Informatika és történelemtanítás A számítógép felhasználásának lehetőségei a történelem oktatásában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
Advertisements

2006. szeptember 20. Vámospércs "Új szolgáltatások a könyvtárban az Internetre építve" Moldován István OSZK MEK osztály
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Internet Felépítése, működése.
A SZIP – a mai modern informatikai technológiákat alkalmazva – lehetővé teszi, hogy a drogprevenció, -ellátás, -kutatás területén tevékenykedő szervezetek.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Előzmények Sikeres pályázat a kézirat elkészítésére (2004) A könyv megjelenése (2006)
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Történelem az Interneten Aranyi Zoltán SZTE Egyetemi Könyvtár
Könyvtár- és informatikai alapismeretek Tematikus információforrások Neveléstudomány Dr. Ficzkó Ildikó SZTE Egyetemi Könyvtár
Vida Andrea SZTE Egyetemi Könyvtár.
Az SDT keretrendszer logikai és architektúrális felépítése Dringó Béla
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Informatika.
Könyvtárhasználat.
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
e-Learning a tanárképzésben
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Elektronikus folyóiratok archiválása és nyilvántartása: EPA 2.0 Győr, Networkshop előadó: Csáki Zoltán, főmunkatárs: Renkecz Anita.
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
A MEK és az EPA mind a digitális megőrzés archívumai Az OAIS modell január 17.
Anyagadatbank c. tárgy gyakorlat Féléves tematika Adatbázis alapfogalmak, rendszerek Adatmodellek, adatbázis tervezés Adatbázis műveletek.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A lencsék gyakorlati alkalmazása Využitie šošoviek v praxi
Történelemtanár képesítési követelményei Kaposi József szeptember.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
Dippold Péter A könyvtárak változó szerepe az információs társadalmakban.
TÉRÍTÉSES INFORMÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK = TISZ. JÓ TUDNI… 1. Miért működtetjük a TISZ-t? 2. Miért számítunk fel költségeket?
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
"Vállalkozások és az Információs Társadalom Konferencia" - Szentgotthárd december 5.1 Nyugat-Dunántúl Információs Társadalmi Stratégiájának környezete.
IKT struktúra.
A KÖNYVTÁR – KAPU A VILÁGRA A Halis István Városi bemutatói 2003.
Számítógépes alapismeretek 3. gyakorlat
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
IKT az informatikus könyvtáros képzésben az egri főiskolán Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár.
Iskola-egészségügyi Konferencia augusztus Informatikai lehetőségek az iskola/ifjúság-egészségügyi munkában Wenhard Andrea egészségügyi szakközgaszdász.
Informatika - 1. alkalom Jogi informatika - alapok
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A szolgáltatás technikájával – technológiájával kapcsolatos elemzések „EISZ Jövője” Konferencia június 22.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Történelem rovat A hálózatban rejlő lehetőségek. A rovat struktúrája.
MTMT adminisztrátori feladatok megoldása eltérő környezetben Egészség-Információ-Könyvtár március 27. Mátyás Melinda ELTE Egyetemi Könyvtár
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
1 Informatika - 1. alkalom Jogi informatika - alapok szeptember 10. E1 előadó PPKE JÁK Informatikai Oktatási Csoport.
Új pályainformációs eszközök - filmek Czanik Gábor.
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Adatbázisok használata a tájékoztatási gyakorlatban Dr. Nagy Enikő Csomád,
A mentorálási gyakorlat komplex terve (portfólió) A tanárjelölt heti órarendje a mentorálás első, második és harmadik fázisában.
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
Az internet használata informatikai állások felkutatásában
Informatika - 1. alkalom szeptember 14. E1 előadó
Lente Tamás Méliusz Juhász Péter Könyvtár
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Informatika - 1. alkalom szeptember 22. E1 előadó
Informatika - 1. rész október 7.
Számítógépes alapismeretek 3. gyakorlat
DRUPAL Előadja: Nagy Nikoletta :05.
Informatika - 1. rész szeptember 8.
A MÚZEUMI HÁLÓZAT TARTALOM- ÉS TÁJÉKOZTATÓ SZOLGÁLTATÁSAI
A KLM modell története és jövője az e-tanulás erősödésének szempontjából Szekció: Digitális tanulási környezetek Vallomások Dr. Pitlik László, Nemes.
Előadás másolata:

Informatika és történelemtanítás A számítógép felhasználásának lehetőségei a történelem oktatásában

Informatikai kultúra A memoritertől a konstruktív pedagógiáig Elkerülhetetlen. A felelősség felvállalása Képesség kialakításának szükségessége A legjobb lehetőség: informatikai eszközök szaktárgyi órán, könyvtárban stb. való használata Halasztható-e évekig? (Tartható-e a lépés?) Adottak-e a feltételek? (Személyi, tárgyi, igénybeli …)

Lehetőségek, ajánlatok Intranetes kezdés - belső anyagok készítése (gyűjtemények, diákmunkák, órai anyagok)belső anyagok PowerPoint - órák: főleg kezdéskorórák –ismerkedés (logikai összhang megteremtése) – közös ütem (hangsúlyok, haladás, – jegyzetelés-technika (közös jelrendszer, rövidítések …) –szöveges, képi, mozgó-file-ok, táblázatok komplex tálalása –letölthető, követhető a példa: referátumok

Folytatás Átmenet: Internetes keresés irányított tematikus módon (Információs (Web-) tár) (Információs (Web-) tár) Saját anyagok hálózati publikációjaSaját anyagok Diákok inspirálása szaktárgyi anyagok készítéséreszaktárgyi anyagok Feladatok, gyakorló tesztekFeladatoktesztek Képességfejlesztő gyakorlatok Történelmi búvárkodásbúvárkodás

Tovább DiákprogramokDiák Informatikus és szaktanár egymásra találásaInformatikus és szaktanár A (komplex) szemléltetés lehetősége CD-k Adatbázisok MEK

Tapasztalatok Hátráltató tényezők: A diákok technikai előnye Szerepváltás és átmenet nehézségei Időigényesség és haladás fordított arányossága Megszokás nagy úr Nélkülözhetetlen - megkerülhetetlen Ami feledtet mindent - az új történelemtanítás felé való elmozdulás lehetősége(i)

Ha segítség kell … Közös konzultációkonzultáció Hírek, információk: TTETTE LinkgyűjteményLink Lehetőség: Cserekereskedelem? Közös adatbank? Jó munkát, kellemes szórakozást!