Minőségirányítás 1. Dr. Dénes Levente 2012.02.09..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Logisztika alapvetések.
Advertisements

MINŐSÉGMENEDZSMENT 11. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Minőségbiztosítási ismeretek
Általános áruismeret A minőség
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Polónyi István Minőségmenedzsment 1..
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Árpolitika a turizmusban
Minőségköltségek.
Majó Zoltán, egyetemi adjunktus SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézete Minőségbiztosítás és PR „Vajon befér-e egy elefánt a hűtőbe?”
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
Negyedik előadás Március 11
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment.
Minőségmenedzsment 4.előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Minőségirányítás a felsőoktatásban
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
MINŐSÉGMENEDZSMENT Értékteremtő folyamatok menedzsmentje - IX. előadás
HACCP az élelmiszer-higiéniában
BEVEZETÉS Szellőné Fábián Mária.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Minőségmenedzsment és a biztonság
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A kurzus szerepe és célja A minőségbiztosítás általános alapelveire történő folyamatos hivatkozással áttekinti a szoftverminőség.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A minőség céljai #1  A minőség szabványos megfogalmazása (ISO 9000:2000): A minőség annak a mértéke, hogy mennyire.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Szoftverminőség biztosítása célok, dokumentációk, a minőség költségei Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009.
NATO minőségbiztosítási követelmények a tervezésre, fejlesztésre és gyártásra Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Csomagolás,
A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Kérdések a második zh-hoz
Minőségköltségek. Minőségköltségek felmerülhetnek a tervezés, gyártás, értékesítés és felhasználás során a termék megfelelőségének elérése érdekében,
Temelésmenedzsment Production Management VI. előadás Minőségbiztosítás.
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
III. A termelés és értékesítés alakulásának elemzése
2. hét: a minőségmenedzsment rendszerek
BEVEZETÉS Szellőné Fábián Mária. A minőség fogalma, értelmezése 1. Az értelmező kéziszótár szerint a minőség filozófiai értelemben a dolgok lényegét je-
Informatikai projektmenedzsment Oktató: Dr. Rutkovszky Edéné Tantárgykód: I3782 Előfeltétel: I2401 (Rendszerszervezés) Kredit: 4 Számonkérés: kollokvium.
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Az ISO 9001 szabvány szerepe a felszámolói tevékenységben.
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Bábel tornya.
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Készítette: Májer Dávid
Minőségügyi alapismeretek
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Levegőtisztaság-védelem 1. előadás
Minőségirányítás 2. Dr. Dénes Levente
MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Akkreditált IT terméktanúsítás - a NAT szerepe a tanúsításban
MINŐSÉG BS 4778 "Egy termék vagy szolgáltatás jellemzőinek és sajátosságainak összessége, amelyek együttesen egy adott szükséglet kielégítésére képesek".
6 szigma.
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
Horváth Sándor Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
Előadás másolata:

Minőségirányítás 1. Dr. Dénes Levente

Vizsga: Faipari Mérnöki BSc. szak: A tárgy félévközi jeggyel zárul Az érdemjegy megállapításánál a gyakorlati feladat 70%-os, a félévközi ZH (Kvíz) eredmények átlaga 30%-os arányban kerül beszámításra A feladat elbírálásának alapja a megoldás tartalmára és kivitelére vonatkozó értékelés %-os arányban Tantárgyi követelmények:

Tantárgyi tematika: Bevezetés, a minőségügy fejlődése Minőség definíciók A minőségügy jelentősége A minőséget befolyásoló tényezők A minőség értelmezésének fejlődése Minőségirányítási rendszerek ISO 9000 TQM EFQM Minőségjellemzők Folyamatok minősége Minőségköltségek

A MINŐSÉGÜGY FEJLŐDÉSE A minőség, a minőségbiztosítás az emberiség történetével egyidős Babiloni birodalom Ószövetség, zsidó vallás: kóser ételek Középkor: céhek, tanúsítás Korszerű minőségügy: második ipari forradalom /Taylor/ szétválik a gyártás és a minőség ellenőrzés USA katonai szabvány → Anglia: ált. szabvány cél: védelem → ISO szabványok

Hammurabi, Babilon királya (1795 – 1750 BC ?) Átveszi a törvényeket Shamas istentől

Építési törvények és körzeti rendeletek „Bábel tornya, amelyet égig érőre terveztek. De Isten összezavarta nyelvüket, és így nem értették egymás beszédét, majd szétszórta őket arról a helyről mindenfelé a földeken és ők feladták a torony és a város építését.”

Építési törvények és körzeti rendeletek

a kóser konyha még abból az időből ered, amikor a zsidók a pusztában vándoroltak és a nagy melegben sokan megbetegedtek az ételtől. Ezért választottak maguk közül egy embert – ő volt a sakter –, aki minden húst átnézett, és eldöntötte, fogyasztható-e. a páros patájúak húsa a kóser konyha szabályai szerint, csak az állat tizenharmadik csigolyájáig fogyasztható, de ha a belső szerveken valami betegségre utaló elváltozást észlel a sakter, a hús már nem kóser. a zsidók nem fogyaszthatnak vért – ezért kell a tojások sárgáját is megvizsgálni. A baromfiak gigáját és nyaki ütőerét például kikóserolt, nagyon éles, előírás szerinti hosszúságú borotvapengével metszik el, egyetlen vágással. Utána fejjel lefelé felakasztják, hogy minden csepp vére elfolyjon, majd szárazon kopasztják – leforrázni nem szabad, nehogy vér maradjon benne. kóser pálinka: a gyümölcs nem lehet hullott vagy vegyszerekkel permetezett, és csak zsidók szedhetik le a fáról. Kóser ételek:

Minőség megközelítései „valami, ami jó…” A minőség aspektusai Termékminőség Folyamatminőség

Néhány korábbi meghatározás Feigenbaum: a termék és szolgáltatás mindazon értékesítési, tervezési, gyártási és karbantartási jellemzőinek teljes összetettsége, amely által a termék, szolgáltatás a használat során kielégíti a vevő elvárásait. Crosby: a minőség az igényeknek való megfelelést és nem az eleganciát jelenti

Néhány korábbi meghatározás W. Edward Deming: - az egyenletesség és megbízhatóság mértéke - a vevő jelen és jövőbeli szükségleteinek kielégítése Genichi Taguchi: a minőség az a veszteség, amelyet a társadalom elszenved a termék elszállításától kezdve

Japán minőségiskolák: a minőség 4 szintje Szabványnak való megfelelés A vevők ismert igényének való megfelelés Megfelelő ár / költség viszony A felhasználók látens, ki nem mondott igénye Juran: „a minőség megfelelés a felhasználó igényeinek” Néhány egyéb meghatározás

Minőség fogalma MSZ EN ISO 9000:1996 A minőség az egység azon jellemzőinek összessége, amelyek befolyásolják a képességét, hogy meghatározott és elvárt igényeket kielégítsen.

Minőség fogalma MSZ EN ISO 9000:2001 A minőség annak mértéke, hogy mennyire teljesíti a saját jellemzők egy csoportja a követelményeket.

MINŐSÉG: egy termék, rendszer vagy folyamat saját jellemzői együttesének azon képessége, hogy kielégítse a vevők és más érdekelt felek követelményeit. Az MSZ EN ISO 9000: alpontja szerint a minőség : = annak mértéke, hogy mennyire teljesíti egy termék vagy szolgáltatás a követelményeket. Követelmény: kinyilvánított, szokás folytán magától értetődő, vagy kötelező igény, elvárás. Hatályos szabvány fogalomhasználata

Vagy egész egyszerűen A minőség az, amikor a vevők És nem a termékek jönnek vissza

A minőségi fogalma TQM definíció: „A minőség alapvető üzleti stratégia, amely alapján született termékek és szolgáltatások teljességgel kielégítik mind a belső, mind a külső vevőket azáltal, hogy megfelelnek kimondott és kimondatlan elvárásaiknak.”