A főnév.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mellérendelő összetett szavak
Advertisements

Helyesírási gyakorlatok az interaktív táblán
AZ IGENEVEK.
A legtöbb főnév egy sima ” s ” végződést kap.  Egyes szám – Többes szám Jelentése  bottle bottles üveg  cup cups csésze  pencil pencils toll (írószer)
A mondat szintagmatikus szerkezete
1. A régészet, a régészek munkája Szolnokon
Alárendelő és mellérendelő viszonyok a nyelvben
Terület : km² Népesség : fő Népsűrűrség : 191 fő/km² Főváros : Róma Fontosabb települések : Milánó,Nápoly,Torino,Palermo Legfőbb folyók.
A parton és partközelben
Gyerekjátékok Children's toys Az Auriga Módszer Nem ilyenekre gondoltam... Gyerekjátékok.
Biokémia Szarka András
Biokémia: az élő anyagok kémiája
375 éves az Egyetem „A természettudományos oktatás és kutatás jelene és jövője” Környezetünk jelene és jövője március 25.
Periodikus mozgások A hang.
Szintaktikai elemzés február 23..
Számítógépes Nyelvészet – nyelvi adatbázisok és használatuk
MTA-DE-PTE-SZTE Elméleti Nyelvészeti Kutatócsoport Szegedi Munkacsoport 2007–2011 Bibok Károly, Maleczki Márta, Nagy Katalin, Németh T. Enikő, Vecsey Zoltán.
Szófajok rendszere.
A KÉMIAI REAKCIÓ.
Jogviszony és jogi felelősség
Ökológia Fogalma:Az élőlényeknek a környezetükhöz való viszonyát vizsgáló tudomány. Vizsgálatának tárgya: Az ökoszisztéma, az élőhely ( biotóp) és azt.
A tárgyas szószerkezet
Készítette: Kiss Vilmos 7/A. osztály
Egy csepp emberség Hallgasd a zenét, nézd a képeket!
A szófajok.
Írjátok le helyesen a hibásan írt szavakat!
IGENEVEK.
Színes világban élünk.
A szócikk.
A szintagmák 18. tétel.
Természettudományi projektek Ádám Ferencné KF TFK.
A nem háborús műveletek felosztása és jellemzésük
NÉVNAPODRA!.
Ajándékok és viszonzásuk
A térvezérelt tranzisztorok I.
A napfény felbontása prizmával. Rozklad slnečného svetla prizmou
Nyelvi nevelés 5-8. évfolyam 1. rész: A koncepció Molnár Cecília alapján aug
Uralisztika Az alapnyelvi szófajok. A szófaji kategorizálás morfológiai alapon szintaktikai alapon szemantikai alapon Komplex módon kell vizsgálni!
Nyelv és kommunikáció a múlt és a jelen Európájában Debrecen, november 13. A számítógépes nyelvfeldolgozás lehetőségei egy most induló projekt perspektívájából.
Iszony vagy viszony - Magyarország megítélése az Európai Unió tagállamaként - Pavlics Tamás -
A német főnév és a névelői
Klasszikus héber nyelv 4.: Szintaxis
Szivárvány Festék Március 21.
Szimmetria Szimmetria figyelhető meg a legapróbb atomi elemektől egészen a galaxis méretű világokban is. Szimmetria létezhet: geometriában biológiában.
Környezetvédelem.
Ályezsjé! december, január, frebuár december, január, frebuár junius, julius, agusztus junius, julius, agusztus március, április, május március, április,
Zsokurj ku főnevek.
Î Î ă Ă. în înka însét întrég înkepé înkregyé întribá învácá înviszá înszurát înnápoj înnentyé.
Mire van szükségünk a kémia órán? Könyv Munkafüzet Füzet Érdeklődés Figyelem Kitartás Szorgalom.
A főnév.
A b i o g é n e l e m e k. Egyed alatti szerveződési szintek szervrendszerek → táplálkozás szervrendszere szervek → gyomor szövetek → simaizomszövet sejtek.
Táplálkozási kapcsolatok
A főnév Mgr. Jakubecz Erika.
Az élőlények és környezetük tanításának módszertana.
AKCIÓ időtartama: ig, illetve a készlet erejéig! AKCIÓ AKCIÓ.
KIG Pályaválasztási Nap Martony Gergely
A 5. parancsolat „Tiszteld apádat és anyádat…”
1. A szófajok.
ÖKOLÓGIA.
A kémia története 7. osztály.
SZIVACSOK AKIK TÖBBSEJTŰEK, EUKARIÓTÁK, HETEROTRÓFOK, NINCS SEJTFALUK, DE MÉGSEM ÁLLATOK.
Egy csepp emberség A Kormorán csodaszép dalával.
Általános társadalomföldrajz – bevezető gondolatok
CIVIL AKADÉMIA Március program ajánló
Új térkép(részlet)ek Budapesten
HELLO MÁRCIUS Promóciós időszak: től ig.
Készítette:Bálint Rita
Többelemű földrajzi nevek helyesírása Készítette: Vas Sarolta Arany János Általános Iskola 6. osztályában tartott mintaórára.
Berendezés-orientált IC-k
A kerettanterv (5–6. osztály) Magyar nyelv és irodalom
Előadás másolata:

A főnév

A főnév megnevező szófaj.

élőlényt

élettelen tárgyat

természeti jelenséget

Kérdései: Ki? Mi? Kik? Mik?

egyes szám többes szám on măr dauă meré o kárté dauă kărc dauă szásj on szák o loptă dauă loptyé

Húzzátok alá a főneveket! Tîrîjé! Húzzátok alá a főneveket!

În iskulă învacă Áná. Ferku ăj untyu mév. Jo mészk dîn Szîmmártá. Joká umără “Vojvodu”. Am kăpătát ajándék.

Csoportosítsátok a főneveket:

köznév tulajdonnév

tulajdonnév köznév iskulă Áná untyu Ferku ajándék Szîmmártá Joká Vojvodu

Keressétek meg a közneveket:

flájbász Ungureme urmán mîcă Flare Pásty primăvárá zsinucél Pálá piskin duboz Tisza agusztus ugoj szivacs szivárvány tollă Mărije biciglă Imbre plajé

Alkossatok mondatokat a tulajdonnevekkel! flájbász Ungureme urmán mîcă Flare Pásty primăvárá zsinucél Pálá piskin duboz Tisza agusztus ugoj szivacs szivárvány tollă Mărije biciglă Imbre plajé Alkossatok mondatokat a tulajdonnevekkel!

Húzzátok alá a főneveket :

Mickey îc dă florj. Mickey = tulajdonnév florj = köznév

Áná vre on pestyé. Áná = tulajdonnév köznév pestyé =

Péstyi plivészk în ápă. péstyi = köznév ápă = köznév

Jérzsá áré feladaturj. Jérzsá = tulajdonnév feladaturj = köznév

Gátá-j