Avagy hasonlóságelemzés a környezeti nevelésben „Magolás helyett” - erdei tanóra más szemmel - avagy hasonlóságelemzés a környezeti nevelésben Pitlik László,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ITE az innovatív Tudás Egyeteme az Innováció Innovációja Innovatív kérdések és válaszok a fenntartható gazdasági, társadalmi, környezeti-ökológiai, kulturális.
Advertisements

Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
ECDL vizsgák lehetőségei az alapoktatásban. Módszerek és taneszközök Módszer: Az az eszközrendszer, mely a kitűzött célok eléréséhez vezet. (Segít a cél.
„Ezt egy életen át kell játszani”
OSIRIS avagy egy kézzel fogható határvonal, mely mentén a „mennyiség” végre átcsaphat „minőségbe”… FVM (69855/2004) kutatóintézetek Online Szaktanácsadási.
Könyvtárhasználati verseny
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Online hasonlóságelemzések: Inkonzisztenciák feltárása különböző földérték- kategóriák kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: my-X.hu Hírlevél) 2007.
"SZELLEMI TÕKE, MINT VERSENYELÕNY" avagy a tudásmenedzsment szerepe a versenyképességben Révkomárom -
Döntés-előkészítő változatelemzések egy jogosultság kezelő alkalmazás Identity Management rendszerré alakítása kapcsán Készítette: Papp Zsuzsanna Belső.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok árfolyamok előrejelzésekor ad hoc kérdések és inputok alapján Pitlik László, SZIE.
My-X Hírlevél: február A tartalomból: MOHOTOP: üzem-összehasonlítás magyar és német tesztüzemi (ill. naturális) adatok alapján KBSZ: (köz)beszerzési.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok (kukorica) hozamfüggvények levezetése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás:
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Totó-automata?! Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) október INNOCSEKK.
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok elítéltek képzésének engedélyezése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu.
Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) augusztus
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 24. Készítette: Batár Ádám.
Hasonlóságelemzés COCO használatával
Bázisérték, monitoring avagy szemléletváltás a vidékfejlesztési döntések előkészítésében Pitlik László, Horváth Henrietta, SZIE Gödöllő 9. MY-X szeminárium:
My-X Hírlevél: március A tartalomból: SCORE vs. FRAMINGHAM: Egyedi „biometriai” elemzések rendszerszintű kockázata Médiatorta a meteorológiai előrejelzések.
Online kommunikáció nappalos és levelezős tananyagok BA KMT II. Pitlik László, SZIE, GTK Gödöllő 2008 ősz INNOCSEKK 156/2006, ill. INNOCSEKK 438/2006.
A számvitelszervezés újszerű informatikai aspektusai
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Az érdekvédelem és az emberi erőforrásokkal való gazdálkodás matematikája, avagy ez mind-mind hasonlóságelemzés!
Konzulens: Dr. Pitlik László
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Rendészeti vezető-kiválasztás
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Tömeggyarapodás hasonlóságelemzése Melyik tápanyag összeállítás lenne a legmegfelelőbb sertések számára, minél nagyobb tömeggyarapodás elérése céljából.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
ONK 2011 Békési Kálmán Budapest november 3-5. A prezentált eredmények alapja a TÁMOP kutatási projekt. A projekt az Oktatáskutató és.
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
A program a bemeneti adatok alapján ( mint pl. az Excel Solver ) nem adja meg közvetlenül a végeredményt, hanem a megfelelő generálóelemek kiválasztásával.
Szent István Egyetem Gazdaság-és Társadalomtudományi Kar Az EU- tagság és a gazdaság fellendülése közötti téves kapcsolat vizsgálata.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Dr. Schiffer Csilla. „reflektív tanításon olyan, a pedagógiai tevékenységet folyamatosan és tudatosan elemző gondolkodást és gyakorlatot értünk, mely.
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Reflektív gondolkodás
Földmegfigyelés és objektivitás Pitlik László, SZIE Gödöllő GTK TKI ITT Budapest,
Innovációs menedzserképzés (30 órás verzió) Pitlik László SZIE Gödöllő / INNOREG-KMRIÜ
Az Anthropolis Egyesület
… gamifi ion … az © ń. GPS, avagy hasonlóságelemzés ill. solver-alapú matematika-oktatás Pitlik László, egyetemi docens SZIE GTK TTI KFI/My-X.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Érdemes – e Magyarországra hozni egy nemzetközi rendezvényt
SZIE GTK TTI KFI-csoport
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
SZFP II Kompetenciamérés
 Generációk együttműködése az oktatásban, avagy a generációk együttműködésére/együttmozgására utaló jelek tetten érése a Google Trends adatbázisa alapján.
Milyen kulturális tényezők lehetnek hatással az USA tagállamainak mozgástudatosságára? I. rész – szimuláció / Békéscsaba (II. rész – hatásmechanizmusok.
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
Innovatív oktatás, avagy hasonlóságelemzés a mindennapokban
Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban
Játékosított keretrendszerben történő tanulásból nyert log-adatokra alapozó profilírozás Pitlik Mátyás, Pitlik László (sen) és Pitlik László (jun) ELTE/IK,
(SZIE MY-X, ELTE TTK, ELTE IK, BME GPK)
Műszaki- és Reáltudományi Tematikus Konferencia 2016/17
TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
Előadás másolata:

avagy hasonlóságelemzés a környezeti nevelésben „Magolás helyett” - erdei tanóra más szemmel - avagy hasonlóságelemzés a környezeti nevelésben Pitlik László, RIIRCORE november 19. – TV-felvétel

INNOCSEKK 156/2006 Magolás helyett: problémamegoldás Jelenlegi általános iskolai helyzet: Strukturálatlan tényadatok magoltatása Adatbázis-hozzáférés esetlegessége Javasolt országos stratégia: Tényadatok strukturált tárolása/lekérdezése online Problémamegoldás előtérbe helyezése Erdei tanórák értékelése (motivációk felismerése): Érdekességek kiemelése (pl. a leg-ek felismertetése) Személyes elkötelezettség húzóereje Lokális kötődés erősítése Személyes élmény szerepe

Helyzetértékelés 2009.VI. – MIAÚ: Innovatív oktatás lehetőségei ill IV. – RIIRCORE-projekt: Tudatosság, fenntarthatóság, avagy a gondolkodás innovációja ( free/career/riircore.doc) free/career/riircore.doc 2010.VII. – RIIRCORE-projekt: Csuszka Füzetek hatásának értékelési elvei, didaktikai módosítások lehetőségei ( Folyamatosan: javaslatok az egyetemi oktatás/kutatás innovatív jellegének megújítására pl. ill. ill Helyzetértékelés: lassú víz partot mos…

INNOCSEKK 156/2006 Potenciális esettanulmányok Ökológiai túrák szervezése: mennyi szúnyog várható adott ökológiai környezetben (ahol nincs adatunk), ha más környezetek szúnyogszáma és az ezt befolyásoló tényezők adatai ismertek... mennyi (fertőzött) kullancs várható adott ökológiai környezetben (ahol nincs adatunk), ha más környezetek kullancsszáma és az ezt befolyásoló tényezők adatai ismertek... mennyi eső várható a túra idejére, ha más időjárási előzmények után ennyi-annyi eső volt... mához képest hány nap múlva lesz a tiszavirág-rajzás, ha korábban adott helyzet után valamennyi nap telt el...

INNOCSEKK 156/2006 Esettanulmány Döntési helyzet Kullancs-vizsgálatok alapján Adott időszakban és helyszínen várható kullancs- létszám becslése Kockázatminimalizálás érdekében Adatforrások GIS-adatbázisok (hidrológia, geológia, meteorológia, ökológia, stb.) inkl. tematikus térképek a kullancs-populációkról

INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzés Lépések Rangsorszám-mátrix Célfüggvény-képzés Solver-futtatás Tesztelés IT-tudás Kimutatás-varázslás (pivot, OLAP) Sorszám() Fkeres() Solver, vagy online elemző motor (pl.

INNOCSEKK 156/2006 Rangsorszám-mátrix

INNOCSEKK 156/2006 Célfüggvény és Solver

INNOCSEKK 156/2006 A szimulátor végeredményei

INNOCSEKK 156/2006 Értelmezések Gyérítő hatás (középre rendezett, negatív lépcsőérték) eltérő szinten jelentkezik minden attribútum esetén Az egyes befolyásoló tényezők hatása eltérő mértékű: A „genetikai potenciál”, vagyis a maximális kullancsszám ideális feltételek mellett az első lépcsőszintek összege …

INNOCSEKK 156/2006 Tesztelés

INNOCSEKK 156/2006 Tesztelés

INNOCSEKK 156/2006 Tesztelés

INNOCSEKK 156/2006 A döntés Tehát a 3. helyszínre illik szervezni a túrát. Noha például a tényezők rangsorszintű előnyösségei itt valószínűsítették átlagosan a legmagasabb kullancsveszélyt. Szerencsére nem kell a „Kód neve Merkúr” című film autista főszereplőjéhez hasonlóan meglátni tudni a tételes összefüggésrendszert Elég alkalmazni tudni minimális számítástechnikai ismereteket, (fel)ismerni az egymáshoz illő fogalmakat, helyesen strukturálni a tényeket, megfelelően értelmezni a számszerű eredményeket…

INNOCSEKK 156/2006 Konklúziók A fogalmakkal (jelenségekkel, mérési eljárásokkal) szembesülő diákoktól elvárható, hogy Összefüggésekben lássák környezetüket Az önellenőrzés lehetőségeit felismerjék A tudást mérjék és egymással versengően fejlesszék A tudást algoritmizálni legyenek képesek

INNOCSEKK 156/2006 Jövőkép Egyre több témakörben és helyszínen Egyre több ember, aki önmaga számára a jelzett kompetenciák megfelelő kombinációját már elsajátította, Egyre több közhasznú adatbázis használva Egyre többször alkalmazza majd ezen módszertani elveket Egyre több gazdasági és személyes sikert elérve ezáltal VAGYIS Egyre tudatosabban élve, Egyre fenntarthatóbban közelítve a döntéshozatalhoz, a felelősséghez, a minőséghez…