek listája –Program követelmények (elemek és módszerek)

Hol? Mi? VGT2 6. fejezet: Állapotértékelés –Értékelés eredménye –Módszertan VGT2 7. fejezet: Környezeti célkitűzések –Célkitűzés és ütemezés (VKI 4. cikk) –Kivételek (VKI 4.4, 4.5, 4.6, 4.7 cikk) VGT2 8. fejezet: Intézkedési program –Intézkedések, ütemezés, forrás oÁtfogó (nem szerkezeti) intézkedések »Szabályozás módosítása »Gazdasági ösztönzők »Jó gyakorlatok »Monitoring fejlesztése, módosítása…. oMűszaki intézkedések (víztestenként)

JELENTŐS TERHELÉS és HATÁS Terhelés Jelentős: 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet 1. és 2. számú melléklet szerint Fontos: 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet 3. számú melléklet szerint Egyéb jogszabály szerint küszöbértéket meghaladó méretű (pl. veszélyes üzem) Hatás Jelentős: Terhelés önmagában megakadályozza a jó állapotot/potenciált Fontos: Több terhelés együtt megakadályozza a jó állapotot/potenciált Szakértői becslés Modellezés Monitoring kiértékelés

ÁLLAMIÁGAZGATÁSI FELADAT Szabályozás a VGT2-ben kialakított koncepció alapján Terhelések nyomonkövetése (engedélyezés, nyilvántartás, ellenőrzés) Hatások nyomonkövetése érdekében az enegedélyezés során hatásvizsgálat elrendelése (engedélyes, tervezői feladat) és az eredmény ellenőrzése, értékelése megfelelő (szükséges és elégséges) monitoring feladatok ellátása és a vízhasználóknál monitoring elrendelése adatbázis fenntartása beleértve a vízhasználók adatszolgáltatásának kezelését vizek állapotának értékelése, illetve állapotértékelés elrendelése a vízhasználattal érintett környezetre

VGT2 a napi gyakorlatban Módszertani háttéranyagok: hatásbecslés és állapotértékelés A hatás nem mindig azon a víztesten jelentkezik, mint ahol a terhelés történik Állapotértékelés közötti időszakra készül(t) !! Engedélyezés az aktuális állapotra és jövőben várható hatásra történik, ezért a VGT2 6. fejezete alapnak jó, de a hatáselemzés ettől még szükséges (tervezői feladat) Útmutatók: jó gyakorlat útmutató (pl. csapadékvíz-gazdálkodás) és tervezési, eljárási útmutató (pl. terhelhetőségi vizsgálat) Útmutatók célja, hogy a hatóság, a vagyonkezelő, a tervező és az engedélyes azonos nyilvántartásból, egyforma információkkal rendelkezzen és hasonló metodikát alkalmazzon

HATÓSÁGI ELJÁRÁS A jó állapot eléréséhez szükséges hatósági intézkedés VGT2 alapján nem jó állapotú víztesteknél a problémát okozó engedélyek felülvizsgálata alapvető feladat Új fejlesztések esetén a VGT2-ben megadott környezeti célkitűzés meghiúsulási kockázatának vizsgálata Vízhasználónak figyelembe kell vennie, hogy új fejlesztés se okozza a víztestek állapotának romlását (de VKI megengedi kivételek alkalmazását) Tervező, szakértő feladata a víztest csoportra a tesztek megismétlése friss adatokkal (különösen a problémásnak jelzett elem vizsgálata), környezeti szempontból megfelelő megoldás tervezése, szükség szerint hatás mérséklő intézkedés tervezése Hatóság feladata: terv ellenőrzése, döntéshozatal

FAV Állapotértékelés – 6. fejezet JÓ ROSSZ TESZT Sósvíz, vagy egyéb benyomulása TESZT Felszíni víz TESZT Felszín alatti víztől függő élőhely TESZT Ivóvízkivétel védőterület TESZT Általános kémiai vizsgálat TESZT Vízmérleg Kémiai állapot Mennyiségi állapot J J J J J R R R R R J J J J R R R R J R

Víztest ami megjavult VGT1 k.1.2+kt.1.2 DTKH Tatai- és Fényes-források vgy. + ÉDU termálkarszt Gyenge mennyiségi állapot oka: vízmérleg és FAVÖKO – forráshozam (2007 előtt elapadva) Vforg: 95 ezer m 3 /nap Javul: emelkedő vízszint VGT1 Intézkedés: engedélyek felülvizsgálata KörCél: Jó állapot elérése 2027-re KörCél: Jó állapot elérése 2027-re VGT2 k.1.2+kt.1.2 DTKH Tatai- és Fényes-források vgy. + ÉDU termálkarszt Jó mennyiségi állapot oka: vízmérleg és FAVÖKO – források megjelentek Vforg: 185 ezer m 3 /nap Javul: emelkedő vízszint VGT2 Intézkedés: - KörCél: Jó állapot fenntartása

k.1.2 monitoring idősorok VGT1 teszt referencia időszak VGT2 teszt

VGT Célkitűzés elérése várható új engedély kiadása nem kockázatos becsült emelkedés Célkitűzés Becsültnél gyorsabb javulás

Víztest ami leromlott VGT2 k.1.6+kt.1.6 Szabadbattyányi-karsztrögök + termálkarszt Gyenge mennyiségi állapot oka: süllyedés 1 db monitoring kút és modell alapján! Vforg: 1,2 ezer m 3 /nap Romlik: süllyedő vízszint VGT2 Intézkedés: engedélyek felülvizsgálata KörCél: Jó állapot elérése 2027-re KörCél: Jó állapot elérése 2027-re VGT1 k.1.6+kt.1.6 Szabadbattyányi-karsztrögök + termálkarszt Jó mennyiségi állapot oka: 1 db monitoring kút alapján lokális hatásnak értékelve Vforg: 2 ezer m 3 /nap Romlik: süllyedő vízszint VGT1 Intézkedés: engedélyek felülvizsgálata KörCél: Jó állapot fenntartása KörCél: Jó állapot fenntartása

k.1.6 monitoring idősor referencia időszak VGT1 teszt Ha süllyedés >10 cm/év akkor gyenge ≈20 cm/év ≈80 cm/év ≈90 cm/év VGT2 teszt

Aquifer Kft. (2011): Hatásvizsgálat, modellezés mért időszak Becsült időszak Ha süllyedés >10 cm/év akkor gyenge Modellel számított vízszintváltozás Seregélyes térségében 4 változatra Tervező: vizsgált, bemutatott, javasolt Hatóság: értékelt, döntött VGT2 feladat: ellenőrzés, felülvizsgálat

És még a VKI 4.7 cikkely is alkalmazható… a FAV vízszintjét változtató tevékenység (illetve FEV hidromorfológiai beavatkozás), amely állapotromlást okozhat  –Vizsgálni kell jelentős-e a hatás (jelentős: környezeti célkitűzések elérése, illetve megtartása meghiúsul, állapot romlik) VKI 4.7 cikkely szerinti mentesség –közérdekű-e –társadalmilag, illetve gazdaságilag előnyös-e –káros környezeti hatások csökkentésére mindent megtettek-e, nincs jobb megoldás 100/2014. (III. 25.) Korm. rendelet a VKI környezeti célkitűzéseinek teljes körű átültetésével összefüggésben egyes kormányrendeletek módosításáról (hatályos tól)100/2014. (III. 25.) Korm. rendelet a VKI környezeti célkitűzéseinek teljes körű átültetésével összefüggésben egyes kormányrendeletek módosításáról (hatályos tól)

FELSZÍNI VÍZ TERHELHETŐSÉGI VIZSGÁLAT Befogadó felszíni víz adatai - víztest típusa (1. fejezet) Típusara vonatkozó vízminőségi határértékek (1. fejezet) Jelenlegi terhelések (3. fejezet) Jelenlegi hatások értékelése (3. fejezet) Befogadó állapota VGT2-ben elemcsoportonként (6. fejezet: terhelés típusától függően megfelelő elemek figyelembe vétele) Befogadó vízminőségi adatai a beruházás megvalósulása előtt, befogadó háttér koncentrációja Leggyakrabban előforduló vízhozam (és Q aug80 a kisvizes időszak jellemzésére) Új terhelés mennyiségi és minőségi adatai Új terhelés hatásbecslése (elkeveredés számítás, modellezés…) Befogadó becsült minősége a beruházás megvalósítása után – víztest várható állapota Ha nem jó, leromlik a becsült állapot akkor vagy más megoldást kell keresni, vagy a meglévő engedélyeket kell felülvizsgálni attól függően hol hatékonyabb a beavatkozás

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!