Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
kiemelt projekt bemutatkozása
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
EU-s források ökoiskolák számára Takács Eszter Könczey Réka Budapest, június 6. Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A beiskolázás előkészítése
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Nemzetközi ökoiskolai helyzetkép Varga Attila
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet térségi tevékenysége Budapest, november 30. Hálózatépítés - kapacitásbővítés – OFI-Pontok /távmunka/
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Varga Attila A fenntarthatóságra nevelés új kihívásai.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az új ökoiskola kritériumrendszer Varga Attila
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A Nemzeti Pályaorientációs Tanács (NPT) és a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok (RFKB) együttműködése TÁJÉKOZTATÓ ANYAG az RFKB pályaorientációs.
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Az ökoiskola a jövő iskolája Iskolafejlesztési forgatókönyvek (OECD): a status quo megőrzése – Bürokratikus modell – Piaci modell Iskolátlanítás – Válság – a rendszer elolvadása – Hálózat Újfajta iskoláztatás – az egyik útja az ökoiskola – Tanuló szervezet – Társadalmi központ

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Nemzetközi kötelezettségek ENSZ Fenntarthatóságra nevelés évtized UNECE – Stratégia az évtized céljainak megvalósítására EU Fenntartható Fejlődés Stratégia EU ajánlások a kulcskompetenciákról (két szó szerinti utalás a fenntarthatóságra) EU fejlesztési pénzek: horizontális prioritás a fenntartható fejlődés

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ EURÓPAI UNIÓ TANÁCSA következtetései a fenntartható fejlődést szolgáló oktatásról november 19 (2010/C 327/05) Az Európai Unió Tanácsa felkéri a Tagállamokat, hogy tevékenyen támogassák a fenntartható fejlődést szolgáló oktatással kapcsolatban az "egész iskolás" megközelítést, többek között a forrásaikat fenntartható módon használó intézmények előtt álló akadályok megszüntetése révén.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Hazai kötelezettségek NAT a környezeti nevelés kiemelt fejlesztési terület EU fejleszt é si p é nzek horizontális prioritás a fenntartható fejlődés, TÁMOP: ökoiskolák száma - fenntarthatósággal kapcsolatos indikátor

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Az ökoiskola hálózat fejlődése számokban  2000 piótaprojekt 40 iskolával  iskola nyeri el hivatalosan az ökoiskola címet  iskola rendelkezik ökoiskola címmel 6

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Az ökoiskola hálózat fejlődése számokban

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

Mire jó a hálózati tagság? Szakmai kapcsolatok Emberi kapcsolatok Gyakorlati ötletek Együttműködési lehetőségek

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Ökoiskolák számára is hasznos pályázatok EU-s pályázatok – TIOP – TÁMOP – KEOP – ROP Csak ökoiskoláknak szóló pályázatok: – Zöld tanóra – Papírékszerek – Helyi akciók

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Hírlevél Segédanyagok Háttéranyagok Publikációk

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Nemzetközi lehetőségek EU - Élethosszig tartó tanulás programja -Iskolai együttműködések -E-twinning -Comenius iskolai együttműködések -Központi programok Carbon Detectives – Széndioxid Nyomzók U4energy

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet U4energy Általános és középiskolák diákjai és pedagógusai számára: Versenyek: –Energiatakarékossági intézkedések az iskolában, –Kampány az energiatakarékosságról, –Pedagógiai jó gyakorlat

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Szén-dioxid nyomozók lehetőségei regisztráció tanári kérdőív iskolai munka (didaktikus kérdőívek) regisztráció tanári kérdőív iskolai munka didaktikus kérdőívek CD csoport CO 2 kibocsájtás meghatározása jövőkép, akció-terv megvalósítás regisztráció tanári kérdőív iskolai munka didaktikus kérdőívek CD csoport CO 2 kibocsájtás meghatározása jövőkép, akció-terv megvalósítás dokumentáció verseny / pályázat

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Az ökoiskola hálózat tervei Közös projektterv a Zöld Óvoda programmal a Svájci Hozzájárulás keretében Célok A Ökoiskolák és Zöld Óvoda hálózatok kiszélesítése Forrásközpontok kialakítása Országos forrásköpontok Regionális forrásközpontok Natura 2000-es területekkel kapcsolatos pedagógiai munka segítése

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A tervezett forrásközpontok rendszere ( ) Országos koordináció Ökoiskola országos forrásközpont Regionális forrásközpont Regionális forrásközpont. Zöld Óvoda országos forrásközpont Ökoiskola, Zöld Óvoda programhoz csatlakozni szándékozó intézmények

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Országos forrásközpontok Országos hatáskörű szakmai civil szervezet Aktív részvétel az Ökoiskola vagy a Zöld Óvoda program működtetésében Regionális forrásközpontok felkészítése Regionális forrásközpontok támogatása Szakmai anyagok fejlesztése Szakmai rendezvények szervezése

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Regionális forrásközpontok legalább három éve Ökoiskola tudásforrás funkció más intézmények felé Ökoiskola címre pályázni szándékozó iskolák felkészítése, regionális és helyi szakmai rendezvények szervezése mentorálás, tanácsadás.

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Köszönöm figyelmüket! Varga Attila