A SZECESSZIÓ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Iparművészeti Múzeum A főváros egyik legszebb látnivalója a Lechner Ödön és Pártos Gyula tervezte, Zsolnay kerámiával fedett szecessziós palota. Gyűjteménye.
Advertisements

Amit láthattunk Budapesten és amit nem /2013/
Premodern és nemzeti stílustörekvések
Gustave Courbet: A mindenre elszánt/kiábrándult ember
Magánépítészet Villák és bérházak
Courbet: Kőtörők
Szecesszió a mindennapokban
ESZTÉTIKAI VISZONYOK – Az esztétikai tárgy
II. Szimbolizmus - A görög szümbolon: „ismertetőjegy” szóból
Meteórák - Görögország Trevi –kút Róma Lépcső Vatikán.
BUDA MÁTYÁS idejében. (A Schedel-féle krónika képe után.)
Magyarországi Barangolások A Budai Várnegyedben
A szecesszió látnoka: Alfons Mucha 1860-ban született egy morva kisváros szegény családjában, s miután nem jutott be a prágai képzőművészeti akadémiára,
Moszkva - Москва -.
T.
Modernizmus és várostervezés
GLASGOW SKÓCIA ADATOK, ADOTTSÁGOK.
összeállította: Fekete J. Csaba okl.építészmérnök
Az angolszász vonulat – és más alkotók és feladatok
Giuseppe de Finetti: Casa della Meridiana. Milano,
HISTORIZMUS, EKLEKTIKA – XIX. sz. 2. felének építészete
Középületek.
Medgyaszay István: Budaörsi úti városi bérház, 1925.
Historizmus.
Városrendezés.
A 19. század második fele. Historizmus, akadémizmus, impresszionizmus
A SZÁZADFORDULÓ (POSZTIMPRESSZIONIZMUS, SZECESSZIÓ, SZIMBOLIZMUS)
Van Gogh. (Japán fametszet nyomán)
FESTŐI BUDAPEST.
Mit láthatott Lautrec? -A századforduló Párizsában-
III. Szecesszió - A latin secessio: „kivonulás” szóból
Szecesszió.
T.
A SZECESSZIÓ.
Művészetterápia vizsga anyaga. II. évfolyam őszi szemeszter
Művészettörténet zenészeknek Irányzatok a XIX
Taxi arculatok Európai nagyvárosok. Szabályozás LONDON Guidelines for Advertising on licensed London Taxis and Signs on licensed London Private Hire Vehicles.
Posztimpresszionizmus
Medgyaszay István: Budaörsi úti városi bérház, 1925.
Alfons Mucha A csehországi Ivančicében született polgár szülők gyermekeként ben Bécsbe költözött, és ott színpadi díszleteket készített.
A szecesszió művészete
Pascal Adolphe Jean Dagnan Bouver Cigány tábor.
Szecesszió Készítette: Ecseri István.
BME Urbanista építész Msc Környezettervezés 3. feladat Czelnai Zsolt, Perge Márton
A posztimpresszionizmus
A posztimpresszionizmus
BAUHAUS I SZECESSZIÓ DESIGNELMÉLET I KÁDÁR MÁTÉ.
Museé d’Orsay Párizs Panyik Sára.
Ferenc József (1830–1916) Készítette: Till Adél.
Teljes nevén Karl Franz Josef Ludwig Hubert Georg Maria von Habsburg-Lothringen.
SPANYOLORSZÁG -TERCIER SZEKTOR-.
Modernizmus és várostervezés
1 BÚTORTÖRTÉNET Giacomo della Porta: római Il Gesu-templom homlokzata Ez a homlokzat lesz négy évszázadon át minden jezsuita templom modellje.
BÚTORTÖRTÉNET Gresham Palota, Budapest (Quittner Zsigmond és a Vágó-fivérek alkotása)
LÉLEGZET ELÁLLÍTÓ PLAFONOK Nápolyi Metro-állomás, OIaszország.
BÚTORTÖRTÉNET ARTS AND CRAFTS MŰVÉSZET ÉS KÉZMŰVESSÉG.
A forma fogalom használatai A forma mint elrendezés – A pythagoreusoknál alakult ki. – Rend, arány(ok), mérték („a szépség a részek világosan meghatározott.
Antoni Gaudi
Készítette: Bogdán Petra
20. század.
SZECESSZIÓ VICTOR HORTA
SZECESSZIÓ
Urbán Csilla-Designelmélet I.
Az európai nagyvárosok népesedés szerinti típusai
Kolozsvár.
Magyarországi Barangolások A Budai Várnegyedben
Alfons Mucha
Előadás másolata:

A SZECESSZIÓ

Joseph Poelaert: Igazságügyi palota, Brüsszel, 1866-1883.

Lechner Ödön: Postatakarékpénztár, Budapest, 1899-1901 Lechner Ödön: Postatakarékpénztár, Budapest, 1899-1901. Otto Wagner: Postatakarékpénztár, Bécs, 1904-06.

A két takarékpénztár homlokzati részletei

Lechner és Wagner takarékpénztárainak alaprajza

A két takarékpénztár belseje

Dante Gabriel Rossetti: Szent György és Sabra hercegnő, 1857.

Philipp Webb: Red House, 1859.

Ch. R. Mackintosh: Akvarell a Glasgow-i Cranston teaszalon dekorációjához, 1897.

Charles Rennie Mackintosh: Glasgow-i Művészeti Iskola, 1897-1899.

Voysey: Vodin-ház

Henry van de Velde: irodabútor, 1899.

Velde: fodrász-szalon, Berlin, 1901.

Victor Horta: Tassel-ház, 1892/93.

V. Horta: Eetvelde háza, 1897.

V. Horta: Eetvelde ház, belső

V. Horta: Solvay-ház, 1895-1900.

V. Horta: Solvay-ház, belső

Héctor Guimard: A párizsi metro lejárata, 1900.

Antonio Gaudi: Sagrada Família, Barcelona, 1900 körül

Antonio Gaudi: Casa Batlló, Barcelona, 1904-1906.

August Endell: Elvira fotóműterem, München, 1896.

Richard Riemerschmid: Koncertterem, München, 1901.

Spiegel Frigyes: Lindenbaum-bérház, Budapest, 1896-97 Spiegel Frigyes: Lindenbaum-bérház, Budapest, 1896-97. homlokzatdekoráció terve

Magyar Ede: Reök-palota, Szeged, 1906-1907.

Friedrich Ohmann: Hotel Central, Prága, 1899-1901.

Josef Fanta: Főpályaudvar, Prága, 1901-1909.

Tadeusz Stryjenski–Franciszek Maczynski: A krakkói régi színház átépítése, 1902-06.

Kármán Aladár – Ullmann Gyula: Bérház a Perczel Mór utcában, Bp

Otto Wagner: A városi vasút Meidling-Hauptstrasse megállója, Bécs, 1896.

Otto Wagner: A városi vasút Karlsplatz megállója, Bécs, 1898-99.

Otto Wagner: A városi vasút udvari pavilonja, Bécs, 1898.

Friedrich Ohmann: Pályázati terv a Karlsplatz kialakítására, Bécs, 1899.

Az udvari pavilon részlete

Joseph Maria Olbrich: Secession, Bécs, 1897-1908.

Olbrich: A Secession első terve, 1897.

Olbrich: A Secession épülete (részlet)

Pogány Móric: Síremléktervek, 1907.

Otto Wagner: Majolikaház, Bécs, 1898-99.

Josef Hoffmann: Művészházak a Hohe Wartén, Bécs, 1900-01.

J. Hoffmann: Stoclet-palota, Brüsszel, 1905-11.

J. M. Olbrich: Olbrich-ház, Darmstadt, 1901.

J.M. Olbrich: A nagy Glückert-ház, Darmstadt, 1901.

Dagmar Adler és Louis Sullivan: Auditorium building, Chicago, 1887-89.

Henri de Toulouse-Lautrec: Y. Gilbert és Moulin Rouge plakát

Vincent van Gogh: Portré; Az auvers-i templom, 1890.

Paul Cézanne: Almák és narancsok P Paul Cézanne: Almák és narancsok P. Cézanne: Kártyázók; A marseille-i öböl

Paul Gauguin: Sárga Krisztus, 1889. P. Gauguin: Tahiti nők, 1891.

Maurice Denis: Múzsák Ferdinand Hodler: A nappal, 1899 Maurice Denis: Múzsák Ferdinand Hodler: A nappal, 1899. és az Éjszaka, 1890.

Gustav Klimt: Salome, 1909.

Jan Toorop: Halál, hol a te győzelmed? 1892.

Aubrey Beardsley: Atalanta, illusztráció

Emile Gallé: Váza, 1899.

Louis C. Tiffany: Lámpa, 1890-es évek

Zsolnay Vilmos és Mack Lajos: Váza, 1900.

René Lalique: Szitakötő-nő és Alfons Mucha tervei alapján karperec és gyűrű Sarah Bernhardt számára