Csomagolás. Azoknak a műveleteknek az összessége, amelyeknek alapvető célja: a termék védelme, ill. szállításra, tárolásra alkalmassá tétele, egységbe.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Logisztika alapvetések.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Kereskedelmi csomagolószerek
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
Általános áruismeret Termékfelelősség
Teszt Eladási hely.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Minőségtanúsítás és tájékoztatás a minőségről
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Székhely : H Budapest, Kerepesi út 1-3.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
A logisztikai rendszer részei
Az értékesítési rendszer 9. szeminárium
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
Értékesítési csatornák
A magyar csomagolási hulladék kezelési modellje
A vállalkozások környezete
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Logisztika 6.előadás.
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
Csomagolástechnológia 1.
Tartalmi keretek (3) PTE TTK Környezettudományi Intézet II.A környezetközpontú vállalatvezetés rendszere, gyakorlata Környezetközpontú vállalatvezetés.
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Marketing mix.
Tárolási módok, az áruk tárolására szolgáló berendezések, eszközök
AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.
Csomagolás, egységrakomány-képzés
2011. március 20. Szállítási és raktározási igénybevételek Zsibrita Mátyás –
Kereskedelmi levelezés
8. Az eladásösztönzés.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Termék & Márka Kopcsay László.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Forgóeszköz Azok az eszközök, amelyek várhatóan egy évnél rövidebb ideig szolgálják a vállalkozási tevékenységet Főbb csoportjai: a) készletek b) követelések.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
TECHNOLÓGIA ÉS KÖRNYEZET
Készletgazdálkodás és logisztika
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
Vállalkozásmenedzsment I.
Csomagolástervezés.
Mezőgazdasági termékek élelmiszerbiztonsága Az élelmiszer-biztonság hazai jogforrási és ellenőrző szervei.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
7. fejezet Fogyasztóvédelem az élelmiszergazdaságban
SZÁMVITEL.
Fogyasztóvédelem Vevőszolgálati előadás 2017 Előadó: Lehotkai Péter.
Molnár Gergő Imre LMM. II. 2010
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Előadás másolata:

Csomagolás. Azoknak a műveleteknek az összessége, amelyeknek alapvető célja: a termék védelme, ill. szállításra, tárolásra alkalmassá tétele, egységbe fogása. Másik értelmezése szerint a csomagolás a termék és az egységbe fogó elemcsoport, ill. ideiglenes védő­burkolat komplex egysége. A csomagolás alapvető feladata, hogy a termék e folyamatok keretében lehetőleg használati értékének csökkenése nélkül, újszerű állapotban és a leggazdaságosabb módon kerüljön a gyártótól a felhasználóhoz. Rendszer-szemléletű gondolkodás

Két alapvető kérdés a csomagolással kapcsolatban: kereskedelmi szempontból nélkülözhetetlen szerep van környezetre gyakorolt terhelő hatása

Folyamatos fejlődés … alapanyag technológia szakismeret

Két jelentős funkciója van: Általános funkció - Marketing funkció.

Általános funkció védi az árut a külső behatásoktól mechanikai igénybevételektől (esés, nyomás, rázás, ütközés) klimatikus igénybevételektől (hőmérséklet, páratartalom, légnyomás, csapadék) korróziótól (rozsdásodás) sugárzástól - állati kártevőktől (mikroorganizmusok, rovarok, rágcsálók)

részleges, vagy teljes dézsmálástól (lopás). védi a környezetet érvényesülnie kell a szállíthatósági feltételeknek biztosítania kell az áru rendeltetésszerű használatát lehetővé kell tenni a gyűjtőcsomagolás kialakítását a csomagolás anyagának meg kell felelnie a jogszabályi előírásoknak - logisztikai követelményekhez is igazodni kell (be és-, kirakodás).

Marketing funkció konkurens termékektől való megkülönböztetés márka és védjegyhasználata esetén erős asszociatív hatást (képzettársítás) kell gyakorolnia a fogyasztóra szolgálja a fogyasztó kényelmét és biztonságát az áru jellegétől függően hosszabb időn keresztül őrizze meg annak szavatosságát, felhasználhatóságát legyen praktikus, könnyen kezelhető alkalmazkodjék a célpiac sajátosságaihoz, elvárásaihoz - alkalmazkodjék a kiskereskedési értékesítési formához, biztosítva a vásárló számára a termékkel kapcsolatos legfontosabb információt (sok esetben jogszabályi előírás ez)

csökkentse a kereskedő és termelő költségeit bizonyos esetekben tegye lehetővé a csomagolóanyag további felhasználását is legyen alkalmas a kiskereskedelemben alkalmazott elektronikus leolvasókód által történő forgalmazásra az erre igényes piacokon feleljen meg a környezetvédelmi előírásoknak, az esetleges egyéni kívánatnak vonzó hatást kell gyakorolni a vevőre, fel kell keltenie a vásárlási szándékát - a disztribúciós csatornában ez az utolsó lehetséges reklámhordozó, a üzletben a csomagolás még befolyást gyakorolhat a fogyasztóra a márkaválasztás tekintetében.

a) Szállítói csomagolás - főleg ipari termelőeszközök csomagolására - durva környezeti hatásoktól védi az árut - marketing funkciója nincs, esztétikai igény fel sem merül - fogyasztói cikkeket nagy tételben szoktak így csomagolni. b) Gyűjtő vagy tárolási csomagolás - ebben a formában jut el a kereskedőig az áru - a fogyasztóhoz csak akkor, ha nagy tételben vásárol - az esztétikai igények nem jelentősek - célja a könnyű kezelhetőség, jó helykihasználás. c) Fogyasztói csomagolás - szempont az áru védelme - a vásárló érdeklődéseinek felkeltése, befolyásolása, tájékoztatása - általában a fogyasztónak megfelelő kiszerelésben adagolják az árut.

Két alapelv érvényes: - a csomagolás soha nem lehet öncél, - a csomagolási ráfordításnak haszon formájában valahol meg kell térülnie. A ráfordítás és a gazdasági haszon elemzéséhez a csomagolás feladataiból kell kiindulni. Ezek: - az áruvédelem, - a kezelési, szállítási egységek ésszerű kialakítása, - célszerű tárolási egység képzése, - célszerű eladási (fogyasztói) egységek kialakítása.

Környezet védelme: a csomagolásnak meg kell védeni a környezetet a terméktől, amikor betölti ideiglenes védőburkolat szerepét teljesítette feladatát , a csomagolóeszköz kiürült és hulladék formájában jelentkezik

Csomagolószerek a gyakorlati felhasználás megkönnyítésére: segédeszköz nélküli felnyitás dézsmálásbiztos adagnagyság adagolhatóság kiegészítő elemek csomagban való felmelegítés eldobható eszközök csomagolóeszközben fogyasztható többcélú csomagolás szett

Anyagmozgatás alapanyag, segédanyag, félkész- és késztermék Anyagmozgatási teljesítmény: mennyiség és minőség anyag mennyisége fajlagos tömeg térfogat mozgatás iránya út sebesség halmazállapot környezet viszonya

Raktározás és tárolás Alap-, segéd-, csomagolóanyag elhelyezése Tárolási körülmények Tárolási időtartam

Rakodás Ember – termék – környezet rendszere Biztonság (áru, ember, környezet) Közlekedésbiztonság, munkabiztonság