Informatika és történelemtanítás A számítógép felhasználásának lehetőségei a történelem oktatásában
Informatikai kultúra A memoritertől a konstruktív pedagógiáig Elkerülhetetlen. A felelősség felvállalása Képesség kialakításának szükségessége A legjobb lehetőség: informatikai eszközök szaktárgyi órán, könyvtárban stb. való használata Halasztható-e évekig? (Tartható-e a lépés?) Adottak-e a feltételek? (Személyi, tárgyi, igénybeli …)
Lehetőségek, ajánlatok Intranetes kezdés - belső anyagok készítése (gyűjtemények, diákmunkák, órai anyagok)belső anyagok PowerPoint - órák: főleg kezdéskorórák –ismerkedés (logikai összhang megteremtése) – közös ütem (hangsúlyok, haladás, – jegyzetelés-technika (közös jelrendszer, rövidítések …) –szöveges, képi, mozgó-file-ok, táblázatok komplex tálalása –letölthető, követhető a példa: referátumok
Folytatás Átmenet: Internetes keresés irányított tematikus módon (Információs (Web-) tár) (Információs (Web-) tár) Saját anyagok hálózati publikációjaSaját anyagok Diákok inspirálása szaktárgyi anyagok készítéséreszaktárgyi anyagok Feladatok, gyakorló tesztekFeladatoktesztek Képességfejlesztő gyakorlatok Történelmi búvárkodásbúvárkodás
Tovább DiákprogramokDiák Informatikus és szaktanár egymásra találásaInformatikus és szaktanár A (komplex) szemléltetés lehetősége CD-k Adatbázisok MEK
Tapasztalatok Hátráltató tényezők: A diákok technikai előnye Szerepváltás és átmenet nehézségei Időigényesség és haladás fordított arányossága Megszokás nagy úr Nélkülözhetetlen - megkerülhetetlen Ami feledtet mindent - az új történelemtanítás felé való elmozdulás lehetősége(i)
Ha segítség kell … Közös konzultációkonzultáció Hírek, információk: TTETTE LinkgyűjteményLink Lehetőség: Cserekereskedelem? Közös adatbank? Jó munkát, kellemes szórakozást!